Jachthonden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:47

:D :') _/-\o_ Ik zie het helemaal voor me.....

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:50

Afbeelding
Leuk topic! Wij hebben een Welsh Springer Spaniël van nu een jaar en 3 maanden. Ze is ontzettend leuk en enthousiast. Wel hebben we wat moeite met de gehoorzaamheid. Aan het eind van de zomer gaat ze met mijn moeder naar jachttraining. Deels omdat we hopen dat er dan wat meer sturing in gebracht kan worden maar vooral omdat ze hier duidelijk voor gemaakt is.
Ze gaat achter alles aan wat beweegt maar vooral alles wat vliegt. Ze komt uiteindelijk wel terug maar op het moment dat ze in de achtervolging is, is ze compleet doof voor ons.
Maar goed, we houden veel van ons eigenwijze sproetenkop.

Afbeelding
Deze houding vind ze lekker zitten... :Y)

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:56

Frits heeft vanavond heel erg zijn best gedaan om de wespen van het eten weg te houden. Hij is, denk ik, wel vier keer gestoken. Vooralsnog ligt hij nu lekker te knorren. We zien morgen wel of hij nog een gezwollen kop krijgt.
Geen jachttraining gehad maar jagen en speuren kan hij wel. :D

Afbeelding

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:36

Aaaaaaah Frits! Wat een enig beest. Hopelijk heeft hij niet al teveel last van de steken.....

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:26

hyppolyte schreef:
Hallo! ik kom me ook even melden hier, heb sinds 1,5e week een weimaranerpup in huis en vind het wel leuk om me een beetje meer te verdiepen in het jacht en speurwerk (op termijn dan).
Leuk, ik kom me ook melden! Hoe oud is die van jou nu?

Hier een parttime Weimaraner pup, is officieel van de onderbuurvrouw maar ik pas 2/3 dagen per week op. Humphrey is nu ong. 22 weken, begint langzaam te puberen en damn die tanden :')

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:35

Hey wat leuk een topic over jachthonden. Ik meld mij met onze Engelse Springer Spaniël. Ben ook actief als voorjager.

Giza is nu ruim 2 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:16

Ahhh Frits :)

Puppies en hun tandjes.... die van ons hangt bij wijze van begroeting iedere x in je broek. Al ben je maar 5 minuten weggeweest :')
De fokker vertelde dat hun kleinkind de pups overal mee naar toe sleepte en lekker mee speelde. Totdat ze tandjes kregen en wisten hoe die te gebruiken. Kind werd spontaan van de pupjes

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:17

Ahhh Frits :)

Puppies en hun tandjes.... die van ons hangt bij wijze van begroeting iedere x in je broek. Al ben je maar 5 minuten weggeweest :')
De fokker vertelde dat hun kleinkind de pups overal mee naar toe sleepte en lekker mee speelde. Totdat ze tandjes kregen en wisten hoe die te gebruiken. Kind werd spontaan bang van de pupjes

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:53

Frits vanochtend naar de kliniek gebracht voor de biopsie. We gaan nu ook eenlasertherapie starten voor de wondgenezing van zijn poot. Hopelijk wijst de biopsie niks ernstigs uit.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:54

Veel geluk voor Frits. Echt een leuke hond.

De mijne is vandaag weer naar de oppas gebracht. Zit op kantoor in de UK en moet hem dus een weekje missen.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:23

Net gebeld door de dierenarts. Hij ligt nu uit te slapen. Zijn poot heeft nu de eerste laserbehandeling gehad. Vrijdag krijgen we de uitslag van de biopsie. Maar... hij heeft er een hard hoofd in en denkt dat de wond niet zal genezen door de afwijkende stand.

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:01

Oh bah karijn..... Wat een naar bericht. Hopelijk valt het uiteindelijk mee. Ik ga voor Frits duimen! Het is nooit leuk als je dieren ziek zijn.

Knappe Springer Spaniel!!

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:18

Oh dat is vervelend, hoop dat jullie uiteindelijk wel een fijne oplossing kunnen vinden.
Wat afschuwelijk dat mensen een hond ergens dumpen, ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen :n
Wij zeggen voor de grap wel eens als onze DSK niet luistert dat we hem aan een boom gaan zetten, maar dan zie ik dat voor me en dan moet ik oprecht bijna huilen als ik me dat voorstel :+ Gelukkig is Frits wel fijn terechtgekomen bij jullie!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:35

Sterkte Karijn! Zo sneu dit soort dingen

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:21

Leuk, een jachthondentopic!

Wij hebben 9 jaar een Engelse Springer Spaniel gehad. Helaas met een afwijking in de hersenen. Was 3/4 veld/sport en kwart show en uit dat laatste stukje kwam ook de afwijking. Zazou was een gevalletje apart. Puppy cursus goed doorlopen, maar de hondenschool heeft vrij snel aangegeven dat hij de jachthondentraining niet zou doorstaan, dus dat hebben we maar opgegeven.
Afbeelding

Toen we hebben moeten laten gaan (hersenafwijking liet zijn hersenen kortsluiten en hij viel mij aan en kwam niet meer uit die modus), durfde ik geen nieuwe ESS aan, hoewel ik het nog steeds de aller-allermooiste honden vind!

Inmiddels al weer 2 jaar dolgelukkig met mijn 'zelfstandige jager' - die geen enkele jachttraining zou doorstaan, maar wel degelijk een jachthondje (lange jacht, zelfstandige jacht), podengo Toby:

Afbeelding

Óóit misschien weer terug naar de ESS, maar dan 100% veldlijn van een écht reputabele fokker (aan de kyno-raad heb je weinig, en de rasvereniging ook niet - achteraf bleek de fokker toch niet zo denderend te zijn geweest en wij hebben aardig vooronderzoek gedaan).

Ik zie hier ook wel andere hele gave honden voorbij komen overigens, niet alles zou voor mij geschikt zijn, maar wát een plaatjes!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:46

Heb inmiddels het boek, Hond Staat van R. Kersten uitgelezen. Prachtig boek krijg je een eerlijk beeld van de jacht en de wedstrijden, zeker als leek.
Hij jaagt met setters die hier,
enkel voor staan, dus niet het wild apporteren. Vind het eigenlijk jammer dat ik nooit wat gedaan heb met de GM. Ook het grote verschil tussen show en werklijnen. Heel interessant allemaal, heb nog heel veel te leren.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:18

Skippy01 schreef:
Leuk, een jachthondentopic!

Wij hebben 9 jaar een Engelse Springer Spaniel gehad. Helaas met een afwijking in de hersenen. Was 3/4 veld/sport en kwart show en uit dat laatste stukje kwam ook de afwijking. Zazou was een gevalletje apart. Puppy cursus goed doorlopen, maar de hondenschool heeft vrij snel aangegeven dat hij de jachthondentraining niet zou doorstaan, dus dat hebben we maar opgegeven.
[ [url=m/s3jBNW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen we hebben moeten laten gaan (hersenafwijking liet zijn hersenen kortsluiten en hij viel mij aan en kwam niet meer uit die modus), durfde ik geen nieuwe ESS aan, hoewel ik het nog steeds de aller-allermooiste honden vind!

Inmiddels al weer 2 jaar dolgelukkig met mijn 'zelfstandige jager' - die geen enkele jachttraining zou doorstaan, maar wel degelijk een jachthondje (lange jacht, zelfstandige jacht), podengo Toby:

[ [url=m/tFTpDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Óóit misschien weer terug naar de ESS, maar dan 100% veldlijn van een écht reputabele fokker (aan de kyno-raad heb je weinig, en de rasvereniging ook niet - achteraf bleek de fokker toch niet zo denderend te zijn geweest en wij hebben aardig vooronderzoek gedaan).

Ik zie hier ook wel andere hele gave honden voorbij komen overigens, niet alles zou voor mij geschikt zijn, maar wát een plaatjes!



Jeetje wat naar van je ESS zeg. Ken zelf voornamelijk positieve verhalen. Heb zelf een ESS uit een jachtlijn, dit is onze tweede.

Ik moet zeggen een pup/hond van een gerenommeerde fokker is geen garantie. Er zijn al wel veel erfelijke dingen uitgesloten, maar er kan altijd nog wat in de lijn zitten wat nog niet bekend is.

Mocht je tzt een x op zoek zijn kan ik je vast in contact brengen met goede fokkers.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:27

Tymone schreef:
Jeetje wat naar van je ESS zeg. Ken zelf voornamelijk positieve verhalen. Heb zelf een ESS uit een jachtlijn, dit is onze tweede.

Ik moet zeggen een pup/hond van een gerenommeerde fokker is geen garantie. Er zijn al wel veel erfelijke dingen uitgesloten, maar er kan altijd nog wat in de lijn zitten wat nog niet bekend is.

Mocht je tzt een x op zoek zijn kan ik je vast in contact brengen met goede fokkers.


Dankjewel voor je reactie! Klopt natuurlijk, garanties heb je met levende dieren nooit. Helaas bleek deze afwijking vanuit betreffende fokker vaker voor te komen en is de fokker volgens de rasvereniging in 2012 ook uitgesloten als lid vd vereniging. Heb hier áárdig wat correspondentie liggen ;)

Voorlopig ben ik nog niet toe aan een tweede hond naast mijn podengo, maar ik houd je aanbod in mijn achterhoofd, dankjewel!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:54

Skippy01 schreef:
Tymone schreef:
Jeetje wat naar van je ESS zeg. Ken zelf voornamelijk positieve verhalen. Heb zelf een ESS uit een jachtlijn, dit is onze tweede.

Ik moet zeggen een pup/hond van een gerenommeerde fokker is geen garantie. Er zijn al wel veel erfelijke dingen uitgesloten, maar er kan altijd nog wat in de lijn zitten wat nog niet bekend is.

Mocht je tzt een x op zoek zijn kan ik je vast in contact brengen met goede fokkers.


Dankjewel voor je reactie! Klopt natuurlijk, garanties heb je met levende dieren nooit. Helaas bleek deze afwijking vanuit betreffende fokker vaker voor te komen en is de fokker volgens de rasvereniging in 2012 ook uitgesloten als lid vd vereniging. Heb hier áárdig wat correspondentie liggen ;)

Voorlopig ben ik nog niet toe aan een tweede hond naast mijn podengo, maar ik houd je aanbod in mijn achterhoofd, dankjewel!


Jeetje, een fokker die bewust door gaat met de lijn is echt schandalig. Je zadelt een ander bewust met ongezonde hondjes op :n

Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:28

Wij hebben al jaren een Epagneul Breton. jawel,een franse jachthond. Eerst een driekleur (zwart wit bruin) en nu een tweekleur ( oranje wit) Deze in het veld super energieke honden zijn thuis echt het tegenovergestelde. Een grotere kroelhond op de bank kan je niet hebben. Maar vergis je niet het is wel een soort hond die geen genoegen neemt met een blokjerond. Na bvb anderhalf uur flink de bossen in is het thuis even rusten en na een uurtje is de "batterij "weer opgeladen. Maar wij vinden ze geweldigAfbeelding





Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:39

Die zijn ook mooi Zois!! Ik vind beide kleuren erg mooi. Doe jij ook jachttraining met je hond?

Wij willen er mettertijd graag een hond bij en we weten nog niet wat we dan willen. Zijn de staarten van die van jou gecoupeerd of zit dit in het ras?

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:48

Mooie honden Zois.

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:50

karijn jij krijgt vandaag toch de uitslag van Frits? Spannend! Hopen dat het meevalt. Is hij al helemaal hersteld van de narcose?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:54

[***] schreef:
Die zijn ook mooi Zois!! Ik vind beide kleuren erg mooi. Doe jij ook jachttraining met je hond?

Wij willen er mettertijd graag een hond bij en we weten nog niet wat we dan willen. Zijn de staarten van die van jou gecoupeerd of zit dit in het ras?


Van wat ik begrepen heb, is dit net als bij sommige cattle dog / shepherd types: "De Epagneul Breton kan zonder staart of met een korte staart geboren worden." (van de site van de rasvereniging)

Inderdaad hele mooie honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:00

Skippy01 schreef:
[***] schreef:
Die zijn ook mooi Zois!! Ik vind beide kleuren erg mooi. Doe jij ook jachttraining met je hond?

Wij willen er mettertijd graag een hond bij en we weten nog niet wat we dan willen. Zijn de staarten van die van jou gecoupeerd of zit dit in het ras?


Van wat ik begrepen heb, is dit net als bij sommige cattle dog / shepherd types: "De Epagneul Breton kan zonder staart of met een korte staart geboren worden." (van de site van de rasvereniging)

Inderdaad hele mooie honden!
Ah dat wist ik niet. Grappig.