Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 336 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 385  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

 
Profiel   

Bedankt allemaal! Ja zonde hè ;( Ik heb ze samen begraven, dan is het ook ineens zo visueel. Alles overleden terwijl ik nu eigenlijk 5 spelende baby's en een tevreden moedertje zou moeten hebben.. Helaas mocht het niet zo zijn.

Binnenkort ga ik een Teddy van 4 maanden ophalen en misschien ook nog een baby. Niet ter vervanging natuurlijk, maar het is wel een troost <3 Ze lijkt heel veel op twee cavia's uit mijn eerste nestje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:04 



 
Profiel   

Kan mij voorstellen dat het zo jammer is dat je geen moeder met kleintjes hebt rondlopen. Ben benieuwd naar je aanwinsten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:07 



 
Profiel   

Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:15 



 
Profiel   

Sterkte Melody :knuffel:

Vanmiddag heb ik de stap gezet om Saffy aan één van mijn andere zeugjes te koppelen.
Even nagedacht welke en gelijk besloten dat Savanna en Hazel te zacht zijn van karakter, Meadow is een k*ttekop, Taiga is erg jong en de reden dat er gevochten werd.
Dus toen bleven er nog 3 over en de keuze viel op Holly.; vriendelijk maar met genoeg pit en lekker no nonsense. :)
Vooralsnog is dat de goede keuze gebleken, beide dames gedragen zich naar elkaar en vrijwel geen gekibbel tot nu toe. *\o/*
Zal straks even foto's maken en uploaden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 17:09 



 
Profiel   

Oh Melody, wat vreselijk! Kijk je uit naar kleintjes en verlies je alles. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:22 



 
Profiel   

Op internet lees ik dat het toevoegen van een jonge cavia (jonger dan 10 weken) aan een bestaande groep altijd goed gaat. Klopt dat? Wat is jullie ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:23 



 
Profiel   

Totdat ie gaat puberen, gaat het idd meestal goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:32 



 
Profiel   

Ik wil niet zeggen altijd, Het is wel zo dat baby's sneller geaccepteerd worden is mijn ervaring....

Ik zou ze op neutraal terrein koppelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:37 



 
Profiel   

En het maakt ook uit of het een jong zeugje of beertje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:37 



 
Profiel   

Ah toch niet zo simpel als dat ik las dus.

DubbelFun schreef
En het maakt ook uit of het een jong zeugje of beertje is.



Wat is het verschil :)? Het zou gaan om een zeugje bij andere zeugjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:42 



 
Profiel   

Vaak gaat het goed, als ze eenmaal geaccepteerd zijn is de pubertijd eigenlijk nooit een probleem. Je hebt natuurlijk altijd gemene cavia's waarbij het niet goed gaat, maar daar kom je pas achter op het moment dat ze bij elkaar zitten :P Een baby beertje werkt alleen goed bij één volwassen beer, bij een groep krijgen de volwassenen vaak (niet altijd natuurlijk) ruzie als je er een baby bij zet.

Je moet er wel van uit gaan dat het de eerste dagen tot weken wat onrustig is, want ze willen de baby meestal wel even laten weten wie de baas is.

Ik heb gisteren deze leukerd opgehaald. Ik ben er heel blij mee! Ze heet Billy en is een 5 maanden oude US-Teddy. Ze heeft een super leuk karakter, heel nieuwsgierig en niet snel onder de indruk.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:16 



 
Profiel   

Jonge zeugjes hebben wat minder last van hormonen als beertjes :) Overigens zou ik 2 jonge zeugjes erbij nemen, dan hebben ze wat steun aan elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:07 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat jonge zeugjes toevoegen vaak wel goed gaat.
Als je zelf behoorlijk pittige dames hebt kan het in het begin ff wat minder gaan maar eenmaal aan elkaar gewend is het ook gewoon goed.
Volwassen dieren toevoegen verschilt.
Ik heb er nu één die écht niet samen blijkt te kunnen met de volwassen dieren. -O-
Heb ze de tijd gegeven maar uiteindelijk moeten besluiten om haar volledig uit de ren te halen en in een andere ruimte in een kooi te zetten.
1 juli gaat ze mee naar de dierenarts om medische redenen uit te sluiten en daarna gaat ze de herplaatsing in.
Fokker is ervan op de hoogte.

Mocht iemand interesse hebben dan mag diegene me een pb doen.
Het gaat om een driekleur (choco-creme-wit) CH Teddy zeugje van 3,5 jaar oud, erg lief naar mensen en zou prima met 1 (of meer) jonge zeugjes geplaatst kunnen worden maar absoluut niet met volwassen caavjes.
Mag ook alleen blijven zolang ze voldoende aandacht krijgt. :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:03 



 
Profiel   

Mjetterd schreef
Op internet lees ik dat het toevoegen van een jonge cavia (jonger dan 10 weken) aan een bestaande groep altijd goed gaat. Klopt dat? Wat is jullie ervaring?


Hier is dat prima gegaan. 2 jonge zeugjes bij een ouder zeugje en castraat gezet. Ze werden meteen geaccepteerd en dat is zo gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:35 



 
Profiel   

Dat is een leukerd Melody! Had je al US teddy’s ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:37 



 
Profiel   

Ik heb vijf US-teddy's gehad, maar ik had nu alleen 6 gladharen. Ik heb wel een zwak voor ze, dus ik heb nu via een Facebook groep voor Teddy's gezocht.

Over een paar weken ga ik nog een Teddy baby ophalen, want ik kreeg te veel leuke cavia's aangeboden om te kiezen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:24 



 
Profiel   

Oh, de eersten die hier op bokt zo bekend waren, waar je zo vaak de leuke foto’s mee deed, waren dat ook US teddy’s?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:34 



 
Profiel   

Ja! Sammy, Marley en Freddy. Drie van de vijf Effie-baby's <3
Billy lijkt ontzettend veel op Freddy. Ze maakt zelfs hetzelfde geluidje bij het lopen, super leuk! Op de foto's die ik kreeg leek ze aan een kant op Sammy en aan de andere kant op Freddy, dus de keuze voor haar was snel gemaakt :+ Sammy zie je er in het echt niet zo in terug, maar Freddy des te meer.

Deze heb je dan vast ook wel eens gezien, hier zitten ze alle drie in :D
https://www.youtube.com/watch?v=cotkdOCD1eY

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:06 



 
Profiel   

Wat een leukerd Melody! Ben zelf ook verknocht aan mijn enige teddy Venom een lievere beer ken ik niet. Ja hij doet zijn naam totaal geen eer aan :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:35 



 
Profiel   

melody7 schreef
Vaak gaat het goed, als ze eenmaal geaccepteerd zijn is de pubertijd eigenlijk nooit een probleem. Je hebt natuurlijk altijd gemene cavia's waarbij het niet goed gaat, maar daar kom je pas achter op het moment dat ze bij elkaar zitten :P Een baby beertje werkt alleen goed bij één volwassen beer, bij een groep krijgen de volwassenen vaak (niet altijd natuurlijk) ruzie als je er een baby bij zet.

Je moet er wel van uit gaan dat het de eerste dagen tot weken wat onrustig is, want ze willen de baby meestal wel even laten weten wie de baas is.

Ik heb gisteren deze leukerd opgehaald. Ik ben er heel blij mee! Ze heet Billy en is een 5 maanden oude US-Teddy. Ze heeft een super leuk karakter, heel nieuwsgierig en niet snel onder de indruk.
[ [url=m/1TtEeW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd <3 US-teddys zien er zo schattig en fluffy uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:50 



 
Profiel   

Ik heb ook wel een zwak voor US-teddy's, maar ze zijn wel gevoeliger voor een droge huid en kunnen moeilijk tegen nat gras (longontsteking). Gladharen zijn wat dat betreft veel sterker/makkelijker buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:19 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb ook wel een zwak voor US-teddy's, maar ze zijn wel gevoeliger voor een droge huid en kunnen moeilijk tegen nat gras (longontsteking). Gladharen zijn wat dat betreft veel sterker/makkelijker buiten.


Ah goed om te weten! En hoe zit dat met borstelharigen :)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:21 



 
Profiel   

Die kunnen wel iets meer hebben, maar zijn ook wel gevoeliger voor nat gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:22 



 
Profiel   

De Teddy baby die over 2 weken hierheen zou komen lag vanochtend overleden tussen de andere baby's -O- Heel jammer, maar gelukkig is het nu gebeurd en niet bij mij.

Ik wil zelf graag een nestje van Billy. Ze is al 5 maanden dus nu wacht ik eerst maar even af wat we zelf krijgen, dan kan ik daarna altijd nog een baby bijkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 12:36 



 
Profiel   

@melody: wat sneu ;(... en je komt er nooit achter wat ze gemankeerd heeft.

Hier ook een oudje wat nu duidelijk minder actief is; eet en drinkt te weinig naar mijn zin. Gras laat ze liggen en ook andere lekkernijen hoeft ze niet. Dus ik vrees dat die straks ook 'einde verhaal' is. Dan heb ik er nog één over en daar zoek ik dan een nieuw huisje voor want ik wil er geen nieuwe meer bij halen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 336 van de 385 [ 9616 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 385  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen