Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 223 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 385  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

 
Profiel   

Had ik al een laatste update gedaan? Ik had twee vechtende beertjes, dus besloten ze beide te castreren en een te herplaatsen. Zo gezegd zo gedaan.

Een beertje is na zijn castratie naar een fokker gegaan die castraten nodig heeft om de dames in toom te houden. Hij fokt zelf met langharen, maar gaf aan dat gladharen net wat feller zijn voor deze "job". En hij zit hier in de buurt, dus kwam mooi uit.

Dus andere beertje blij, want hij had eindelijk wat rust. Wordt hij een paar dagen later ziek, ernstige longontsteking. Het leek beter te gaan met medicatie, maar een week later is hij toch overleden :-(. Daar baalde ik wel gruwelijk van.

Toen had ik er weer vier mannen en drie lunkies is wel een beetje "saai" :o . Lang verhaal kort. Ik heb er nu jonge borsteltjes (van 2-3 maanden) uit Duitsland bij, vroegcastraatjes. En het ging gelijk zo goed! Ik heb heel expliciet het karakter nagevraagd. Juist omdat het vroegcastraten zijn, hebben ze altijd in groepen gezeten met oudere dieren (beren) en zijn erg sociaal.

Een beertje had aanvankelijk nog zoiets van "even kijken wie hier de baas is", maar mijn lunkarya's zijn 3x zo zwaar, dus daar kwam hij héél snel op terug :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:56 



 
Profiel   

Och wat sneu van de overleden caaf! Balen zeg :(

Maar wat een leukies op de foto :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:58 



 
Profiel   

@beert: ja het kan raar lopen en snel gaan ;(
Maar je hebt nu weer een leuk stel bij elkaar.

Ik heb ze net de restanten (schillen en pitten) van 2 mango's gegeven. Dat gaat er in als koek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 12:59 



 
Profiel   

Oh mango laten ze hier dan weer liggen, maar boerenkool zijn ze echt gek op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:43 



 
Profiel   

Dat lusten wij geen van allen, dus eten we ook nooit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:44 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Dat lusten wij geen van allen, dus eten we ook nooit :)

Ik heb hier een boerderijwinkel ontdekt en daar hebben ze complete stronken boerenkool voor 50 cent. Dus zo'n complete plant :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:49 



 
Profiel   

Ik weet dat het flinke planten zijn, dus genoeg te knabbelen... maar moet je met gasvorming van kool niet voorzichtig zijn ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 16:57 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Ik weet dat het flinke planten zijn, dus genoeg te knabbelen... maar moet je met gasvorming van kool niet voorzichtig zijn ??

De een zegt dat dat achterhaald is en je vooral voorzichtig moet opbouwen, de ander zegt "met mate". Op de site van deze cavia-dierenarts is toegelicht dat het achterhaald is en waarom:
https://www.caviadokter.com/Spijsverter ... ming.shtml

Dit lees ik nu ook voor het eerst overigens, wel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:20 



 
Profiel   

Idd een interessant stukje leesvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 18:36 



 
Profiel   

Ons gezinnetje <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zussies :+:

[ img ]

Kleine Miekie <3

[ img ]

En Ecky <3

[ img ]

Menthus wilde niet meer stilzitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 22:44 



 
Profiel   

Wat leuk zo op een rijtje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:09 



 
Profiel   

Ja ze kunnen het ook echt goed met elkaar vinden :D

De kleine Meeko pakt ook gewoon het eten uit Menthus zn bek weg := durfal

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:20 



 
Profiel   

Dat doen zowel de kleine Christy als het Kleine Ding buiten ook en ze komen er nog mee weg ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:24 



 
Profiel   

Haha ja stiekemerds. Maar Menthus is dan ook wel echt een typische goedzak :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:58 



 
Profiel   

Mijn nieuwe telefoon achtergrond :')
[ img ]

Mijn vriend noemd Meeko nu "De Rockchick" :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 12:15 



 
Profiel   

Leuke foto :') Het staat haar wel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:24 



 
Profiel   

Meeko is een beetje gek :+
[ img ]

Iemand nog tips?
Meeko is de enige caaf hier die aan je handen en vingers knaagt, nu doet dat nog geen pijn maar miss later wel :=
Is er een manier om ze dat af te leren?

Ze is verder wel heel lief, knap en schattig <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 10:23 



 
Profiel   

Iets op je vingers smeren wat niet lekker is, of anders met een zware/boze stem 'foei' zeggen. Desnoods met een miniem tikje op de kop.
Wel voorzichtig, want je wilt niet dat ze kopschuw wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 10:34 



 
Profiel   

Ahh dat kan ik wel proberen :)

Ze doet t alleen als ik dr echt in mn handen vast heb, als ze los scharreld op schoot of de bank dan doet ze het totaal niet.

Thnx :)

Nu is ze nog klein, dus dat gedrag nu proberen af te leren is beter dan afwachten :))

Ben wel gek op dr, ze is zo lekker fel en brutaal. Grappig ding :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 10:38 



 
Profiel   

Ik kom me ook aansluiten!
Voor mijn verjaardag heb ik deze 2 hummeltjes gekregen <3
Ze zijn Gaston en Leo gedoopt, naar het Vlaamse komisch duo en ik hou wel van die oude Belgische namen :')

Tips & tricks zijn altijd welkom!
[ img ]

Al snel het een en ander opgezocht, wilde al heel lang cavia's dus ik was al bij voorbaat goed geïnformeerd maar ik had dus nog niks. Snel badmatten gehaald in de action en een huisje, hennepvezel, brugje, waterflesjes, hooi etc... had ik allemaal gelukkig nog niet weg gedaan van mijn laatste hamster.

Gaston heeft een wondje op zijn oor, kan ik daar honingzalf op doen van de paarden of is dat een stomme vraag?

edit: het zouden zuivere créme en ...nogietswatikvergetenben... moeten zijn, het zijn 2 broertjes en ze hebben altijd samen gezeten. Mama was drachtig aangekocht en ze moesten samen weg of er zouden al andere cavia's aanwezig moeten zijn. Maar die had ik dus niet.
Is het raadzaam ze te laten castreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je aanwinsten :)
Castreren maakt niet uit in het gedrag; ze zijn wel of niet macho. Vroegcastraten willen nog wel eens rustiger zijn.
Honing op een wondje bij dieren die van zoet houden zal niet snel werken. ik ben bang dat de ander het er af gaat likken.
Zo te zien zit er al een korstje op dus gewoon niets meer aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:48 



 
Profiel   

Ah ja logisch haha. Macho maakt me niet zo veel uit, de lichte is super super super rustig en de andere is heel erg druk. Maar niet dat ze gaan vechten ofzo als ze beide niet gecastreerd zijn?

Ben een foto vergeten zie ik. Deze van het geïmproviseerde verblijf moest er nog bij :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:55 



 
Profiel   

Vechten is iets dat weet je pas als ze de pubertijd in gaan en dan nog kan het op latere leeftijd ook geen gebeuren óók bij castraten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 10:59 



 
Profiel   

Oh oké! Gewoon in de gaten houden dus. Ik weet niet precies hoe oud ze zijn, mijn vriend heeft ze hier in de buurt gevonden bij een particulier en kreeg zo veel info dat hij de helft vergeten was hahaha.
Hij was heel trots aan het vertellen dat ie lang gezocht had naar een goede fokker of opvang en geen broodfokkers, plaatsen waar ze in grote verblijven zaten en liefst nog een stamboom er bij. Ik was echt heel trots op hem, had niet verwacht dat hij luisterde als ik daarover zeurde in de tijd van mijn hamsters :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 11:04 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Granoek!
Leukerds heb je :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 11:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 223 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 385  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen