Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:42

Wat ligt die agouti er heerlijk bij! :+

Ik ben op vakantie, maar mis ze stiekem wel een beetje. Ze zijn zo gezellig aanwezig <3

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:20

Gisteren kwam het gipsafdrukje van Merry binnen. Het crematorium heeft dit weer heel mooi gedaan. Was wel even emotioneel :+:
Afbeelding

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:40

oooh hoe lief, heel veel sterkte :(:)

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:10

Dankjewel <3

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:30

Het was hier vandaag spannend! :(
We zijn eergisteren terug gekomen van vakantie. Ik zag wel meteen dat Wikkie er niet helemaal fris uit zag, maar omdat het zo warm was geweest vond ik dat voor haar niet zo vreemd. Gisteren avond zag ik haar helaas bloed plassen en toen voelde ik iets hards in haar urineleider. Vanochtend heeft de dierenarts haar nagekeken en röntgenfoto's gemaakt. Daarop was idd duidelijk een steen te zien. Ze mocht blijven en ze zouden proberen om de steent er onder narcose uit te duwen. Ze wist niet of het zou lukken, dus ik was erg opgelucht toen ze belde dat het gelukt was *\o/* Bij het spoelen kwamen er zelfs nog meer kleine steentjes uit, dus hopelijk voelt ze zich binnenkort een stuk beter als het niet meer geirriteerd is.
Afbeelding

Dit zijn de steentjes, de steen op de foto was 4mm, het zou kunnen dat al deze steentjes bij elkaar zaten.
Afbeelding

Ze ligt inmiddels heerlijk in een theemuts en heeft al andijvie en hooi op. Nou maar hopen dat de narcose niet te veel was voor haar, dat is de weken na een operatie altijd nog spannend..
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:33

@ Nientsje: een mooi aandenken. Veel sterkte!

@ melody: phoe, ook geen leuke thuiskomst. Ik duim dat de volgende weken goed gaan.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:35

Och Wikkie toch, beterschap!

Dankjewel Lukasje :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:15

@ melody beterschap voor je caafje
@ nientsje jij ook sterkte met het verlies

Hier klote nieuws Venom mijn zwarte CH teddy lag gisteren opeens dood in het hok nog geen 3 jaar oud geworden. En nu zit ik met een mega dilemma zijn maatje Chase is 7 jaar oud zou die er nog op zitten te wachten zo'n klein mannetje van 4 weken erbij? Tis echt een oud mopper opatje en heb geen idee hoelang hij nog leeft. En weg doen is voor mij geen optie. Maar een cavia alleen is ook niet leuk dus.... Heel lastig dit allemaal. Hij kan de andere caafs wel ruiken en horen maar niet zien met mijn dubbele kooi. Wat zouden jullie doen?

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:34

Zit er een caviaopvang in de buurt?
Dan zou ik ze benaderen en vragen of ze een leencavia hebben of (mocht je cavia's willen blijven houden nadat je oudje overlijdt) een geschikt maatje.
Evt kunnen zij ook helpen met koppelen.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:02

Nou hij heeft een verschrikkelijk moeilijk karakter dat is het hem net, enige in de buurt hier is Bakkeveen. Geloof niet dat die aan leencavia's doen. Heb Venom bij een fokker vandaan en echt op zijn lieve en makkelijke karakter gekocht vanwege Chase zijn dominante karakter en castreren is geen optie vanwege zijn leeftijd. Of iemand moet in de provincie Groningen nog een opvang weten? Friesland mag ook

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:54

Och wat sneu Mira, sterkte :+:

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:26

Ach wat sneu Mira, sterkte :(:)
Je zou eigenlijk het geluk moeten hebben dat je een gesteriliseerd zeugje vindt, maar die zijn er natuurlijk maar heel weinig. Een baby lijkt mij voor een 7-jarige ook erg druk, maar liever een baby dan niks. Zal hij inmiddels niet wat rustiger zijn waardoor met een oude beer koppelen toch het proberen waard is?

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:35

Nou hij valt de tralies aan als ze buiten staan als ie de anderen ziet. En dan de agressie is gericht op Arrow staan ze als een stel kemphanen op de trailies te bijten. Kan het van de week wel even proberen als ze naar buiten gaan of ie nog zo reageerd. Maar stel ik kan een geholpen zeugje vinden hoe gaan de andere twee heren daar op reageren? Zij moeten elkaar ook niet de tent uit gaan vechten natuurlijk. Want heb altijd of alleen beren koppels gehad of een groepje zeugjes met castraat. Mijn vriend zegt ook nee niks meer bij doen maar zit met het dilemma van hoe nu verder?

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:41

Gisteren moesten de caafs even naar buiten ivm de kooien verschonen had de kooien naast elkaar gezet en de caafs erin nou Chase en Arrow was meteen weer oorlog dus de kooien maar weer uit elkaar gezet en toen zag ik een popcornende Chase. Enige die het niets uitmaakte was Cisco maar dat is sowieso een beer die zich niets aantrekt van anderen happy go lucky

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:49

Brutale vraag, is er iemand die mijn twee baby caafjes kan sexen?

Zo ja mag ik misschien je telefoon nummer in pb om filmpjes door te sturen?

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:19

Misschien kun je foto's maken en die hier plaatsen?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 14:52

nee ik heb filmpjes, fotos kregen we niet scherp

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:55

Wat vervelend Mira, heb al iets kunnen verzinnen?

Misty is zo'n boef. Rent niet weg maar hangt zo half uit de kooi voor aandacht. Lekker ding <3
Afbeelding

Nyko denkt er het zijne ( of ja hare) van :))
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:38

Nientsje nog niet helaas

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:27

Ik heb even advies nodig!
Ons mannetje is vandaag voor castratie naar de dierenarts geweest. Die kon helaas de ballen niet vinden. Dat schijnt sporadisch te gebeuren.
Nu zitten de cavia’s nog steeds apart natuurlijk, maar de intentie is altijd geweest om ze samen te houden. Ze zijn 4 maanden en we zien bij het mannetje wel de zak zitten. De dierenarts zei dat als ze in de buik zitten, dat het mannetje dan onvruchtbaar is en het geen probleem is.
Wie heeft hier ervaring mee? En wat is nu wijsheid?

We kunnen 1 cavia teruggeven aan mijn schoonmoeder en een nieuwe cavia kopen. We kunnen afwachten of de ballen nog indalen, maar hoe lang moeten we dan wachten?

Wat zou jij doen?

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:04

Andere da voor second opinion. De ballen van een beer zijn meestal niet te missen hoor.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:05

Cinnepin schreef:
Andere da voor second opinion. De ballen van een beer zijn meestal niet te missen hoor.


De dierenarts heeft wel een snee gemaakt en gevoeld, maar kon het niet vinden. Hij zou dan een buikoperatie moeten hebben, maar dat vind ik wel ver gaan…

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:01

stomme vraag maar ben je 100% zeker dat het een beer is?

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:12

Wat een schattige koppies Nientsje <3

Wat ontzettend zuur dat hij nu voor niets onder narcose en onder het mes is geweest Dieselpaard! Dat is echt heel vervelend. Ik zou hem niet bij zeugjes durven zetten, ik zou toch bang zijn dat hij wel vruchtbaar is of wordt. Kun je hem niet koppelen aan een beertje?

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:02

mindful schreef:
stomme vraag maar ben je 100% zeker dat het een beer is?


We zien wel zeker de balzak zitten, maar cavia’s kunnen dus hun ballen in hun buik trekken. Maar het kan dus ook zijn dat de ballen ergens in de buik zitten en niet indalen.
Ik weet van paarden dat deze hengsten altijd extreem reageren omdat ze teveel testosteron binnen hebben. Ik denk dat dit dan ook voor dat mannetje zo zal zijn.
Het is wel echt een man, zit nu al veel te brommen enzo naar z’n zusje. Ik vind het geen optie om deze twee de rest van hun leven apart te houden.

We kunnen:
1. Het vrouwtje naar mijn schoonmoeder doen en een kleine beer erbij halen. Hopen dat dit nieuwe mannetje kan worden gekoppeld.
2. Een buikoperatie laten uitvoeren om zo te kijken of de ballen te vinden zijn. Met dus ook kans op overlijden… Als ze gevonden zijn, kunnen ze er evengoed uit. Zo niet, dan is dit voor niks geweest…