Jachthonden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:49

Ja ik doe er wel wat jachttraining mee, Maar meestal als we in frankrijk zijn waar ze vandaan komen. En daar is jachttraining wat meer gemeengoed als hier >maar een echte jager ben ik niet hoor. Maar geweldig als hij voor gaat staan als hij bvb een eend of fazant ziet!!En daar is die training heel goed voor.
En ik ben bij de ceb (franse epagneul breton club) En het klopt sommige worden met en andere zonder staart geboren,maar degene met staart hebben geen staartbeentje en omdat de rasstandaard zonder staart is wordt die dan toch gecoupeerd.
Wel eens meegemaakt dat de staarten er in de nest aan bleven zitten,maar de pups vraten de staarten van elkaar stuk zodat ze alsnog gecoupeerd moesten worden. Het was alsof ze wisten met instinct ,dat het er niet moest zitten.
Je krijgt dan van de dierenarts voor nederland een bewijs daarvan mee. Dit ook voor shows oa want het blijft in nederland een redelijk zeldzame hond.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:45

[***] schreef:
karijn jij krijgt vandaag toch de uitslag van Frits? Spannend! Hopen dat het meevalt. Is hij al helemaal hersteld van de narcose?


Wat lief dat je het vraagt maar we hebben nog geen uitslag. Frits heeft vandaag de derde lasertherapiesessie gehad. Gisteren heb ik zijn poot gewassen met een antigistshampoo. Zijn poot stinkt in ieder geval niet meer. En ‘s avonds smeer ik antibijtpasta boven op het verband, dan blijft hij er tenminste vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:25

Oh ik dacht dat je vrijdag de uitslag zou krijgen. Fijn dat het niet meer stinkt. Nu hopen de behandeling aanslaat!

Hoe vaak en hoeveel lasersessies moet hij ondergaan?

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:29

Ik denk dat ivm de vakantie het wat drukker is in Utrecht. Deze week nog drie keer, daarna afbouwen.

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:55

Dat zou ook kunnen natuurlijk. Spannend hoor.

Is hij vannacht van zijn verbandpootje afgebleven? Hoelang duurt zo'n sessie? Doet het hem pijn?

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:46

Elke sessie duurt maar een paar minuten. Ik weet niet of hij er wat van voelt. Ik heb als peuter een keer hete soep over mijn arm gehad. Ik weet nog dat ik met mijn arm een aantal keer onder een rode lamp heb gezeten omdat de huid eraf lag (mijn moeder trok per ongeluk mijn truitje uit en toen kwam het vel eraf). Deze lasertherapie werkt volgens hetzelfde principe als de rode lamptherapie. Hij loopt nu de hele dag met een kap om en hij blijft redelijk goed van het verband af. Ik heb gisteren de Kruidvat even leeg gekocht wat betreft verband. Dan kan ik elke dag het verband zelf verschonen.

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:35

Hopen dat de therapie aanslaat. Ik vind zo'n kap altijd zo'n sneu gezicht. Maar het helpt in ieder geval wel.

Succes!

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:56

De uitslag van de biopt is binnen. Ze hebben geen tumoren, bacterien of andere infiltraten zoals een splinter gevonden. Wel hebben ze plasmacellen gevonden. Vier jaar geleden hebben ze al een teen bij Frits geamputeerd waar ze ook plasmacellen in hebben gevonden.
Hij lijdt aan een zeldzame aandoening: plasmacellulaire pododermatitis. Een aandoening die eigenlijk alleen bij katten voorkomt. Dus is het bijzonder dat Frits het heeft. De behandeling hiervoor is een zware prednisonkuur maar de dierenarts gaat eerst de dermatoloog consulteren. Intussen gaan we verder met de lasertherapie en de eerste resultaten zijn zichtbaar. De wond is al wat kleiner geworden.

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:37

Klinkt ernstig..... Maar aan de andere kant ook wel weer positief dat er geen tumoren e.d. zijn gevonden.

Is hij na een zware prednisonkuur wel genezen of is dat nog niet zeker?

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:39

Geen idee of hij dan genezen is.
We gaan nu eerst door met de lasertherapie. De dermatoloog is nog met vakantie. Het zou wel beter zijn als hij niet meer met een ingepakte poot hoeft rond te hobbelen en die lampenkap eindelijk af mag. Vanochtend mepte hij het bijzettafeltje met vaas en bloemen om.

Gisteren op wacht:
Afbeelding

In de tuin van mijn ouders zitten kikkers en padden (en die zijn heel vies kwam hij achter).

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:22

:') :') :') , ja padden zijn vies..... Heeft mijn hond ook ervaren.

Zo'n lampenkap is inderdaad waardeloos.

Nog even doorzetten en dan is hij er hopelijk vanaf.

Mooie foto, het is werkelijk een prachtige hond <3 !

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:43

Dank je

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:58

De lasertherapie doet zijn werk goed, de wond is zo goed als dicht. Met een beetje geluk zijn we daar volgende week mee klaar. Maar voordat de zool weer helemaal vereelt is...tot die tijd zal hij buiten een schoentje moeten blijven dragen.
Afgelopen zaterdag heeft Frits kans gezien om lekker de hort op te gaan. Het hek was open blijven staan nadat de kinderen met vriendjes gingen fietsen. Wij hadden het niet eens door tot een vriendin vanaf de camping in Frankrijk appte dat Frits bij The Pub in het dorp zat _O- . Lang leve Facebook!

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:29

Mooi dat het goed gaat! En Frits voelt zich dus goed genoeg om een biertje te gaan halen :+

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:49

Hij is graag onder de mensen ja.
Je bent Duitser of niet hè :j

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:54

Afbeelding

Hier heeft mr Jack me vorige week een blauw oog bezorgd. Ik bukte, hij sprong en met die punt op zijn hoofd net onder mijn wenkbrauw. Het is nu wat aan het wegzakken en niet meer zo gezwollen maar is wel serieus awkward als ik bij klanten op bezoek moet of gewoon bij de bakker sta.

Gelukkig valt het nu wel wat te schminken.

Meneer heeft trouwens nog een lekker ijsje gekregen als beloning
Afbeelding

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:02

Ai! Dat ziet er inderdaad pijnlijk uit!gave foto en leuk dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:16

Oei schuur! Pijnlijk.... wel herkenbaar, mijn Drent heeft mij met zijn harde kop een ontwrichte kaak bezorgd. Is nu ruim 8 wkn geleden. Ben vandaag wéér in het ziekenhuis geweest. Gewricht zit weer op zijn plek, maar kapsel is ontstoken. Heb een fijne injectie met corticosteroïden gehad. Hoop dat ik er nu met een paar dagen vanaf ben.

Mijn Drent heeft geen ijs gehad trouwens :D

Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:43

Oh jee, dat is wel een kaliber erger dan een blauw oog :(

Ik heb hier trouwens ook nog een allesbehalve-jachthond rondlopen. Trouwe keukenassistenten
Afbeelding

En Jack moest deze week assisteren rijdens het vervangen van een control board. Snapte er niet veel van geloof ik

Afbeelding

Anoniem

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:54

Aaaaaah dat is ook schattig!

Die kop op de tweede foto. Hij snapt het echt niet......

Tja zo'n hondenkop komt harder aan dan je denkt :j . Ach hij deed het niet expres.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:59

Prachtige hond!

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:53

Lekker ijsje Jack!

Allemaal ongelukken met die wildebrassen haha. :=

Ik ben momenteel in Schotland, waar Sjors vandaan komt, en vorige week heeft hij z'n broers weer gezien.
Weet niet wie het leuker vond, hij of ik! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:10

Sjors de Bracco. Ben toch zo verliefd op dat ras! Zijn er van die karakteristieke dingen die je herkent in Sjors?

Bij Jack is het velcro, dekentjes en dat je alles moet vragen i.p.v. opleggen. Als je hem beveelt is het kortsluiting en wordt die hyper. En dan hyper als in alle kunstjes doen die die denkt te kennen dus is het oppassen voor zwaaiende poten. Hij heeft best veel bevestiging nodig zoals bv gisteren. Mijn ouders zijn op vakantie dus nu kom ik 2x per dag op het bedrijf om alles netjes te jouden en te kijken of er niks in storing ligt. Ik was bezig op het terrein en hij begint te blaffen op ee buurman die buitenkwam. Ook al zei ik van afstand dat het goed was, was hij niet overtuigd. Tot ik hallo kwam zeggen tegen de buurman (en me verontschuldigen voor de waakhond :') ). Ik vind het fijn dat hij zo alert is zolang het niet doorslaat, nu waakt hij als ik met iets anders bezig ben en dus niet zie wie er binnen/langskomt of in rare situaties zoals hangjongeren in het donker, drugsvolk bij het gokkantoor of dronken mensen op elk moment van de dag.
Verder herken ik bijv de drukheid niet.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:44

Mooie foto’s van Sjors!

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:25

Schuur_ schreef:
Sjors de Bracco. Ben toch zo verliefd op dat ras! Zijn er van die karakteristieke dingen die je herkent in Sjors?


Ze zijn alledrie héél zachtaardig en echt heel lief. Zit volgens mij geen kwaad vezeltje in hun lijven.
Verder is Sjors niet zoals de Nederlandse fokkers en liefhebbers mij verteld hebben van te voren haha.
Het zou niet mogelijk zijn om een Bracco op de paden te houden in het bos, ze zijn nogal zelfstandig.
Dat lukt dus prima.. Hij kan goed loslopen, is nog nooit zelfstandig achter een wildspoor aangegaan.
Elke ochtend hier zit er een haas ons op te wachten in het veld en ik ben niet bang dat hij daar iets mee doet.
Hij heeft in de round pen gelopen met lammeren, daar kijkt 'ie niet naar. Point niet op vogels..

Maar dat is ook allemaal gedrag wat ik absoluut niet wil hebben en dus ook vanaf dag 1 niet getolereerd heb. :Y)
En hij werkt als een train, neus is fantastisch en daar hou ik zo van. <3