Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:41

Ik zou helaas geen opvang voor je weten, maar wil je wel even sterkte wensen. Blijft altijd naar en verdrietig om een harige vriendjes te moeten laten gaan. Hopelijk vindt je snel een vriendje voor Casey.

Cinnepin

Berichten: 8970
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:50

Ah wat naar :('
aantal jaar geleden heb ik ook een beer in laten slapen met een blaassteen :(

Sterkte

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:29

Ik heb een mailtje gestuurd naar de opvang in Dongen. Als ik probeer te zoeken naar een caviafokker in de buurt krijg ik om 1 of andere reden voornamelijk hits van marktplaats. En Casey is overduidelijk heel sip :(:) :(:)

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:58

Ik kijk altijd op Facebook 'Cavia Hobby' is een verkoop groep en per ras bestaan ze vaak ook.

Ik doe vrijwilligerswerk in Dongen, meestal hebben we een wachtlijst voor baby's -O- Ik weet niet zeker hoe het nu is, hopelijk heeft ze wel snel een baby voor je! Het is zo sneu als ze er verdrietig van zijn :(:)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:17

Zo, ik heb hier de andijvie maar even in het weitje gegooid en die meiden even buiten gezet en de trap naar binnen geblokkeerd. En nu zitten ze lekker te eten. Buiten is toch nog wat spannend, maar wordt elke keer beter...

Roosje01

Berichten: 10749
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:45

Hier smikkelen ze van het kerst cadeau een wilgen mandje gevuld met lekkers. Al vinden ze tot nu toe het mandje zelf het lekkerste :=

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:53

Hier kregen ze kerstboompjes als 'ontbijt'.
Afbeelding

Ik heb ook nog wat kerstfoto's gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:19

Dat boompje viel wel in de smaak. Die laatste is ook leuk :D

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:28

Ik heb even wijze raad nodig. Een vriendin van een vriendin van me fokt af en toe een nestje caafjes. Nu heeft ze toevallig 2 drachtige zeugjes die over 3 weken moeten bevallen. Alleen kan Casey echt niet zo lang zonder gezelschap, hij eet nog wel voldoende maar is traag in alles en zit sip voor zich uit te staren :(:) . Zo lang kan hij niet zonder gezelschap. Nu heeft die vriendin nog een beertje zitten die ze, tot nu toe, nergens aan gekoppeld krijgt. Die heeft nu wel zichtgezelschap, maar zit dus alleen. Die mag ik, ter overbrugging lenen om er naast te zetten. Is dat een goed idee of kan ik beter nu heel hard zoeken naar een nestje waar Casey uit kan kiezen?

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:35

Je kunt het proberen hoe het gaat, maar wat ik hier heb meegemaakt is dat de beren aan de tralies gaan bijten zo hard dat er eentje zelf geen voortanden meer overhield. En bij elkaar zetten leverde oorlog op.
Hij is tenslotte niet voor niets moeilijker koppelbaar !

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:41

het hok van Casey heeft rondom plexyglas. Ik heb nog een oude kooi op zolder die net aan aan de minimale maten voor een cavia voldoet. Die zou ik zodanig weg kunnen zetten dat ze elkaar wel zien en horen maar niet aan kunnen raken.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:41

Mijn ervaringen met beertjes zijn ook niet al te positief. Ook de jonkies die we bij onze oudere beer gezet hadden ging het toen de kleintjes gingen puberen mis. Zo erg dat we voor die jonkies een nieuw huis gezocht hebben en we nu twee dames erbij hebben. Nog even en dan zijn ze groot, zwaar en oud genoeg voor een nestje. Dan houden we de meiden en laten we onze pooh castreren.

Als je er iets naast zet zou ik eerder een dame ernaast zetten als snuffelcontact.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:43

Zou Casey nog gecastreerd kunnen worden of is hij daar te oud voor? Ik vind de narcose al een hele enge gedachte :o

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:08

NAIWHL schreef:
Als je er iets naast zet zou ik eerder een dame ernaast zetten als snuffelcontact.
Dat lost niets op. Het beertje wordt dan helemaal gek van de lucht van het zeugje en raakt minstens zo gedesillusineerd en ongelukkig.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:13

Oke, dat merkt ik bij onze pooh dan weer niet. Die is er juist weer van opgeknapt. Maar was met onze beertjes bij elkaar dan ook echt drama...

Maar ik zal ook blij zijn als het een gewone groep is straks.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:46

Hoihoi!

Ik heb even een vraagje.
Sinds januari dit jaar heb ik 2 cavia's, nu heb ik 1 die eigenlijk nooit echt gezond is geweest, hij is heel erg rustig en komt moeilijk aan. Ook heeft hij erge problemen met ademen, wat het precies is weet de da ook niet. Er is niks in zijn longen te zien, nu is de da waar ik ben geweest ook niet super bekend met cavia's. Het is eigenlijk altijd goed gegaan, ik heb hem op een goed gewicht gekregen (1300) gram en hij is blij en zn vacht glanst ook heel erg.

2 weken geleden kwam ik terug van een dag werken en vond ik hem levenloos in de kooi. Ik was zelf helaas niet in de mogelijkheid om hem naar de dierenarts te brengen omdat ik geen auto had.
Hij was op dat moment ook eigenlijk zo slecht dat ik echt dacht dat hij zou komen te overlijden. Ik ben de hele nacht bij hem gebleven en na een aantal uur ging het weer beter.

Ik heb de bodembedekking veranderd zodat er geen stof meer in zit en hij krijgt nu voor de zekerheid extra vitamine c, toch zit het me niet lekker. Zal ik toch wel naar de da gaan? Hij lijkt geen pijn te hebben maar goed ik ben bang dat hij het misschien wel heeft aangezien cavia's dat niet zo snel laten zien.

Hij is nu hetzelfde als voor die aantal, ik wil alleen niet nog een keer zoiets aantreffen wanneer ik thuis kom, hij is pas 1 jaar en wil hem liever toch nog wat langer bij me houden.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:20

Je zou nog eens een andere DA kunnen proberen die wat meer verstand/ervaring met cavia's heeft. Maar ik verwacht dat een gewone DA het meest normale wel heeft uitgesloten (zoals iets bekends aan zijn longen).

Cavia's die ergens last van hebben laten dit snel zien door een soort van bolle rug te hebben en wat hoger op de achterpoten te lopen.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:51

DubbelFun schreef:
Je zou nog eens een andere DA kunnen proberen die wat meer verstand/ervaring met cavia's heeft. Maar ik verwacht dat een gewone DA het meest normale wel heeft uitgesloten (zoals iets bekends aan zijn longen).

Cavia's die ergens last van hebben laten dit snel zien door een soort van bolle rug te hebben en wat hoger op de achterpoten te lopen.


Ja idd. Een bellen rug heeft hij niet. Hij is verder gewoon actief en eet goed, je ziet alleen dat hij heel opvallend ademt. Hij heeft nu al een week geen geluid gemaakt bij het ademen dus dat is goed.

Maar het blijft zo lastig, ik zou even kijken of hier een da in de buurt is met verstand van cavia's, ik kan altijd even bellen om te vragen of het nodig is om langs te gaan.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:32

Als hij nu geen symptomen meer heeft zou ik gewoon even doorgaan met de vit-c en zoveel mogelijk stofvrije bodembedekker en kijken of dat een langduriger oplossing geeft.
Ook een andere DA gaat anders alleen maar (dure) onderzoeken doen op een cavia die nu klachtenvrij is.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:54

Iedereen de beste wensen en op een gezond 2021 voor ons en alle huisdieren.

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:58

Dank je, ook vanuit hier :)

Cinnepin

Berichten: 8970
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:59

Dankjewel en ik wens iedereen hetzelfde! Cavia's de nacht goed doorgekomen?
Hier zitten ze binnen, heel af en toe als er een wat hardere knal was keken ze verschrikt op, verder niet

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:13

Ze leven allemaal nog, dus het zal wel :)

Cinnepin

Berichten: 8970
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:35

gelukkig :D

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:35

DubbelFun schreef:
Ze leven allemaal nog, dus het zal wel :)


Idem hier. :)