Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10736
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:57

Ik zou die schans eraf halen als ze er toch niet opgaan.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:50

Ik ben vanaf nu cavia-loos...
De caviabak is net opgehaald inkl. de overgebleven cavia. Ze had er zelf nog 10, dus deze kon er nog wel bij :) Scheelt weer dat ik hem niet naar de opvang hoef te brengen en ze heeft straks weer gezelschap.
Was even een gedoe om hem uit huis te krijgen (de bak) want hij paste niet 'gewoon' door de deur, dus op zijn kant, dat ging wel én hij paste maar net in de auto ook.

Hopelijk nu de ren ook snel...

melody7

Berichten: 13688
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:09

Wat fijn dat de cavia meteen bij iemand in huis terecht kon! Dat is veel fijner dan twee keer verhuizen.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:30

Dat leek mij ook, dus ik ben ook blij dat ze haar wilde hebben.
Ben meteen maar de kastjes die er onder zaten weg aan het halen en wat anders er mee maken.

beert
Berichten: 2432
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 14:13

Fijne oplossing!

En de ren zal minder in de weg staan, denk ik zo? Die ene cavia alleen snap ik dat dat niet prettig is ook.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:30

Maar de ren wordt er natuurlijk niet beter op als hij alleen maar in de regen staat en op het natte gras, dus ik ga hem wel inklappen en droog opbergen.

Roosje01

Berichten: 10736
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:52

Wat voor soort ren is het?

Mijn zelf gebouwde word slecht hout splijt en schroeven vallen eruit. Al beetje gerepareerd maar denk dat die na dit jaar wel echt op is. Wel jammer want hij was goed stevig en katproef. Maar na 3jaar buiten in weer en wind eist denk ik zijn tol.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:13

Van metaal (dikker metaal dan die standaard hekjes)
Afbeelding
Afmeting 210x105
Afbeelding
Met een stuk schaduwdoek tegen de zon en wind.

Roosje01

Berichten: 10736
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:13

Dat is wel mooie ja kan die van boven ook open? Anders pb mij even.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:07

Pb gedaan :)

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:19

Hello! Ik kom even heel direct binnenvallen. Ik heb twee beertjes waarvan allebei gevoelig voor stof. Nu ben ik vorige week overgegaan van zaagsel naar back 2 nature, alleen moet ik nog erg mijn weg vinden in het schoonmaken ervan. Zaagsel haalde ik altijd elke ochtend de vieze/natte plekken uit, alleen bij back 2 nature merk ik nog niet echt natte plekken na een week, alleen de keutels blijven natuurlijk wel liggen. Halen jullie die er handmatig uit of? Help me out %)

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 15:10

Als ze idd erg gevoelig zijn voor stof kun je ze misschien beter op fleece gaan houden. Die haal je er dagelijks uit en klop je de poepjes er af.
Als je er bedonderleggers onder doet zullen ze ook niet zo snel gaan ruiken.

Om dat het hok nu weg is heb ik meteen maar de opengevallen ruimte aangepakt (ex-plint stucken en verven moet nog?)

De glazen deurtjes had ik nog liggen van een ander kastje en het 3de bruine deurtje is nu tafelblad geworden. Eén kastje moest ook 'nog even' van 60 naar 40 cm diep, maar dat is ook goed gelukt :)

De string-art is ook van horizontaal naar vertikaal gegaan.

Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:14

Ik vond bij mijn ratten fleece ook altijd erg fijn. De cavia's waar ik nu op pas staan op houtkorrels met daar overheen hennepvezel. Ik gooi nu gewoon eens per week de hele bak leeg, dat voelt wel als flinke verspilling := Maar niet mijn cavia's dus soit :=

Ik heb nu voor drie weken oppassen de groentes voor de cavia's gekocht en moet zeggen dat dat me behoorlijk meeviel qua kosten. Ik zit op 15,13€. Daarvoor heb ik dit gehaald:

Paprika: 5€ (5 stuks)
Andijvie: 3,90€ (3 stuks)
Paksoi: 0,89€
Witlof: 0,97€ (3 stuks)
Pompoen: 1,03€
Wortels: 1€
Boerenkool: 1,49€
Venkel: 0,85€

Nog een weekje en dan gaan ze weer weg. Ben ze wel leuk gaan vinden hoor _O-

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:52

Goh, zou je je oom niet vragen of jij ze mag houden? Je verzorgt ze veel beter en hij heeft er niets mee.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:38

Zoiets bedacht ik me ook al :D

Voor wie nog interesse heeft in slaapmandjes
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1732 ... mympSeller
Verder heb ik ook nog een stuk of 6 drinkflessen, hooiruifje klein boomstamtunneltje en een kleine kooi voor als er eens eentje wegens ziekte oid afgezonderd moet worden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:08

Ik heb er helaas echt te weinig ruimte voor -O- Ze staan nu op mijn eettafel/bureau wat betekent dat ik al twee weken op mijn bank zit te werken :') En ergens anders kunnen ze ook echt niet staan. Ik wil zelf al tijden een aquarium maar dat kan helaas ook niet omdat het simpelweg niet past en een aquarium zou maar de helft van het formaat van deze kooi zijn _O-

Maar ik ga wel even goed met ze zitten dat ze er echt wat beter voor moeten zorgen qua vermaak en verrijking aanbieden want ik zie ze echt opleven.

DF, je linkje doet het niet. Ik denk dat je de verkeerde hebt gekopieerd.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:31


vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:38

Afbeelding

mijn CH-teddy's Fluffy (links) en Tuc (rechts), zo liggen ze altijd naast elkaar <3

hun vaders zijn broers, dus het zijn nicht en neef. ze zijn helemaal verliefd op elkaar en kunnen niet zonder elkaar ^&+

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:41

Oh wat zijn ze mooi !

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:02

Wel heel lief :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:55

Wat lief zo samen vierhoef <3


Op zaterdag eten wij fruit :)) Ditmaal aardbei. Ik heb ze twee aardbeien in totaal gegeven. Dat leek me wel een oké hoeveelheid.

Afbeelding

Het valt me op dat bijna geen brokjes meer eten. Ik weeg netjes +-45g per dag af maar sinds het nieuwe hooi hoef ik eigenlijk maar eens in de twee dagen het bakje te vullen. Voor zover ik had gelezen is dat niet zo erg? Ze krijgen nu ook meer groentes aangeboden natuurlijk en dit hooi vinden ze duidelijk lekkerder :D

Gisteren had ik ze een heel klein beetje boerenkool gegeven. Andijvie lag bovenop maar die werd vakkundig aan de kant gegooid zoals je ziet _O- Zo leuk om te zien wat ze wel en niet lekker vinden :D
Afbeelding

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:48

Kaus schreef:
Wat lief zo samen vierhoef <3


Op zaterdag eten wij fruit :)) Ditmaal aardbei. Ik heb ze twee aardbeien in totaal gegeven. Dat leek me wel een oké hoeveelheid.

[ [url=m/7lcdD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het valt me op dat bijna geen brokjes meer eten. Ik weeg netjes +-45g per dag af maar sinds het nieuwe hooi hoef ik eigenlijk maar eens in de twee dagen het bakje te vullen. Voor zover ik had gelezen is dat niet zo erg? Ze krijgen nu ook meer groentes aangeboden natuurlijk en dit hooi vinden ze duidelijk lekkerder :D

Gisteren had ik ze een heel klein beetje boerenkool gegeven. Andijvie lag bovenop maar die werd vakkundig aan de kant gegooid zoals je ziet _O- Zo leuk om te zien wat ze wel en niet lekker vinden :D
[ [url=m/iPnGAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


awhh zo schattig dat koppie <3

hier lusten ze geen fruit, alleen heel soms een stukje appel. grappig dat ze bij jou juist boerenkool prefereren boven de andijvie, hier is het andersom. ze doen hier een moord voor andijvie en laten boerenkool liever liggen haha. :D

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:03

Kaus schreef:
Wat lief zo samen vierhoef <3


Op zaterdag eten wij fruit :)) Ditmaal aardbei. Ik heb ze twee aardbeien in totaal gegeven. Dat leek me wel een oké hoeveelheid.

[ [url=m/7lcdD1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het valt me op dat bijna geen brokjes meer eten. Ik weeg netjes +-45g per dag af maar sinds het nieuwe hooi hoef ik eigenlijk maar eens in de twee dagen het bakje te vullen. Voor zover ik had gelezen is dat niet zo erg? Ze krijgen nu ook meer groentes aangeboden natuurlijk en dit hooi vinden ze duidelijk lekkerder :D

Gisteren had ik ze een heel klein beetje boerenkool gegeven. Andijvie lag bovenop maar die werd vakkundig aan de kant gegooid zoals je ziet _O- Zo leuk om te zien wat ze wel en niet lekker vinden :D
[ [url=m/iPnGAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is idd niet erg als ze bijna geen brokken eten, die van mij eten nooit het bakje leeg. Er zijn ook genoeg mensen die hun cavia's helemaal geen brokken geven.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:05

Ik gas ze iig de laatste jaren geen cavia-brokken meer, maar gewoon een handje muesli van de paarden. Ik merkte dat ze daar veel normaler van gingen drinken (dus het is veel minder zout) én het was wel zo makkelijk :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 14:51

Hier gaan brokken er wel goed in. Ze hebben brokken en daardoor heb ik een soort van muesli gemixt. Maar de brokken zijn altijd op (bij de konijnen is dat andersom :') )

Ik vind het lastig te bepalen of ze genoeg vitamine C binnen krijgen dus wel fijn dat ze de brokjes ook eten.