De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:07

Wat leuk Achaiah! Volgens mij heb je exact hetzelfde hok als wij, wij hebben ze ook binnen :')

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:12

Welkom Achaiah! Ziet er al leuk uit!

Haha ik heb er ook allemaal geen verstand van van die namen en kleuren, hoe heette Ziggy's kleur ook alweer? Iemand heeft het ooit wel eens tegen me gezegd hier :') Het lijkt er op dat ze het nieuwe voer opeten, gelukkig! Want kon alleen een 5kg zak vinden. :P Wij gaan vrijdag een weekendje weg dus de petsitter komt. Tot nu toe zijn ze niet meer ontsnapt, maar ik vind het toch nog elke ochtend spannend :=

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:33

jolmer20 schreef:
Haha ja zoiets dacht ik al. Ik weet niet of het mogelijk is, dat als ze zwanger is, er wel lutino uit zou kunnen komen?

Ging even alleen uit van roze ogen, als in: de randjes _O-
Oehh, geen idee hoe je lutino fokt eigenlijk.. volgens mij is die enorm recessief en heb je er dus 2 nodig of in ieder geval dragers (en heel veel geluk :P ) en die kans is heel klein, want het is een erg zeldzame kleur..

Net trouwens van een satijn en niet-satijn foto's gemaakt, naast elkaar :D Allebei blauw.. dus leek me het makkelijkst vergelijken :P Op m'n insta staat ook een filmpje in m'n story, waar ik door de haren ga.. dan zie je het helemaal duidelijk! :D

De normale blauwe vacht:

Afbeelding

En de satijn blauwe vacht:

Afbeelding

Naast elkaar :D
Links steeds satijn en rechts normaal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:37

Ohja zo zie je dat echt heel duidelijk!
Mooi om zo te vergelijken met twee blauwtjes haha.
Je filmpje was ook mooi duidelijk!
Doodles en Banjer lijken wel echt satijn inderdaad.

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 15:54

xXutopiaXx schreef:
jolmer20 schreef:
Haha ja zoiets dacht ik al. Ik weet niet of het mogelijk is, dat als ze zwanger is, er wel lutino uit zou kunnen komen?

Ging even alleen uit van roze ogen, als in: de randjes _O-
Oehh, geen idee hoe je lutino fokt eigenlijk.. volgens mij is die enorm recessief en heb je er dus 2 nodig of in ieder geval dragers (en heel veel geluk :P ) en die kans is heel klein, want het is een erg zeldzame kleur..

Net trouwens van een satijn en niet-satijn foto's gemaakt, naast elkaar :D Allebei blauw.. dus leek me het makkelijkst vergelijken :P Op m'n insta staat ook een filmpje in m'n story, waar ik door de haren ga.. dan zie je het helemaal duidelijk! :D

De normale blauwe vacht:

[ [url=m/QhnICT.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de satijn blauwe vacht:

[ [url=m/KDjxkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naast elkaar :D
Links steeds satijn en rechts normaal:

[ [url=m/h47voT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mW2IbV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s9rH7k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo zie je het verschil goed ja, super tof!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:54

Dank allemaal!
Prachtige Nijntjes Utopia! Ik heb ook geen idee hoe de kleur van mijn Nijntjes heet _O- ik maak een foto als ze er zijn!

Lekker geshopt en heb het nu zo.

Afbeelding

Ik vind het rennetje te klein. Is 112 cm doorsnee. Ik haal nog zo’n zelfde op, die kan er gewoon super simpel aan vast dan is hij een keer zo groot. Ben ook een hooiruifje vergeten, wel mee in m’n handen gestaan _O-
Ach, we komen er wel! :P

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:14

xXutopiaXx schreef:
Rhön is marter of chinchilla gebaseerd Gigi :D In theorie, als de genen van die konijnen ook goed zijn, kun je rhön krijgen uit een Japanner kruisen met een marter of chinchilla konijn... Een rhön is eigenlijk een Japanner, zonder het geel.. dan houd je een witte vacht over met de zwarte/blauwe/bruine vlekken, van driekleur naar tweekleur. Dit geelpigment fok je eruit door de chinchilla of marter. Dus rhön kun je ook schrijven als: chinchilla Japanner, of marter Japanner, met daarvoor dan de grondkleur benoemd: zwart, blauw, of in rhön zeldzamer: bruin, en nog nooit/amper gezien: feh :D

Aangezien Chupa blauw marter én rhön in d'r genen heeft, en Skittle blauw rhön is... vermoed ik dat de kans best aanzienlijk is dat er blauw marter en/of blauw rhön uitkomt! :oo Maar, ik ben nog lerende.. dus weet 't nooit zeker _O-

Grappig, dat wist ik niet.

Bedenk mij wel dat mijn rohn, Macho uit een witte ram en Japanner voedster komt :D

Whahah esther ja konijnen zijn leuk hè _O-

Ooh benieuwd naar de brownie babies <3

Welkom! Bij welke fokker en welk ras heb je gekocht?

Die Suus kan toch lekker chillen met dr billen :')

Afbeelding

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:26

Dat buizensysteem had ik wel gezien inderdaad, maar ik vond het vrij prijzig!!
Maar ik kan nog eens goed kijken wat ik dan precies nodig heb en waar het op uitkomt...

Ik zal morgen wel even een plattegrondje proberen te maken dan is het misschien wat duidelijker.

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:36

@utopia, ze hebben ook zoveel verschillende namen voor 1 kleur he. :') Ik kan soms ook niet meer volgen wat wat is.
Lutino is volgens mij idd recessief en idd heel zeldzaam.
Ahh ik heb jammer genoeg geen insta, had het filmpje graag gezien. Die satijn lijkt een pak donkerder?

@LL, Ziggy is siamese sable. :D
Of (zwart) middenmarter in het NL.

@achaiah, welkom! Zei je niet dat je 2 japanners ging ophalen? Dat is een kleur namelijk. :P
Word al een mooie ruimte!

Haha die suus!

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 16:39

_Tarzan schreef:
xXutopiaXx schreef:
Rhön is marter of chinchilla gebaseerd Gigi :D In theorie, als de genen van die konijnen ook goed zijn, kun je rhön krijgen uit een Japanner kruisen met een marter of chinchilla konijn... Een rhön is eigenlijk een Japanner, zonder het geel.. dan houd je een witte vacht over met de zwarte/blauwe/bruine vlekken, van driekleur naar tweekleur. Dit geelpigment fok je eruit door de chinchilla of marter. Dus rhön kun je ook schrijven als: chinchilla Japanner, of marter Japanner, met daarvoor dan de grondkleur benoemd: zwart, blauw, of in rhön zeldzamer: bruin, en nog nooit/amper gezien: feh :D

Aangezien Chupa blauw marter én rhön in d'r genen heeft, en Skittle blauw rhön is... vermoed ik dat de kans best aanzienlijk is dat er blauw marter en/of blauw rhön uitkomt! :oo Maar, ik ben nog lerende.. dus weet 't nooit zeker _O-

Grappig, dat wist ik niet.

Bedenk mij wel dat mijn rohn, Macho uit een witte ram en Japanner voedster komt :D

Whahah esther ja konijnen zijn leuk hè _O-

Ooh benieuwd naar de brownie babies <3

Welkom! Bij welke fokker en welk ras heb je gekocht?

Die Suus kan toch lekker chillen met dr billen :')

[ [url=m/PvtIEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha die pootjes! Ik wil dan altijd pootjes kriebelen :') .
Blik was z’n kleedje alweer aan het opmaken, terwijl stoffer er gewoon lag _O- . Dus ik was Stoffer kwijt _O-

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:38

Oh oeps :+ de kleur is inderdaad Japanner, het ras weet ik niet meer :') het zijn iig geen dwergjes maar ook niet groot. Iets groter dan dwerg.

Ennn de dames zijn er ook al _O- ik had alles vanmiddag eerder klaar dan verwacht en toen had ik natuurlijk geen geduld meer _O- en mocht ze al ophalen!
Ze zijn zoooo leuk! <3

Meet Nibbit
Afbeelding

En Nacho :D

Afbeelding

Eerst een beetje bang en verstoppen
Afbeelding

Maar dat was eigenlijk zo over! Nacho is wel de bijdehandste van de 2. Die scharrelt lekker overal rond. Nibbit is iets schuwer en rent gelijk een hoekje in bij gekke geluidjes. Maar volgens mij zijn ze aardig op hun gemakje, en moeten ook even wennen natuurlijk!

Lekker aan het ontdekken
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 20:41

Oooh die zijn mooi <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:49

Jolmer, een moumt everest 2! *\o/*
Ben benieuwd of er wat in zit bij jou!
Brownie heeft trouwens wel een gat gemaakt in de berg!


Achaiah, welkom! Leuk hoor en fijn dat ze er al zijn! Nog een nacho en nibbit dus!
Zijn de hekjes wel goed bevestigd? :P
Ik dacht ook al... eerst zeg je japanner en later vraag je je af wat voor kleur ze hebben _O- ach, je leert het vanzelf :P


Pearlie, wat een gedoe :+ kun je ze niet gewoon oppakken?


Tarzan, wat liggen ze er lekker bij!


Natas, het lijken wel totaaaal verschillende kleuren!


Ll, zigbat is zwart en bruin!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:08

Oh er zijn meer nibbits en nachos _O- ik had vannacht gedroomd dat 1 konijntje Nibbit moest heten haha. Kon alleen voor de ander nergens opkomen. Cheetos vond ik niet lekker bekken, en kwam niet verder dan Lays, of paprika, ook niks _O- en toen kwam ineens de ingeving Nacho :)*
Haha die hekjes zitten nu even vast aan het hok, wel stevig hoor, gaan nergens heen. Maar het project is nog niet helemaal klaar. Wil de ren groter maken en dan moet dat even anders. Helemaal om het hok heen denk ik.

Ik ben helemaal fan van ze <3
Nibbit heeft het water gevonden en is al 10 minuten wild aan het drinken. Nacho nog niet. Hopelijk straks.

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:09

Oh mooie japanners, vind ze wel best groot. Heb je de ouders gezien?

Woehoe gat in mount everest! Goed teken! Al doet Autumn dat hier ook al bij haar maandelijkse oefensessies. :')

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:17

Wat een leukerds! Ik vind ze ook al aardig aan de maat voor kleinblijvende konijnen. Onze dwergjes paste op die leeftijd in 1 hand :=

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:50

Ahhh Suus lekker languit, heeerlijk!
Wil ze dan echt knuffelen en aaien enzo. Maarja, das de kunst om het dan ff niet doen te doen, even rust :+

Ahh ze zijn leuk Achaiah! Water drinken komt vanzelf!
Fijn dat het verder ook goed gaat!

Oehh gat in de berg! Dat is een goed teken Kimberley!
Hier is de berg alweer omgegooid :+ ben benieuwd wat ik morgen aan tref haha

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:09

Haha jaaa nog een Nibbit en Nacho! :') Hier ook! En ook allebei Japanner _O- Haha :D
Lekker plekje hebben ze! :D Ben inderdaad ook benieuwd hoe groot ze worden :P

Whaha die Suus :')

Leuk dat jullie het verschil nu duidelijk zien! :D Satijnvacht is sowieso ook wel intenser qua kleur, dus dat ie donkerder lijkt klopt wel.. is misschien zijn blauwkleur ook wel, maar de satijnvacht helpt ook wel mee :P
Denk dat die van jou inderdaad ook satijnvacht hebben jolmer :j

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:13

Na alle kleuren verhalen kansen en uitleg over satijn. Begin ik mij als meelezer ineens af te vragen of onze Ollie stiekem satijn is :+ overigens is ze ook al niet bepaalt dwerg meer zoals de fokker zij := maar des te meer om van te houden.
Afbeelding
Let niet op de foto hier waren ze net geïnstalleerd nadat we verhuisd waren. Maar hierop is dr vacht wel goed zichtbaar.

Verder ben ik heel benieuwd naar alle baby’s die onderweg zijn.

Edit van een foto waarbij ze zichzelf zielig vond terwijl ik de ren schoonspuit met de hogedruk en de flapsies dus ff hooguit 15 min opgesloten zaten

Afbeelding

Ollie is de zwarte

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:23

Mooi dat satijn! Lijkt wel zo maylotje op de foto. Maar ik heb er echt geen verstand van :p

Ze waren idd ook iets groter dan ik ze had verwacht haha. Maar dit zijn ook geen dwergjes hoor. Dat heeft ze gewoon verteld. Middelmaatjes worden het. Maar de ouders waren niet mega hoor. Ik weet ook niet goed het verschil tussen dwerg, middel en groot maar de volwassen konijnen waren niet zo super groot dat ik dacht oh jee, die groeien het huis uit _O-

De nacht super doorgekomen. Ik heb ze wel opgesloten in het hok want 1 van mijn katten en de hond hebben na 10 minuten staren besloten dat het wel prima is maar mijn jongste katje is helemaal compleet geobsedeerd _O- die doet echt niks anders meer dan gebiologeerd naar de Nijntjes staren _O- ook niet dat ie ze aan wil vallen ofzo want ze hebben al even geneusd en hij doet dan ook helemaal niks maar hij kan het moeilijk loslaten dus vertrouwde het niet helemaal met zo’n niet overdekte ren. Ik dacht je gaat het meemaken kat bij de nijnen in :+ . Nijntjes gingen ook direct naar boven trouwens en slapen. Katje is inmiddels ook al rustiger.

Vanmorgen waren ze super vrolijk, rond racen, lekker geknuffeld. Ze zijn ook zo lief en aaibaar <3

En lekker aan een ontbijtje
Afbeelding

Ik ben verliefd op m’n Nijntjes <3

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:23

Ik ben er echt nog niet genoeg in thuis om daar iets over te zeggen :') Op de foto's van Natasja zie ik duidelijk het verschil, maar als ik ze los zou zien, geen idee of ik ze zou herkennen

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:54

Achaiah. Wat een schatjes zo met het ontbijten.

Ollie voelt ook anders dan mn gewone konijntje. Maar daarover was ik het ook niet eens kwa kleur ik zei bruin/wildkleur zei de opvang oh wat een mooi grijs mannetje :=
Kortom ook geen idee van kleuren. Weet dat ollie Otter kleur is als ik dat goed zeg.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:55

Lijkt inderdaad wel of Ollie ook een satijnvacht heeft Maylotje! Als je hem aait, voelen de haren dan ook dunner als die van je andere konijntje? Heb m'n filmpje even op YouTube geüpload :D



Ze zien er wel erg leuk uit Achaiah! :D <3 Fijn dat ze ook zo aaibaar zijn :+:
En misschien wel verstandig, de eerste nacht even veilig in 't hokje :D

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:57

xXutopiaXx schreef:
Lijkt inderdaad wel of Ollie ook een satijnvacht heeft Maylotje! Als je hem aait, voelen de haren dan ook dunner als die van je andere konijntje? Heb m'n filmpje even op YouTube geüpload :D

[ Video ]

Ze zien er wel erg leuk uit Achaiah! :D <3 Fijn dat ze ook zo aaibaar zijn :+:
En misschien wel verstandig, de eerste nacht even veilig in 't hokje :D


Dr haren voelen inderdaad wat dunner/gladder terwijl joep een mega dikke en stuggere vacht lijkt te hebben.

Begrijp ook niet waarom de fokster haar alsnog wegdeed terwijl ze eerst voor de fok was :+
Maar nu hebben wij wel een onwijs leuk en eigenwijs guppie dr bij.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:59

Haha ja soms krijgen die fokkers zoveel nieuwe aanwas, dat ze van de konijntjes die ze allemaal het liefst willen aanhouden, toch ook nog weg moeten doen... alleen maar positief, want dat betekent dat ze goeie konijntjes fokt! :D En wat is dan mooier dan dat ze bij een goed huisje terecht komen! :D