Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 20 [ 483 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jachthonden topic

 
Profiel   

Loolotte schreef
Ik heb deze, van Acme: https://www.jachthondenwinkel.nl/nl/flu ... 6-10000028
Die zijn, voor zover ik weet, het meest toonvast.


Die gebruik ik ook.
En ik leer ze ook al jong de fluit aan.
Maak wel een heel duidelijk verschil tussen je kom hier signaal en je zit signaal.
Verder gebruik ik ook het territorium signaal. Voor als die ergens aankomt waar die moet zoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:41 



 
Profiel   

Het is voor mij nog allemaal nieuw, heb altijd mijn honden op stem geleerd. Maar zou het wel een kans willen geven. Mijn stem heeft het nogal te verduren met de setter. Hij luistert redelijk, maar niet altijd even goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 14:50 



 
Profiel   

Freggle, gebruik jij voor 'zit' geen fluitje met zo'n balletje erin? Die zie ik veel voorbij komen, maar vraag me stiekem altijd af waarom er niet gewoon een ander 'deuntje' op dezelfde fluit wordt gebruikt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:43 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Het is voor mij nog allemaal nieuw, heb altijd mijn honden op stem geleerd. Maar zou het wel een kans willen geven. Mijn stem heeft het nogal te verduren met de setter. Hij luistert redelijk, maar niet altijd even goed.


Waarom niet en en?

Ik heb Skip eerst de hier op stem geleerd, pas maanden later begonnen wij met de jachttraining en heb ik hem de hier op de fluit erbij geleerd.


Op dit moment wel makkelijk dat hij 2 hier kan. Hij gaat steeds jagen in het bos en dat mag natuurlijk niet. Als ik hem even uit zicht heb, krijgt hij een fluit hier met frikandel als beloning. De stem hier heeft een normaal snoepje als beloning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:58 



 
Profiel   

Jazeker ga mijn stem ook nog gebruiken hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 09:20 



 
Profiel   

Loolotte schreef
Freggle, gebruik jij voor 'zit' geen fluitje met zo'n balletje erin? Die zie ik veel voorbij komen, maar vraag me stiekem altijd af waarom er niet gewoon een ander 'deuntje' op dezelfde fluit wordt gebruikt :=


Ik gebruik idd dezelfde fluit maar een ander toontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:15 



 
Profiel   

Heeft iemand nog goede uitleg filmpjes, een YouTube kanaal, boek, etc. wat echt niet te missen is? Ik probeer de oefeningen elke dag zo gevarieerd mogelijk te houden, anders is hij er vrij snel klaar mee, dus kan wel wat inspiratie gebruiken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 15:41 



 
Profiel   

Okay, disclaimer, ik heb geen fluit verstand van jachthonden training ( pun intended :D ).
Maar ik heb bordercollies en doe aan schapendrijven. De herdersfluiten die wij gebruiken, kunnen een grote variatie in toon produceren, dus je kunt er veel verschillende commando's mee geven, ik gebruik zelf 6 verschillende commando's.
Dit is het type fluit waar ik het over heb ; https://www.google.com/search?q=shepher ... &prmd=ivmn
Vraag me af of ze óók praktisch zouden zijn bij jachthonden training. Maar vermoedelijk zijn er goede redenen waarom niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 17:55 



 
Profiel   

Ik heb geen fluit verstand van schapendrijven :D
Maar bij de jacht training wordt deze heel veel gebruikt, geen idee waarom dat type die jullie gebruiken, niet gebruikt worden.
https://www.jachthondenwinkel.nl/nl/flu ... 6-10000028
Zelf gebruik ik drie verschillende variaties. Eentje voor het voorkomen. En eentje voor territorium aan te geven voor een plek waar die moet zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 23:13 



 
Profiel   

Loolotte schreef
Heeft iemand nog goede uitleg filmpjes, een YouTube kanaal, boek, etc. wat echt niet te missen is? Ik probeer de oefeningen elke dag zo gevarieerd mogelijk te houden, anders is hij er vrij snel klaar mee, dus kan wel wat inspiratie gebruiken :=

Ik kan eigenlijk nog niet veel meepraten, ik ben een beginner, maar ik heb de boeken van Paul de Vos - Wat een jachthond moet weten, hier staan veel oefeningen in.
En dan 'Hond Staat' ben even de auteur's naam vergeten.
Daar staan de basisoefeningen in beschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 09:45 



 
Profiel   

Hoe bevalt het boek van Paul de Vos?

Training vandaag was frustrerend, behoorlijk vaak gewoon dummy negeren en de bosjes in duiken :n uiteindelijk met een goed apport afgesloten, maar ik snap er niks van want als we met de groep trainen, zou hij zoiets niet in zijn hoofd halen en is hij zo gedreven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 17:13 



 
Profiel   

Het is een duidelijk boek, met toch veel oefeningen en veel foto's. Onze engelse setter is wanneer de opleiding begint bijna twee jaar. Hij luistert redelijk, maar kan soms echt bananen in zijn oren hebben zitten.

Ik bezie het maar als een uitdaging om hem de lessen te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 13:37 



 
Profiel   

Hoe gaat het bij jullie? :D Hier trainen we gestaag verder. Apporten worden steeds netter en strakker, maar wild is nog een no-go helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 20:21 



 
Profiel   

Hier vandaag weer eerste les agility van het seizoen op club, van de winter wel 3 seminars gelopen, maar toch fijn dat het regelmatig trainen weer begint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 08:47 



 
Profiel   

Hier ook begonnen met agility. Heb een les of 10 gehad en ze kan alle toestellen inclusief de 12 palen al. Ze doet het echt super goed!

Verder trainen we ook nog voor de jacht, maar omdat ze zo zelfstandig werkt vind ik het wel echt moeilijk. Daarom ook begonnen met agility om meer samen te werken en aan onze band te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 14:05 



 
Profiel   

Na 10 lessen de palen al doen is wel heel snel. Maar dan denk ik niet met wires aangeleerd?
En bij agilty is het fijn een wat zelfstandigere hond, loopt veel fijner.
Roetsj is ook aardig zelfstandig, wat vandaag weer handig was. Ik ben zelf geblesseerd aan mijn achillepees en mag nu even dus niet rennen. En dan is het fijn, dat je ze dan toch nog een beetje kunt rondsturen. En dan is het niet over de hele baan heen hoor, maar gewoon op een paar meter afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 14:35 



 
Profiel   

fannetje schreef
Na 10 lessen de palen al doen is wel heel snel. Maar dan denk ik niet met wires aangeleerd?
En bij agilty is het fijn een wat zelfstandigere hond, loopt veel fijner.
Roetsj is ook aardig zelfstandig, wat vandaag weer handig was. Ik ben zelf geblesseerd aan mijn achillepees en mag nu even dus niet rennen. En dan is het fijn, dat je ze dan toch nog een beetje kunt rondsturen. En dan is het niet over de hele baan heen hoor, maar gewoon op een paar meter afstand.


Ja wel met wires aangeleerd. Maar ik speel wel een beetje vals, want ik heb zelf ook een palenset aangeschaft. :P

En het is inderdaad fijn als ze op afstand kunnen werken. Verder merk ik ook hoe fijn het is dat ik de eerste 1.5 jaar heel veel aan gehoorzaamheid heb gedaan. Daardoor is ze nu veel stabieler dan haar groepsgenootjes. Die niet kunnen wachten voor de start bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 14:45 



 
Profiel   

Vandaag onze eerste les gevolgd, smaakt naar meer, maar aandacht krijgen van mijn hond is niet zo makkelijk. We weten waar we aan moeten werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 17:03 



 
Profiel   

Sastaic, ook met straatje? Wel fijn, zelf een set, al zou ik niet weten waar ik die moest laten ;)
Die van mij zit het straatje bijna dicht, nog 2-3cm, vandaag weer voor het eerst sinds half december en ze deed het super. Hopelijk snel dicht en dan palen opbouwen.
Ik heb ons trouwens opgegeven voor de debutanten wedstrijd in Almere met Pinksteren. Leuke eerste wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-20 19:40 



 
Profiel   

fannetje schreef
Sastaic, ook met straatje? Wel fijn, zelf een set, al zou ik niet weten waar ik die moest laten ;)
Die van mij zit het straatje bijna dicht, nog 2-3cm, vandaag weer voor het eerst sinds half december en ze deed het super. Hopelijk snel dicht en dan palen opbouwen.
Ik heb ons trouwens opgegeven voor de debutanten wedstrijd in Almere met Pinksteren. Leuke eerste wedstrijd.


Ja als straatje begonnen en met wires, maar wel meteen 12. Bij ons op de club en ook thuis hebben 1we van de palen met een beweegbaar onderstel waardoor we ze makkelijk breder en smaller kunnen zetten.

Heb je misschien een linkje van die wedstrijd en kan ik me nog inschrijven? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-20 05:23 



 
Profiel   

Tuurlijk
http://www.para-agility.nl/WEDSTRIJDGEG ... STRIJD.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-20 09:59 



 
Profiel   

fannetje schreef


Heb me ook ingeschreven :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-20 10:15 



 
Profiel   

Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-20 10:45 



 
Profiel   

Hier met Bullet weer een beetje aan het trainen. Die heeft een half jaar geen jachttraining gelopen. Maar een paar weken geleden moest die als stand-in mee naar de pink working test. Een jachtwedstrijd voor het kwf. Boots was kreupel en niet gaan met al die sponsoren die betaald hebben is ook zo wat. Dus Bullet ingezet. Een klasse te hoog voor hem omdat die op Boots zijn plek moest. En dus ongetraind. Maar wat een geweldige hond! Kwam net een puntje tekort voor het podium, zo knap!
Denk echt dat die nog ver kan komen.
Boots zijn geopereerde heup speelt helaas in die mate op dat jacht definitief klaar is. Hopelijk hersteld die genoeg om nog wat GG te blijven lopen en te gaan speuren.
Ik baal als een stekker dat mijn harde werker niet meer verder kan in de jacht. Maar hopelijk blijft er nog genoeg over om hem tussen de oren tevreden te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-20 19:47 



 
Profiel   

Hopelijk is Boots weer snel beter, zou idd fijn zijn als jullie iig nog wel wat kunnen doen. Lijkt me niets voor een flat om niet te mogen werken in welke vorm dan ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-20 06:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 20 [ 483 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen