Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:20

Heeft iemand hier toevallig nog een plekje voor 2 zeugjes van bijna een jaar? Een kennis van mij zoekt een nieuw thuis voor ze :o Afbeelding
Afbeelding

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:23

Ik wil bijna zeggen ik, maar ik durf het bijna niet meer aan na wat er in de zomer gebeurde..

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:53

Ik kreeg deze foto net opgestuurd van mijn moeder die even op de cavia’s past
Afbeelding

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:58

nouky12 schreef:
Ik kreeg deze foto net opgestuurd van mijn moeder die even op de cavia’s past
[ [url=m/qTqgzE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahahahahh geweldig

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:55

Deksel er op en langzaam laten doorgaren :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:03

_O-

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 19:03

Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt met mijn goede camera van de mannen. Ik moet ze toch even delen :-)

Om te beginnen de haarballen. Mijn drie lunkies, met nog hun zomerkapsel. Dat wil zeggen, ik heb ze voor de hittegolf toch flink geknipt. Leuke mannen zijn het, vrij rustig ook.
Afbeelding

Afbeelding

Dan mijn twee borstelvriendjes. Qua karakter ben ik echt wel fan van de borstels. Ze zijn net wat slimmer en ondernemender.

Mijn rode, dikke vent (die precies een kilo weegt, dus eigenlijk valt het wel mee):
Afbeelding

Rood California:
Afbeelding

En tenslotte de gladhaar. Leuk ding, maar wel iets dominanter dan de rest.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:05

Mooi spul hoor :)

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:56

Die zien er zo wel heel lief uit

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:00

Wat zijn ze leuk!

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:13

Wat een mooie foto's Beert! Ik vind ze er allemaal mooi uit zien <3 Leuke uitstralingen. Ik vind de karakters van borstels ook ontzettend leuk.

Die vakantiefoto is ook leuk :')

Ik heb vanmiddag even een familiereünie gehouden, want nu ze allemaal groot (en dik := ) zijn vond ik dat ik weer eens een foto van alle 'baby's' en Wolleke (moeder) samen moest hebben:

Afbeelding

Wolleke is niet gediend van gepluk aan haar kin :+
Afbeelding

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 21:01

Dank jullie!! Ze zijn ook enorm leuk, maar die borstels zijn toch wel speciaal. Die hebben als eerste door dat het hok open staat, hoe ze de aardbeien kunnen opeten en die Zwartneus zit vaak op de baal hooi, omdat die gladhaar hem dan niet vindt. Die twee mogen elkaar niet zo. Maar tot nu toe zitten alleen de borstels bovenop het hooi :-)

Leuke reünie weer Melody! Je hebt echt ook een leuke set cavia's . Maar ze zijn wel al veel te snel groot :-(

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:40

nouky12 schreef:
Ik kreeg deze foto net opgestuurd van mijn moeder die even op de cavia’s past
[ [url=m/qTqgzE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha geweldig!

@beest wat een leuke foto's en mooie groep heb je!

@melody wat zijn die groot geworden jeetje!

Hier ook uitbreiding gehad, ging naar een open dag van een cavia opvang en werd verliefd op een kruising alpaca. Maar zijn vriendje een teddy moest ook mee, even nagedacht en de twee mannen meegenomen. Zal binnenkort even goede foto's maken. Ben verliefd op ze haha

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:46

Op een hooibaal klimmen is wel heel knap!

Ze waren in no-time groot ja. Niks geen baby's meer, maar gelukkig zijn ze zo ook heel leuk :D

Wat leuk Mira! Ik ben benieuwd naar de foto's.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 19:06

Het hok is onlangs ook weer in de verf gezet, dus de caafjes kunnen er weer tegenaan. Hier zie je de borstel op zijn hooibaal zitten :-)
Afbeelding

(Maar er staat wel een huisje onder, dus hij heeft een opstapje. Dat huisje zie je links op de foto )

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:12

Echt een super gaaf 'hok', die naam is er eigenlijk niet goed genoeg voor :D Toch knap dat hij daar op komt, dat is nog best wel een sprong vanaf het huisje.

Wikkie lag net klem omdat ze rolt tijdens het popcornen :') Ze heeft echt zo'n leuk karakter. In de kooi is ze behoorlijk actief, brutaal en best wel slim maar ze vindt het ook heerlijk om op schoot te liggen en te knuffelen.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 19:35

Ja, het is een heel fijn verblijf, ook omdat je er rechtop in kunt staan en ze altijd droog zitten. Het was ooit een opslag voor haardhout.

Achter de deur rechts zit niks, dat loopt door. Links zit nog een wand, zodat je een binnendeel hebt wat eventueel af te sluiten is. Daar heb ik nog een dubbel hok voor ze staan met hooi en stro erin, zodat ze altijd omhoog kunnen.

Als kind had ik ook buiten cavia's, maar toen in een verbouwde zandbak. Het is één keer gebeurd dat het zo hard had geregend dat dat hok blank stond en die dieren bibberend met zijn allen op het dak van een huisje zaten. Gelukkig hebben ze het toen allemaal overleefd.

Dat filmpje trouwens van Wikkie! Nog nooit gezien dat een cavia zo blij rolt :-)

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:55

@beert: mooi hok :)
Komen ze ook wel eens op het gras ?

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 20:09

Ze mogen erop, maar durven niet zo goed het pad over te steken. De borstels doen het soms. Maar meestal als ik het hok open zet, slaan ze af naar rechts. Daar heb ik een bak met aardbeienplantjes :-)

Ik voer ze wel vaak onkruid uit de tuin. En soms zet ik een hekje neer en de cavia's met huisje en al op het gras, maar zo is het te open.

Afbeelding
Hier is het net aangelegd en nog heel netjes. De bedoeling is dat er nog een speeltuintje op komt voor de kinderen en dan is het voor de cavia's ook leuker om rond te lopen als er wat staat. Ze kunnen de tuin daar niet uit.

In de voortuin hebben we nog wat wilder gras en daar zet ik ze ook nog weleens in een ren.

Afbeelding
Dit zijn hun buren overigens aan de andere kant van het hek :-)

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:19

Gras genoeg dus. ik denk dat ze het te open vinden. Die van mij zitten ook graag onder een (schaduw)dakje en bij het minste schieten ze hun dekenkist weer in :)

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:10

@melody7: Oh god, ik vind ze prachtig! Zo een zou ik ook wel willen! <3

Wie heeft haar cavia´s op fleece bodembedekking zitten? Ik ben opzoek naar ervaringen!

DubbelFun

Berichten: 88740
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:58

Heb ik gehad, werd een vieze stinkbende, ondanks de kranen en handdoeken er onder. Ook mijn wasmachine was niet blij met alle haren die er in het fleece bleven zitten.

Gaby
Berichten: 3396
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:21

Gaby schreef:
Ik heb kleden gehad. Fleece. Nou, ik zit net eerlijk te genieten van mijn kleine slopers die rondwandelen in een verse laag hennepvezel. Ik kreeg toch zo'n schurfthekel aan het steeds moeten schoonwrijven en wassen van dat fleece... :x En na een poos kreeg ik er toch een geurtje in. Hennepvezel kost me elke week wel €5, maar ik vind het veel fijner. Weinig stof ook. (Ik koop pakken van Hemparade van 14 kg per stuk a €10 - en als ik voor minimaal €40 bestel, komt de dierenwinkel het gratis thuisbezorgen)


Als je de zoekbalk gebruikt onderaan het topic, vind je diverse ervaringen. Hierboven staat de mijne.
Om DubbelDun's ervaring met de wasmachine voor te zijn, gebruikte ik trouwens een sjabrakjeswaszak. Deze zijn ook online te koop. Maar fleece is dus niet mijn ding.

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:13

Zou ik advies mogen vragen?
Ik heb vorige week een jong zeugje over genomen van iemand. Beestje zat alleen en bewoog alleen 's nachts, hierdoor was het leuke er al gauw vanaf en moest ze vertrekken. Zij is 17 weken oud.

Omdat een cavia niet alleen hoort te zitten heb ik er een gecastreerd beertje bij gekocht. Hij is 13 weken oud.

Koppelen heb ik op neutraal terrein gedaan en dat ging heel vlot.
Echter heb ik ze nu samen in een nieuw groot hok zitten en nu maken ze constant ruzie.
Het beertje probeert toenadering te zoeken, zeugjes is hier niet van gediend en begint te mopperen. Beertje dringt aan, zeugje loopt weg en hij loopt erachter. Als ze het te lang volhoud naar meneer zijn zin, dan staat hij ineens opeens op zijn achterpoten en dreigt aan te vallen. Uiteindelijk keert de rust terug en na een half uurtje begint het spelletje van voor af aan.

Is dit een kwestie van ze gewoon laten doen, of kan ik ze beter uit elkaar halen?

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:17

Hoe lang heb je ze nu bij elkaar zitten?