Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 20 [ 483 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jachthonden topic

 
Profiel   

Dus omdat ze niet direct terugkomen in bos zijn ze gelijk slecht opgevoed? Dat is ook aardig zeg. :+

Zou het hilarisch vinden als iemand met mijn hond met een lange lijn zou gaan, trainen, dat zou ik graag eens willen zien. :+ Bij sommige honden is een bandje dan toch wat makkelijker, door de afstand die ze nemen. Mensen staan mijn hond met open mond na te kijken, omdat die zo snel is. Als ik hem terug roep, komt die opeens uit een totaal andere plek tevoorschijn mega ver weg :') Scheelt dat die wit is, dan kan je hem nog een beetje volgen. Maar goed, ik heb al meerdere (staande) jachthonden gehad en doe al jaren jachttraining, dus weet wel wat werkt en niet werkt bij dit type honden. Zit natuurlijk ook wel verschil tussen retrievers en staande honden en hoe je die het beste kan trainen met dit soort dingen. Staande hond verpest je sneller als je met bepaalde methodes ze kort gaat houden. Retriever leert weer op een andere manier.

Volgens mij ging zij ook niet gelijk een bandje eromheen hangen, maar wil ze nog eerst andere dingen proberen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-19 23:47 



 
Profiel   

Ianthe schreef
Dus omdat ze niet direct terugkomen in bos zijn ze gelijk slecht opgevoed? Dat is ook aardig zeg. :+

Zou het hilarisch vinden als iemand met mijn hond met een lange lijn zou gaan, trainen, dat zou ik graag eens willen zien. :+ Bij sommige honden is een bandje dan toch wat makkelijker, door de afstand die ze nemen. Mensen staan mijn hond met open mond na te kijken, omdat die zo snel is. Als ik hem terug roep, komt die opeens uit een totaal andere plek tevoorschijn mega ver weg :') Scheelt dat die wit is, dan kan je hem nog een beetje volgen. Maar goed, ik heb al meerdere (staande) jachthonden gehad en doe al jaren jachttraining, dus weet wel wat werkt en niet werkt bij dit type honden. Zit natuurlijk ook wel verschil tussen retrievers en staande honden en hoe je die het beste kan trainen met dit soort dingen. Staande hond verpest je sneller als je met bepaalde methodes ze kort gaat houden. Retriever leert weer op een andere manier.

Volgens mij ging zij ook niet gelijk een bandje eromheen hangen, maar wil ze nog eerst andere dingen proberen.



Iedere hond moet leren netjes terug komen. En dat heeft tijd nodig. Bij de één wat meer dan bij de ander. Dus nee, dat betekend niet direct dat ze dan niet zijn opgevoed.
Het is bij ons op training een grapje geworden als de honden voor of na de training iets doen wat niet hoort, dan zeggen we: sorry, hij is prima getraind maar slecht opgevoed :+
Maar ik zeg nergens dat alle soms oost Indisch dove honden onopgevoed zijn.
Jonge honden moeten nu eenmaal veel leren en dat lukt niet altijd in een paar maanden.

Dat staande honden net ff anders leren dan retrievers is helemaal waar. En binnen een ras(groep) verschilt het ook nog eens per individu.
Daarbij moet een trainingsmethode niet alleen bij de hond maar ookbij de baas passen.
Ik zelf vind het altijd interessant om de verschillende mogelijkheden te lezen. Zo een hulpvraag vind ik dan ook erg leuk. Zelfs al worden er tips gegeven die ik nooit zo toepassen op mijn honden,dan nog vind ik het interessant om te lezen hoe anderen trainen. En ik hoop dan ook dat Saistac er wat nuttige info uit kan halen wat bij haar en haar hond past.


Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 31-01-19 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 00:18 



 
Profiel   

Is het een gevaarlijke situatie of alleen ff lastig? Mijn 10 maanden oude staande komt op het moment ook niet meteen, maar eerst ff plasje hier, hondje daar... voordat hij voor me staat. Gaat dus ook alleen los in een gebied waar het geen kwaad kan. Hij luisterde een paar maanden geleden bijna perfect, maar is nu een pubber.

Zolang het niet gevaarlijk is, zou ik er niet een te groot issue van maken. Ooit verdwijnen die bananen wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 00:21 



 
Profiel   

Hier ook een Duitste staande korthaar die erg slecht terugkomt en de neiging heeft om haar neus achterna te gaan.. kunnen roepen wat we willen. Wij gaan eens een dagje bij E.rik B.ijmolt proberen. Die heeft erg veel ervaring met jachthonden en het trainen om los te lopen. Misschien ook een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 12:10 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Gisteren lekker Een eind gelopen en tussendoor wat gewerkt met beide hondjes.
Bullet was dit keer het meest fotogeniek. Al geeft de dummy wellicht wat verwarring, het is echt Bullet. ;)
De dummy’s lagen in lastige bosjes/struiken, maar hij ging als een speer. De eerste kennismaking met de nep-eend ging ook helemaal prima. Knappe pup!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 22:16 



 
Profiel   

Leuk!!! Haha Bullet aan het werk met de dummy van Boots! Leuk die naam er op. Ik heb idd ook de naam van Puck erop, maar dan geschreven. Dit is wel heel leuk zo.
Hier zijn we gisteren weer op jachttraining geweest. Onze 3e les, 2e keer op locatie. Dus weer een volledig nieuwe onbekende locatie, maar daar had hij weinig moeite mee.

Gisteren markeer apport over een slootje. Uiteindelijk afstand vergroot naar 50 meter. Daarna op een heuvel en moest hij naar beneden de dummy halen. Daarna voor de heuvel moeten gaan staan en zag hij de dummy in de lucht, maar niet vallen. Puck ging netjes over de heuvel en kwam netjes terug de heuvel over met zijn dummy. Het ging hem allemaal weer heel goed af!

Gisteren Puck zijn stamboom eens helemaal uitgeplozen, omdat ik vaak vragen krijg of het een dual is omdat dat hij best groot, lang en slank is. Het is een showlijn, maar is ben blij dat hij mooi rank gebouwd is.
Ik heb me eigenlijk nooit verdiept in zijn volledige afstamming. Alleen zijn vader en moeder en alles waar zij op getest zijn.
Zijn halve familie komt van Amerikaanse lijnen (van vaders kant) en die blijken wat hoger en slanker te zijn dan de Engelse showlijnen. En aan moeders kant zit wat verder weg een volle field trial te zitten, namelijk de vader van Puck zijn oma. Puck's oma was een dual. Dus zit er toch een miniem aandeel werklijn in hem :+ :')

Afgelopen vrijdag nog lekker aan het trainen geweest in de sneeuw. Puck was helemaal in zijn nopjes!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 23:17 



 
Profiel   

Leuke hond Delphi!
En ook de showlijnen kunnen leuk werken hoor, zolang ze maar niet vet gemest worden en lui gemaakt worden. De meeste werken echt heel graag.

Die dummy met hun naam erop heb ik tweezijdig laten bedrukken. De andere zijde is van mijn werk. Dit zijn eigenlijk hun wedstrijd dummy’s. Voor gewoon heb ik ook gekleurde met hun naam erop.
Echt een verslaving, die dummy’s :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 20:54 



 
Profiel   

Hahaha vetgemest wordt hij inderdaad niet. Ik vind het verschrikkelijk als honden veel te dik zijn :o

Vandaag weer heerlijk genoten van het weer en lekker getraind. Ik ben zo ontzettend verwend met een mooi gebied op nog geen 5 min. autorijden hier vandaan!
Hij doet zo zijn best! Echt leuk om te zien!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


We zijn nu vooral bezig met rechte lijnen te lopen. Soms kiest hij een makkelijker pad in plaats van in één rechte lijn naar mij toe te komen. Vooral als er in het hoge gras bijv. een platgelopen padje zichtbaar is.

En als hij terug komt met de dummy heeft hij de gewoonte om de laatste 5 á 10 meter af te remmen en in een drafje naar mij toe te komen. Heeft iemand tips hoe ik kan trainen om hem in een lekker tempo voor te kunnen laten komen???
Of ik nu niets zeg of uit mijn dak ga met aanmoedigen ... dat maakt niet uit :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 18:56 



 
Profiel   

Je kunt verschillende dingen proberen.
Eentje is keihard wegrennen nog voordat de hond vaart mindert. De meeste honden gaan dan keihard achter je aan. Zodra hij je heeft ingehaald, uitgebreid belonen.

Een andere manier is je omdraaien. Soms doen we iets met lichaamstaal en/of uitdrukking waardoor ze afremmen. Dit voorkom je door geen direct contact te maken.

Nog een manier is zichtbaar klaar staan met het favoriete speeltje of bal. Nadeel is dat ze dan soms wel de dummy te vroeg laten vallen. Maar daar zou ik me dan even niet te druk om maken.
Zelf kijk ik altijd wat ik wil trainen. Is dat een model apport. Of bijvoorbeeld snel oppakken. Of in dit geval snel terug komen.
Dan zou ik dus ook daar op focussen. En als de snelheid erin zit, kun je zaken weer gaan koppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 22:23 



 
Profiel   

Sowieso juist niet teveel trainen met rechte lijnen lopen, dat is het saaiste wat er maar is voor een hond. Als je dat teveel doet is het logisch dat ze gaan afremmen. Ik deed dat altijd maar heel kort en daarna weer door met andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 22:28 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
Je kunt verschillende dingen proberen.
Eentje is keihard wegrennen nog voordat de hond vaart mindert. De meeste honden gaan dan keihard achter je aan. Zodra hij je heeft ingehaald, uitgebreid belonen.

Een andere manier is je omdraaien. Soms doen we iets met lichaamstaal en/of uitdrukking waardoor ze afremmen. Dit voorkom je door geen direct contact te maken.

Nog een manier is zichtbaar klaar staan met het favoriete speeltje of bal. Nadeel is dat ze dan soms wel de dummy te vroeg laten vallen. Maar daar zou ik me dan even niet te druk om maken.
Zelf kijk ik altijd wat ik wil trainen. Is dat een model apport. Of bijvoorbeeld snel oppakken. Of in dit geval snel terug komen.
Dan zou ik dus ook daar op focussen. En als de snelheid erin zit, kun je zaken weer gaan koppelen.


Ohhh daar zitten wat tips tussen waar ik nog niet aan gedacht heb! Dat ga ik eens proberen! Die dummy houdt hij echt heel erg keurig vast. Als ik hem voor laat komen blijft hij net zo lang met de dummy zitten tot ik hem aanpak en los zeg. Dus als hij hem dan eens een keer laat vallen doordat ik ineens iets anders doe, is dat inderdaad niet zo erg.

Nu zijn we echt nog heel erg beginnend, hebben nog maar enkele lessen jachttraining gehad. Het is inderdaad de snelheid van het terugkomen dat we moeten gaan trainen. Ik zal zondag ook nog eens wat tips vragen als we weer jachtcursus hebben.



Ianthe schreef
Sowieso juist niet teveel trainen met rechte lijnen lopen, dat is het saaiste wat er maar is voor een hond. Als je dat teveel doet is het logisch dat ze gaan afremmen. Ik deed dat altijd maar heel kort en daarna weer door met andere dingen.


Ik doe het inderdaad maar enkele keren om het niet saai te maken. Afgelopen zondag moest hij een markeer halen. Hij moest een heuveltje af en door het riet heen. Dat deed hij keurig, alleen liep hij er echt met een boogje heen (er lag een platgelopen ''pad'' wat hij gebruikte ipv rechtdoor en door het riet) en hij kwam ook met een boogje terug.
Toen kreeg ik de opmerking dat dit nog een leerpuntje was om hem in een rechte lijn naar de dummy te laten gaan en vervolgens ook in een rechte lijn naar mij toe te laten komen. Maar hij gaf ook aan dat dit voor latere zorg was. Hij vond nu het enthousiasme belangrijker.

Thuis gooide ik wel eens de dummy over een hoog hek (waar hij niet over of onderdoor kan) en gaf hem dan het commando apport. Hij moest dan omlopen en via de openstaande weidepoort de wei in om bij de dummy te komen. Achteraf denk ik niet dat dit handig is geweest om dit zo te doen, dus dit doe ik inmiddels niet meer. Nu zorg ik dat hij recht vanuit mij naar de dummy kan en recht terug kan komen.

Dus dit bedoel ik met rechte lijnen :+ Wat denk jij dat ik als beginner nog zou kunnen doen om het voor hem spannender en leuker te maken zonder voor hem een stap te hoog te gaan of er fouten in te krijgen door mijn gebrek aan ervaring?
Ik heb vandaag ook een greppeltje meegepakt en dat vond hij erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 23:26 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat je lijnen lopen en markeer halen een beetje door elkaar haalt.

Een lijn is hem vooruit sturen naar een dummy, je hand bij zijn kop als die naast je zit(of op welke manier je het ook doet, sommige doen boven de kop) en dan vooruit sturen. Dan moet die dus wel gewoon recht gaan.

Een markeer is apport! Niet met je hand er naast en vooruit sturen. Gewoon naast je zitten en commando apport. Natuurlijk moet die dan het liefst ook gewoon zoveel mogelijk rechtdoor gaan, niet om water heen gaan lopen enzo. maar dat is geen drama als die net even een bochtje neemt op een pad ofzo.

Ik zou niet teveel druk gaan leggen op precies recht gaan lopen voor een markeer eerlijk gezegd.. Later krijg je ook nog markeer op geluid en dan hoeft die toch ook helemaal niet recht te lopen. En je krijgt ook apporten waar je hem allemaal verschillende kanten moet gaan opsturen. Hij zal vanzelf meer ervaring gaan opdoen en de snelste manier gaan kiezen. Alleen bij markeer over water is het natuurlijk wel belangrijk dat ze dat ook echt doen en niet eromheen lopen;)

Zou gewoon de echte lijnen dus af en toe kort oefenen en dan het zo maken dat die ook echt rechtdoor loopt en markeer er niet te moeilijk over gaan doen. Nu oefen je nog de makkelijke markeertjes natuurlijk, maar straks moet die ook gewoon zelf bochten gaan nemen, over bruggetjes heen enz... voor een markeer en dat is dan totaal niet een rechte lijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 23:52 



 
Profiel   

Ianthe schreef
Ik heb het idee dat je lijnen lopen en markeer halen een beetje door elkaar haalt.

Een lijn is hem vooruit sturen naar een dummy, je hand bij zijn kop als die naast je zit(of op welke manier je het ook doet, sommige doen boven de kop) en dan vooruit sturen. Dan moet die dus wel gewoon recht gaan.

Een markeer is apport! Niet met je hand er naast en vooruit sturen. Gewoon naast je zitten en commando apport. Natuurlijk moet die dan het liefst ook gewoon zoveel mogelijk rechtdoor gaan, niet om water heen gaan lopen enzo. maar dat is geen drama als die net even een bochtje neemt op een pad ofzo.

Ik zou niet teveel druk gaan leggen op precies recht gaan lopen voor een markeer eerlijk gezegd.. Later krijg je ook nog markeer op geluid en dan hoeft die toch ook helemaal niet recht te lopen. En je krijgt ook apporten waar je hem allemaal verschillende kanten moet gaan opsturen. Hij zal vanzelf meer ervaring gaan opdoen en de snelste manier gaan kiezen. Alleen bij markeer over water is het natuurlijk wel belangrijk dat ze dat ook echt doen en niet eromheen lopen;)

Zou gewoon de echte lijnen dus af en toe kort oefenen en dan het zo maken dat die ook echt rechtdoor loopt en markeer er niet te moeilijk over gaan doen. Nu oefen je nog de makkelijke markeertjes natuurlijk, maar straks moet die ook gewoon zelf bochten gaan nemen, over bruggetjes heen enz... voor een markeer en dat is dan totaal niet een rechte lijn.


Ja, ik haal het door elkaar :+ Duidelijke uitleg! Wij zijn enkel nog maar bezig met markeer. Lijnen zijn we helemaal nog niet mee bezig.
Onze instructeur zei het inderdaad ook hoor dat ik me er niet te druk over moet maken dat hij met een boogje terug komt. Echter zocht hij zondag echt het pad op en dat werd een hele grote boog terwijl hij makkelijk rechtdoor een korte weg had kunnen nemen. Daarna nog een keer gedaan en toen ging het goed!

Markeer op geluid en over water hebben we nog niet gedaan. Maar dan mag hij er inderdaad niet omheen nee :D We hebben zondag onze 5e jachtles dus we zijn echt nog beginners hoor.
Ik haal de termen ook nog vaak door elkaar merk ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 00:48 



 
Profiel   

Haha ok ja denk al, want zulke lijnen oefenen is niet echt boeiend voor ze, dus daar moet je voorzichtig mee zijn. Met die markeer langzaam terugkomen zal ook wel vanzelf beter gaan, maar inderdaad niet teveel gaan eisen. Je hond hoeft nu nog helemaal niet perfect terug te komen en netjes gaan zitten met de dummy. Armen wijd en stapje terug helpt vaak en gewoon enthousiast zijn met je stem! EN natuurlijk flink belonen daarna.

Je moet ook niet te snel willen gaan met alles, gewoon lekker relaxt trainen. Anders haal je de lol eruit en heb je straks een hond die niets meer voor je wil doen. Ik ging ook altijd beetje stoeien met ze daarna en mijn andere hond deed alles voor een koekje haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 01:00 



 
Profiel   

HAndige tips!
Ik heb er 1tje die ook al ver voor je stopt en daar het geapporteerde neerlegt.
Ze doet het wel steeds beter, het is een bijdehandte tante die vlug dingen oppakt/leert.
Na onze verhuizing gaan we maar eens kijken voor echte jachttraining in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 17:04 



 
Profiel   

Gisteren met Boots GG meegelopen met een groep die op GG2 niveau traint.
Ik kon niet in ons eigen groepje, daarom uurtje later. Met het idee, we passen het voor Boots wel aan.
Blijkt die hond toch een stuk knapper dan de trainster en ik hadden verwacht. :j
We gingen positie houden tijdens het volgens. Zowel in de zit, af en staan bleef hij keurig in positie totdat ik terug was en de oefening beëindigde.
“Kan die dit?!” Zegt de trainster heel verbaast. “Uhhhh...blijkbaar” :D
Hij heeft een uurlang zo knetterhard gewerkt, dat hij de rest van de dag moe en tevreden heeft liggen knorren.
Bullet mocht vandaag mee naar jachttraining. Eerste keer over water en hij deed het super!
Nog wat leuke zoekopdrachten waarbij hij echt moest klimmen en klauteren. Voorheen ging hij dan op zoek naar een andere ingang. Maar nu ging hij super knap opzien doel af.

De hondjes waren weer knap dit weekend!
Morgen lekker rondje bos met ze voordat de werkweek weer begint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 23:47 



 
Profiel   

[ img ]
Sorry hoor, even spammen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 22:19 



 
Profiel   

Knap duo. Tof wat je ermee bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 11:22 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Knap duo. Tof wat je ermee bereikt.



Thanks :o
Ben ook echt super blij met ze. Iedere training is een feestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 23:11 



 
Profiel   

[ img ]
Knappe pup!
[ img ]
Boots goed bezig met leren verwijzen
[ img ]
Pion sturen doet die al netjes!

[ img ]
Toch wat veel, 5 platjassen :Y)
[ img ]
Mams en zussen van Boots en Bullet doen een poging tot overval }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 00:10 



 
Profiel   

Knappe guppen hoor!

Ik heb gisteren de nestwandeling van Roetsj gehad, wat was het heerlijk en genieten van al die platjassen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 08:21 



 
Profiel   

Geweldig zo een verzameling platjassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 10:16 



 
Profiel   

Wat gaaf zo'n hele groep die samen kan rennen <3

Ik heb dit weekend eindelijk actiefoto's kunnen maken van onze hond, hij is normaal veel te snel en krijg 'm er nooit scherp op :+
[ img ]

[ img ]

Alleen een beetje jammer dat hij zo'n los gezicht heeft, staat nooit serieus op de foto als hij rent omdat z'n bek en oren alle kanten op gaan :')

[ img ]

[ img ]


Heeft iemand tips om hond te leren dummies/balletjes en dergelijke los te laten? Meneer is ondertussen al 5 jaar, en toen hij jonger was hebben we nooit heel serieus geoefend, met als gevolg dat hij nu soms erg bezitterig wordt over spullen. Probleem is dat als hij iets echt leuk vindt, hij gewoon niet meer los laat, ook niet voor smeerworst of iets ander héél lekkers. Maar aan de andere kant, als ik er bewust tijd voor maak om loslaten te oefenen, clicker en beloningen pak, en hem iets simpels wil laten pakken, dan pakt hij het met geen mogelijkheid vast. Hij is dan echt alleen gefocussed op de beloning. Dan kan ik ook geen loslaten oefenen want hij pakt het niet aan :roll:
Dus mocht iemand tips hebben? We houden verder van hem zoals hij is hoor, en we weten ook dat het komt doordat wij hem niet genoeg hebben getraind toen hij jonger was := Dus maakt niks uit, maar zou het zo leuk vinden als hij het toch nog kan leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 19:17 



 
Profiel   

Ik zou helemaal opnieuw beginnen.
Hier een mooi filmpje als handleiding te gebruiken.
https://m.youtube.com/watch?v=BR9FflLyyNs

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 23:31 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip! Helaas werkt het voor ons niet zo. Als ik een tak of speeltje geef is hij niet geïnteresseerd genoeg om te happen, hij raakt heel enthousiast aan met z'n neus maar met geen mogelijkheid gaan die kaken van elkaar :+ En als ik een dummie pak vind ie die zo leuk dat hij niet meer loslaat zodra hij hem in z'n bek heeft...

Edit: het begint te lukken! Andere kant op gewerkt, in plaats van hem enthousiast te maken voor iets saais , geklickt als hij rustig was bij z'n favoriete hazenvel dummie. En nu pakt hij hem op commando vast en laat weer los bij clicken *\o/* Bedankt voor de video!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-19 17:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 20 [ 483 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen