De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:28

Haha nou inderdaad brave konijnen dan Gigixponys :+
Hier had ik met die draadjes voor vuilniszakken de wctjes vast gezet. Ook geen succes :')

Hahha nou inderdaad te hopen dat Brownie ze inderdaad bovenop legt, ipv een zoekplaatje er van maakt haha

Ik was misschien te snel met mn zorgen :+
Heb dr een klein stukje wortel gegeven en dat ging er zo in.
Brokjes leek ze ook wat meer aangeraakt te hebben
Heb de schuurdeur vandaag ook verder dicht gedaan zodat ze wat meer rust had, misschien scheelt dat ook.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:13

OMG!
Ik heb even een poosje aan brownies buik gevoeld en ik voelde dingen bewegen! :oo <3 Nu hopen dat dat geen darmen waren _O-

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:18

Nawhhh super cute!
Merk je ook dat ze een ander soort buikje heeft?
Ronder? Merk je dat ze wat boller is?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 23:31

Ooooh te lief gewoon <3
Ben heel benieuwd naar de baby’s!

Haha brave konijntjes Gigi!

Jolmer, je zorgen maken is zo herkenbaar! Als konijnen mama let je 24/7 op ze...

Oeh, dieren mee naar een spreekbeurt, volgens mij mochten wij dat niet.. (denkt heel hard na..).

Hier is vooral Blik een draak. Stoffer is zeker nu die bijna blind is heel rustig geworden. Hij heeft z’n gekke momenten, maar hij sloopt veel minder dan Blik als ze waren ontsnapt. Zo heb ik Blik wel eens op de eettafel gevonden, was ie heel trots m’n samenvatting aan het opeten _O- .

Konijnen zijn leuk, TOCH?
Afbeelding
Oke, ze zijn leuk.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:33

Rhön is marter of chinchilla gebaseerd Gigi :D In theorie, als de genen van die konijnen ook goed zijn, kun je rhön krijgen uit een Japanner kruisen met een marter of chinchilla konijn... Een rhön is eigenlijk een Japanner, zonder het geel.. dan houd je een witte vacht over met de zwarte/blauwe/bruine vlekken, van driekleur naar tweekleur. Dit geelpigment fok je eruit door de chinchilla of marter. Dus rhön kun je ook schrijven als: chinchilla Japanner, of marter Japanner, met daarvoor dan de grondkleur benoemd: zwart, blauw, of in rhön zeldzamer: bruin, en nog nooit/amper gezien: feh :D

Aangezien Chupa blauw marter én rhön in d'r genen heeft, en Skittle blauw rhön is... vermoed ik dat de kans best aanzienlijk is dat er blauw marter en/of blauw rhön uitkomt! :oo Maar, ik ben nog lerende.. dus weet 't nooit zeker _O-

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:36

Hahha ahh Esther, wel super cute die foto!
Zo zijn ze leuk! :D
Maar als samenvatting opetend konijn zijn ze niet leuk :')

Je spreekt nu echt chinees voor me Utopia :')
Ik ga nog eens wat leren hier haha

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:39

Hahaha dit heb ik ook 15x moeten lezen voordat ik er een beetje chocola van kon maken _O- En nog twijfel ik of ik 't nu wel echt goed snap :') Konijnen-kleuren-genetica is echt te ingewikkeld := Maar ook zó interessant!

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:45

xXutopiaXx schreef:
Rhön is marter of chinchilla gebaseerd Gigi :D In theorie, als de genen van die konijnen ook goed zijn, kun je rhön krijgen uit een Japanner kruisen met een marter of chinchilla konijn... Een rhön is eigenlijk een Japanner, zonder het geel.. dan houd je een witte vacht over met de zwarte/blauwe/bruine vlekken, van driekleur naar tweekleur. Dit geelpigment fok je eruit door de chinchilla of marter. Dus rhön kun je ook schrijven als: chinchilla Japanner, of marter Japanner, met daarvoor dan de grondkleur benoemd: zwart, blauw, of in rhön zeldzamer: bruin, en nog nooit/amper gezien: feh :D

Aangezien Chupa blauw marter én rhön in d'r genen heeft, en Skittle blauw rhön is... vermoed ik dat de kans best aanzienlijk is dat er blauw marter en/of blauw rhön uitkomt! :oo Maar, ik ben nog lerende.. dus weet 't nooit zeker _O-


Ja ik weet hoe de genetica werkt. Ik bedoelde je mannetje. Of die marter basis is. Aangezien de meeste fokkers wel liever chinchilla basis hebben. Maar ik heb ook al beide gefokt. En vind het beide prachtig. :D
Blijft wel 2kleur naar 2kleur toch? Behalve als er ook broken of vienna in het spel is.
Ik gebruik trouwens de engelse termen dus ik zeg altijd magpie ipv rhön haha.
Mijn blue sable magpie:
Afbeelding
En mijn zwarte chinchilla magpie:
Afbeelding
Ik zou ook nog graag een blue sable (blauw marter) fokken. Weet alleen niet wat Autumn en Herbie daar dragen. Autumn kan werkelijk alles nog hebben aangezien haar moeder dus uit de lijn komt waar die blue sable magpie bijzat en Autumn haar papa was chinchilla drager. De zwarte magpie is Autumn haar volle broer. Maar voor hetzelfde geld heeft ze niks overgeërfd.. En Herbie komt uit zwart VM x blauw dus redelijk basic.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 23:51

Ik heb echt geen kaas gegeten van kleuren :') .

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:03

Es_ther schreef:
Ik heb echt geen kaas gegeten van kleuren :') .


Bruin, wit, zwart _O-

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:23

Zwart gevlekt, bruin gevlekt, met bles, zonder bles :+

Maartje_M

Berichten: 9367
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:55

haha wij hebben ook een zwarte en een bruine :+ maar zou me niks verbazen als het niet gewoon zwart en bruin is :')

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:57


xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:18

Hahaha :')

Oh! Dan heb ik je berichtje verkeerd gelezen Gigi _O- Rammetje is marterbasis volgens mij..
Magpie is ook veel makkelijker uit te spreken dan rhön :')
In theorie kun je van een driekleur (Harlequin om in de engelse termen dan ff te blijven :') ) naar een magpie moeten kunnen fokken, omdat marter en chinchilla 'het geel' eruit fokken en je dan de grondkleur + vlekken overhoud... maar dat is geen gegeven... het kán dat er zo 1 in 't nestje zit dan... :')

Ahhh dat filmpje jolmer <3 Is ze geen lutino-kleurige?!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:28

:wow: :wow: :wow:
Ik begrijp er niks vannnn _O-
Wel interessant al die kleuren

En dan weet jij het het beste Utopia hahaha

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 11:58

jolmer20 schreef:
https://youtu.be/PEu6zQBlk5k

Ze eet groenvoer wel super goed!
Hier heeft ze ook lekker de mount everest nagebouwd :+ in de leer bij Brownie

Zo schattig hoe ze eten <3

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:17

Haha :') Die kleur ken ik dan niet zo goed :P Maar kan wel eens wat gaan lezen erover :D In dat geval heb je iets heel bijzonders in handen voor evt. fok :D Al vind ik haar sowieso al érg mooi!! <3

Edit:

Even mijn informatiebron nageplozen _O-
Afbeelding

Ze heeft wel een roze neusje, maar heeft ze ook roze oogjes?!

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:26

Zijn hier nog creatieve mensen mbt rennen en verblijven ombouwen?

Ik heb op dit moment twee binnenverblijven van 3x3 meter en helaas zit maar 1 verblijf gekoppeld aan een buitenren van 3x4. Ik wil de buitenren graag splitsen zodat beide koppeltjes ook een stuk buitenren hebben. Het probleem is alleen als volgt;
De binnen verblijven zitten in een schuur. De opening naar de buitenren zit in een deur. De binnenverblijven zitten direct naast elkaar, maar slechts een van de verblijven zit bij de deur. De buitenren zit aan de buitenkant tegen de schuur aan, ter hoogte van een deel van beide verblijven. Je zou dus zeggen; splits de ren en boor nog een gat in de muur bij het andere binnenverblijf. Maar dat wil mijn vriend niet :(. Er mag alleen een gat bij in de deur. Dat betekent dat we zowel binnen als buiten een soort gang/buis/looppad moeten maken zodat het andere koppeltje ook naar buiten kan maar de twee koppeltjes niet bij elkaar kunnen komen. Lekker ingewikkeld, maar ik heb het er helaas mee te doen....

Dus wie heeft nog een handige oplossing om zoiets te creeeren? We graag iets wat ook makkelijk een keer schoon te maken is.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:32

Oeh dat is een lastige Pearlie, ik ga eens meedenken

Oh klinkt interessant Utopia!
Dit zijn haar oogjes
Als je t zo ziet tenminste haha
Afbeelding
Afbeelding

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:33

Ik zag een keer reclame voor een buizensysteem bedoeld om konijnen van A naar B te laten lopen: het Zippi Tunnelsysteem. Geen idee of het handig is (en of konijnen het gesloopt krijgen), maar misschien dat zoiets het proberen waard is.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 13:17

Wat een mooie ogen!

Heb je een foto of plattegrond idee Pearlie? Dan kan ik het iets Beter voor me zien!

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:44

@jolmer, die lijkt me blue eyed white. :D
Lutino's hebben meer roze/paarse ogen en toch iets meer beige vaak nog.

@utopia, ja daar volg ik je dus niet. Harlequin is toch 2 kleur? Zwart/oranje?
Tricolor is broken harlequin, zwart/oranje/wit.

Mijn meisje Autumn (japanner) heeft wel mogelijks de juiste genen meegekregen voor een magpie, maar dat is ook maar 2/3 kans. Dus voor hetzelfde geld heeft ze net die 1/3 gekregen.
Herbie daarentegen is gewoon blauw. En ouders waren blauw en zwart dus daar weet ik helemaal niks van wat er mogelijks verstopt zit qua genen.

@Pearlie, mss met grote PVC buizen een gangetje maken?

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:06

Jaaa meld meld meld! Een konijnentopic! :):)
Grappig om hier al een paar bokkers tegen te komen die ik in andere kletstopics ook al zie :D

Deur in huis: ik haal morgen 2 Nijntjes op!

Ik vond beestjes houden natuurlijk altijd al leuk, maar had voor knaagdieren nooit echt ruimte vond ik. Nu op de boerderij kan het makkelijk en komen er dus Nijntjes! Ik heb mijn huiswerk gedaan en een goede fokster gevonden. De konijntjes zijn wat duurder maar ik hoop zo te voorkomen dat ik broodfok Nijntjes koop of allerlei andere misstanden qua gezondheid.

Fokster al bestookt met vragen en die geeft ook overal heel uitgebreid antwoord op dus echt goed gevoel bij!
Het worden 2 japannertjes. 2 zusjes en ze zijn nu 11 weken oud.

Vandaag alles klaarmaken. Het hok heb ik, is een Buitenhok maar komt binnen _O- besloten om ze binnen te gaan houden. Er zitten hier zo enorm veel roofvogels plus ik heb geen goed afdak. Als de wind net verkeerd staat waait alles alsnog zeiknat. Als het mooi weer is kunnen ze alsnog wel naar buiten op het gras :) Ik ga zo op jacht naar een mooie ren voor aan het hok, en de rest van de spulletjes.
Ben nu zo ver

Afbeelding

To be contineud :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:14

Oh, laat maar.. lutino heeft rode ogen _O- Dat heeft ze duidelijk niet :P Ze heeft juist hele mooie blauwe ogen <3

Ohhh Gigi, dan zit daar onze taalbarrière :P Ik ben dus niet zo thuis in de Engelse termen _O- En ging er vanuit dat harlequin een driekleur was :')

Hey Achaiah!! Haha, wat leuk! :D Leuk hokje!! En benieuwd naar de dames <3 Veel plezier morgen :D

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:19

Haha ja zoiets dacht ik al. Ik weet niet of het mogelijk is, dat als ze zwanger is, er wel lutino uit zou kunnen komen?

Ahh wat een leuk hokje Achaiah! Ben benieuwd naar de dames!!

Misschien inderdaad dan iets van een buis dan inderdaad Pearlie.. wel lastig