[Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:07

Ohhh worden die oortjes ook nog lichter? Ik vind dat witte in combinatie met die donkere oortjes en pruik net super cute :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 16:10

Granoek schreef:
Ohhh worden die oortjes ook nog lichter? Ik vind dat witte in combinatie met die donkere oortjes en pruik net super cute :D

Je scheert/ knipt de haren af dus het donkere gaat er inderdaad af -O-
Nu maar hopen dat ze echt een toverbal is en er weer wat donkers onder dat wit verstopt zit :=

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:20

De mijne bleef zeker tot aan 1 jaar en wat maanden verkleuren, dan weer lichter, weer donker en weer lichter xD

Zun koppie is lichter gebleven maar zijn rug en flanken zijn echt zwart geworden. En zijn flanken waren eerst lichtbruin-donkerbruin en zwart-lichtbruin-zwart.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 13:49

Melyoramel schreef:
De mijne bleef zeker tot aan 1 jaar en wat maanden verkleuren, dan weer lichter, weer donker en weer lichter xD

Zun koppie is lichter gebleven maar zijn rug en flanken zijn echt zwart geworden. En zijn flanken waren eerst lichtbruin-donkerbruin en zwart-lichtbruin-zwart.


Ik hoop dat ze weer donkerder word, wit was ongeveer het laatste wat ik wil. Maar ja teruggeven doen we ook niet meer :+

Vandaag mocht ze mee naar de historische landbouwdag.

Afbeelding

Afbeelding

Andere honden waren niet altijd echt leuk maar wegduiken doet ze ook niet meer. De meeste andere gekke dingen negeert ze gewoon. Ze ging liggen slapen tijdens een filmpje over bijen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 20:49

Ik ben echt helemaal gelukkig met die kleine <3

Net terug van mijn tweede les behendigheid en wat een heerlijk hondje is het toch. De lichte tunnel deed ze meteen vol gas, die kende ze nog. Toen een paar balkjes gedaan. De wip vond ik enger dan zij :+ De schutting mee gepakt die de eerste keer akelig was maar daarna zo snel genomen werd dat ze amper stil kwam op het raakvlak. Toen nog donkere tunnels waar ze echt even de weg in kwijt was maar ze vloog me aan toen ze mij in zicht had, en de kattenloop nog eens die ze mega netjes deed *\o/*

Ze liep al heel vrij over het veld en heeft vriendjes gemaakt. De juf vind haar geweldig. Ik heb een behendigheidshondje :Y)

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 21:01

Heel trots, in de kroeg met vreemde mensen terwijl ze staan te schieten en mevrouw ligt inmiddels te pitten :z
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:47

Zo cute dat hoofdje <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 12:27


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 09:42

Heel even stil geweest maar mijn vriend gisteren een camera in de hand geduwd tijdens de training.
We hebben er samen echt vreselijk veel lol in en dat spat er van af *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kattenloop en de wip vind ze prachtig, de tunnel deed ze voor het eerst zonder dat ik aan het eind stond, de slurf mocht ik al een stukje dichter laten. "sprongetjes" doet ze ook super netjes. Ze is mega blij maar blijft wel bij me, zo moeten we het hebben :j

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:25

Wat ontzettend leuk! Die laatste foto is echt heel schattig!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 17:15

Ben weer even stil geweest, ze is echt aan het puberen nu _-:(
Alles van tafel en aanrecht jatten en nog bijna leuker, kijken hoe lang je omhoog kan blijven staan zonder dat het vrouwtje boos op staat. Schoenen stelen, niet om op te eten maar gewoon om te sabbelen en voor de heb. Op de bank springen, want dat mag ik niet maar is wel heel leuk. En dan OVER Spip heen er weer af springen en dus een salto maken met een beetje pech. En dan natuurlijk alle regeltjes ooit als optioneel beschouwen O:)

Ze is wel bijna helemaal zindelijk inmiddels _O-
Regenjasje vind ze niet zo heel erg.
Afbeelding
Gamen is met extra moeilijkheidsgraad tegenwoordig. Als de kat niet op schoot wil zijn de honden het wel.
Afbeelding

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:15

Wow die is al groot geworden! Wat een mooie witte vacht heeft ze op haar pootjes zeg. Misschien willen de honden wel een potje multiplayer doen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 11:37

Suusjepluus schreef:
Wow die is al groot geworden! Wat een mooie witte vacht heeft ze op haar pootjes zeg. Misschien willen de honden wel een potje multiplayer doen?

Meehelpen is altijd een ding, doet die oude ook. Het is meer van de wal in de sloot maar he ze helpen wel :')

Mevrouw is inmiddels 4 maanden/18 weken, meer dan 11kg en ongeveer 50cm hoog. *D
Haar dagen bestaan uit testen waar de grens met ons ligt (goddank is ze iets hanteerbaarder dan vorige week), Spip pesten en slapen :z

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 16:32

Het voelt inmiddels meer als dagboek dan als volgtopic maar och dat werkt ook :+

Was nog vergeten te melden hoe de les dinsdag ging. Die hond stuiterde de auto uit en liep letterlijk te springen van plezier _O-
Tunnel doet ze zonder dat ik aan het einde sta, wip mag al een beetje klappen.

Van het sturen en de sprongetjes snapte ze dan weer echt helemaal niets, ze rende gewoon lekker rondjes. Ik besloot thuis te gaan oefenen. Dus zie hier :Y)
Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:35

Ik lees nog steeds braaf mee. Benieuwd als ze getrimd is! Ga je der lang laten?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 16:40

Luna2006 schreef:
Ik lees nog steeds braaf mee. Benieuwd als ze getrimd is! Ga je der lang laten?

Ik durf niet _O-

Deze vacht klit niet echt als de nog jong zijn, en als ik scheer is ze die mooie donkere punten kwijt :=

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:12

Hier nog een volger hoor :):) We hebben zelfs nog even overwogen om een nestgenootje van Lilith in huis te nemen maar vanwege de maat toch niet gedaan. Volgende maand komt een kleine bruine krullenbol bij ons wonen. Dus over een half jaar heb ik zelf een kleine krullenbol die ik eigenlijk niet wil scheren :D Bij Lana was de eerste keer ook wel heel erg wennen, hadden we ineens een smal hondje.
Afbeelding
Afbeelding
En wat leuk dat je zelfs in je eigen tuin een parcoursje hebt gemaakt. Neemt ze al veel dingen over van Spip?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 20:17

Grappig hondje dat, mij wat wit maar lekker koppie.
Wanneer had je voor het eerst geschoren?
Weet dat mijn moeder echt heel lang wacht maar dan moet je wel heel veel uitblazen of borstelen en als het dadelijk natter word gaat hem dat niet worden denk ik.

Ze neemt vooral de slechte dingen over van Spip _O-
Waken, sneaky zijn, niet komen (ze begint doof te worden maar misbruikt dat ook gewoon)
Maar het stabiele en chille neemt ze ook zeker over, je kan een bom af laten gaan naast die pup :Y)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:25

Ik heb ook eentje die bijna doof is, maar die de zakken chips op wonderbaarlijke wijze wel van ver hoort open gaan

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 15:03

Ik kon het toch niet laten, realiseerde me vanmorgen dat ze een klitje had en dat ik die moeilijk buiten in de regen kon gaan uitblazen dus dat ze toch echt een keer kort moest.
Ziehier.
Afbeelding
Die rotharen accentueren elk foutje, maar ze is best knap zo O:)

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:34

Knappe dame!! Goed gelukt hoor <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 11:27

Ik vind het er prima uit zien :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week clubmatch als ik de energie er voor heb.
Ze is mij aan het trainen op het moment, dus moet weer even creatiever worden.
Het spelletje ik ga op het aanrecht, krijg op mijn kop, land en krijg een snoepje zit er goed in. Tot op het punt dat ze meteen weer omhoog springt als ik een keertje niet klik, want het snoepjes-knopje is kapot >;)

Morgen ook even de dierenarts bellen. Het wisselen gaat niet goed.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 06:52

Ze is echt heel leuk! Wat worden het toch duiveltjes op die leeftijd.

Hier ook eentje die vroeger nog weleens ging blaffen beneden als ik boven de was aan het vouwen was oid, en als ik dan beneden kwam stuurde ik hem naar de mand en als ie daar even rustig in ging liggen zonder te blaffem, snoepje erin.

Nu heeft ie nog steeds, als ik naar beneden loop (al is het om een glas drinken te pakken) dat ie al met huppelsprongen zijn mand in duikt, heel trots mij aankijkt en een snoepje verwacht XD

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Volg] Lilith, mijn speciale gekrulde vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 12:02

Vanmorgen lekker een ronde gelopen met een bokker, hele vuurdoop voor Lilith. 7 vreemde honden en nog veel grote die we tegen kwamen. Maar ze liep super mee ookal was het pas de 2e keer los en ze heeft veel bij geleerd.
Afbeelding

Morgen om 12 uur brengen we haar naar de dierenarts om de tanden te laten trekken, arm ding :(:)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:11

Ziet er super gezellig uit!
Waarom moeten er tanden getrokken? Heb ik dat gemist?