De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:18

Fijn dat het goed lijkt te gaan Es_ther!

Ohh leuk mandje! Leuk dat je ‘hulp’ had! :D

Lastig zeg Laughterline.. hopelijk in de garage dan een rustige plek..

Wat een lieve foto’s van de kerstbunny’s <3

Oeh lastige inderdaad RoosvanBlue!
Maar denk dat je het zo goed hebt opgelost.
Is er geen andere opvang die er minder ‘moeilijk’ over doet?

Wat groot zeg spookyskippy!!
Gelukkig alles weg kunnen halen!

Wat een weer he -O-
Bah

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 01:27

Woooohhh spookyskippy
Veel beterschap voor hem :knuffel:

xXutopiaXx weer veel te schattig <3

Knabbel en Dibs hadden een mandje gekregen,
nouja eigenlijk Knabbel omdat hij veel op die plek zit

Afbeelding


Maar met z'n 2en past het ook :+:

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:22

Ahh dankjullie :+: :D
Wil eigenlijk ook nog kerstfoto's van het jongste nestje maken <3 Maar tis steeds zulk donker weer.. en met flitsers werken zie ik eigenlijk niet zo zitten....

Oh wat heerlijk zo'n mandje <3 Denk dat die hier in no time heel erg goor zal zijn :=

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 10:35

Wat leuk zo'n mandje! Denk dat ie hier opgegeten wordt >;) .

En in het weekend kerst foto's maken? Lijkt me wel heel schattig! (Ziet konijntjes met kerstmutsjes voor zich)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:57

We gaan ook de kerstboom opzetten, dus in de kerststemming zijn we al :D Maar ook overdag vind ik het vaak te donker :P Dan moet ik m'n ISO zo hoog zetten om überhaupt nog iets te zien :') En dat komt de kwaliteit van de foto's vaak niet ten goede.. :(:)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:33

Ahh super lief mandje! Hier wordt dat gesloopt haha.

Dit weekend wordt t mooi weer, moet toch lukken? Haha.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:53

Ik ontdekte net een grote bult onder de kin van de ene voedster. Is dat iets waar je meteen mee naar de dierenarts moet of pas als ze er last van lijken te hebben? ze eet verder prima namelijk, het lijkt alleen een beetje gek zo'n dubbele onderkin..Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:25

Pearlie dat is normaal bij voedsters, dat heet een wam.
Is gewoon opgehoopt vet :P

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 00:31

Aka een onderkin :') .

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 04:53

Ik geef het mandje ook nog hooguit 2 maanden :o
Dibs zal er mee aan de haal gaan, zolang moeten ze nog maar genieten van het zachte onder de bibs

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 07:43

Ahh ik wil ook zo graag een mandje voor ze, maar ze bedachten altijd dat dat een nieuwe wc is :+

We zijn verhuisd, konijntjes hebben een rustig plekje in de garage, en heb ook een sign opgehangen dat mensen ze met rust moeten laten :P
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 10:32

Mooi plekje! En slim dat je een briefje ophangt, nu hopen dat mensen luisteren...

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:46

_Tarzan schreef:
Pearlie dat is normaal bij voedsters, dat heet een wam.
Is gewoon opgehoopt vet :P


Oh gelukkig maar. Ik las al rare dingen over kaakabcessen, maar had ook al het idee dat het helemaal niet op haar kaak zat maar veel lager.

Ik had haar gisteren even gepakt om goed te voelen, maar dat vond ze niet zo leuk dus nu vindt ze me niet meer zo lief, terwijl ze het meest aaibare konijn van het stel was. Maar ja zal wel weer goed komen.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:48

Het grote verschil: een abces is hard, een wam is gewoon zacht en inderdaad gewoon een dubbele onderkin :+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:52

Mooi dat ze een goed plekje hebben LL, en goed idee van het bordje inderdaad!! +:)+

Het is nu inderdaad mooi weer <<)

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:44

Mag ik hier ook mee komen kletsen??

Wij hebben sinds eind september een konijntje met de naam Sky.
Een week later hebben we een konijntje erbij gekocht maar helaas is Fientje na 1,5 week overleden(Ik ben nog met haar naar de dierenarts geweest en heeft ze daar op een warmtematje gelegen en dwangvoeding gehad maar eind van de middag werden we gebeld dat ze het niet gered had)Volgende dag gelijk naar het adres geweest waar ik haar vandaan had en we mochten een nieuw konijntje uitzoeken..Alleen hadden ze op dat moment geen leuke konijntjes en geen vrouwtje zitten.
Ze zouden bellen als ze weer een geschikt konijntje voor ons hadden..er gingen 2 weken overheen dat we gebeld werden..(ondertussen een ongeduldige dochter hahaha maar geduld is een schone zaak)
Daar was ze dan onze Lizzy een lief klein meisjes konijntje!
Het was even de rangorde bepalen tussen Sky en Lizzy maar na een nachtje apart en ze onder toezicht bij elkaar zetten ging het goed!
Ze zijn echt onafscheidelijk..Alleen nu komt het we dachten dat we 2 vrouwtjes hadden..kom ik er gister toch achter dat Sky een mannetje is.Oeps en nu(zelfs de dierenarts heeft het 3 weken terug niet gezien toen ik daar was omdat hij begon te niezen)Het viel ons al op dat ze elkaar wel heel lief vinden..Sky wast Lizzy de hele tijd en als je Lizzy oppakt dan wordt Sky een beetje narrig.

Gelukkig heb ik nog een buitenhok kunnen regelen en kan ik die vanmiddag ophalen..Sky wordt binnenkort gecastreerd.Hopelijk zijn we nog op tijd met ze uit elkaar halen maargoed dat is nog even afwachten..

De zwart witte is Sky en de wit met bruine is Lizzy.
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 13:36

Welkom! Wat een mooie konijntjes <3

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:38

Ik heb net een 2e wc gehaald. Ze hadden boven ook een pies-plekje gevonden :roll:
Moet nooit even vlug met een van de kinderen zoiets halen. Kwam terug met een wc en een knaag rol en snoepjes en ballen en... naja jullie snappen het wel :+

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:57

Ik kom ook binnenvallen. Afgelopen donderdag hebben we helaas afscheid moeten nemen van een van onze konijnen. En is Bram nu dus alleen. We willen graag weer een vrouwtje voor hem vinden. Nou ja hij mag zelf kiezen wie hij wat vindt .

Nu dacht ik dat er veel opvangen zijn, maar het valt mij toch wat tegen of met best wel eisen. Onze konijnen zitten in de nacht in een ruim binnenhok en lopen overdag los (60m2) en als het goed weer is kunnen ze ook naar buiten een grote (140 m2) tuin in. Maar bij sommige opvangen geven ze alleen konijnen mee als ze 24/7 minimaal 5m2 ruimte hebben.

Weet iemand een goede opvang? We zoeken een voedster het liefste tussen de 3 en 6 jaar aangezien Bram 6 jaar is. Het liefste laten we hem kiezen uit een paar voedsters.

We wonen nabij Hoorn (Noord Holland), maar een stuk rijden is geen probleem.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:11

Ik zit met de opvangen idd. een beetje met hetzelfde dilemma. Al heb ik het idee dat ik nu wel een konijn ‘mag’ van ze maar nu hebben ze geen grote konijnen meer beschikbaar, en ik wil echt eentje van >5 kilo voor Cookie. Zou een mooie match zijn voor Bram maar ik denk dat we allebei wel onze konijnen willen houden haha.

Ik ga nu denk ik een extra hok kopen en zelf een ram laten castreren. Mocht het dan niet goed gaan met de cavia erbij kan die evt. in dat hok gaan wonen. Vriendlief stond er niet persé om te springen aangezien we al een flink hok met ren hebben staan :o

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:39

Ja ik wil Bram graag houden . Maar hij is ook iets te klein voor jouw Cookie denk ik, hij weegt 3,5 a 4 kg.

Ik dacht echt appeltje eitje, maar het valt helaas vies tegen. In de buurt zat een hele goede opvang, maar helaas is zij gestopt. Het was niet meer rond te rekenen. Ze had er altijd genoeg. Zo’n opvang dacht ik moet toch ergens anders ook zijn, maar kan het nog slecht vinden.

Wij hebben bewust binnen konijnen omdat we dat gezellig vinden. Ze hebben van alles om aan te knagen, op te zitten mee te spelen enz, maar dus wel ‘s nachts in een flink hok. Ik moet eerlijk zeggen dat ze er zelf ook altijd graag in zitten, soms de hele dag terwijl ze er dus ook uit kunnen.
Laatst bijgewerkt door marjor op 05-12-20 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:41

Ik heb mijn ren afgelopen jaar vergroot omdat ik ook niet genoeg ruimte had. Maar eigenlijk vind ik het nu ik het zo heb ook wel heel fijn voor ze hoor. De ruimte wordt goed gebruikt :D

Ik heb net Flappie de radio laten horen, want Flappie was op de radio! Misschien halen we de kerst wel :')
(ik werd uitgelachen door de buurvrouw die ook in de tuin stond, hoezo :+ )

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:04

Bijzonder maar ook wel weer goed dat die opvangen zo streng zijn... komen ze thuis kijken bij iemand dan? :+


Eefjuh, wat een schatjes! Is die rechter ook een flapoor?


LL Hoeveel mensen komen er random in jouw schuur? _O-


Pearlie heeft een konijn met een onderkin... lekker chubby! :))


Ooh sabine lekker zo'n mandje!


Nou ik had ook een leuk idee voor fotos, de uitvoering is altijd lastiger dan gedacht HAHAHAHA
Met z'n 2 en in de krans was niet zo'n succes _O-


Afbeelding
Brownie vindt alles goed, ze zit alleen niet zo goed stil :+


Afbeelding
Fluff voelde zich volgens mij iets minder op haar gemak in de krans :+ ze bleef een poos stokstijf zitten haha

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:28

Bij twee staat er inderdaad in het contract dat je toestemming geeft dat er binnen drie maanden iemand van de opvang bij je thuis komt kijken hoe het met het konijn gaat.

Ik vind het zeker niet verkeerd dat er richtlijnen zijn, maar dat vind ik toch een beetje te ver gaan.

Die onderste foto is wel een hele leuke en mooie foto!!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:52

_KiMbErLeY_ schreef:
Bijzonder maar ook wel weer goed dat die opvangen zo streng zijn... komen ze thuis kijken bij iemand dan? :+


Eefjuh, wat een schatjes! Is die rechter ook een flapoor?


LL Hoeveel mensen komen er random in jouw schuur? _O-


Pearlie heeft een konijn met een onderkin... lekker chubby! :))


Ooh sabine lekker zo'n mandje!


Nou ik had ook een leuk idee voor fotos, de uitvoering is altijd lastiger dan gedacht HAHAHAHA
Met z'n 2 en in de krans was niet zo'n succes _O-


[ [url=m/jfHySg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brownie vindt alles goed, ze zit alleen niet zo goed stil :+


[ [url=m/Qk9wFj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fluff voelde zich volgens mij iets minder op haar gemak in de krans :+ ze bleef een poos stokstijf zitten haha


Wat een schatjes!!

Alleen de zwart witte is een flap oor..maar laatst had hij een hele tijd 1 oor rechtop staan ;)


Vanmiddag een 2de hok opgehaald..Dak is wel lek maar tijdelijk een zeiltje erover heen en van de week maar even verder fixen.
Sky en Lizzy vinden het niet tof zo maar gelukkig is het tijdelijk tot Sky gecastreerd is en niet meer vruchtbaar is..De ren moeten we alleen nog even aanpassen maar als het donker wordt doe ik ze toch altijd naar binnen dus morgen maar even verder kijken hoe we dat oplossen
Afbeelding