De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 07:59

Ah Gos!

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:15

Het allerbeste aanblik op dit moment <3
Etende Peppertje! (Ze eet goed maar omdat ze zo dun is ben ik altijd superblij als ik haar zie eten :) )Afbeelding
water is bruin omdat er brokjes in lagen

Afbeelding
Pepper loves blauwe besjes <3

Pepper gaat trouwens goed zonder medicatie, ik zie geen verandering gelukkig dus hopen dat ze nu weer even stabiel blijft zonder stress :)

En voor de fans:
Afbeelding

Afbeelding
DE mafketel hier Kaasje :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:31

Wat schattig dat nestje. Het lijkt me zo'n mooie ervaring een nestje te fokken, maar ik kan ze zelf niet allemaal houden en ik ben veel te bang dat ze slecht terecht komen. En daarbij zou het in strijd zijn met m'n principes, dus Sjors en Marly moet ik uit elkaar houden. :')

Ach, ik vind Pepper en Kaasje allebei zo schattig. <3

Aankomende woensdag wordt Sjors gecastreerd.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:31

Ik vind kleintjes ook heel schattig, maar er bewust voor gekozen geen nestje te fokken, omdat er al zoveel konijntjes zijn die een goed thuis zoeken. Mijn voedster is ook een ex-fok konijn, na 2 doodgeboren nestjes besloot de fokker dat het genoeg was en dat ze met "pensioen" mocht. Nu geniet ze lekker hier van haar maatje.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:59

Hier net zo. Heb genoeg nesten meegemaakt in de opvang...
Overigens is alles hier ook geholpen, zowel de rammen als de voedsters. Op Nala na want wat Nala nou toch is :') die bleek niets te hebben.
Vind het op zich wel anders als je een bepaald ras fokt en dat bewust en doordacht doet. Nala is een Vlaam met tattoo maar heeft van geboorte af aan EC bijv. Dat vind ik dan weer een voorbeeld van slechte fok.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:14

Daarom vind ik het ook belangrijk dat als je een nestje fokt je dat inderdaad ook bewust en weloverwogen doet. Voordat er bij mij een nestje geboren wordt heb ik vaak al veel geinteresseerde zodat ik ook zeker weet dat de kleintjes allemaal een goed huisje krijgen.

Gelegenheidsnestjes voor de leuk ben ik daarom inderdaad ook niet zo van, dat is gewoon simpelweg vermeerderen van een probleem waar de asiels en konijnenopvangcentra vol mee zitten. Fokken vergt een bepaalde expertise en verantwoording die je na moet kunnen komen.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:23

Dat is voor mij ook de reden om niet te fokken. Het lijkt me prachtig om mee te maken, maar wordt zoveel gefokt met konijnen en de opvangcentra's zitten bomvol. Lateb we eerst het grootste gedeelte van die konijnen maar eens een fijn huisje geven.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:34

Ik vind het prachtig om te zien, maar zelf toch gekozen voor een volwassen konijn. Ik heb jarenlang met cavia's gefokt en dat was kei leuk. Maar ben niet meer voor de jonge beestjes bij mij thuis, alleen nog maar herplaatsertjes <3

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:25

Toevallig zijn het altijd herplaatsers die mij terecht komen :')

Eerste konijntje had per ongeluk een verkeerde oortattoo gekregen, dus zou afgemaakt moeten worden als er geen huisje voor gevonden werd.
Tweede konijntje had teveel witte haren voor de fok, dus die zou anders in de pan belanden bij de fokker.
Huidige konijntjes zijn een gedumpt konijn en een ex-fok voedster.
Ze zijn hier van harte welkom en ik hoop dat ze hier stokoud worden.

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:09

Nicolien, zo fijn dat die konijnen het zo goed getroffen hebben!

Hier ook eentje uit de winkel, 5 uit de opvang, Puk zat er als half jarige dame en kwam uit een oeps-nestje (twijfel daar af en toe nog over of het wel echt oeps was maargoed ..) Lilly was als kleintje van 2 weken met mams en broertjes en zusjes uit een vreselijke situatie gehaald, is geplaatsts geweest alleen toen haar maatje overleed kwam ze weer terug in de opvang, Flip is ook uit een benarde situatie gehaald, Pepper en Billy zijn afgestaan maar waren nogal vreemde mensen en de opvang had bewust niks op hun FB staan over hun dus daar kun je ook je twijfels over hebben := Ze zijn eerder uitgeplaatst maar weer teruggekomen dus hoop dat ze hier nog jaren mogen genieten <3 en dan Kaasje, die heb ik van een gratis advertentie van MP gehaald, arm dier had geen hooi, vieze ogen, vieze neus, vies kontje en zat in een meterkooi waar ie nooit uit is geweest ;(

Ik hoop dat al mijn lieverds hier ook nog lang mogen genieten <3

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:44

Ik word altijd blij van verhalen waarbij konijntjes het uiteindelijk beter hebben dan daarvoor <3
Al snap ik ook wel dat het soms niet met opzet is... Als klein meisje had ik ook een konijn alleen in een klein hokje. We zetten ze zelf wel in de ren op het gras, maar achteraf is het zo zielig geweest. Nu heb ik het wel over meer dan 20 jaar terug. Gelukkig wordt de laatste jaren steeds meer het dierenwelzijn gepromoot, dus zullen meer mensen er ook beter over na denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:54

Mensen kunnen zo gemeen tegen bunnies zijn -O-

Utopia was een pretnest , de ram zat in een meter kooi midden in de kippenren opgesloten -O- . Utopia was ook het kleinste uit het nest , Kerst is uit eigen fok toen ik nog niet beter wist . Nynke was mijn flessenbaby van een zorgboerderij die fokte om het leven , de cliƫnten vinden het leuk de rammen bij de voedsters de ren te doen |o . Heb er ruim 40 konijnen weggehaald en met opgeheven hoofd weggegaan daar , dank aan de opvangen die geholpen hadden (Bob en Luna van pap en mam komen er ook weg ) niks was achtergebleven .

Al zaten Bob en Luna er zo jaren bij :

Afbeelding

Zus zou een ren maken maar is nooit gebeurd , heb ze toen weer meegenomen na een relatiebreuk van haar en haar ex .

En Syb kwam van MP (dankzij een bokker die hem zag) , veel te kort bij mij geweest maar hij was al wat ouder en kanker doe je niks aan (en zeker na Nynke haar dood gaf hij op ofzo , en kreeg de kanker vrij spel om te kloten )


Al zag ik laatst terug te kijken en vooral deze foto zegt mij dat het goed is

Afbeelding

Wat zag Syb er slecht uit , op dat moment zie je het niet maar het is de juiste keus geweest.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 15:55

Hier komt Stoffer van een verslaafde jongen die weg was gelopen (lijkt echt een slechte film :') ). Maar hij had bijna geen brokjes gegeten toen we m kregen laat staan groente. Was ook ruim 300 gram te licht (voor een konijn wat rond de 2,5/3 kilo mag wegen is dat absurd veel), dus hij heeft wel een poosje alleen gezeten omdat we hem durfden te castreren voordat ie een beetje op gewicht was.
Je merkt ook aan Stof dat ie soms nog wat bang is. Als er vreemde mensen zijn zit ie in een hoekje te kijken, al wordt dat steeds beter en gaat ie lekker op het kleedje onder de tafel zitten. Blik vindt alles prima en klimt gezellig bij mensen in de nek :').

Toen dat was gebeurd en hij echt doorhad dat ie geen ballen meer had kwamen we met Blik. Konijntjes kosten toch meer geld dan gedacht >;) en hij was zo druk (joh, het is een baby konijn). Toen we hem krijgen was het een zij, tot we naar de dierenarts gingen en hij ineens een piemeltje had :').

Wonder boven wonder een goede koppeling gemaakt, en nu hebben we een gezellig "homo" koppeltje.

Afbeelding
Afbeelding
En Stoffer doet graag de kip :').

Afbeelding
En dit was Blik toen we m net hadden.. Soms wil ik dat konijnen kunnen krimpen.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:57

<3 zo schattig je homotjes

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:10

Stoffer en Blik zijn zo schattig <3

Sybje zag er inderdaad niet geweldig uit op die foto maargoed, jij kent hem beter als ons en je hebt je best gedaan voor ze, jij hebt ook je hart op de goeie plaats!

Vroeger ook alles alleen en in kleine kooitjes gehouden (liepen wel geregeld in een ren) maargoed toen had je nog niet zoveel info als nu

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 16:12

Had ik ook hoor!
Al liepen onze konijnen hele dagen in de gang of woonkamer op het kleedje. Vond mn moeder gezellig. En toen ze ouder werden mochten ze in de winter binnen blijven (onderkant caviahok) omdat ze bang was dat ze doodvroren :'). Dus ik ben wel met het losloop idee opgegroeid.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:20

Blije Syb in betere tijden :

Afbeelding

Dag en nacht verschil met zijn laatste foto :(:)


Ik had een flat vroeger en fokte van alles ermee en oepsnestjes etc :=

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 16:21

Je hebt de juiste keuze gemaakt Rebecca voor Syb!

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:35

Daar twijfel ik niet (meer) aan :n !

Ben bij pa en ma beland ,Bob en Luna mogen elke ochtend half 9 uit de ren door de hele tuin (ik ben van de goede voorbeelden )

Dus die zitten overal en nergens door de tuin heen , nu kwam Bob al wat dichterbij maar vloog net zo hard weer weg

Afbeelding

Hij is zo leuk :)) , lekker simpel zwart

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:44

Wat een verhalen zeg... Inderdaad, wat kunnen mensen toch beestachtig zijn.
Even denken hoor. Fiona komt bij een particulier vandaan. Samen met haar zusje Ilona zat ze in een hok, twee verdiepingen, een meter lang en 40 cm diep. Twee halfwildjes...
Bob en Marley, Bob z'n moeder was gedumpt en daarna gevonden en naar de opvang gebracht. Daar beviel zij van een halfwild nest.
Marley werd met 3 weken oud gebracht daar omdat een kat het nest gevonden en uitgemoord had. Ze kreeg AB en de moeder van Bob accepteerde haar. Bob z'n broertjes en zusjes werden geplaatst en zij bleven maar zitten. Ik had een ram nodig voor mijn groep maar Marley kwam ook mee :P

Rambo werd gedumpt bij de vogelopvang, hij was bang en haalde uit naar alles wat bewoog. Beet ook echt door. Hij is naar het asiel gegaan met het verzoek voor euthanasie, maar onverwacht kreeg ik plek en ben hem gaan halen. Nooit meer last gehad van zijn agressieve gedrag sinds hij maatjes en ruimte heeft :)

Jillz en Bliksem komen uit de opvang. Jillz afgestaan en Bliksem over het hek van de kinderboerderij gegooid.
Lolo komt van dezelfde opvang, een halfwilde ram, daar geboren en met 10 maanden nog niet geadopteerd. Ik ben hem gaan halen bij z'n pleeggezin :)
Jip, uit Zwolle. Halfwild konijn, geboren bij particulier en afgestaan daarna, ze sprak me direct aan.

Arya komt uit een schrijnende situatie. Een verlaten achtertuin, generaties konijnen die daar gehouden werden voor consumptie. Dat fokte maar door en de rammen vochten natuurlijk. Toen ze gevangen werden zaten verschillende nesten onder de grond. Niet bij te komen en welke jongen zijn van wie... Dat is dus dichtgegooid.
Arya is panisch voor mensen, gilt als je haar aanraakt en is ook nog eens zwart. Ik heb haar als pleegkonijn in mijn groep genomen samen met een andere lastige voedster maar ze is nooit meer weggegaan.
Haar maatje Harm is door de vorige eigenaresse geadopteerd in de opvang voor haar voedster. De voedster overleed en ze zocht een nieuw thuis voor Harm. Een ontzettend klein, bang halfwild rammetje die al twee jaar in de opvang zat...

Nala is een in beslag genomen Vlaamse reus bij een slachtfokker vandaan. Van geboorte af aan EC wat aan mij werd afgedaan als staar door de nalatig opvang, althans haar dierenarts. Na een winter buiten in de groep werd ze tot twee keer toe broodmager. Binnen met een constante temperatuur knapte zij op al zal ze altijd blind blijven, dus ze bleef binnen wat me naar de laatste hupsel brengt en dat is Gabber. Gabber is met een paar weken oud samen met zijn moeder en 40 andere konijnen weggehaald bij een konijnenfokkerij. Een witte nieuw Zeelander en een echte draak :')

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:54

Ook hier uitbreiding met de naam sammetje. Ex-ram van 8 jaar zat zonder vriendjes ivm overlijden van ze vriendjes en in een klein hok binnen. Maar mocht hem hebben dus gaan kijken of die bij hopsje kan. Afbeelding
Afbeelding
Hij is ook hele lief naar hops

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:55

Stampertje, Spency, Spooky en Skippy heb ik bij een dorpsgenoot gekocht die veel dieren had en wel eens een nestje fokte.
Binky kwam bij een fokker 80 km verderop vandaan.
Storm komt uit een tuincentrum en Ran van een opvang.

Wat is Sammetje leuk! Zou fijn zijn als hij bij Hops kan

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:00

Ik heb mijn voedster, welke in januari overleden is, van Marktplaats. Ik wilde een rat kopen en kwam een verdwaalde advertentie tegen. Ze zag er bang uit, was wat mager en zat in een hok dat net iets groter was dan zij zelf. Ik ging eerst op vakantie en ben daarna verhuisd. Daarna heb ik haar opgehaald. Mijn ram, welke ik nog heb, was een impulsaankoop van mijn toenmalige vriend. Hij komt uit het tuincentrum.

DJZ

Berichten: 3115
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:32

Mooi om te lezen dat veel konijnen het vele malen beter hebben getroffen, dan waar ze vandaan kwamen :)

Ik heb, toen ik pas begon met meer konijnen op te vangen/te houden, ook wel eens een nestje gemaakt, maar na een paar keer was ik er eigenlijk ook wel klaar mee.. Teveel op marktplaats of in opvangcentra.. Hieraan wilde ik niet mee doen.. Zo heb ik er wel een paar via marktplaats opgehaald.

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:20

Afbeelding
;( ;( ;(

Ik zou d'r zo willen ophalen, is een voedster van 8 weken en staat hier in het dorp te koop.. arm dier ;(

Maar als ik d'r ophaal weet ik zeker dat ik ruzie heb thuis dus doe het maar niet :')