Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 220 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 385  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

 
Profiel   

Dat gaven ze inderdaad ook aan. Is het voldoende voor zo'n beestje om alleen gehouden te worden met voldoende menselijke aandacht, of is het dan beter om er eentje bij te nemen in een gescheiden kooi? Volgens de rescue (waar ze alles testen met de dieren) kun je ze in deze gevallen dus ook alleen houden, maar ik wilde het cross-checken bij jullie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 23:07 



 
Profiel   

Volgens mij zijn twee van 1 jaar niet samen makkelijk te koppelen maar wel 1 castreren en koppelen aan zeugje of een jong beertje erbij en ballen houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 23:29 



 
Profiel   

Als je ze alleen in elk hun kooi zet gaan ze alleen maar in de tralies lopen bijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 23:29 



 
Profiel   

Vandaag is Mitchy precies 10 weken bij ons. Hier een paar foto's van de huidige stand van zaken.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Vanmiddag zijn ze geboren. Al doet nummer 2 mij wel twijfelen aan de papa. Nummer 3 heeft wel hele kromme achterpootjes. Kan dit nog goed komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 00:55 



 
Profiel   

Wat een schatjes!!

Die kromme achterpootjes kan je masseren. Vraag anders even op Facebook in de cavia groep, heb het wel eens voorbij zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 08:13 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Volgens mij zijn twee van 1 jaar niet samen makkelijk te koppelen maar wel 1 castreren en koppelen aan zeugje of een jong beertje erbij en ballen houden


Inderdaad :j Twee intacte beertjes bestempelen als niet te koppelen vind ik een beetje vreemd van een opvang. Als ze babybeertjes ook niet accepteren (wat niet veel voorkomt) kun je ze altijd nog laten castreren. Een castraat met wat zeugjes gaat vrijwel altijd goed. Ik zou ze dus niet alleen in een kooi gaan houden, dat is geen leven voor een cavia.

Gefeliciteerd poetser! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 08:14 



 
Profiel   

@poetser: gefeliciteerd met de jonkies. Die met de witte achterkant is wel sneu zo. Wel de leukste qua kleur :) Hopelijk komt dat nog goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:08 



 
Profiel   

Ze zijn echt heel leuk. 2 vrouwtjes en een mannetje. Helaas hebben 2 andere het niet gered. Het "zielige " beestje is het mannetje, hij blijft lekker hier.

Helaas vind Mitchy ze wat minder leuk. Ze laat ze drinken, maar verder doet ze net zo lelijk tegen de jonkies als tegen Kiwi. Ze doet ze niks, maar laat vocaal wel merken dat ze niks te zoeken hebben bij het eten, haar grot en al helemaal niet bij haar in de buurt als ze niet komen om te drinken. Als ze nog bijdraait dan blijven de zeugjes ook hier, anders heb ik al een leuk adresje voor ze waar we hun regelmatig kunnen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:08 



 
Profiel   

Voor zo'n jong zeugje én de eerste keer is dat niet zulk vreemd gedrag. Dat zal de komende dagen vast wel verbeteren. Voor een 1e nestje is 5 ook best wel veel natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:11 



 
Profiel   

Ja dat is waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:27 



 
Profiel   

Wat een schatjes! Hopelijk komt het goed met het kleine mannetje.

Sneu voor de babys die het niet gehaald hebben.

Ik denk dat Mitchy even de tijd nodig hebben zal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 11:36 



 
Profiel   

melody7 schreef
MarjanB schreef
Volgens mij zijn twee van 1 jaar niet samen makkelijk te koppelen maar wel 1 castreren en koppelen aan zeugje of een jong beertje erbij en ballen houden


Inderdaad :j Twee intacte beertjes bestempelen als niet te koppelen vind ik een beetje vreemd van een opvang. Als ze babybeertjes ook niet accepteren (wat niet veel voorkomt) kun je ze altijd nog laten castreren. Een castraat met wat zeugjes gaat vrijwel altijd goed. Ik zou ze dus niet alleen in een kooi gaan houden, dat is geen leven voor een cavia.

Gefeliciteerd poetser! :D

Eens met bovenstaande. Een jonge cavia nu al alleen houden is sneu. Het zijn dieren die hun sociale contact en veiligheid uit soortgenoten halen, niet uit mensen. Een mens is een aanvulling erop, maar geen invulling. Tenzij je tijd hebt om 24/7 in je caviahok te zitten ;-).

En wat een schattige kleintjes!! Voor zeugjes is vaak wel een plekje te vinden. Gaat het beertje dan naar Kiwi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 11:46 



 
Profiel   

Daar ben ik nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk komt Kiwi terug. Voordat hij gecastreerd en onvruchtbaar is, zodat hij bij zijn moeder kan blijven, zitten ze anders ook een tijd alleen. Stel het gaat goed tussen Mitchy en de kleine dametjes, dan ben ik aan het overwegen om er 1 grote groep van te maken.

Mitchy is inmiddels wel een echt moedertje geworden. Ze slapen samen, ze beschermt ze en haar hele houding is veranderd. Wel is ze nog heel erg opgezwollen vanachter. Ze eet, drinkt en poept in elk geval wel goed.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 18:00 



 
Profiel   

Ahgossie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 18:03 



 
Profiel   

Zolang ze niet bloedt zal de zwelling ook wel snel slinken. Hou wel in de gaten dat ze geen koorts krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 18:23 



 
Profiel   

Wat is jullie mening over het voeren van paardenhooi aan cavias? Waar ik woon betaal je je scheel aan hooi, en nu overweeg ik om Timothy hooi bij een soort boerenbond te halen. Op internet lees ik dat dit veilig is, mits het hooi van goede kwaliteit is. Echter vertelde een vriendin me dat paardenhooi niet veilig is, omdat parasieren en bacerien in kunnen zitten, terwijl cavia hooi steriel gemaakt is. Klopt dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 02:48 



 
Profiel   

juniper schreef
Wat is jullie mening over het voeren van paardenhooi aan cavias? Waar ik woon betaal je je scheel aan hooi, en nu overweeg ik om Timothy hooi bij een soort boerenbond te halen. Op internet lees ik dat dit veilig is, mits het hooi van goede kwaliteit is. Echter vertelde een vriendin me dat paardenhooi niet veilig is, omdat parasieren en bacerien in kunnen zitten, terwijl cavia hooi steriel gemaakt is. Klopt dit?


Ik heb gewoon een baaltje hooi gekocht en ze leven nog steeds. Volgens mij is het een broodje aap :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 07:45 



 
Profiel   

Hooi steriel maken? Het is een natuurproduct, geen medicatie. Dan zouden ze het dus eerst invriezen ofzo?

Daarbij heb ik vaker bij mijn ratten mijten gehad uit hooi van de supermarkt dan ooit iets uit hooibalen. Ook is winkelhooi vaak enorm stoffig..

Hier krijgen ze gewoon hooi uit balen. In het wild eten cavia's ook geen steriel gras :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 08:34 



 
Profiel   

Ik heb al dik 10 jaar cavia's en ze hebben nooit anders gegeten als het hooi van de paarden :)

De enige keren dat ik een keer caviahooi kreeg was het te stoffig om te voeren en het hooi wat ik dacht als extra lekkernij te kopen voor ze hoefden ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 09:58 



 
Profiel   

Hier krijgen de cavias hooi van de paarden zelfs gestoomd hooi krijgen ze als het te stoffig is ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 15:11 



 
Profiel   

Ik heb nog even een vraagje. De baby's en hun geslacht. Er is overduidelijk 1 mannetje en 1 vrouwtje, enkel bij het bruintje twijfel ik. Ik dacht dat dit ook een zeugje was, maar ik begin te twijfelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 20:25 



 
Profiel   

Ik ken het probleem, ik ben er ook wel eens de mist mee ingegaan. Kijk gewoon over 3 weken nog een keer, meestal is het dan wel duidelijker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 21:06 



 
Profiel   

Mijn cavias zijn gisteren aangekomen! Ik heb gekozen voor een mannetje en een vrouwtje die een tijd terug samen gered zijn. Ze leven nu nog apart omdat hij nog niet geholpen is, maar over een week breng ik hem weg en zodra hij 'veilig' is ga ik ze koppelen (ze staan nu met de kooien tegen elkaar). Ik heb nu een habitat plus als grootste kooi, maar in de kerstvakantie ga ik een C&C kooi bouwen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:33 



 
Profiel   

juniper schreef
Mijn cavias zijn gisteren aangekomen! Ik heb gekozen voor een mannetje en een vrouwtje die een tijd terug samen gered zijn. Ze leven nu nog apart omdat hij nog niet geholpen is, maar over een week breng ik hem weg en zodra hij 'veilig' is ga ik ze koppelen (ze staan nu met de kooien tegen elkaar). Ik heb nu een habitat plus als grootste kooi, maar in de kerstvakantie ga ik een C&C kooi bouwen!

Waar heb je ze vandaan dan? Jammer dat hij nog niet gecastreerd is, omdat ze nu nog zeker een maand apart gehouden moeten worden. Waarom heeft de opvang hem niet gecastreerd? :-)

Maar leuk dat ze er zijn! Heb je foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:56 



 
Profiel   

Hoi, ik kom even binnenvallen in dit topic haha.
Wij zitten namelijk met een probleempje en ik ben benieuwd wat andere cavia-liefhebbers zouden doen in deze situatie.
5 jaar geleden hebben wij twee beertjes uit een opvang gehaald, ze zijn toen geschat op zo'n 3 jaar. Vorige week is helaas een van de twee overleden, het zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk gezien hun leeftijd. Maar nu hebben we er dus nog maar één. Hij is duidelijk oud maar nog wel fit en vrolijk, hij lijkt zich ook niet echt eenzaam te voelen maar een cavia hoort niet alleen natuurlijk.
Zouden jullie adviseren om onze 8 jarige cavia een nieuw maatje te geven? We willen eigenlijk geen cavia's meer hierna dus als het oudje overlijdt zal de nieuwe helaas terug gaan naar de opvang.
Ik vind het echt lastig.. Ik ben ook bang dat het koppelen hem veel stress gaat geven, de opvang gaf aan dat dit vijf jaar geleden erg lastig is geweest. Maar alleen laten zitten vind ik ook sneu..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 20:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 220 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 385  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen