De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:14

_O-

Altijd die halve konijnen _O-

Afbeelding

Laatst deze gemaakt , foto erna er boven lukte niet mijn telefoon viel uit _O-

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:42

Haha Dibs :=
Lilo past niet meer op 1 foto _O-
Succes met de koppeling laughterline!

Ben net terug van vakantie. Met de konijnen gaat het wel prima. Spency komt in de ochtend niet meer op haar brokjes af en eet ze ook niet als je ze voor haar neer zet. Hooi eet ze gelukkig wel wat van. Guus mag binnenkort weer voor de enting.

_Tarzan

Berichten: 11217
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:13

Maffe konijnen hier _O-

Spooky, probeer eens havervlokken te geven, daar doet Pepper ‘t al 2 jaar op, zij at ook bijna geen brokjes meer maar wel hooi vandaar de havervlokken :)

sabine1979

Berichten: 2601
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:25

Dibs moest vandaag voor haar enting. De dierenarts zei al dat ze gehaaid en fel was := :=
Ze vond mij vandaag niet zo lief.ze moest na haar check-up bij de dierenambulance blijven omdat ik dienst had. Kwam net gelukkig weer een snoepje halen.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:08

Welke havervlokken heb jij Tarzan? Ze krijgt nu af en toe een handje havermout, maar die komen uit een supermarkt. Ik weet niet of die goed zijn om veel van te geven.

Ah arme Dibs :(:)

_Tarzan

Berichten: 11217
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:04

Spooky, ik heb ook die uit de supermarkt, ik geef wel de hele havervlokken, die haal ik bij de kaufland.

Of het echt gezond is betwijfel ik maarja Pepper is er wel al 2 jaar stabiel op, als ik alleen brok geeft valt ze nog meer af :=

Haha Sabine is ze zo fel ja? Gekke Dibs :P

sabine1979

Berichten: 2601
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:32


laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:53

Ahh arme dibs!

Vandaag is de koppel-dag! Vind het best wel spannend := hopelijk drogen alle dekens snel zodat ik het verblijf snel kan vernieuwen.

Zitten jullie op instagram? Ik wil wel eens filmpjes hier delen maar dat gaat dan niet (tenzij ik ze idd ook op YouTube zet). Zou het wel leuk vinden om jullie te volgen :j ik ben instagram.com/laughterline_ In m’n story staat een filmpje die ik zo leuk vind _O- had gister Wombat op het bed en hij deed me na haha. Als ik metmn nagels over het deken ging, en hij zag mij dat doen, ging hij ook graven :P super lief.
Afbeelding

Zal zo eens je filmpjes kijken Sabine :j

_Tarzan

Berichten: 11217
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:00

Sabine _O- _O- _O-
Maf konijn! Denk dat Flo en Ginny dezelfde afstamming hebben als Dips :')

Laughter succes!!!
Probeer zelf te ontspannen, konijnen nemen jouw spanning over. En probeer er niet de hele dag naast te gaan zitten, als het eerste uur goed gaat kun je wel af en toe gaan kijken ;)

Hou ons op de hoogte! *\o/*

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:51

Hihi dank je wel en zal ik doen!

Eten/drinken en toiletbakje er gewoon in zetten en misschien een doos oid om te schuilen/spelen?

Haha Sabine dat laatste filmpje _O- geweldig lekker rennen! Wat een ontzettend leuke ruimte hebben ze bij jou zeg!

sabine1979

Berichten: 2601
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:21

Succes met de koppeling +:)+

Dat vraagt om een filmpje tarzan <3

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:37

Pffff en de eerste paar ruzies zijn al geweest..haren rondgevlogen en echt vastgrijpen :( maar denk dat de tegels ook niet helpen want ze schieten dan in paniek als ze wegglijden, ook al heb ik wel een handdoek hier

Lily is een felle en Wombat blijkbaar ook.

Misschien eerst Wombat en Hazel proberen....?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:45

Nou dat is dus mislukt de eerste poging...... vele vliegende haren, paniekerige konijnen, vele beten verder... heb ze eerst alle 3 samen gehad maar de vloer was zo glad dat ze ervan in paniek raakten wat niet hielp.

Daarna na een half uur nog op bed gezet. Eerst Hazel en Wombat maar dat was ook geen combi. Vechten en wegvluchten en paniek. Daarna nog even Lily maar die was ook in paniek. :( lijkt erop dat Wombat nog erger is dan Lily -O- hij begint steeds. vanavond nog eens proberen of wachten tot morgen na het werk?

hopen dat de dierenarts t werk goed heeft gedaan want hij had z’n hoogtepunt gehaald :')

_Tarzan

Berichten: 11217
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:54

Laughter, als het is mislukt zou ik zelf even een week of 2 wachten tot ze elkaar weer vergeten zijn. Als je vanavond opnieuw probeert dan gaat het meteen weer mis.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 13:32

Balen dat het niet is gelukt!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:41

2 weken wachten..? Ik dacht juist dat ik had gelezen dat je ze dan elke dag 10min even bij elkaar moet zetten om aan elkaar te wennen.

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:06

Nee het beste is echt om ze ineen keer bij elkaar te zetten en niet meer uit elkaar te halen. Anders komen ze er nooit uit over de rangorde.
Balen dat het zo ging.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:21

Mag ik vragen waarom je ook op je bed koppelt? Dit lijkt me nou niet echt een handige plek :=

Je zou ze nog bij een opvang kunnen koppelen, maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in. Klinkt niet echt romantisch als ze zo rijden en elkaar vastgrijpen :')

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:44

Was ook niet echt het plan, heb ze eerst in de badkamer gedaan maar dat was te glad en maakte ze alleen maar meer gestresst. Geen andere ruimtes..Helaas geen opvangen hier in zuid Afrika...

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:45

Kan je geen kleed of iets anders waar ze minder snel op uit glijden neerleggen op die vloer?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:12

Had er al wel een handdoek neergelegd maar die schoot zo weg.. kan er wel t dekbed/kleed neerleggen waar Wombat op zat (die is uitgewassen). Die wilde ik vandaag eigenlijk in de ‘schone nieuwe ren’ gaan leggen. Ik was nog positief vanmorgen :')

Baal wel..hoop dat t nog goed komt. Anders weet ik niet zo goed wat ik ga doen.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:46

Jeetje laughterline wat vervelend. Heb je op bunnybunch gelezen over het koppelen van konijnen?

Hier gaat het nog allemaal zijn gangetje, niks bijzonders te vermelden

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:56

Spency heeft weer rode urine. Vermoed bloed, heeft ze vaker gehad. Uit röntgen en echo kwam toen niks. Sulfatrim tegen ontsteking werkte ook niet. En met Pinksteren voelde de DA in haar buik wel een plek waar ze erg gevoelig op reageerde -O-
Al heeft ze vandaag wel wortel gehad, maar dat krijgt ze vaker en dan gebeurt er niks. Even afwachten of er morgen nog veel rode plasplekken liggen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:58

Oef....klinkt als iets aan de baarmoeder? Is ze daar toevallig op gecontroleerd?

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:08

Tijd terug wel, toen had ze ook al bloed in haar urine. Dat was getest bij de DA. Blaasontsteking was het niet, we hebben haar 2 of 3 keer met sulfatrim behandeld tegen een blaasontsteking, maar dat maakte geen verschil.
Daarom een echo en röntgen foto gemaakt om te kijken of we daar wat op konden zien. Niks te zien en na een paar weken is het vanzelf over gegaan en niet meer teruggekomen. Ze moet binnenkort worden geënt, dus dan kunnen we evt nog foto's maken. Of als het erger wordt natuurlijk eerder.
Viel ze net ook nog eens op de grond :(:) Oogje houd ze nu dicht aan een kant. At nog wel wat en liep nog. Voor de zekerheid wat pijnstilling gegeven. Kan er ook nog wel bij, arm meisje :(:)