De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:41


GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:50

Dat is het leukste. Ik ging haar helemaal blanco kopen. Vond haar gewoon leuk. Lekker groot en 23 sept geboren dus 8 weekjes.

Ik vroeg na hele gesprekken de vp en toen zei ze " wat zou je ervoor willen geven."

Ik zei heel droog dat ik een budget van 30 in mijn hoofd had voor een nieuw konijn. Voor 40 mocht ik haar komen halen en toen ik haar in ontvangst nam wist het ik pas dat er papier enzo bij zat.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:04

Een konijn heeft in principe geen papier/stamboom, behalve dat je het zelf bij kan houden :P Maar dat is niet 'geldig' of iets.. dus dat men daarmee de prijs probeert op te drijven is echt naar.... maargoed dat je er lekker droog in bent gegaan! :D Niet gek laten maken :P En ze worden getatoeëerd voor de show. Of althans, het is een dingetje van showfokkers, die zijn dat zelfs verplicht meen ik.... :? Vind 't maar sneu :o Maarja.. als 't al gedaan is, kun je er weinig aan veranderen :P

Die foto's van Stoffer en Blik _O-

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 16:05

xXutopiaXx schreef:
Een konijn heeft in principe geen papier/stamboom, behalve dat je het zelf bij kan houden :P Maar dat is niet 'geldig' of iets.. dus dat men daarmee de prijs probeert op te drijven is echt naar.... maargoed dat je er lekker droog in bent gegaan! :D Niet gek laten maken :P En ze worden getatoeëerd voor de show. Of althans, het is een dingetje van showfokkers, die zijn dat zelfs verplicht meen ik.... :? Vind 't maar sneu :o Maarja.. als 't al gedaan is, kun je er weinig aan veranderen :P

Die foto's van Stoffer en Blik _O-


Goeie info weer, weer wat geleerd *\o/*

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:01

Ik zag ineens witte pluis uit het nachthokje van mijn ene koppel steken dus ik keek er even in, zit er in de hoek gewoon allemaal bolletjes wit haar. Moet van de voedster komen (ram is zwart), zou ze nesteldrang hebben?

Vanmorgen bij het voeren maakte een van beide ook steeds van die caviageluiden. Ik moest echt even kijken waar het vandaan kwam (dacht eerst dat de kinderen eraan kwamen). Weet niet goed wie van de twee die geluiden maakte maar ik meende de voedster. Hoort dat er ook bij of is dat gewoon weer iets anders geks en hadden ze gewoon honger?

De ram is gecastreerd (als het goed is!), de voedster niet gesteriliseerd.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 12:05

Kan best zijn dat ze nesteldrang heeft hoor. Schijnzwanger misschien?


Afbeelding
Zelfs slapend de voerbak in gaten houden :')

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:36

Ah leuke foto’s Kimberley!

Haha ahh Stoffer. Lekker kontje

Ahh leukerds GabberGill!
Ik heb ook een Cookie, alleen dan op zn Nederlands geschreven: Koekie! En iets kleiner hahah

Apart hoor Pearlie
Hier heeft Koekie ook wel eens nesteldrang.
Gebeurd wel eens.
Soms zit ze er hele dag op, op het ‘nest’. Dan haal ik het pas weg als ze eraf is.
Ook Donder deed t vroeger ook!

Afbeelding

Hier de 3 musketiers vanmorgen.
Koekie en Zilver wilden t zelfde brokje

Afbeelding

Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 02:20

Afbeelding
Ik vind het sowieso belachelijk al die prijzen voor een beetje bekend konijnenbloed.

Ik heb voor beide een vrij normaal bedrag neergelegd hoor en dan wel bij beide een stamboomblaadje en ik zou er inderdaad een show mee kunnen doen, maar daar zijn mijne niet voor. Mijne zijn echt omdat ik eerst teddy konijnen had en nu wilde ik over op wat anders. Ik kocht dus een ander uiterste.

Ik heb nog een kleine teddy die tussen deze 2 dames huppelt. Superleuk gezicht!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 09:41

Wat een knapperds!

Ik heb geen verstand van stambomen ed. bij konijnen. Mijne zijn beide afdankertjes, dus God mag weten wat voor konijnen het zijn :+.

Stoffer vindt zn drankje echt vies. Nooit geweten dat een konijn zo zuur kon kijken _O- . We troosten hem altijd met een snoepje, die hij dan wel heel gretig aanneemt :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:38

Ahh da's inderdaad een leuk gezicht dan <3 Het zijn knappe konijnen :j

Hahaha Esther :') Een zuur kijkend konijn := Die foto ook _O- Je schrikt je toch elke keer een ongeluk :')

pearlie, hoop dat het inderdaad schijnzwanger is! En dat de ram gewoon goed gecastreerd is := :oo

Hier komen ze deze zaterdag weer baby's ophalen... -O- Ergens altijd een goed moment, maar ergens ook altijd jammer :P En ik maak ook een 'stamboom' :P Maar gewoon omdat ik het leuk vind om mee te geven wie de ouders zijn :D Is ook een fotostamboom, dus niet met foklijnen enz. :P

Zilver is zo knap!! <3

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:53

whahaha esther, fenbendrops vinden ze vreselijk ja :+

Ach, het is geloof ik ook bij konijnen wat de gek ervoor geeft, al zijn de franse hangoren altijd rond de 50-60 euro, en ja dat betaal ik graag voor een GOED gefokt dier, dus niet de broodfokkers haha. Konijnen in de winkel kosten tegenwoordig ook al 35 8)7

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:28

Ze zijn wel leuk GabberGill!
Wel het ene uiterste in t andere uiterste haha.

Ahh altijd lastig denk ik Utopia!
Maar wel ook weer een leuk iets!
Wel leuk dat je een stamboom maakt. Leuk voor de nieuwe eigenaren

Ja echt he Tarzan.
Op mn werk kosten ze 30 euro..
Dan heb je ‘gewoon’ huistuinkeuken konijnen..

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:29

ja precies, dan betaal ik liever 50 voor een goed gefokt dier :=

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:32

xXutopiaXx schreef:
pearlie, hoop dat het inderdaad schijnzwanger is! En dat de ram gewoon goed gecastreerd is := :oo


Ja dat hoop ik ook! Het is overigens dit koppeltje, dat zwarte vlekje daarachter is dus het rammetje, een klein baardkonijntje, ben dan ook wel weer benieuwd wat daar uit zou rollen :D


Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:02

Haha ja, dat is vaak de andere kant :P Stiekem is het ook wel interessant wat er dan uit zou komen :P

Maar inderdaad... de prijzen voor konijnen zijn soms echt niet normaal... ik kreeg laatst van een bevriende fokster op m'n lazer dat ik te weinig vroeg.... :') Moet zeggen dat ik ook absoluut niet uitkom qua kosten, ik lever er wel echt eigen geld op in := Maar ik ben nooit zo goed in geld vragen _O-

Merk inderdaad dat de nieuwe eigenaren het toch wel leuk vinden om te zien wie de papa en mama waren :D Vooral de jongste nieuwe eigenaren :P

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 13:20

Jaa! Denk dat dat ook fijn is om te zien hoor, wie paps en mams zijn :).

En het is je hobby toch? Ik zou het leuker vinden om mensen blij te maken met konijntjes dan er financieel mn slaatje uit slaan.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:45

Nou, precies! Zo sta ik er ook in :D Anders zou ik wel veel meer nestjes fokken ook.. om uit de kosten te komen, maar dat vind ik helemaal niet eerlijk tegenover de meiskes :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 14:59

Nee snap ik :D!

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:02

Konijnen fokken word je niet rijk van nee. :')
Mijn DA vond ook dat ik te weinig vroeg.

Chester vond de panacur ook heeeeeel vies. Was elke keer een gevecht.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 16:41

Stoffer heeft door dat wanneer ik m optil en op t kleedje zet hij dat spul krijgt. Meneer kan dan ineens heel hard op zn kleedje lopen :') .

Kon je het maar uitleggen dat het goed is voor zijn hoofdje, maar helaas kan dat niet.

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:47

Ik meng Panacur met een beetje dwangvoer (Critical Care). Tip van mijn DA, en omdat het lekker is staat Flappie elke dag netjes op me te wachten op "snackjes-tijd" en is het in 1 hap naar binnen.

Mijn eerdere aanpak was omkopen met iets anders uit eenzelfde soort spuitje (bijvoorbeeld wat verdunde ranja). Hapje lekker, hapje blegh, snel weer hapje lekker. Dat is ook best het proberen waard.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:32

Hapje blegh :')

Nee, je wordt er in geld niet rijk van nee :P Maar nu met dat thuiswerken ook... even 'koffiepauze' bij het konijnenhok en ik ben weer helemaal opgeladen <3 :D :+: Dát is pas rijk <3

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:35

Ik heb heel lang teddy konijnen gefokt. Ik vroeg daar wel 45 euro voor.

Mensen nemen een teddy voor 15 a 20 euro gewoon niet serieus. Enerzijds is dat raar, maar aan de andere kant snap ik het wel als je ziet wat je voor een bewust gefokt konijn betaald.


Ik ben zelf gestopt met de teddys omdat iedereen er te makkelijk over denkt. Ik kreeg ze 1 voor 1 terug omdat het mensen toch teveel werd al dat haar. Ik neem ze dan ook terug omdat ik gewoon niet wil dat ermee gezeuld wordt.


Ik heb dus mijn andere teddys een goed huis gegeven en zelf mijn allereerste gehouden!Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 23:43

Afbeelding
Blik wilde ook gezellig op t kleedje TV kijken :')

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:52

Och god wat schattig esther!


Pearlie, hoe is het met de nesteldrang? :oo benieuwd of er baby's komen!


Hier in het hoge Noorden _O- is het koud :P ik heb al een paar keer stro in het hok gegooid, maar ze weten steeds heel vakkundig alle strootjes eruit te vissen en onder (buiten) neer te gooien 8)7 de vorige x lag er niet 1 strootje meer in het hok _O- na vannacht lag er toch nog iets meer hooi in het hok, domme beesten met die kou _O-