Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 20 [ 483 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jachthonden topic

 
Profiel   

Loolotte schreef
Heeft iemand hier ervaring met Hunter en Co in Uden? Is het een beetje een fijne winkel?



Ja dat heb ik. Ken het alleen als webshop en van beurzen.

Hebben erg leuke dingen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 23:13 



 
Profiel   

Ik ben afgelopen zaterdag bij een verantwoordelijke van de jachtafrichting geweest, mijn plannen zijn om in maart 2020 te starten, mijn hond is wel wat ouder, maar ik vind het een uitdaging om eraan te beginnen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 15:23 



 
Profiel   

[ img ]
Bullet gisteren tijdens de jachttraining. Keurig een eend binnen brengen met model apport. Knappe hond![ img ]

En wat actie foto’s van Boots en Bullet vorige week tijdens een apporteerwedstrijd waar Boots zijn B diploma haalde. *\o/*
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Oeps... -O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 13:56 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Ik ben afgelopen zaterdag bij een verantwoordelijke van de jachtafrichting geweest, mijn plannen zijn om in maart 2020 te starten, mijn hond is wel wat ouder, maar ik vind het een uitdaging om eraan te beginnen.
[ [url=m/X2OizT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Gaaf!
Nooit te oud om te leren. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 14:00 



 
Profiel   

Tymone schreef
Loolotte schreef
Heeft iemand hier ervaring met Hunter en Co in Uden? Is het een beetje een fijne winkel?



Ja dat heb ik. Ken het alleen als webshop en van beurzen.

Hebben erg leuke dingen.

Bedankt voor de reactie! Ik ben er naartoe geweest en goed geslaagd :j Ook ben ik gisteren een nieuwe cursus gestart (basiscursus) en zij raden mij aan om toch de fluit aan te gaan leren. Mocht iemand daar nog tips voor hebben, graag! Ze hebben me wel op weg geholpen, maar toch :=

Gave foto's van de flatcoats weer! Rare vraag misschien, maar kan het kloppen dat ik Bullet een keer op de Carnis insta heb gezien? :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:21 



 
Profiel   

Gave foto's van de flatcoats weer! Rare vraag misschien, maar kan het kloppen dat ik Bullet een keer op de Carnis insta heb gezien? :oo[/quote]

Haha, dat kan zeker. Ik werk bij Carnis en Boots en Bullet en mijn katten worden veel gebruikt voor de social media van Carnis. Ze staan ook in de folders.

Wat de fluit betreft, ik heb in het begin veel het stem commando gebruikt direct gevolgd door het fluitsignaal. Honden onthouden vooral het laatste. Op deze manier koppelen ze het commando super snel aan het fluitsignaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:34 



 
Profiel   

Aah oke, gaaf werk! Ik heb een keer slokdarm gevuld met schapenvet gekocht van Carnis bij Animal Event en dat was echt een hit hier in huis, maar daarna heb ik ze nergens meer kunnen vinden :( Dus mocht je toevallig nog weten of die nog verkocht worden ergens.. graag :o

Over eerst fluit en daarna commando of andersom lees ik inderdaad verschillende meningen. Maar dit is wel goed om te weten, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:23 



 
Profiel   

Woon je in Wageningen?
Als je er daar bij de dierenwinkel om gaat vragen, gaat hij mij misschien wel bellen, Haha!

In de regio zitten nog wel wat verkooppunten die aardig wat Carnis snacks hebben. Als die gevulde slokdarm er niet verkrijgbaar is, gewoon naar vragen. Dan bestellen ze die voor je mee.
Tis voor Boots ook zijn favoriete snack!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 12:10 



 
Profiel   

[ img ]

Boots en Bullet vandaag weer mee op apporteer wedstrijd.
Dit keer een werkproef. Bullet heeft top gelopen! 81 punten en een derde plek.
En een startplek voor het NK.

Boots had 71 punten in zijn eerst B werkproef. Na drie weken geen dummy’s gezien te hebben, echt niet slecht!
Ook Boots mag naar het NK, dit keer in de B.
Maar zijn heup speelt de laatste tijd op. Dus eerst even kijken wat de reactie is na vandaag, of die mee gaat of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:04 



 
Profiel   

Ik las je verslag, top gedaan hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 22:35 



 
Profiel   

Jullie doen dat goed, proficiat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:11 



 
Profiel   

Thanks!

Boots heeft totaal geen reactie op zijn heup, hij loopt super!
Dus die mag ook mee naar het NK *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 21:00 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Woon je in Wageningen?
Als je er daar bij de dierenwinkel om gaat vragen, gaat hij mij misschien wel bellen, Haha!

In de regio zitten nog wel wat verkooppunten die aardig wat Carnis snacks hebben. Als die gevulde slokdarm er niet verkrijgbaar is, gewoon naar vragen. Dan bestellen ze die voor je mee.
Tis voor Boots ook zijn favoriete snack!

Ooh dat ga ik doen, wist niet dat dat een optie was :D

En gefeliciteerd met de mooie prestaties! Gelukkig dat ze allebei gewoon mee kunnen :j heel knap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 21:31 



 
Profiel   

Hoe is het met de jachthondjes?

Boots en Bullet hebben gisteren beide meegelopen op het NK apporteren.
Bullet werd vierde in de A klasse. Nét naast het podium, zo jammer voor mijn zoon. Maar hij is bete trots op zijn hond. En terecht! Wat een heerlijke hond.
Boots werd 10de in de B. Niet slecht voor een B debuut. Zeker niet in een sterk deelnemersveld met 23 honden. Jammer was wel dat Boots nog nooit een markeer heeft gemist. En uitgerekend op het NK mist die hem. :Y) zonde van de gemiste punten. Maar dat is de sport. 10de is ook best knap van die gekke clown.
Heerlijke dag gehad met ze <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 19:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Knap gedaan, vooral met een flatcoat :+ :D

Het is toch jammer dat er niet zulke dingen zijn voor staande honden, behalve de gewone proeven dan. Ik heb echt niets met veldwerk. En een retriever wil ik niet. :o Mijn staande hond kan ook prima apporteren. Hier in Duitsland is er wel zoiets als apporteersport wat je in NL ook hebt, alleen training daarvoor is lastig te vinden. De proeven zijn er, de training bijna nergens haha. Heb bij 1tje training gevolgd voor apporteertraining, wat een ramp. Dan kan ik nog beter apporteertraining geven. Honden die duidelijk te vroeg afstoppen hebben geleerd en dus in een slakkentempo naar een dummy toerennen. En leren dat een hond alleen zijn eigen dummy uit een stapel moet halen... Heb je straks een hond die bij een apport een vreemde dummy niet wil apporteren. :')

Maar goed, januari gaan we weer normale jachttraining doen, heeft die van alles wat.

Dit weekend was die na een jaar weer eens een showhondje en heeft zijn laatste punt voor NL Kampioen gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 19:23 



 
Profiel   

Knap gedaan hoor van Boots en Bullet, mooie resultaten.
Ianthe, gefeliciteerd met je laatste puntje.
Hier gestopt met apporteersport, had geen tijd voor apporteer en agility en agility ligt ons veel beter, dus daar weer mee verder gegaan. En ze doet dat echt heel leuk en met veel plezier. Apporteren blijft niet echt haar ding, al komen dingen al wel meer mijn kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 08:26 



 
Profiel   

Wij hebben afgelopen weekend voor eerst van dit seizoen weer gejaagd.

Was een super mooie jacht in de buurt van Winterberg. Hondje heeft super gewerkt. Er was een top slaapplek geregeld voor de voorjagers. na de jacht hadden we een heerlijke avond (gegeten en geborreld).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 00:34 



 
Profiel   

Ik blijf ze zo leuk vinden, Freggle <3
Begrijpbaar fannetje!
Hier trainen we nog steeds rustig door. De basis gehoorzaamheid moet er echt nog wat beter in. Soms sprint hij zonder commando al richting dummy, zodra de riem eraf gaat. Toch jammer.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 16:09 



 
Profiel   

Loolotte schreef
Ik blijf ze zo leuk vinden, Freggle <3
Begrijpbaar fannetje!
Hier trainen we nog steeds rustig door. De basis gehoorzaamheid moet er echt nog wat beter in. Soms sprint hij zonder commando al richting dummy, zodra de riem eraf gaat. Toch jammer.. :=


Dat doet Boots nog steeds af en toe, die wordt in Januari 4 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 09:05 



 
Profiel   

Okee gelukkig, dan is er nog hoop _O- Hier hebben ze gisteren overigens voor het eerst kennis gemaakt met een dood konijn. Hero was zeker geïnteresseerd, maar durfde hem nog niet vast te pakken. Dat komt nog wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 11:17 



 
Profiel   

Ik ga mijn hond verder leren op de fluit, waar haal je eigenlijk jachtfluitjes online? En welke zijn goed?
Ik heb er totaal geen verstand of ervaring mee. Mijn hond en ik starten voor het eerst pas in maart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 13:23 



 
Profiel   

Ik heb deze, van Acme: https://www.jachthondenwinkel.nl/nl/flu ... 6-10000028
Die zijn, voor zover ik weet, het meest toonvast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:19 



 
Profiel   

Dank je hier kan ik wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:32 



 
Profiel   

Geen probleem. Ze worden op veel sites verkocht, maar zou wel dit merk aanhouden persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 15:31 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Ik ga mijn hond verder leren op de fluit, waar haal je eigenlijk jachtfluitjes online? En welke zijn goed?
Ik heb er totaal geen verstand of ervaring mee. Mijn hond en ik starten voor het eerst pas in maart.


Ik heb de hond vanaf dag 1 met de fluit opgevoed.

De eerste stap was fluiten als ze eten kreeg. Dit deed ik bij iedere maaltijd.

De tweede stap was het leren zitten op de fluit. Ik tilde het bakje wat hoger en gaf het signaal dat ik zou gebruiken voor het zitten. Toen ze dat snapte ging ik steeds een stapje verder staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 20 [ 483 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen