De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:17

Dan zijn ze wel lekker kieskeurig idd haha! Maar gelukkig wel veel hooi!

@tarzan dat doe ik ook inderdaad, maar vind het wel lastig. Het is nu al zo lang geleden... en dan zie ik dagen lang helemaal niks, soms zelfs een week (een week zonder groen :( ) en dan geef ik een heeeel klein beetje en dan ligt er meteen weer een zacht poepje. Vind het erg lastig, ze hebben namelijk natuurlijk ook iets anders nodig naast brokjes en hooi.

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:39

Probeer eens een klein stukje wilgentak te proberen ipv groen, kijken hoe hij daarop reageert?


Ik heb de konijnen net verwend met bamboe, ze vinden het helemaal geweldig Haha! :')


Afbeelding
Afbeelding

En de ‘nieuwe’ loopbrug Whahah

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 14:40

Lekker hoor!
Saartje is echt geen 'tje' meer. Jezus wat een joekel :')

Wilgentakjes zijn ze hier ook gek op! Omdat ik het hier niet echt kan vinden (of ik zoek slecht) koop ik vaak van die trosjes, gek zijn ze er op en ze knagen er heerlijk aan.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:43

Wat een superleuk verblijf hebben die zeg... :D

Wel kak dat ze zo heftig reageren op groen LL... weegbree hebben ze in Afrika zeker niet?! :=

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:50

Esther, het is bamboe wat ze nt eten zijn :P
M’n vriend had een mega bamboe struik weg moeten halen (hovenier) dus dat lag op de zaak, en toen dacht ik, mooi dat gaat mee voor de konijnen Haha!

En ja SaarTJE en SuusJE zijn nogal joekels geworden ja :') vooral Suus is echt mega!

Dankje Utopia :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 15:02

Welke is wie ook alweer?
Ik ben even kwijt wie wie nou is :') .

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:07

De rooie is Saartje en de beige/mignon is Suusje :D Suusje is Saartje ruim voorbij := _O-

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:22

Wacht... die van jou eten bamboe?
Ik heb een bamboestruik in de tuin die mijn gras massaal aan het aanvallen is. Maar hulp van de konijnen, ho maar :+

Flappie is still going strong! Oorontsteking 2 is weg en ik denk dat de E. Cuniculi onder controle is. Wel nog steeds op Panacur, zowel DA als ik durven daar niet vanaf. Hij is veel gewicht kwijt geraakt en nog steeds bij voorkeur linksom-gaand :') Maar in ieder geval een vrolijk konijn met veel praatjes. Hij is er achter dat het aanrecht veel meer snacks bevat dan alleen de zijne. Was gisteren de courgette voor mijn eigen diner bijna kwijt, veel lekkerder dan brokjes :Y)

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:57

Mijn konijnen eten ook graag bamboe. :P

Suusje is idd huge geworden. :wow:

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 21:23

Ohh bamboeeee! Das een goeie!

Zooo Suus en Saar zijn grooot geworden!
Wel heerlijk hoor!
Handig zo’n hovenier als vriend!
Die van mij bakt (normaalgesproken) poffertjes. Zal ik ze geen plezier mee doen :+

Wat fijn dat Flappie beter lijkt te gaan!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:41

NoeskaMoos schreef:
Wacht... die van jou eten bamboe?
Ik heb een bamboestruik in de tuin die mijn gras massaal aan het aanvallen is. Maar hulp van de konijnen, ho maar :+

Flappie is still going strong! Oorontsteking 2 is weg en ik denk dat de E. Cuniculi onder controle is. Wel nog steeds op Panacur, zowel DA als ik durven daar niet vanaf. Hij is veel gewicht kwijt geraakt en nog steeds bij voorkeur linksom-gaand :') Maar in ieder geval een vrolijk konijn met veel praatjes. Hij is er achter dat het aanrecht veel meer snacks bevat dan alleen de zijne. Was gisteren de courgette voor mijn eigen diner bijna kwijt, veel lekkerder dan brokjes :Y)


Hier heb ik de panacur(fenbendrops in mijn geval maar zelfde werking) zelfs op aanraden uit het topic eerst 2 weken dubbele dosis gegeven en ben daarna zeker tot 2 maanden blijven geven om er goed vanaf te komen. En door stress alsnog een mini terugval dus je moet altijd scherp blijven.

Edit: slaperige stomme typefouten.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:19

Hallo allemaal. Ik kom even dit topic binnenstormen hoor. Heb net een van mijn 2 voedsters laten inslapen ;( Mocht er toevallig iemand zijn die een gecastreerde ram tegen het lijf loopt (vlaamse reus, franse hangoor, duitse reus, lotharinger, beetje die maat), dan hou ik me aanbevolen. Weer een voedster durf ik niet aan, het is een pittig dametje en dat dit goed ging was volledig te danken aan mijn andere voedster :o Ze zitten hier buiten in een ren van 2,5 x 2,5 meter met 2 verhoogde hokken van ca. 1,25 x 0,75 meter. Er loopt ook nog een cavia bij (erfenisje van neefje en nichtje die het niet meer leuk vonden). Als ik niks tegenkom schaf ik van het voorjaar een ram aan die ik dan zelf laat castreren maar in de winter is dat minder handig met schoon/binnen houden. Mijn voedsters waren alleen nogal aan elkaar gehecht dus hoop dat ze niet te depri gaat worden :(

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:00

RoosvanBlue schreef:
Hallo allemaal. Ik kom even dit topic binnenstormen hoor. Heb net een van mijn 2 voedsters laten inslapen ;( Mocht er toevallig iemand zijn die een gecastreerde ram tegen het lijf loopt (vlaamse reus, franse hangoor, duitse reus, lotharinger, beetje die maat), dan hou ik me aanbevolen. Weer een voedster durf ik niet aan, het is een pittig dametje en dat dit goed ging was volledig te danken aan mijn andere voedster :o Ze zitten hier buiten in een ren van 2,5 x 2,5 meter met 2 verhoogde hokken van ca. 1,25 x 0,75 meter. Er loopt ook nog een cavia bij (erfenisje van neefje en nichtje die het niet meer leuk vonden). Als ik niks tegenkom schaf ik van het voorjaar een ram aan die ik dan zelf laat castreren maar in de winter is dat minder handig met schoon/binnen houden. Mijn voedsters waren alleen nogal aan elkaar gehecht dus hoop dat ze niet te depri gaat worden :(


Allereerst, sterkte! :knuffel:

Ik wou mijn ram toen die gecastreerd werd ook binnenhouden op een handdoek ofzo maar zijn wond was gelijmd en dierenarts zei dat hij gewoon weer naar buiten mocht zoals normaal, dus heb eigenlijk niks speciaal moeten doen. Misschien dat je dat bij je DA kan navragen? Dan heb je al meer mogelijkheden als je ook gewoon een intacte ram kan zoeken :) .

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:06

Inderdaad, een ram hoeft nog maar 1 of 2 nachten binnen en kan dan al naar buiten :)
Ik zal mn ogen voor je open houden

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:07

Ach sterkte RoosvanBlue :(:)

Wat leuk, jolmer, een poffertjesbakker als vriend!!! :D :9 Supertof! :D

Ik heb hier geen bamboe in de buurt om te testen -O-

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:49

Bedankt voor het meedenken! Heb er helemaal nog niet zo’n zin in, een nieuw konijn. Ook al stond ik er echt achter, blijft het een rotbeslissing. Maar voor de voedster die achterblijft is het sneu dat ze nu alleen is. Ik merkte dat ze verwachtte dat ik haar vriendin weer mee terug had genomen. Ze eet wel en is actief dus dat gaat gelukkig nog goed.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:56

Sterkte RoosvanBlue :( Snap dat je er zelf nog niet aan toe bent nee.. hopelijk vind je een lief vriendje voor d'r :(:)

Hier vanmorgen weer 2 zachte poepjes.. terwijl ik helemaal geen groen heb gegeven. Ik weet het niet meer -O-

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:24

Oooh wat vervelend roosvanblue :(:)
Ik snap dat je hoofd nog niet naar een nieuw konijn staat, hopelijk vind je snel een leuk maatje!


Leuke fotos en bunnies saartje! :))


Hoe is het met Stoffer?


I need your help :') _O-
Ik wil voor een paar mensen een leuke kerstkaart sturen met fluff en brownie erop _O- maar ik weet niet welke ik moet kiezen :roll:

_KiMbErLeY_ @ [BB-ITP] Fluff & Brownie in kerstsferen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 23:14

RoosvanBlue schreef:
Bedankt voor het meedenken! Heb er helemaal nog niet zo’n zin in, een nieuw konijn. Ook al stond ik er echt achter, blijft het een rotbeslissing. Maar voor de voedster die achterblijft is het sneu dat ze nu alleen is. Ik merkte dat ze verwachtte dat ik haar vriendin weer mee terug had genomen. Ze eet wel en is actief dus dat gaat gelukkig nog goed.


Sterkte :(:).

He balen LL! Vervelend ook.

Om te vragen hoe het met Stoffer gaat;

Afbeelding
Dit _O-


Afbeelding
Oh, het heeft een voorkant! En er groeit een Blik uit!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:20

:')

GabberGill

Berichten: 5748
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:51

Afbeelding
Harry
Afbeelding
Cookie

GabberGill

Berichten: 5748
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:52

Dsn heb ik nog een lolly en een Fuddel.

Harry voskonijn
Lolly dwerg teddy
Fuddel dwerg teddy

Zijn 3 rammen.
Voor 2 zoek ik een ander huisje.

Fuddel en cookie zijn een koppel sinds gisteren.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:11

GabberGill schreef:
[ [url=m/UBjRYq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harry
[ [url=m/pYFmQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cookie


Heeft die nou een nummer in z'n oor staan? Waarvoor is dat?

GabberGill

Berichten: 5748
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:27

Stamboekkonijn ofzo.
Niet in verdiept ben ik nu aan het doen.

Haar opa is rambo junior, grootste konijn ter wereld

GabberGill

Berichten: 5748
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:32