De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:09

Suus, ook ik zou een goede opvang benaderen en het koppelen uitbesteden, vaak duurt het wat langer maar op ieder potje past uiteindelijk een dekseltje :)

Pepper is nog steeds van slag van de medicatie geven als ik savonds ga voeren, ik geef het al bijna een week niet meer en ze heeft nog altijd stress het arme mupje :(

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:18

Vervelend Tarzan. Die van mij staat nu een tijdje op medicatie, de eerste periode vond ze het verschrikkelijk, maar sinds de laatste paar dagen vind ze het ineens lekker. Het was nooit een tam konijn, maar ze komt de medicatie nu echt halen en werkt het nog net niet met spuit en al naar binnen :')
Nouja, blij toe, want ze krijgt 4 soorten tot 3x per dag, als ze niet mee werken is dat toch wel een hele struggel

jeetje77

Berichten: 3483
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:20

Oh Tarzan, hier ook idd en nog steeds gestreste voedster. Sinds de medicatie idd echt niet leuk. Ben blij dat ik dat gestopt ben. Hopelijk kan ze ergens weer t rust krijgen

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:28

Dani199764 schreef:
Vervelend Tarzan. Die van mij staat nu een tijdje op medicatie, de eerste periode vond ze het verschrikkelijk, maar sinds de laatste paar dagen vind ze het ineens lekker. Het was nooit een tam konijn, maar ze komt de medicatie nu echt halen en werkt het nog net niet met spuit en al naar binnen :')
Nouja, blij toe, want ze krijgt 4 soorten tot 3x per dag, als ze niet mee werken is dat toch wel een hele struggel


Dat was bij Lilly exact zo! Ik gaf het dan gwn door de tralies en ze kwam het zelf halen. Één keer heeft ze zelfs de hele spuit naar binnen getrokken om vervolgens te proberen dat lekkere goedje eruit te krijgen :') .


Tarzan: Arme Pepper.. :(:)

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:32

Storm ook, die komt net met liefde halen.
Arme Pepper, zo van slag :(:) kon je ze het maar uitleggen

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:34

MoppieFilou schreef:
Dani199764 schreef:
Vervelend Tarzan. Die van mij staat nu een tijdje op medicatie, de eerste periode vond ze het verschrikkelijk, maar sinds de laatste paar dagen vind ze het ineens lekker. Het was nooit een tam konijn, maar ze komt de medicatie nu echt halen en werkt het nog net niet met spuit en al naar binnen :')
Nouja, blij toe, want ze krijgt 4 soorten tot 3x per dag, als ze niet mee werken is dat toch wel een hele struggel


Dat was bij Lilly exact zo! Ik gaf het dan gwn door de tralies en ze kwam het zelf halen. Één keer heeft ze zelfs de hele spuit naar binnen getrokken om vervolgens te proberen dat lekkere goedje eruit te krijgen :') .


Tarzan: Arme Pepper.. :(:)


Ja precies, die van mij loopt los in de tuin overdag, als ik al maar door de deur kom, dan trekt ze een sprint en knalt tegen mij aan om vervolgens de hele spuit uit mn handen te trekken. :+

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:38

:') super handig haha , met al mijn patiënten was het strijd en oorlog := .

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:40

Arme Pepper. Gaat het al wel wat beter met haar?

Morgenochtend moet ik Sjors tussen 8.30 en 9.00 brengen voor zijn castratie, blijf het toch altijd een beetje spannend vinden. Hij is zich gelukkig nog van geen kwaad bewust en was net nog lekker aan het spelen in de ren. Ach, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. :)

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:45

Ja arme meisje, medicatie geven geeft haar zo ontzettend veel stress en juist stress moeten we zien te vermijden, daarom gestopt met de medicatie maar nu dus nog altijd stress! Pepper is verder super aanhankelijk, komt altijd naar mij toe en wil ook altijd gekriebeld worden.

Herfstwind, ze is niet achteruit gegaan gelukkig, achterpootjes zijn wel nog altijd wat stijf en ze is nog altijd mager maar daar zag ik ook geen verschil mee met wel medicatie geven.. ze krijgen nu dus gewoon onbeperkt brokjes en daarnaast elke dag een worteltje met loof en witlof .. ja, alles voor m'n kleine lieve meisje, wat kun je je toch hechten aan zo'n klein wezentje, ik ben echt gek op haar <3

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 22:48

Arme pepper :(:).

Succes morgen met Sjors! Misschien soms maar goed dat ze niet weten wat er gaat gebeuren. Hok dat ze anders gillend wegrennen :’).

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:32

Succes met Sjorsje morgen! :D

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:34

Ik legde het altijd uit aan de rammen :') , succes morgen !

Es_ther

Berichten: 18725
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 06:42

Rebecca schreef:
Ik legde het altijd uit aan de rammen :') , succes morgen !

:')

Ik heb het geprobeerd, maar ze bleven het niet snappen. Al heeft Stoffer mn vriend wel een paar dagen genegeerd :')

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:25

Ik heb Sjors ook maar even uitgelegd dat dit even niet leuk is, maar hij straks wel een paar vriendjes krijgt. Hopelijk vergeeft hij het me dan. :')

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:27

_O-

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:34

Sterkte met en voor Sjors vandaag :)
Mijn dwergje Penotti was 2 dagen voor zijn castratie ontsnapt en had mijn Reusje gedekt := Daar zijn de 4 gezusters narigheid van overgebleven :P

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:36

Je had Reusje ook kunnen laten helpen met een abortus erbij gelijk :o

Heb ik met een konijn wel gedaan , weet niet zeker welke maar dacht Utopia (anno nu spijt ergens want ik doe een moord voor een Utopia style konijn :o , zo uniek en eigen was dat dier . )

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:44

Had gekund, is niet gebeurd

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:50

Zeker daarom het had gekund

Ook omdat er al ebneig (ongewenste ) konijnen zijn maar dat is mijn mening :P

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:33

Hier vanochtend oeps naar de dierenarts gebracht die word vandaag gesteriliseerd. De rest van de konijntje hebben wat nieuwe zakken zand gehad. Moni vind dat echt practig, lekker rollen in het zand en binkies maken.



Hier hebben we ook een oeps nestje gehad. Was niet de bedoeling en wisten ook niet dat ze zwanger was. Maar gelukkig konden wij ze aanhouden en waren het er maar 2 , maar in de toekomst wil ik ook geen nestjes of jongen konijntjes meer. Sinds ik inmiddels me 2de oude konijntje heb opgevangen en zien opleven wil ik graag de oudjes een kans geven. Maar dat neemt niet weg dat het een geweldige ervaring was/is om mijn konijntjes van af baby af aan te zien opgroeien

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:15

Haha sterkte met Sjors, dat ie nog maar even mag genieten van z'n laatste uurtjes met mannelijke hormonen haha!

Ik ben hier ook altijd blij als mensen aangeven dat ze graag oude 'fokdieren' van me willen overnemen, die vraag krijg ik regelmatig of ik oudere dieren heb zitten. Vaak hebben ze dan al een ouder konijn waarvan het maatje is overleden, en willen ze er niet een jong dier bijnemen omdat je dan uiteindelijk weer hetzelfde probleem hebt.

Ik weet dat er veel fokkers zijn die de dieren die ze niet meer willen inzetten voor de fok afmaken maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.. De dieren hebben me dan veel gegeven en als er niemand is die ze een goed verder leven wil bieden dan blijven ze gewoon lekker bij mij. Heb ook een ren waarin de dieren komen die niet meer geschikt zijn voor fokkerij, al zijn sommige dieren wel wat lastiger te koppelen.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:26

Succes voor Sjors, ballenbakdag vandaag :D

Dat afmaken ken ik ook. Verkeerde kleur, hop, naar de slacht. Zo kwam ik aan Heps. Het slachten an sich, oké, dat gebeurt. Maar de reden. Verkeerde kleur. Walgelijk.
Bij m'n moeder een fokker in de buurt die al zijn overschot gewoon in een natuurgebied dumpt.

Als het goed is hier toch weer het begin van twee groepen! :))

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:29

Succes met Sjors!

Ja ik ook aan Stamper idd. Maar deze fokker slachtte alleen voor eigen gebruik. Maar Stamper had wat teveel witte haartjes op de oren. Heeft uiteindelijk 12 jaar bij mij geleefd. "Gelukkig" is hij net overleden voordat ik het huis uit ging, want ik zat me al zorgen te maken over de stress die een verhuizing met zich mee zou brengen.
En nu konden we ook het hok eens goed opknappen ;) dus achteraf kwam het goed uit, voor zoverre een dood van een konijn goed uit kan komen...

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:31

Succes met Sjors! :)

_Tarzan

Berichten: 11222
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:09

-:(- -:(- -:(-
De achterbuurkinderen waren met een waterpistool op mij EN MIJN KONIJNEN 'nt spuiten!

-:(- -:(- -:(-

Ik ben dus maar even omgelopen en heb gezegd dat ik hier niet van gediend ben grrr is al de tweede keer, buiten alle andere achterlijke dingen die die $}£}•¥%# kinderen doen!

-:(- -:(- -:(-

En ja ik ben WOESTT!!!