De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:41

Ah dank je wel voor je verhaal te delen :D Klinkt alsof dat ook niet al te makkelijk was, haha.

Nuchterheid van macho klinkt wel goed inderdaad :P Lily die vecht terug en Hazel die rent weg. Ik denk eerlijk gezegd nu dat die gladde vloer het er ook erger heeft doen uitzien. Uitglijden tijdens het bijten en in paniek weg willen komen wat niet altijd lukte. Dat helpt niet natuurlijk. Het is niet vechten als in rollend over de grond wat je soms leest, het is bijten en vastpakken. Vanaf het moment dat ze ook iets dichter bij elkaar komen meteen bijten. Lily en Wombat naar elkaar toe in agressieve houding en bijten..maar dan niet 1 hapje maar vast willen pakken.

Ik denk dat ik het nog eens ga proberen in inderdaad een grotere ruimte (keuken) waarbij ik dus makkelijker dekens kan neerleggen. Enige nadeel is, is dat ik ze niet daar kan laten voor een paar dagen.. als ik weer hetzelfde krijg dan wellicht in dezelfde ren proberen met gaas ertussen? Vind t alleen lastig te bepalen of dat ik ze weer alle drie tegelijk ga doen of misschien eerst met Hazel (onderdanige) of Lily.

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:57

oh ik wist niet dat het rijden daar erger van werd, goed om te weten! De volgende keer ga ik kijken of ik ze dan bij elkaar ga laten. De huiskamer is bij ons de plek waar de konijnen uiteindelijk samen moeten komen te wonen maar dat is nu Dotje zijn territorium...hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken als ik ze uiteindelijk samen daar neerzet? Fee heeft hier inmiddels wel al gelopen zonder dat Dotje daarbij was.

Als ik jullie verhalen zo lees moet ik denk best blij zijn hoe het gaat...Fokster van Fee vertelde ook wel dat het makkelijke konijnen zijn om te koppelen. Dotje maakt het iets lastiger naar mijn idee haha!

Hoop dat het koppelen bij jou nog gaat lukken laughterline!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:59

Als het goed gaat gewoon bij elkaar laten. Steeds uit elkaar halen bezorgd stress.

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 01:22

spookyskippy schreef:
In een keer bij elkaar is echt veel beter. Nu moeten ze elke keer weer de rangorde uitzoeken. Zo als jij het omschrijft zou ik ze echt wel bij elkaar durven laten. Geef ze een lekkere pluk hooi en kunnen ze daar misschien al wel samen aan knabbelen.

<3
[ [url=m/jxZ85A.jpg]Afbeelding[/url] ]
En Guus had een hele vieze kont, dus die snel uit de ren gevist en in bad gezet, sorry Guus :=
[ [url=m/Www1Gi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij kijkt ook echt beteuterd :') .

Wat een leuke konijnen lora! Ik zou ze ook samen laten, anders zorgt het voor extra stress.

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 02:32

lora22 schreef:
oh ik wist niet dat het rijden daar erger van werd, goed om te weten! De volgende keer ga ik kijken of ik ze dan bij elkaar ga laten. De huiskamer is bij ons de plek waar de konijnen uiteindelijk samen moeten komen te wonen maar dat is nu Dotje zijn territorium...hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken als ik ze uiteindelijk samen daar neerzet? Fee heeft hier inmiddels wel al gelopen zonder dat Dotje daarbij was.

Als ik jullie verhalen zo lees moet ik denk best blij zijn hoe het gaat...Fokster van Fee vertelde ook wel dat het makkelijke konijnen zijn om te koppelen. Dotje maakt het iets lastiger naar mijn idee haha!

Hoop dat het koppelen bij jou nog gaat lukken laughterline!


Kamer helemaal schoonmaken met schoonmaakmiddel. Speeltjes en huisjes ook indien nodig en een andere indeling als het kan. Maar ene konijn is niet dom en kent de omgeving dondersgoed. Hier ook gehad, kwamen terug van de opvang en de mannen renden meteen eruit en gingen op hun plekje zitten en de dames wisten niet wat ze moesten. Is verder wel gewoon goed gegaan want ze hebben een week bij elkaar gezeten in de opvang dus een match was het wel

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:07

Wat gaat dit topic hard zeg!
Spannend is dat altijd als je konijnen gaat koppelen.

Ik heb 3 weken geleden ons mannetje Chucky in moeten laten slapen zijn longen waren kapot |(

Afbeelding

Maar ja nu is het vrouwtje alleen achter gebleven aan het begin was ze even van slag maar inmiddels gaat alles gelukkig weer helemaal goed met haar.

Hebben jullie ook tips voor konijnen in huis met zindelijkheid enzo.
Heb 2 broertjes van elkaar in huis zitten ze zijn zindelijk doen alles in het hok.
Maar nu moet ik dat hele hok vaak schoonmaken en alleen een wc is natuurlijk wat makkelijker.
Zou ik gewoon de voer plaats kunnen veranderen en daar een wc plaatsen?
In de hoop dat ze het dan niet/minder in het hok doen.
Scheelt een hoop schoonmaak werk :D

Afbeelding


Afbeelding
Nog even 2 leuke foto's van mijn bandieten

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:15

Lora, rijden wordt erger omdat je steeds moet herkoppelen, als je ze samen laat is het gewoon even uitmaken wie de baas is en klaar, bij steeds uit elkaar begint dat proces juist steeds opnieuw.

Evelien, leuke konijnen en wat sneu van je ene konijntje!

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:49

Och Evelien gecondoleerd, komt er een nieuw konijn?

Ik heb de konijnen binnen maar als je bodembedekker in je hok laat dan gaan ze daar blijven plassen. Je kan ook een plasbak of twee in het hok zetten. Dan is het makkelijker om ze zindelijk te krijgen. Je kan ook gewoon het hok wegdoen en vervangen met een plasbak daarna. Afbeelding

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:36

Ah sterkte Evelien :( en wat een lieve fotos.

Toen ik lily&hazel nog buiten had hadden ze ook een hok die ze als plashok hadden veranderd. Heb er toen ook een bak ingezet om het makkelijker te maken :j

Knuffeltijd met Wombat. Lekker op de stoel in het zonnetje <3
Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:44

Wat een mooi konijn is het toch! :)

Sterkte Evelien! Nooit leuk om een konijn te laten gaan :n

Hier zijn de autistjes bezig om de ren weer te verkennen :') Van alles aangepast (kist verplaatst, nieuwe deken in het schuilhok, de rubberen tegels verplaatst e.d.) en volgens mij vinden ze het nog niet zo grappig := :')

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:23

Amber_anne schreef:
Och Evelien gecondoleerd, komt er een nieuw konijn?

Ik heb de konijnen binnen maar als je bodembedekker in je hok laat dan gaan ze daar blijven plassen. Je kan ook een plasbak of twee in het hok zetten. Dan is het makkelijker om ze zindelijk te krijgen. Je kan ook gewoon het hok wegdoen en vervangen met een plasbak daarna. [ [url=m/Ybh7jI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er komt eerst geen nieuw konijn misschien als we nog iets geschikts tegen komen wel maar ook zij is al aardig op leeftijd, en niet bepaald makkelijk in karakter helaas.

Dat met die bakken is misschien ook wel een goed idee.
Ik ga er binnenkort even mee prutsen

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:47

Moeilijk dan als ze zo moeilijk is.

In de woonkamer heb ik het anders dan staat er gewoon een plasbak onder een hooiruifje. Dat is ook nog een optie Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 19:35

Ah evelien, sterkte :(:).

Hahah coconut, gekke beesten :')

Hebt is een mooi konijn LL!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:34

Het stoom komt uit m'n oren. Hoe kun je zo idioot zijn om dit te doen -:(-

Arm....arm konijn.... |(


Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 08:40

Verschrikkelijk.. hoop dat ze de dader te pakken kunnen krijgen..

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:53

Vreselijk, had het al gelezen -:(- _-:( %)

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:58

-:(- waar zit je in vredesnaam met je verstand

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:04

Wowww arm ding :( jeetje wat erg!! Hoe kan je zoiets doen...

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:19

Ah sterkte evelien :(:)
Knappe Wombat!
Verschrikkelijk, arm dier ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:47

Bericht gaat dat het dier gejat is en toen in de fik gezet is door de dief ,psychopaten beginnen vaak met dieren :x


Hebben jullie een idee voor een betaalbare goede brok ? ,supertrio gaat eruit dus ik zoek een vervanging de brokjes ton is bijna leeg

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:58

Science selective?

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:01

Amber_anne schreef:
Kamer helemaal schoonmaken met schoonmaakmiddel. Speeltjes en huisjes ook indien nodig en een andere indeling als het kan. Maar ene konijn is niet dom en kent de omgeving dondersgoed. Hier ook gehad, kwamen terug van de opvang en de mannen renden meteen eruit en gingen op hun plekje zitten en de dames wisten niet wat ze moesten. Is verder wel gewoon goed gegaan want ze hebben een week bij elkaar gezeten in de opvang dus een match was het wel


Bedankt voor de tips! De indeling veranderen gaat denk ik niet lukken maar goed schoonmaken wel natuurlijk :9

Wat sneu voor dat konijntje..! Hoe kan je zo iets doen...

Bij mij krijgen de konijnen voer van selective.

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:08

Rebecca schreef:
Bericht gaat dat het dier gejat is en toen in de fik gezet is door de dief ,psychopaten beginnen vaak met dieren :x


Hebben jullie een idee voor een betaalbare goede brok ? ,supertrio gaat eruit dus ik zoek een vervanging de brokjes ton is bijna leeg


Komt uit meeleeshoek.
Er komt/is een vervanger voor de supertrio. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:13

D_Desteny schreef:
[naam] schreef:
Bericht gaat dat het dier gejat is en toen in de fik gezet is door de dief ,psychopaten beginnen vaak met dieren :x


Hebben jullie een idee voor een betaalbare goede brok ? ,supertrio gaat eruit dus ik zoek een vervanging de brokjes ton is bijna leeg


Komt uit meeleeshoek.
Er komt/is een vervanger voor de supertrio. :)

Welke dat ?

Science selective is het beste , alleen aardig aan de prijs :o . Betaal nu iets van 25 euro voor 15 kilo

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:25

Rebecca schreef:
Welke dat ?

Science selective is het beste , alleen aardig aan de prijs :o . Betaal nu iets van 25 euro voor 15 kilo


Ik ben persoonlijk helemaal niet zo fan van de selective. Mijn konijntjes hadden beginnende haakjes, ben overgestapt op hope farms en bij de volgende controle was er niks meer te zien van de haakjes. Selective valt uit elkaar zodra het een beetje vochtig word. Het zwelt ook op waardoor de maag snel vol is.

De rabbit complete is de vervanger, brok ziet er ook precies hetzelfde uit.
https://petsplace.nl/hobbyfirst-hope-fa ... 5-pps.html