Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Daphara’s Heilige Birmaantjes

 
Profiel   

Selina schreef
Veel succes met het nieuwe nestje!

Wat zijn het toch mooie beestjes zeg <3
Zijn heilige birmanen kletsers?


Mijn birmanen zijn wel echte kletsers.
Als ze wat van je moeten, maar ook als je tegen ze praat of iets tegen ze zegt.

De Birmaan is het geweldigste kattenras dat ik ken, voor mij niet meer anders <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 16:01 



 
Profiel   

Ik heb kletsers, ik heb kussers (op commando, maar vooral als je er geen zin in hebt), ik heb het wat zwijgzame soort, het wat verlegen soort, de schoothangers, de katuitdeboomkijkers.

Doorgaans zijn ze gewoon super sociaal, heel mens gericht, maar ook heel soortgenoot gericht (en die twee dingen gaan het beste samen, ze zijn socialer naar mensen als ze een kattenvriendje hebben)
Zeker in vergelijking met andere katten, is de Birmaan gewoon echt een hele gezellige kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 16:19 



 
Profiel   

Hoe gaat het met je achttal Daphara, je mag best wat foto's plaatsen hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 18:00 



 
Profiel   

Ik wil niet de stalker uithangen hoor, maar één foto'tje moet toch kunnen? Ben zo benieuwd, nog steeds verliefd op deze mooie katten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:52 



 
Profiel   

Haha, ik zal binnenkort wat posten. Ik maak nog niet veel foto's, dat komt meer als de eerste 4 weken voorbij zijn en ze vanuit de werpkist naar de kittenren gaan.
Het is gewoon druk geweest met voeden en zo, dat ik maar weinig foto's nog van de achtling gemaakt heb omdat ik eigenlijk zoveel mogelijk rust wil houden in het nest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:04 



 
Profiel   

Ik begrijp het

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 13:55 



 
Profiel   

Tijd om een update te plaatsen! Het gaat goed, deze week tikken de ukkies alweer 7 weken aan.
Het is een paar keer erg spannend geweest de eerste 6 weken, maar ze hebben het alle 8 overleefd, wat op zich al uitzonderlijk is. Er is mij geen ander Birmanen nest bekend van 8 levende kittens. Gemiddeld is nog steeds 3,4 kittens per Heilige Birmaan nest (dat geregistreerd wordt bij de FIFé verenigingen).

Ze zijn wat kleiner dan ik graag zou zien op deze leeftijd, de beide jongens en 1 poesje hebben recent nog een paar keer leuk een dagje hier en daar aan hongerstaking gedaan, om mij wat extra stress te bezorgen. Ik heb (vooral in het begin) een paar keer echt gedacht dat ik er mogelijk 1 of 2 zou verliezen, maar ik dank nu echt jaren ervaring en een grote dosis gezond verstand dat ze er allemaal nog zijn. Had ik 12 jaar geleden dit nest gehad, dan had een groot deel het niet overleefd, omdat ik nu veelal op intuïtie door de ervaring in kon schatten waar ik in moest grijpen en waar ik rustig af kon wachten.

Ik heb er weinig over gepost, omdat ik niet de mening of vragen van anderen erbij wilde, die mij mogelijk zou doen twijfelen over de juiste aanpak, maar dit dus puur op mijn eigen gevoel wilde doen.

Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Maar goed, de 8-ling, wat zijn ze leuk!!!
Sinds zaterdag avond los in de woonkamer, nadat de kittenren echt te klein werd voor 8 bruisende kittens. Nu al liggen ze elke avond bij me op schoot en komen ze knuffels halen, het genieten kan dus beginnen!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 23:39 



 
Profiel   

Wat een schatjes!

Mijn mannen komen uit een nest van 5. 3 meisjes en 2 jongens :)
8 is wel een hoop! Goed werk dat ze allemaal nog leven :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 07:10 



 
Profiel   

Ah gut wat een pluizige droppies <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 07:36 



 
Profiel   

Wat goed dat je ze er allemaal doorheen hebt weten te krijgen!

Ze zijn prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 08:43 



 
Profiel   

Weer een update over mijn katjes en kittens.

Wat een drukke tijd toch! 10 deugnieten die door mijn huis denderen en continu de boel overhoop blijven trekken, maar ook weer super gezellig met de kleintjes.

5 Birmaan kittens hebben al een toekomstig thuis gevonden en de twee halfbloedjes krijgen volgend weekend bezoek. Ik heb nog geen advertentie geplaatst voor dit nest, Dus het is wel grappig dat de meesten al besproken zijn.

De halfbloed zusjes


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En natuurlijk de rest:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 13:43 



 
Profiel   

Jouw huis ziet eruit als mijn ideale toekomstbeeld. So fluffy <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 13:58 



 
Profiel   

Wat een rijkdom, heerlijk om te zien. Maar die halfbloed zusjes, heb ik iets gemist??

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 14:25 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Wat een rijkdom, heerlijk om te zien. Maar die halfbloed zusjes, heb ik iets gemist??


Oh, blijkbaar ook weer vergeten hier te posten, maar ze staan wel op mijn insta.

Hun moeder was een door mij gefokte heilige Birmaan die helaas een dagje ontsnapt was en toen zwanger is geworden. Vanwege priveomstandigheden van de eigenaar hebben we ervoor gekozen de poes bij mij te laten bevallen en de kittens hier op te laten groeien.
Het is dat ik zelf gezien heb dat deze twee uit een Birmaan zijn gekomen, want ze lijken in geen enkel opzicht op Heilige Birmaan kittens.

Hun karakter is zo anders, ze zijn veel sneller met alles, met 3 weken aten ze al, met 3,5 weken waren ze al zindelijk en klommen ze al het nest uit.
Ze zijn lang niet zo mens gericht als mijn HB kittens en spelen ook het liefste met elkaar.
Met een pilletje geven geen probleem bij de HB kittens, maar bij deze HTK’s lig je zo open. Hun vacht is, ondanks dat het iets langer is dan een standaard korthaar, veel stugger, de haren veel harder.

Het is zo grappig na al die jaren alleen HB kittens in huis te hebben om te zien hoe HTK’s zo anders kunnen zijn, ondanks dezelfde opvoeding en het leven tussen alleen HB katten. Dat ze half HB zijn is echt nergens aan te merken. Maar ze zijn wel heel leuk en grappig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 14:43 



 
Profiel   

Geweldig <3 <3 kleine pluizenbolletjes

En idd, ik heb nog een boerderijkat in huis en het is niet te vergelijken. Marley is het liefst de hele dag bij ons, speelt samen met de kinderen. Weet precies hoe hij je om moet kopen. Maar hiervoor heb ik een kruising gehad en die had ook wel dat fantastische karakter.

Marley komt ook bij daphara vandaan en is nu ruim 6 maanden

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:17 



 
Profiel   

Ohhhh, wat leuk om Marley hier te blijven volgen!

Hij heeft een heerlijk uit verhouding zijnde echte puber kop! Maar wat een geweldige vacht, die dikke bontkraag op de middelste foto heeft hij van pappa! Fijn dat jullie van hem blijven genieten!

Pappa op dezelfde leeftijd:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:32 



 
Profiel   

Wat grappig dat je zoveel verschillen merkt terwijl moeders wel heilige birmaan is.
Mensgerichte katten vind ik het leukste <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 15:37 



 
Profiel   

Ik ga dit topic maar eens ontstippen, zéker zolang er nog kittens beschikbaar zijn.
Bedankt voor je uitleg mbt de halfbloed zusjes. Heb zelf een HB gehad, een BK en nu nog een HTK, en idd, de HB was verreweg de kat met het leukste karakter. Zo aanhankelijk en helemaal de schaduw van mijn man. Zag je de één dan zag je ook de ander. Hij is al 10 jaar geleden ingeslapen op de respectabele leeftijd van 19 jaar, maar we missen hem nog altijd en hebben het ook nog vaak over hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:39 



 
Profiel   

Oh wat zijn ze leuk! Ik snap Truus helemaal, ontstippen om niet in de verleiding te komen zou heel verstandig zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:48 



 
Profiel   

Aww die rode <3 ik vind de halfbloedjes heel cute <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 21:08 



 
Profiel   

Allemaal heerlijke pluisjes. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:21 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Ik ga dit topic maar eens ontstippen, zéker zolang er nog kittens beschikbaar zijn.
Bedankt voor je uitleg mbt de halfbloed zusjes. Heb zelf een HB gehad, een BK en nu nog een HTK, en idd, de HB was verreweg de kat met het leukste karakter. Zo aanhankelijk en helemaal de schaduw van mijn man. Zag je de één dan zag je ook de ander. Hij is al 10 jaar geleden ingeslapen op de respectabele leeftijd van 19 jaar, maar we missen hem nog altijd en hebben het ook nog vaak over hem.


Ga je in 2020 wel weer volgen? Ik denk dat ze tegen die tijd allemaal een nieuw thuis hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:25 



 
Profiel   

Fijne Kerstdagen iedereen! Inmiddels zijn hier alle 10 kittens verhuist in de laatste 16 dagen.... wat een rust ineens in huis! Er is ook weer een kitten naar een Bokker gegaan, mijn kitten wel te verstaan, het kitten dat ik “achter hield” voor mezelf, tenzij er een erg goed thuis voor zou komen en tja, dat kwam er, dus ik had geen goed excuus meer, want ik heb eigenlijk al mijn maximum aan aantal katten in huis.

Die bokker moet zelf nog beslissen of ze dat hier wil vertellen.

We hebben de kittens hier wel eerst kennis laten maken met een kerstboom, zodat ze hopelijk bij de nieuwe eigenaren de kerstboom overeind zouden laten.

[ img ]

De laatste twee van het nest die nu ook net weg zijn.

[ img ]


Snik, ik mis ze stiekem best wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 01:54 



 
Profiel   

Dat kan ik mij voorstellen. Birmanen zijn echt een slag apart. Lijkt mjj heerlijk om er een huis vol mee te hebben
Al nemen die twee van mij al een hoop ruimte in beslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 08:07 



 
Profiel   

Daphara schreef
truus1957 schreef
Ik ga dit topic maar eens ontstippen, zéker zolang er nog kittens beschikbaar zijn.
Bedankt voor je uitleg mbt de halfbloed zusjes. Heb zelf een HB gehad, een BK en nu nog een HTK, en idd, de HB was verreweg de kat met het leukste karakter. Zo aanhankelijk en helemaal de schaduw van mijn man. Zag je de één dan zag je ook de ander. Hij is al 10 jaar geleden ingeslapen op de respectabele leeftijd van 19 jaar, maar we missen hem nog altijd en hebben het ook nog vaak over hem.


Ga je in 2020 wel weer volgen? Ik denk dat ze tegen die tijd allemaal een nieuw thuis hebben.

Het was maar een grapje hoor. Natuurlijk volg ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 19:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen