[VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

[VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 11:42

Al bijna 5 jaar geleden hadden wij een oeps nestje tussen onze Duitse herder teef en Tamaskan reu(topic over dit nest [BB-ITP] puppy's geboren)
We vonden dat wel zo leuk dat we besloten hadden dat we dit wel vaker wouden doen. Zo begon onze zoektocht naar een teefje die ook geschikt zou zijn voor de fok.
Nou ben ik wel veeleisend, er was weinig wat ik interessant genoeg vond. Ergens in het topic van ons nestje melde ik dat het me wel heel gaaf leek als er een Groenendaeler zou worden in gekruist. Daarop melde JoSav dat ze een heel leuk exemplaar had zitten en zo begon het balletje langzaam te rollen.
3 jaar later werden er 5 puppies geboren uit Josav haar Groenendaeler teef Inara en mijn Tamaskan Reu Ravi [BB-HK] [VOLG] Tamaskan pups in de maak!
Waaronder ons nieuwe meisje Roek <3 Ondertussen alweer 2 jaar
En ik ben nogal altijd heel blij dat we zolang op haar gewacht hebben, wat een onwijs fijne hond is het!
Afbeelding

Begin dit jaar zijn we begonnen met alle gezondheidstesten en ze is overal vrij van! :D
De zoektocht naar een geschikte reu was moeilijk. Ik ben nog steeds veel eisend en geen van de op dit moment beschikbare Tamaskan reuen vind ik goed genoeg voor mijn meisje. Dus de keuze ging al snel voor weer een outcross. Ik had een hele leuke reu gevonden maar helaas bleek hij een broer te hebben met epilepsie dus die ging niet door. De eigenaar van die reu wees me uiteindelijk op Sherlock. Eigenlijk vond ik zijn aandeel wolf te hoog maar toch maar in gesprek gegaan met zijn eigenaar en het klonk allemaal heel erg goed. Een tijdje geleden zijn we naar Duitsland afgereisd om hem ook in het echt te ontmoeten en hij was echt zo leuk als de eigenaar hem omschreef <3
Afbeelding

We verwachten dat Roek begin december loops zal worden dus hopelijk hebben we ergens in februari puppies :):)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-18 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:52

Ik volg mee! Wat een ontzettend gaveel ouders <3

Ooit komt er hier ook een tamaskan in combinatie met mijn husky :D

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:01

Ik volg mee.

Ben nu al even een tijdje hondloos, maar zowel de Groenendaeler als Tamaskan staat wel op mijn lijstje.
Heb zelf altijd mechelaars gehad.

Ben benieuwd wat eruit komt!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:01

ik volg mee :D ontzettend mooie combi!

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:29

Ik heb het topic van Josav in stilte gevolgd, gek dat het al zo ‘oud’ is ondertussen! Heel benieuwd naar de pups. Met mooie Roek en deze reu moet het wel een knap nest worden!

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:43

Wat een toffe kruising! Zou je iets meer kunnen vertellen over de karaktereigenschappen die je verwacht te krijgen? Worden het toch echt meer wolfshond achtigen, of is het de bedoeling dat ze ook geschikt zullen worden als actieve huishond?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:19

Nachtlampje schreef:
Wat een toffe kruising! Zou je iets meer kunnen vertellen over de karaktereigenschappen die je verwacht te krijgen? Worden het toch echt meer wolfshond achtigen, of is het de bedoeling dat ze ook geschikt zullen worden als actieve huishond?


Dit zou ik ook graag willen weten! Het plan is om over 5-10 jaar een huis met een groot erf te hebben en ik zou dan graag honden willen.

Zijn deze honden geschikt als erfhond? En kunnen ze samen leven, ook met andere diersoorten?

Heb een keer in mijn leven een Wolfshond mogen ontmoeten en ik ben nog altijd enorm onder de indruk. Dat was een ontzettend lief dier, maar nog zo dicht bij de natuur.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 20:25

Actieve huishonden is juist mijn doel :j Vandaar ook dat ik in eerste instantie sceptisch was over Sherlocks toch ruime hoeveelheid wolf(30,9%) maar hij is voor een wolfhond vrij makkelijk. Hij is heel open en vriendelijk naar mensen, baasgericht en trainbaar. Hij is ook gewoon huishond en kan zelfs prima alleen zijn en sloopt ook niet. Wel heeft hij jachtdrift en vind hij niet alle andere reuen even gezellig.
Roek heeft maar 4% wolf :Y) Zij lijkt veel op haar moeder, heeft dus best veel will too please maar daarnaast heeft ze ook het kalme van haar vader geërfd. Ze heeft wel de drive om te werken maar daartegenover heeft ze een vrij laag energie niveau. Ze vind het fantastisch om iets te gaan doen maar kan ook zo een hele dag slapen, heb wel eens de vraag gehad of ze een oude hond was omdat ze zo rustig is _O-
Dit is de uitslag van Roek haar gedragstest:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BD9B51B
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BE1C62E

Ik hoop eigenlijk op een heel nestje kleine Roekjes maar dat zal het wel niet worden :') Hopelijk open en vriendelijke honden die ook trainbaar zijn maar niet perse hoeven werken met een randje wolfhond want het zullen zeker geen honden voor iedereen worden.

Als erfhond zijn ze imo niet geschikt tenminste als je een erf zonder afscheiding bedoeld. Erfvast zijn ze niet en ze zijn ook niet waaks(uitzonderingen daargelaten).
Leven met andere diersoorten zal van de hond afliggen. Omdat de Tamaskan een ras in opbouw is en er veel aan outcross word gedaan kan het karakter tussen individuele honden nogal verschillen. Zo zijn er Tammies met een flink jachtinstinct die het dus niet zo best doen met andere dieren. De meeste kunnen wel met andere dieren mits ze er als pup af aan aan gewend zijn.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:50

Wauw die reu is wel echt wolf om te zien, mooi hoor.
Compleet wat anders dan die spruit die ik hier nu heb lopen :+

Denk dat ik deze pups mooier ga vinden ookal zou zon hond echt een ramp zijn bij mij thuis O:)

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:04

Kleine meisjes worden groot, spannend! Ik volg mee :):)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:55

Ontzettend gave honden TS. Ik heb Ridgebacks dus van dit type hond geen verstand maar wordt de Tamaskan bewust gekruist met een ander ras?

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 11:08

Nynke1 schreef:
Ontzettend gave honden TS. Ik heb Ridgebacks dus van dit type hond geen verstand maar wordt de Tamaskan bewust gekruist met een ander ras?
De Tamaskan is een ras in opbouw met nog een hele kleine genenpoel. Er is nieuw bloed nodig om het ras gezond te houden dus ja het kruisen met andere rassen is bewust.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:44

Zoiets dacht in al. Komt vast iets moois uit!

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:35

Ga het volgen! Zo gaaf nest dit verwacht ik! Weer prachtig nest voor het ras!!

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:47

Ik volg, mooie ouderdieren! Anderhalf jaar geleden ergens ben ik per toeval de tamaskan tegen gekomen en ben hier wat meer over gaan lezen. Het lijkt mij zo een fantastisch ras! In de tussentijd had ook een andere bokker een topic gemaakt dat zij een tamaskan nestje verwachte, waarvan mijn vriend en ik eventueel wel een pup zouden willen. Helaas is dat nestje niet doorgegaan en inmiddels hebben wij ons gezin uitgebreid met een mechelaar x husky teef. Maar ik hoop dat er ooit nog een tamaskan bij mag komen!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:12

Ik volg weer! Prachtige combinatie Van <3. Veel succes alvast met de dekking.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 14:51

Xxemmely ik ben wel heel benieuwd naar je mechel x husky eigenlijk :D

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:42

Van schreef:
Xxemmely ik ben wel heel benieuwd naar je mechel x husky eigenlijk :D

Ik zal even een gooi uit de foto's doen haha. Is een onwijs lieve, knuffelige schoothond met een fijne will to please! Super sociaal naar zowel mens als dier en kunnen haar overal mee naartoe nemen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 10:09

Mooie hond, helemaal mijn type <3

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:15

Van schreef:
Mooie hond, helemaal mijn type <3

*late reactie* :')
Bedankt voor het compliment!

Maaaarije

Berichten: 1757
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:33

Ik ga hier ook weer mee volgen.
Vorige nesten ook gevolgd. Ben heel erg benieuwd wat hier uit zal komen.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:15

Ik ga ook volgen, wat een mooie ouders <3

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 08:30

Roek is loops! Een maand eerder dan verwacht :oo

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:17

Even omschakelen dus haha! Succes met de dekking!

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: [VOLG] Nestje Tamaskan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 18:28

Ben er eigenlijk wel blij mee moet ik zeggen. Anders hadden we waarschijnlijk rond kerst naar de reu gemoeten. Nu word het vlak voor Sinterklaas denk ik, dat kan ik wat makkelijker verplaatsen :Y)