De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:24

Welkom Mjetterd!
Wat een knapperds zeg! Mooi stuk lijken ze te hebben zo te zien!
Eet foto’s zijn t makkelijkst hahaha.

Fijn dat het zo goed gaat met Stoffer!!

_Tarzan

Berichten: 11232
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:19

Welkom Mjetterd, leuke konijnen en inderdaad duidelijk geen hangoren en ook geen dwergen :')
Wat fijn dat Stoffer goed gaat Esther!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:18

Haha nee.. ook de bouw lijkt inderdaad niet op een dwerghangoor. Desalniettemin zijn ze heel erg knap :D En ben jij heel erg welkom! :D Leuk dat je meer wilt leren :j En foto's maken tijdens het eten.. dan zitten ze tenminste stil :') En dankjewel voor je reactie op mijn foto's :+: :D

Oh leuk Gigi!! :D Haha :D Nee, ze hebben niet dezelfde vader, maar de vaders zijn wel broers.. dus dat doen we maar niet.. maar heb wel een andere blauw japanner, met ook nog 's blauwe ogen :D Waar ik d'r mee wil kruisen <3 Maar in mijn hoofd is het op het moment echt chaos, want volgens mij wil ik alles met alles kruisen :') Vind ze allemaal zo leuk en wil alles houden en moeilijk moeilijk haha :')

Deze is ook blauw japanner :D En totaal onverwant! +:)+

Afbeelding

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:45

Oh broers, nee dan beter niet inderdaad. Maar je andere is ook leuk! Ik hoop ook op een blauwe japanner volgend jaar. Hoeveel konijnen heb je nu? Ik vind mijn 5 al een hoop werk. :P

Die zijn idd duidelijk niet dwerg en niet hangoor. Gebeurd heel vaak dat je verkeerd voorgelicht word. Want iedereen wil dwergen, dus iedereen verkoopt ze als dwergen.
Dit is Herbie met 7 weken, hij word 1.5kg ongeveer uiteindelijk. Dus ietsje groter als de echte dwergen:
Afbeelding
Zie je wel duidelijk een verschil he?

Hier ook altijd eetfoto's want anders zitten ze idd niet stil. :')
Of ik moet net op de juiste moment de foto nemen.
Afbeelding
Maar binkies filmen is helemaal drama. Als ik camera neem, stoppen ze. |o

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12763
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:27

Bedankt allemaal!
Ja, ik ben er mooi ingestonken wat betreft dwergkonijnen.
Heb ik dan een ander ras of gewoon een kruising van van alles?
Uiteindelijk ben ik er wel blij mee dat ze wat groter zijn, want dan zijn ze denk ik wat minder makkelijk slachtoffer van een roofdier.
Ze hebben inderdaad een mooi stuk om los te lopen. De voortuin van 4x10 ongeveer. Het gras is nu wel zo goed als kaal gegeten, dus ze zullen moeten wachten tot het voorjaar.

@Gigixponys, Ach die grijze wat schattig. Is dat een teddy? Lijkt wat langer haar te hebben.
Geven jullie de konijnen ook wel eens brood? Ik had dat wel eens gegeven maar daarna las ik op internet dat dat slecht voor ze zou zijn.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:44

Es_ther schreef:
Tuurlijk, welkom :D !
Heb me foto’s van je knappe bunnys?

Ah logisch LL! Je gaat ook best een poosje. Mag ik vragen hoe je in zuid-Afrika terecht bent gekomen?

Met Stoffer gaat het goed *\o/* . Hij draait geen rondjes meer, geen tics en eet als een malle :') . Merk ook minder gejaag door Blik, wat ook erg fijn is (en mij 5x per dag vegen scheelt).


Wat fijn dat het zo goed gaat met Stoffer! :D

Lang verhaal kort: In 2016 een vriendin opgezocht in Kaapstad, daarna 2 maanden vrijwilligerswerk gedaan bij een nature reserve met paarden. Verliefd geworden op een man die daar werkte (nu m'n vriend :P ), aantal keren op en neer gevlogen voor een aantal maanden. Uiteindelijk in 2018 hier naartoe verhuisd en met veel plezier gewerkt bij de plek met de paarden waar ik ooit begon als vrijwilligster. Calypso was daar 'mijn leadhorse' waarmee ik ritten begeleidde. Bit heeft ooit eens een interview gedaan, erg om nu terug te lezen want zou dingen wel anders verwoorden _O- maar wel grappig om te lezen, van 2 jaar terug: https://www.bitmagazine.nl/recreatie/gr ... ika/95486/ Nu werk ik daar niet meer sinds een paar maanden, en mocht toen Calypso met me meenemen en werd toen officieel van mij. *\o/*

Welkom Mjetterd! Mooie konijnen heb je :) Ze doen me denken aan de 'Dutch rabbit' , volgensmij 'hollander' genoemd? maar geen idee of ik het juist heb.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:50

Wow wat een mooie konijnen komen er voorbij. Ik doe even mee want ook ik vind Cookie en Biscuit natuurlijk de mooiste. Biscuit is in elk geval zeker een ram, net nog even gecheckt. Komende vrijdag check en inenten bij de DA en dan in januari castreren zodat hij hopelijk snel bij zijn vriendin kan gaan wonen.

Biscuit
Afbeelding

Afbeelding

Cookie
Afbeelding

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:29

@Mjetterd. Hij is een leeuwenkopje. Teddy's hebben nog meer haar. Al heeft hij nu nog wat babyfluf.
Dit was Autumn als baby (ook zo fluffy):
Afbeelding
En nu:
Afbeelding
Autumn is single maned. Je hebt ook double maned leeuwenkopjes en die lijken wel hard op teddy's. Maar als je ze naast elkaar houd zie je de verschillen wel.
Mijn Chester is double maned:
Afbeelding
Herbie is normaal single maned, maar er bestaat wel een kleine kans dat hij double maned is.

Ik denk dat die van jou rasloosjes zijn, al zou hollander idd ook wel kunnen.

Oh werk je er niet meer? @laughterline
Wel tof dat je Calypso hebt kunnen overnemen.

Biscuit gaat een grote jongen worden. :wow:

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:14

Oja! Hoeveel konijnen ik heb.. 6 rammetjes, met dit jonge blauwtje erbij 7 voedsters en 2 gecastreerde rammetjes.. dus 15 :D En inderdaad... veel werk haha. Maar ook zoveel leuks!! En alle binkies staan inderdaad mooi niet op film _O- :')

Ik zou ook m'n geld op Hollander zetten inderdaad! :P

Wat een knappies inderdaad RoosvanBlue!! :+:

Haha Gigi, al dat haar!! Vind het zó leuk, maar die verzorging kan ik er dan niet ook nog bij hebben := :P

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:50

Valt heel goed mee hoor! Ze hebben heel gemakkelijk haar.
Chester knip ik 2x per jaar.
De andere check ik 1x per jaar achter de oortjes of het niet geklit is.
Borstelen doe ik niet want achter de oren ligt het zo terug overhoop.

En amai 15. :wow:
Ben je dan niet een hele dag bezig met hokken kuisen?

_Tarzan

Berichten: 11232
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:21

Utopia, Leeuwenkopjes zijn niet moeilijk met haar hoor, ik kam en knip ze 2x per jaar. Even uitkammen en klitten eruit knippen en kontjes kort knippen. Meestal knip ik macho z’n manen dan gewoon korter omdat die snel klit haha! Groeit vanzelf weer aan :D

En 15 konijnen <3 <3

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 09:41

15 konijnen, jeetje! Ik mag dat niet vrees ik :+.

Oh gigi, die zijn zo schattig!

Hier geen ervaring met leeuwenkopjes, ik heb 2 kort harige knuffelbare Flappies.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:49

Ohh dat klinkt inderdaad niet als héél veel extra verzorging!! :D

Haha neehoor, dat valt wel mee.. de hokjes zijn groot zat, dus ze hebben echt een poephoekje. 1x in de week haal ik ze allemaal helemaal leeg. Sommigen zijn heel schoon, die doen echt alles in 1 hoek en komen daar zelf verder niet meer. Sommigen maken er wel een zooitje van, die doe ik inderdaad elke dag of om de dag de drolletjes eruit scheppen die ze verspreid hebben :') Maar we moeten ook elke dag 7 paarden uitmesten.. dus ons hele leven bestaat uit: werken, poep scheppen en voeren _O-

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:48

Oh wat zijn ze allemaal leuk Utopia! <3
Gave foto LL! Hopelijk vliegt de tijd voorbij hier in Nederland.
Welkom Mjetterd! Wat een leuke Hollanders heb je!
Wat goed van Stoffer *\o/*
Hihi, hier stoppen ze ook altijd met binkies als in m'n telefoon tevoorschijn tover :')
Jouw konijnen zijn ook al zo leuk Roos! Wel grote zo te zien


Guus zijn hechtingen zijn er vandaag uit gehaald, waardoor de korst wat los kwam. Even er onder gespiekt. Helaas weer pus -O-. Dus hele korst er af. Weer schoonmaken, spoelen en verder met zalven en medicijnen. Had zo gehoopt dat hij weer naar buiten mocht, lekker bij Mila. Nog even een weekje verzorgen en dan is het hopelijk wel zo goed als genezen. Positief was dan wel dat de wond al een heel stuk kleiner is.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:55

Oh brr... dat klinkt vervelend voor Guus. Beterschap!

Utopia ik vind het nog steeds knap hoor, vergt toch aardig wat discipline allemaal!

Gigi heel mooi die manen.

Die van mij zijn/worden idd. groot. Franse hangoor en Duitse reus. Vrijdag bij de DA eens wegen!

Biscuit zit nu tijdelijk in zo’n ‘groot’ hok met een rennetje eraan (1.65 x 65 met zo’n nachthokje erboven). Kan nog net zijn kont keren :') Het trappetje is er alweer uit want hij hupst zo het nachthok in en uit :Y) Nu zijn er konijnen die hun leven slijten in zo’n hokje maar ik kijk ernaar uit hem lekker in de grote ren te kunnen zetten straks!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:21

Nou... daarover.. ik zit op FB in zo'n fokkersgroep en daar leer ik echt superveel, maar ik kan er NIET over uit en hoe zulke kleine hokjes dat ze zitten ;( Is er een jongen die echt enórme konijnen fokt.. ding lijkt wel een meter groot, echt bizar!! En hoe groot zijn z'n hokken: 150 x 70cm....... Nee... daar krijg ik echt buikpijn van ;( Hier zit 1 dwergkonijntje van 20cm op 150 x 150cm en daar voel ik me al schuldig over... Met z'n drietjes (2 voedsters + 1 gecastreerde ram) krijgen ze 2x zo'n hok.. dat voelt al wat fijner.. maar ik kan niet begrijpen dat ze bij die fokkers nog steeds zulke kleine hokjes hebben... :(:) En dan komen ze bij mij inderdaad ook nog geregeld in de ren, straks hopelijk nog meer, als ik al m'n dromen heb kunnen verwezenlijken <3

Maar ja, het vergt inderdaad wel aardig wat discipline haha.. en heel veel goeie hulp van m'n lieve vriendje, want alleen had ik het onmogelijk kunnen doen :=

Wat balen van Guusje spookyskippy... :(:)

Ik heb er ook ineens twee met wondjes.. precies het nieuwe stelletje wat ik voor iemand heb gekoppeld.. -O- Bij het witte meiske zijn d'r oren aangedaan en het baby-rammetje (uit mijn laatste nestje, die bruine) heeft een raar rond wondje op z'n zij... en ik begrijp er helemaal níks van.. bij elkaar hebben ze 't niet gedaan.. zat wel een rammetje naast, maar die heb ik nog nooit aan de andere kant van het gaas gezien (is 1m. hoog dus technisch gezien zou ie er overheen kunnen springen), maar waarom zou hij in godsnaam een voedster van een paar weekjes oud aanvallen?? En toen er een ander rammetje naast zat, was er niets aan de hand?!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:49

Natas:
Ik ben wel benieuwd naar die groep, heb je een linkje? Wel sneu trouwens, krijgt diegene nket de facebook dierenpolitie over zich heen??

Wat vreemd van de wondjes... waarom kunnen ze het niet bij elkaar gedaan hebben? Je bent er niet 24/7 bij...


Spookyskippy, vervelend van zn wond, hopelijk snel beter! Laat hij het wel toe als je eraan komt?


Gigi, leuk! Fluff is ook een leeuwenkopje, vandaar haar naam haha. Ik wist niets over single en double maned, weer wat geleerd... die chester heeft veel haar haha schattig

Roosvanblue ooh biscuit is prachtig! Hoe groot is hij? Cookie is een lekkere bollie!

Natas praaaachtige fotos van je nestje! <3 <3


Mjetterd welkom,leuke bunnies,maar idd dwergen :+ als je er maar blij mee bent :))


Esther wat fijn dat het weer goed gaat met stoffer!

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:30

We gaan Biscuit (en Cookie) vrijdag even wegen en meten, denk dat 'ie zomaar rond de 55 cm al is en ik schat een...4 kilo? Misschien zit ik er helemaal naast hoor haha. Cookie is denk ik tussen de 5,5-6 kilo. Die is wel echt rond momenteel. Doordat de andere voedster steeds maar zo mager bleef heb ik ze veel gevoerd, die cavia is ook net een skippybal :') Nu krijgen ze weer normale hoeveelheden.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 15:08

Kan je de cavia nu rollen _O- ?

ah ja Utopia! Beestjes moeten het ook gewoon fijn hebben, ook al zijn het fok konijnen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:40

_KiMbErLeY_ schreef:
Natas:
Ik ben wel benieuwd naar die groep, heb je een linkje? Wel sneu trouwens, krijgt diegene nket de facebook dierenpolitie over zich heen??

Wat vreemd van de wondjes... waarom kunnen ze het niet bij elkaar gedaan hebben? Je bent er niet 24/7 bij...

Natas praaaachtige fotos van je nestje! <3 <3


Omdat ze nog niet bij elkaar zaten toen d'r eerste oortje aangetast werd :P Had, dacht ik, de boosdoener weggehaald... inderdaad 2 dagen niets aan de hand, maar nu tóch nog weer een kleine beschadiging erbij... ik begrijp er geen hol van... dus ik heb ze nu even samen in een quarantaine hokje apart zitten.. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat de konijnen aan de andere kant door het gaas heen aan de oortjes zitten te knabbelen, maar dat lijkt me zó raar... dat doet toch pijn en dan ga je toch weg?! Maargoed... ik weet 't echt niet, hopelijk houdt 't nu verder op.. doe steeds zalfje erop en hok schoon/leeg, zodat 't niet gaat ontsteken.. Ze zijn samen in ieder geval wel erg gelukkig :+:

Dankjeweeeel :D :+:

En uhm... ik zal 'm eens opzoeken, weet 't niet uit m'n hoofd en heb het later ook niet nog eens opgezocht om de reacties te bekijken.. maar in principe zitten daar alleen fokkers in, en die hebben allemaal alle konijntjes in een bijna 50x50 hokje, dus niemand zal er raar van opkijken denk ik...

Hahaha skippybal cavia :')

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:43

bizar dat daar niemand raar van opkijkt... :(:)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:34

Wat een kleine hokjes dan zeg bij fokkers zeg Utopia..
Dan zitten ze bij jou super zeg!!
Ziet er sowieso super uit bij jou ;)

Haha ahhh, skippycavia.
Sommige zijn wel beetje dikjes ja.
Zwangere caafjes vind ik ook zo leuk :')

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 23:12

Afbeelding
Blik zoekt het hogerop

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:14

Bwaa. Flou eet de snorharen van Autumn op en die loopt daar ook niet van weg. |o Dus wie weet vinden de kleintjes dat geknabbel wel leuk. :+

Hier zitten ze jammer genoeg ook niet groot. Zou ze graag meer ruimte geven maar papa ziet dat niet zitten. Ooit..
Herbie komt ook uit een 50x50 hokje bij de fokker vandaan. Dan heeft hij hier toch al meer ruimte.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:15

Hahaha Blikje! :')

Ahh superlief jolmer :+:
Ben nu bij meerdere fokkers geweest, en behalve ruimte komen ze echt niets te kort.. maar poeehhh wat zijn die hokjes klein en donker.... :oo Op de oppervlakte waar ik nu m'n hokken heb, zou ik zomaar 4x zoveel konijntjes kwijt kunnen als ik hun hokjes zou gebruiken.. en dan zouden ze nog steeds minimaal 2x zo diep zijn.. nee, snap er geen hol van dat dat kan :=