Jachthonden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:42

Nee dierenarts heeft geen idee. Ze dacht misschien ook gestoken maar hij had bulten over zijn hele lijf. Hij is wel vaker van de oppas gekomen met bulten maar die jeukten niet en trokken weg na een dag dus denk dat die toch allergisch is voor een plant ofzo. Heb via de FB groep een tip gekregen voor de antihistamine van Kruidvat dus ga die maar even standaard in mijn wandelspullen steken.
De foto’s zijn genomen na de prik dus was alles al minder dik.
Ben als een idioot de beek ingevlogen met hond en beginnen koelen maar waren toch bange momenten hoor.

Edit: bij nader inzien denk ik toch echt dat hij met zijn neus ergens heeft gezeten waar die niet moest zijn. Wangen en keel zijn nog gezwollen maar het wordt al minder. Als het later in de week nog niet weg is gaan we weer terug naar de DA
Afbeelding

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:05

Ach jeetje wat een reactie!!! Arme hond..... Op de laatste foto zie je inderdaad goed dat hij waarschijnlijk ergens in heeft gezeten.
En de Duitse al een beetje opgeknapt? Heftig hoor, ontstoken darmen.

Mijn Drent is van de week op zijn ooglid gestoken toen we in het bos waren. Hij jankte flink en begon als een malle over de grond te schuren. Thuis gekomen heb ik het gespoeld, maar man wat had hij er een last van. Ooglid werd iets dik, maar gelukkig werd het binnen een uur ook weer minder. Bah nooit leuk als je beestjes pijn/last/ziek zijn/hebben.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:24

Wat hebben ze pech allemaal zeg... Steekbeesten zijn ook vervelend inderdaad. Onze hond raakt in paniek als er iets langs komt zoemen omdat hij een keer in een wespennest is gaan staan :=

Het gaat nu wel beter met hem, maar hij slaapt nog veel meer dan anders en om een of andere reden wil hij thuis liever niet meer uit z'n drinkbak drinken :? Hij wil alleen uit de sloot drinken met wandelen, maar gezien we niet precies weten waar die ontstoken darmen vandaan komen willen wij dat weer liever niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:47

SergeantRoos schreef:
Wat hebben ze pech allemaal zeg... Steekbeesten zijn ook vervelend inderdaad. Onze hond raakt in paniek als er iets langs komt zoemen omdat hij een keer in een wespennest is gaan staan :=

Het gaat nu wel beter met hem, maar hij slaapt nog veel meer dan anders en om een of andere reden wil hij thuis liever niet meer uit z'n drinkbak drinken :? Hij wil alleen uit de sloot drinken met wandelen, maar gezien we niet precies weten waar die ontstoken darmen vandaan komen willen wij dat weer liever niet...

Oh echt? Wat vreemd.... als je hem water uit bijv een soepkom geeft, drinkt hij dan wel?

Wel fijn dat het weer goed gaat.

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:03

Ja hij drinkt gelukkig nu wel uit een ander bakje. Misschien dat hij z'n drinkbak ging associëren met buikpijn ofzo? Of het is gewoon een van z'n vele rare dingen :+

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:46

ik volg gezellig mee!

Hier hebben we een engelse en een ierse Setter, met onze ier doe ik op dit moment eerst gehoorzaamheid. al is hij nog al erg aan de puber dus maakt het me behoorlijk lastig
later ook de bedoeling dat hij iets van speurwerk gaat doen, al denk ik dat onze engelse setter beter geschikt is voor dit werk
:+ Afbeelding

Afbeelding

de engelse setter is een rescue uit Italië

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:38

Joehoe nog wat setters, jij toevallig het boek Hond Staat gelezen? De setters zouden hier uitvoerig besproken worden, ik ben zo benieuwd, moet nog wachten tot eind volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:46

SergeantRoos schreef:
Ja hij drinkt gelukkig nu wel uit een ander bakje. Misschien dat hij z'n drinkbak ging associëren met buikpijn ofzo? Of het is gewoon een van z'n vele rare dingen :+

Dat is wel fijn! Hopelijk is hij snel weer de helemaal de oude.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:54

Dagje later weer hier en denk dat meneer in de berenklauw heeft gesnuffeld. Neus en lippen zien er enorm verbrand uit. Heb ook maar ineens wondzalf gehaald van Beaphar.

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:23

Oh bah berenklauw..... Mijn man heeft daar eens een ongelukje mee gehad, ontzettende blaren op armen en benen.
Hopelijk knapt jouw hond ook snel weer op!

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:13

Manadeluca schreef:
Joehoe nog wat setters, jij toevallig het boek Hond Staat gelezen? De setters zouden hier uitvoerig besproken worden, ik ben zo benieuwd, moet nog wachten tot eind volgende week.


Nee ik had hier nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn :=

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:03

Hallo! ik kom me ook even melden hier, heb sinds 1,5e week een weimaranerpup in huis en vind het wel leuk om me een beetje meer te verdiepen in het jacht en speurwerk (op termijn dan).

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:05

Leuk een Weim! Zit je al op de facebookgroep? Vindt dat wel heel leuk en nuttig. Heb er al een paar goede antwoorden, wandeltips en veel lol gehaald.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:28

Euuhh, ik geloof het niet nee, wel bij een paar fb pagina's van fokkers.

Ze zijn zoo geweldig! ik ben er nu al helemaal verliefd op. Heb momenteel ook een opvangpup in huis van 6 maanden, de weim is 3 maanden oud, maar wat een heerlijk stel samen <3

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:51

Meet Frits, onze Duitse Staande kneus. Vier jaar geleden zag ik een advertentie op Marktplaats.
Gevonden in het bos, waarschijnlijk gedumpt vanwege zijn vergroeide rechter voorpoot. En aangezien ik wat met kneusjes heb, hebben we hem meegenomen. Hij is minimaal vijf jaar oud, de exacte leeftijd weten we niet. Onwijs lief, liever lui dan moe.

Afbeelding

Totaal niet geschikt voor de jacht vanwege het ontbreken van een samenwerking tussen neus, brein en oren :D en vanwege die poot.
Maandag gaat hij onder narcose om een biopt van zijn poot te laten nemen.


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:39

Haha, wel een lekker bekkie! Balen van zijn pootje, gaan ze er ook nog wat aan doen, of is die biopt alleen maar om te kijken of er misschien iets anders gaande is?
Ik zal even kijken of ik ook wat foto's kan uploaden van mijn gupje, moet even via telefoon, nu even geen zin in :').

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:55

Oooooh wel een hele knappe kneus <3 <3 <3 .

Hij ziet er wel heel happy uit met zijn kneuzenpoot. Heeft hij er pijn aan?

Bij mij op de jachttraining ook een weimaraner. Super gaaf beest.

Verleden week zondag met mijn Drent een zweetspoor gelopen. Man, dat was gaaf! Zo cool =:) om te zien hoe zo'n hondenneus werkt! Hele gave dag gehad.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:23

Ik vind ze echt te gek, zooooo mooi ook <3! Maar karakter vind ik ook gewoon heel fijn, terwijl het ook echt niet de makkelijkste honden zijn.
Afbeelding

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:24

Aan zijn poot kunnen ze niks doen, hij doet er alles mee alleen is hij vergroeid. Waarschijnlijk als pup gevallen en men wilde er geen geld aan uitgeven en heeft men hem dan ook “laten verdwijnen in het bos.”
We hebben hem nu al vier jaar, hij stond op de lijst om een spuitje te krijgen en dat vond ik net nog een brug te ver omwille van zijn goede karakter. Hij kwispelt de hele dag, behalve als hij slaapt. Hij is dol op kinderen, vindt alles leuk. Is ‘s nachts waaks, wat wel heel fijn is (maar zou ook zo op zijn rug liggen voor een inbreker om gekriebeld te worden). Los laten lopen doen we niet, want als zijn neus een spoor heeft, werken zijn oren en brein niet meer. En dan moet je heeeeel hard kunnen lopen om hem in te halen.
Gewoon de perfecte huishond: sloopt niets, blaft niet, kan rustig vier tot vijf uur alleen zijn. Als hij er niet meer is, neem ik gelijk weer een DSK.
Zijn voetzool is nu kapot. We dachten eerst dat hij te hard door de tuin zou hebben gejaagd op vogels maar de dierenarts vermoedt dat het probleem in zijn teen zit. Hij mist al een teen aan die poot dus nog eentje eraf gaat niet. In het allerslechtste geval zal de hele poot eraf moeten. Hij heeft geen pijn maar hij likt er continu aan een heeft nu dus een hotspot. Hij doet er alles mee wat een normale hond ook zou doen, het ziet er alleen een beetje maf uit. Zijn rechterpoot is ook langer dan zijn linkerpoot.

noordje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:09

Fijn dat ie zo'n goed karakter heeft Karijn. Jammer van z'n pootje.

Wij hebben sinds maandag ook een pup en we waren even vergeten hoeveel werk dat ook alweer was.
Daar komt bij dat de fokker (een erg fanatieke jager) haar zo fanatiek had gemaakt met allerlei 'spelletjes' dat zelfs eten een strijd was.
Gelukkig is het nu al veel beter. Zelfs met zwemmen was ze bloedfanatiek. Ze is pas 4 maanden!
Maar verder is ze wel lief.
Het lekkere stel
Afbeelding

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:38

Gefeliciteerd Noordje! Leuk! Hoe heet ze?
Is ze bewust ‘pas’ met 4 maanden uit het nest?

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:27

Wat een leukerd!

noordje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:59

Tegenwoordig moeten ze rabies geent worden en dan kan pas met 12 weken,daarna 3weken wachten en dan kunnen ze dus met 15 weken mee.
Ik had haar achteraf veel liever bij een vriendin laten logeren,die pakt de opvoeding heel anders aan. Wij zitten meer op een lijn.
Ze heet officieel Nela vom Heesenhof. We zijn nog niet helemaal over uit hoe we haar gaan noemen :/

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:02

Oh wat een knapperd noordje!

Eigenwijze uitstraling :j :j :j , daar hou ik wel van.

noordje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:27

Ja eigenwijs is ze wel. Vandaag gingen we naar onze oude buurtjes wandelen. Andere hond in de doggyride (net geopereerd) en op een gegeven moment had ze besloten naar huis te gaan. Geen houden meer aan :')