Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 312 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 385  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

 
Profiel   

Mooi hok beert die trap komt vanzelf ging hier ook een paar dagen overheen voor ze door hadden. Iets lekkers in stukjes erop leggen als lokkertje heeft ook meegeholpen.

Melody hij is wel echt een knapperd zeg en al gelijk een foto shoot.

Hier ook weinig nieuws mijn schoonvader is wel begonnen aan de tafel waar mijn draadkubus hok op komt te staan. Dus ben heel benieuwd hoe het word.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 14:52 



 
Profiel   

Fijn dat ze geen ruzie meer hebben gemaakt Amy!

Ik durf ze al een tijdje niet meer buiten te zetten, jammer dat oktober dit jaar niet echt lekker weer meer heeft gehad. Soms kun je in de herfstvakantie nog zo lekker buiten zitten, maar dat was nu maar een paar dagen. Volgend jaar weer {:}

Het castraatje heet inmiddels Tommie. Het gaat nog steeds prima samen, hij begint al wat meer te pruttelen. Wikkie laat nu wel nog duidelijk weten dat ze de baas is, maar ze wast hem ook en het lijkt gewoon normaal corrigeren te zijn dus ik denk dat het wel een goede combinatie is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 19:37 



 
Profiel   

Wat de trap betreft. Vanmorgen was één van de drie heren de trap afgelopen. De andere twee heb ik er maar een beetje af geduwd. Toen ik vanmiddag ging kijken, zat mijn "domste" cavia bovenop op de verdieping, dus nu heb ik hoop, haha!

Leuk Melody met de agouti's. Fijn dat het nu goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 20:26 



 
Profiel   

Hahaha, de domste cavia :') Fijn dat hij het snapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 20:29 



 
Profiel   

Verliefd stel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 22:23 



 
Profiel   

Fijn dat 1e het trappetje snapt. Volgt de rest vanzelf wel.

En het is extra warm zo in de tunnel met een persoonlijke deken erbij. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 09:08 



 
Profiel   

Heel goed bekeken dus van die 'kale' :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 10:03 



 
Profiel   

melody7 schreef
Hahaha, de domste cavia :') Fijn dat hij het snapt!

Haha nou het is niet echt de domste, maar hij is de grootste en minder ondernemend dan de rest. Maar het hooi is plat en de groente opgegeten die daar lag, dus dan zal in elk geval één cavia het doorhebben. Dan kan ik binnenkort ook de tweede verdieping maken en een plankje erboven om zooi op te bergen.

Leuke foto van die harige en kale bij elkaar :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:04 



 
Profiel   

ja ze zijn het uiterste van elkaar maar zo gek op elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:08 



 
Profiel   

Woei! Klaar met het houtwerk. Mijn mannen hebben nu twee winterhokken, dus ze kunnen allemaal een warme plek vinden voor de winter als dat nodig is.

Ik heb in dit hok "stalletjes" gemaakt. Ik wilde eigenlijk een iets groter hok nog, maar dit paste mooi zo in de ruimte. Ze kunnen nu met hun billen van elkaar af liggen als ze willen.
[ img ]

Zo is nu het binnendeel. Twee verdiepingen en op de grond komt straks ook een laag stro als het echt koud is. De foto vertekent een beetje door de hoek waarmee hij gemaakt is. Rechtsboven hangt een hekje voor als ik ze buiten op het gras wil zetten.

Het onderste hok heeft ook 'vakjes' en twee ingangen, zodat ze altijd door kunnen lopen. Het bovenste deel verf ik de buitenranden nog een keer, maar ik wilde het nu inrichten en klaar zijn met alle houtwerk :-)

Ben er wel blij mee zo. Dan stop ik voorlopig ook weer met klussen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 22:15 



 
Profiel   

Dat ziet er heel goed uit. Netjes gemaakt ook.
Kun je er nog wel makkelijk bij om het schoon te maken ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 23:07 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dat ziet er heel goed uit. Netjes gemaakt ook.
Kun je er nog wel makkelijk bij om het schoon te maken ??

Dank je!

Ja,de afmetingen/ verhoudingen vertekenen een beetje op de foto. Tussen de bodemplaat van de 1e en 2e verdieping zit 50 cm in hoogte.

De huisjes heb ik expres zo gemaakt dat ze los staan in het hok, dus die kan ik eruit tillen en daarna kan ik de boel bij elkaar vegen. Althans, dat hoop ik dat het zo makkelijk gaat :-). De bovenste verdieping is in elk geval op fijne sta-hoogte voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 23:14 



 
Profiel   

Mooi geworden zeg! Daar zullen ze vast heel blij mee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 23:41 



 
Profiel   

mooi hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 11:43 



 
Profiel   

Mooi geworden! Handig systeem

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 21:48 



 
Profiel   

Dank! Ik ben benieuwd of ze de trap ontdekken uit zichzelf. Maar dat komt vast nog wel :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 22:14 



 
Profiel   

Hoi, wat een lijvig topic! Tof! Ik wil graag wat vragen stellen aan caviakenners, dus dan zit ik hier goed lijkt me :) .

Mijn vriendin heeft af en toe een nestje en ik zou erg graag 2 cavia’s van het nestje dat vorige week woensdag geboren is, willen. Het idee is 2 zeugjes te nemen omdat ik volgend jaar zelf ook een nestje wil van 1 van de dames. Volgens mijn vriendin is het geen probleem 2 zeugjes samen te houden, al lees ik soms anders.

Bedoeling is dat de kleine caafjes binnen komen te zitten tot volgende lente en dan verhuizen naar een ruim buitenverblijf (hok + ren). Voor volgende winter weet ik nog niet of ze dan naar stal verhuizen of opnieuw naar binnen.

Stel dat ik nu 1 van de zeugjes zwanger wil, kan ik haar dan naar een caviastal brengen om gedekt te worden of hoe gaat dat in zijn werk?
En wat dan met het vrouwtje dat alleen achter blijft? Kan het zwangere vrouwtje tot aan de bevalling terug bij haar vriendin? En na de bevalling? Bedoeling is zeker een zeugje en beer aan te houden, de beer wordt gecastreerd nadien. Het ziet er nu zeker naar uit dat ik voldoende geinteresseerden heb voor kleintjes en mocht dat niet zo zijn, blijven ze hier wonen.

Graag hoor ik wat jullie aan tips voor me hebben. Dankjewel alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 21:33 



 
Profiel   

De kans bestaat dat als je de zeugjes scheidt om er één te laten dekken dat ze elkaar niet meer accepteren als je ze weer bij elkaar doet. Ook voor/tijdens/na de bevalling kun je ze best bij elkaar houden om acceptatieproblemen te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 21:53 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
De kans bestaat dat als je de zeugjes scheidt om er één te laten dekken dat ze elkaar niet meer accepteren als je ze weer bij elkaar doet. Ook voor/tijdens/na de bevalling kun je ze best bij elkaar houden om acceptatieproblemen te voorkomen.


Wat is dan de oplossing? Ze beide op “vakantie” laten gaan?
En gaat het ene zeugje dan niet de kleintjes aanvallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 23:03 



 
Profiel   

Lukasje schreef
DubbelFun schreef
De kans bestaat dat als je de zeugjes scheidt om er één te laten dekken dat ze elkaar niet meer accepteren als je ze weer bij elkaar doet. Ook voor/tijdens/na de bevalling kun je ze best bij elkaar houden om acceptatieproblemen te voorkomen.


Wat is dan de oplossing? Ze beide op “vakantie” laten gaan?
En gaat het ene zeugje dan niet de kleintjes aanvallen?

Ik heb ooit weleens goed in de gaten gehouden wanneer een zeugje bronstig was en dan die dag de beer erbij gezet, de rest van de dag. Maar dan moet je de beer dus een paar dagen lenen :-). Je kan bij zeugjes vrij goed zien als ze bronstig zijn en als je dat bijhoudt, ook de cyclus volgen (circa elke 16 dagen).

Zeugjes kunnen prima samen blijven als er eentje bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 23:13 



 
Profiel   

Als de beer komt logeren kun je evt het hok in 2'en delen met gaas er tussen als je echt het risiko niet wilt lopen dat ie beide dekt, maar -wat Beert zegt- ze zijn maar zelden tegelijk berig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 10:08 



 
Profiel   

Sorry voor de vele vragen hoor maar wordt dat gedaan dat iemand dan zijn beer “uitleent” ? Uiteraard wil ik dit vergoeden, dat spreekt voor zich!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 14:52 



 
Profiel   

Heb in het verleden een beer geleend van iemand die toen mijn zeugje dekte. Hebben een maand bij elkaar gezeten tot ik de kleintjes kon voelen. Heb nu zelf alleen maar beren ook ex fokberen. Maar ik leen ze niet uit, dan kan ik ze weer opnieuw gaan koppelen en dan ga ik van 10 naar nog meer. Heb de vraag wel gehad van mensen die een nestje wouden met hun zeugje. Ik wijs ze af om die reden, wil mijn mannen niet alleen hebben zitten. Een van de ex fokberen is enorm opgebloeid nu ie een vriendje heeft.

Weet je al wat je met de kleintjes gaat doen? Ik had geen geluk dat het nestje dus 3 beren waren nu zijn ze goed terecht gekomen daar niet van maar beren raak je wel moeilijker kwijt dan zeugjes. Plus je moet ze met 3 weken apart zetten zodat ze niet moeders of zusjes dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 15:16 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Sorry voor de vele vragen hoor maar wordt dat gedaan dat iemand dan zijn beer “uitleent” ? Uiteraard wil ik dit vergoeden, dat spreekt voor zich!


Volgen mij wordt dat zelden gedaan. En een beetje fokker zal het ook alleen doen als jouw zeugje een stamboom heeft waarbij meerdere generaties bekend zijn. Ik weet niet of dat het geval is?
In dat geval zou je fokkers van het zelfde ras kunnen benaderen, wellicht dat zij je dan ook gelijk kunnen adviseren over welk beertje de beste keuze voor jouw zeugje zou zijn, qua verbeterpunten etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 15:19 



 
Profiel   

Ik heb hier de dames weer even gewogen. Ze zitten nu rond de 625 gram. Ze groeien gestaag door.
Als ik ze moet vangen vinden ze het even spannend, maar zodra ze op mijn arm zitten zijn ze meteen rustig en nieuwsgierig. Had niet gedacht dat ik cavia’s überhaupt ooit zo leuk zou gaan vinden. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 312 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 385  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen