Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Van pup naar politie hond

 
Profiel   

*\o/*
Sinds gisteren ben ik eigenaresse van een nieuwe pup.

Reno is 12 weken en een super lief en dapper reutje.

Het is de bedoeling dat Reno over 2.5 jaar zijn werk verder mag gaan verrichten bij de politie en het leek me leuk om hier zijn vorderingen en avonturen met jullie te delen.

Heb nog niet veel foto's maar dat komt nog wel.

Dit is de knappe man.
[ img ]



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 13-07-18 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag in titel gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:38 



 
Profiel   

Ow, wat lief!

Leid jij hem dan op en vertrekt hij dan na de opleiding? Of, blijft hij gewoon bij jou wonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:39 



 
Profiel   

Leuk dat ga ik zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:40 



 
Profiel   

Tof! Collega van mij heeft er meerdere opgeleid inmiddels en ook verkocht.

Meest recente heeft net vorige week zijn certificaat gehaald voor Politiehond 1

Heb je dit al vaker gedaan? Wat is jouw ervaring?
En is hij voor de verkoop na opleiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:42 



 
Profiel   

Omdat volgtopics thuis horen op de huiskamer van Beestenboel (BB-HK) verplaats ik dit topic daar naartoe. Tevens zet ik tag in de titel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:44 



 
Profiel   

Ik ga je ook volgen! Hopelijk ga je het halen in 2.5 jaar :o

Leuke pup, wat is zijn bloedlijn?
Heel veel plezier met hem *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:51 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ow, wat lief!

Leid jij hem dan op en vertrekt hij dan na de opleiding? Of, blijft hij gewoon bij jou wonen?


Deze ga ik verkopen nadat hij zijn certificaat heeft behaald, heb nog een mechel die medisch niet geschikt is voor de sport en die zal haar hele leven bij mij blijven..

Maar ik vind het geweldig om honden te trainen en kan ze helaas niet allemaal houden, heb er nu 3 en dat vind ik meer dan genoeg :D

@ MarliesV: Ik had mijn teef al voor een groot deel klaar staan kwa vooroefeningen en het stelwerk begon ook steeds beter te worden, tot ze op de Xrays niet goed bleek te zijn, toen ben ik gestopt en nu speur ik nog regelmatig met haar. Voor dat ik een mechel had heb ik ook een jaar op de vereniging meegelopen en veel gekeken, en veel het pak aan gehad. Dus loop nu ondertussen bijna 3 jaar mee.

En ja deze is voor de verkoop :) Maar alleen voor de verkoop naar Politie of Luchtmacht, ga hem niet verkopen aan beveiligingsbedrijven of particulieren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:53 



 
Profiel   

Wat leuk om nog een KNPV-er op bokt tegen te komen!
Mijn vriend traint ook en heeft wekelijks het pak aan, daarnaast hebben wij af en toe een nestje pups en is een van onze teven de 20e uitgerekend.

Ben dus ook wel benieuwd naar de bloedlijn van je pup! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:58 



 
Profiel   

spottedponie schreef
Wat leuk om nog een KNPV-er op bokt tegen te komen!
Mijn vriend traint ook en heeft wekelijks het pak aan, daarnaast hebben wij af en toe een nestje pups en is een van onze teven de 20e uitgerekend.

Ben dus ook wel benieuwd naar de bloedlijn van je pup! :)


Ah wat leuk!! Met welke reu hebben jullie gedekt?

Reno komt uit HertaXVerdi weet zo even de brn nummers niet.

@ Amies100: Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar als het langer duurt is dat ook helemaal geen probleem hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 13:36 



 
Profiel   

Ik vind het altijd super knap als mensen een hond weten af te leveren voordat ze 3 zijn :j
Succes +:)+

Verdi ken ik niet.

Zelf laatst een jonge Dio gekocht met hollander kleur (BNN 5391), veel dezelfde bloedlijnen als onze huidige honden.
Hopelijk gaat ze het goed doen en dan fokken we er een nestje mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 13:55 



 
Profiel   

amies100 schreef
Ik vind het altijd super knap als mensen een hond weten af te leveren voordat ze 3 zijn :j
Succes +:)+

Verdi ken ik niet.

Zelf laatst een jonge Dio gekocht met hollander kleur (BNN 5391), veel dezelfde bloedlijnen als onze huidige honden.
Hopelijk gaat ze het goed doen en dan fokken we er een nestje mee.



Het gaat er me ook absoluut niet om hoe snel hij naar de keuring moet hoor, dat hangt van de hond af en van mijn tijdsbestek.. Ga er ook geen wedstrijdje van maken hoor. Het moet leuk zijn en blijven voor de hond ;)

Ik ben nog niet zo thuis in de bloedlijnen en moet ook heel eerlijk zeggen dat het voor mij ook niet zo interessant is. Een man op de vereniging heeft een mechel gekocht van een oud boertje, die had zomaar wat gefokt geen sport lijnen, die hond is nu op het moment de beste steller van de club..

Dio heb ik wel eens iemand over horen praten maar dat is ook alles :) Wel positieve dingen gehoord. :)

Jij ook succes met je jonge hond +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 14:37 



 
Profiel   

Nee een bloedlijn zegt ook niet alles maar geeft ooit net iets meer zekerheid en je ziet beide lijnen erachter qua erfelijke aandoeningen etc.

Dio zit inderdaad een stuk naar boven en komt hier weinig. Ik weet niet of je bent geweest bij de praktijkwedstrijd van de KNPV? Daar heeft hij toevallig ook mee gedaan.
Zelf ga ik niet trainen met deze pup. Zelf heb ik nog mijn handen vol aan mijn reu om hem recht te zetten voor de keuring :o
Heb ook nog een pup liggen van mijn eigen gefokte nestje maar deze heeft hoogstwaarschijnlijk een zuurstof tekort gehad waardoor ze niet geschikt is.
Ik heb in de planning staan om volgend jaar een pup uit een herhalingsnest te nemen van mijn eigen reu, die jonge honden doen het heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 14:52 



 
Profiel   

amies100 schreef
Nee een bloedlijn zegt ook niet alles maar geeft ooit net iets meer zekerheid en je ziet beide lijnen erachter qua erfelijke aandoeningen etc.

Dio zit inderdaad een stuk naar boven en komt hier weinig. Ik weet niet of je bent geweest bij de praktijkwedstrijd van de KNPV? Daar heeft hij toevallig ook mee gedaan.
Zelf ga ik niet trainen met deze pup. Zelf heb ik nog mijn handen vol aan mijn reu om hem recht te zetten voor de keuring :o
Heb ook nog een pup liggen van mijn eigen gefokte nestje maar deze heeft hoogstwaarschijnlijk een zuurstof tekort gehad waardoor ze niet geschikt is.
Ik heb in de planning staan om volgend jaar een pup uit een herhalingsnest te nemen van mijn eigen reu, die jonge honden doen het heel goed.


Mijn teef komt ook uit een "goede" bloedlijn (de een vind het super de ander niet), en die heeft een 8e ruggenwervel wat dus erfelijk is volgens de DA. De vader van mijn teef is Kuno, en daar word veel mee gefokt, en die geeft helaas veel honden met artrose.. Geweldig karakter en super in haar werk alleen medisch niet geschikt dus helaas..

Daarom maakt mij de bloedlijn niet meer zo veel uit. Vind het wel belangrijk dat beide ouders medisch gekeurd zijn en dat er rontgonfotos van zijn. De teef waar mijn pup uit komt is van een man die ook op dezelfde vereniging traint, dus ik ken de teef weet hoe ze is en weet dat het een hele fijne en goede hond is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 15:01 



 
Profiel   

Nou Dat is dus een hele geruststelling, zo weet je ook wat je in huis hebt. Fijn als je de fokker zo goed kent!
Nee maar dat bedoel ik dus met het voordeel van bloedlijnen, ik zou zelf nooit geen Kuno kopen omdat bekend is dat deze 8e rugwervels vererfd.
Als de bloedlijn volledig onbekend is omdat de fokker zich hier niet voor interesseert dan kan er bijvoorbeeld ook Kuno als vader inzitten maar ben je dus niet op de hoogte van de erfelijke afwijkingen, snap je :o

Niet om jouw teef af te kraken hoor want vind het heel vervelend voor je dat ze medisch niet geschikt is voor de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 15:11 



 
Profiel   

amies100 schreef
Nou Dat is dus een hele geruststelling, zo weet je ook wat je in huis hebt. Fijn als je de fokker zo goed kent!
Nee maar dat bedoel ik dus met het voordeel van bloedlijnen, ik zou zelf nooit geen Kuno kopen omdat bekend is dat deze 8e rugwervels vererfd.
Als de bloedlijn volledig onbekend is omdat de fokker zich hier niet voor interesseert dan kan er bijvoorbeeld ook Kuno als vader inzitten maar ben je dus niet op de hoogte van de erfelijke afwijkingen, snap je :o

Niet om jouw teef af te kraken hoor want vind het heel vervelend voor je dat ze medisch niet geschikt is voor de sport.


Nee begrijp je wel hoor :)
Wil inderdaad wel een hond waarvan dus de ouders wel bekend zijn kwa medische kwalen..
En wil natuurlijk ook wel graag weten wie de vader is en wat daar achter zit ook nog het liefst inderdaad, want wil dus echt geen Kuno meer, hoe fijn mijn teef dan ook is :)

Hoorde trouwens dat de fokker van mijn teef, de moeder van mijn teef heeft verkocht aan een vrouw die haar nu weer gaat laten dekken met Kuno, terwijl ze weet dat er geen goede honden uit zijn gekomen 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 15:23 



 
Profiel   

Ondanks ik geen hond (meer) heb volg ik met alle plezier dit topic, lijkt mij leuk om te lezen/zien hoe het achter de schermen aan toe gaat en hoe de opleiding tot politiehond in z'n werk gaat! Werk je zelf bij de politie/heb je zelf een bepaalde opleiding gevolgd of kan iedere 'doorsnee mens' dit?

Misschien een brutale vraag, maar aan welke prijs mogen we denken als opgeleide politiehond met certificaat? Indien je deze vraag liever niet (openlijk) wilt bespreken, mag dit ook of via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 15:29 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Ondanks ik geen hond (meer) heb volg ik met alle plezier dit topic, lijkt mij leuk om te lezen/zien hoe het achter de schermen aan toe gaat en hoe de opleiding tot politiehond in z'n werk gaat! Werk je zelf bij de politie/heb je zelf een bepaalde opleiding gevolgd of kan iedere 'doorsnee mens' dit?

Misschien een brutale vraag, maar aan welke prijs mogen we denken als opgeleide politiehond met certificaat? Indien je deze vraag liever niet (openlijk) wilt bespreken, mag dit ook of via pb.


Ik zal dan ook zeker foto's en video's uploaden van de trainingen :)
Ben niet werkzaam bij de politie, en eigenlijk kan iedereen dit doen.. Maar er gaat ontzettend veel tijd en werk in zitten, heb daarom ook eerst een hele poos meegelopen op de vereniging zonder hond, om te kijken of het ook echt wel iets voor me is.

Heb het geluk gehad dat ik een persoon mocht uitkiezen op de club die mij vast begeleid bij de training. Maar moet zeggen dat ik aan alle clubleden wel iets heb, van iedereen kun je wel weer iets leren.
Het is nu wel na de hele heisa bij rambam wel zo dat als je een nieuw lid bent sinds 2018 dat je een cursus moet doen voordat je op keuring gaat..

Ik ken mensen die hun hond voor 7000 euro hebben verkocht.. Maar het verschilt ook wel een beetje per hond.. En hond die een vol certificaat draait zonder dat hij/zei punten kwijt is geraakt kan meer voor de hond krijgen als iemand die net met de hakken over de sloot een certificaat heeft gehaald..

Weet dat je voor goede speurhonden volgens mij zelfs 8000 euro of meer kan krijgen, maar om een goede speurhond af te richten heb je echt veel kennis tijd en geduld nodig.

Wij zijn wel een beetje de hondensport (KNPV) aan het promoten, aangezien we graag ook wat jongere leden bij de club zouden willen.. Ik ben op dit moment (25) de jongste de rest is allemaal al bijna bejaard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 16:13 



 
Profiel   

Ha mede KNPV'ers... Ik ga je volgen hoor.
Heb zelf een pup van januari waar ik mee train.
Veel plezier met hem :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 16:16 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Ondanks ik geen hond (meer) heb volg ik met alle plezier dit topic, lijkt mij leuk om te lezen/zien hoe het achter de schermen aan toe gaat en hoe de opleiding tot politiehond in z'n werk gaat! Werk je zelf bij de politie/heb je zelf een bepaalde opleiding gevolgd of kan iedere 'doorsnee mens' dit?

Misschien een brutale vraag, maar aan welke prijs mogen we denken als opgeleide politiehond met certificaat? Indien je deze vraag liever niet (openlijk) wilt bespreken, mag dit ook of via pb.


Hier in de buurt worden ze rond de 4/5.000 verkocht.
Echt een schijntje als je ziet wat voor tijd, voer en materiaal er in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 16:17 



 
Profiel   

Wat gaaf! Ik volg zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 16:18 



 
Profiel   

Wij hebben gedekt met bink (BRN 25129), moeders (BRN 29695) is van Robbie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 16:37 



 
Profiel   

CharmingS schreef
Jolynne schreef
Ondanks ik geen hond (meer) heb volg ik met alle plezier dit topic, lijkt mij leuk om te lezen/zien hoe het achter de schermen aan toe gaat en hoe de opleiding tot politiehond in z'n werk gaat! Werk je zelf bij de politie/heb je zelf een bepaalde opleiding gevolgd of kan iedere 'doorsnee mens' dit?

Misschien een brutale vraag, maar aan welke prijs mogen we denken als opgeleide politiehond met certificaat? Indien je deze vraag liever niet (openlijk) wilt bespreken, mag dit ook of via pb.


Ik zal dan ook zeker foto's en video's uploaden van de trainingen :)
Ben niet werkzaam bij de politie, en eigenlijk kan iedereen dit doen.. Maar er gaat ontzettend veel tijd en werk in zitten, heb daarom ook eerst een hele poos meegelopen op de vereniging zonder hond, om te kijken of het ook echt wel iets voor me is.

Heb het geluk gehad dat ik een persoon mocht uitkiezen op de club die mij vast begeleid bij de training. Maar moet zeggen dat ik aan alle clubleden wel iets heb, van iedereen kun je wel weer iets leren.
Het is nu wel na de hele heisa bij rambam wel zo dat als je een nieuw lid bent sinds 2018 dat je een cursus moet doen voordat je op keuring gaat..

Ik ken mensen die hun hond voor 7000 euro hebben verkocht.. Maar het verschilt ook wel een beetje per hond.. En hond die een vol certificaat draait zonder dat hij/zei punten kwijt is geraakt kan meer voor de hond krijgen als iemand die net met de hakken over de sloot een certificaat heeft gehaald..

Weet dat je voor goede speurhonden volgens mij zelfs 8000 euro of meer kan krijgen, maar om een goede speurhond af te richten heb je echt veel kennis tijd en geduld nodig.

Wij zijn wel een beetje de hondensport (KNPV) aan het promoten, aangezien we graag ook wat jongere leden bij de club zouden willen.. Ik ben op dit moment (25) de jongste de rest is allemaal al bijna bejaard :+


Hoe kan een hond punten kwijtraken van zijn certificaat en kan een hond zelfs in een bepaald geval het volledig kwijtraken?
Ik ben hier een complete leek in maar zijn de graden afhankelijk van wat er fout gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 18:50 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik sta op de wachtlijst voor een pup, die uiteindelijk als speurhond verkocht moet worden.
Nu kom ik uit de Duitse Herders, jaren terug wel een Mechel gehad maar me verder ook nog niet zo in bloedlijnen verdiept.
Fijn om hier te lezen dat ik Kuno moet mijden, zie hem veel voorbij komen en wil wel een gezonde hond.
Nu test de fokker waar wij op de lijst staan wel, maar dat is bij Mechelaars vaak toch wel anders dan bij de Duitse Herders haha.

Succes met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 08:27 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Hoe kan een hond punten kwijtraken van zijn certificaat en kan een hond zelfs in een bepaald geval het volledig kwijtraken?
Ik ben hier een complete leek in maar zijn de graden afhankelijk van wat er fout gaat?



Je hebt verschillende onderdelen die de hond op keuring moet laten zien.

Per onderdeel heb je een aantal punten.
Als jij of je hond een fout maakt dan raak je punten kwijt.
en je moet bijvb in het eerste programma minimaal een x aantal punten halen wil je het 2e deel van de keuring mogen doen.

Heb je te veel verloren geen middag programma en dus geen certificaat.


Ik ben zelf nu een klein jaartje bezig.
Met een jonge teef dus ik weet ook nog niet precies hoe veel punten bij wat ookal weer haha..



@ charmante

Wat leuk om te volgen.
Ik heb een jonge teef van net 1 waar ik mee train.
Leuk om ook een andere hond te volgen.

Mijn hond is een pup van de combinatie

Cwinta Kelly van de maas niers vallei X Hero van de Vroomshoeve

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 09:01 



 
Profiel   

Mlies schreef
Wat leuk! Ik sta op de wachtlijst voor een pup, die uiteindelijk als speurhond verkocht moet worden.
Nu kom ik uit de Duitse Herders, jaren terug wel een Mechel gehad maar me verder ook nog niet zo in bloedlijnen verdiept.
Fijn om hier te lezen dat ik Kuno moet mijden, zie hem veel voorbij komen en wil wel een gezonde hond.
Nu test de fokker waar wij op de lijst staan wel, maar dat is bij Mechelaars vaak toch wel anders dan bij de Duitse Herders haha.

Succes met hem!


Wat leuk, mijn teef kan ook heel goed speuren, heb laatst ook geholpen bij een vermiste hond..
Ik vind Duitse herders ook heel leuk om te zien en ze doen het ook niet slecht in de sport, ben alleen zo bang dat ze HD krijgen, en na mijn teef wil ik geen honden meer met risico op dat soort kwalen (ik weet dat het bij iedere hond kan gebeuren maar toch).

Vind het heel erg jammer dat er nog steeds zoveel gefokt word met Kuno, hij geeft wel hele fijne nakomelingen, goede werkdrift, super apporteren en bijten. En er zullen ook vast nakomelingen van hem zijn die medisch wel goed zijn. Een vriend van me heeft ook een Kuno teef en die is toevallig wel helemaal goed en gaat in oktober naar de keuring, is ook een hele goede teef! Maar een andere die bij hun op de club zit heeft ook een Kuno teef en die heeft wel artrose in haar ellebogen beide kanten..
Heb ook het idee dat de fokker het een beetje om de centjes doet, want hij weet dat er al heel erg veel zijn afgekeurd voor de sport..

Mijn teef en pup gaan heel erg goed nu samen, de eerste dag moest ze er niks van hebben en heeft ze hem ook een keer een hap gegeven. Nu zijn ze een soort van onafscheidelijk en spelen ze wanneer het ook maar kan *\o/* .
Heb ook nog een Chihuahua reu van 10 jaar, en hij vind het echt helemaal niks begint ook meteen te grommen als de pup in de buurt komt..Maargoed de Chihuahua is na mij dan ook de opperchef in huis :') .

Vind het echt super leuk dat jullie volgen.. Ga morgen naar de vereniging en dan zal ik wat foto's maken :)

Hier een filmpje van vanochtend, heerlijk hoe die 2 samen spelen..
https://www.facebook.com/melissa.dewit. ... 140501383/

Een vraagje, misschien weet een van jullie het wel.. Als ze aan het spelen zijn gaat mijn teef soms op de pup liggen, en dan piept hij ook. Ik corrigeer haar dan wel want ze mag hem geen pijn doen, maar waarom doet ze dit? Is dat dominantie(wat ik wel denk) of is dit gewoon spelen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen