Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 11:44

Ja dat bedoel ik dus. Soms is er echt geen ruk van te maken zegmaar. :P
Maar uiteraard heb je ook keurmeesters die van grof of juist heel atletisch of er ergens tussen in houden.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:05

Kim beterschap, je heb wel gezellig gezelschap. :D Wat leuk dat het al zo goed klik.

Kiwitje je eigen kerst al besteld met foto's?
Zoe gefeliciteerd en wat een leuke mand. Ga steeds meer denken er ook 1 voor Senna.

Gisteren 1ste x lesje behendigheid gehad met Senna. Was best pittig en lastig want Senna was in begin iets te enthousiast. Maar op einde al wat rustiger gelukkig en we hebben besloten er mee door te gaan. Vinden het beide tot nu toe leuk. :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 12:07

Haha nou wilde t al langer, maar ik ben natuurlijk wel een heks. Toen ik ze wilde bestellen zag ik dat de korting eraf was. En of bijna 8 euro voor een fotovorm of 40% korting :o Dus nu toch maar besteld haha.

Fijn dat de behendigheid zo goed gegaan is *\o/*

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:02

Sjonge 40%
Ik heb net allerlei dingen van de fotoshoot besteld vorige maand. Jammerrrr :+

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:22

Ik kijk altijd op bestecanvas, altijd aanbiedingen en ook mooie kwaliteit :)

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:36

Ik altijd via groupon! Ideaal pas een canvas van 150x100cm af laten drukken voor nog geen €50. Vond ik wel de moeite haha.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:52

Iemand een goede tip op het gebied van een pup die nogal veel begint te blaffen? Vooral het blaffen naar de oudste blijft ze in hangen. Dit 'negeert' het op haar manier maar corrigeert ook niet want daar is ze niet snel genoeg voor. Ze probeert met Lupa te spelen maar die kan dat gewoon niet meer en daar kan Mera zich niet bij neerleggen. Samen spelen met een speeltje gaat wel.

Blaffen is gewoon niet nodig maar het is een dame die letterlijk met je in discussie gaat. Dus ik hoop op een vriendelijke tip :)

De rest blaft overigens niet. Op cursus wel veel honden maar daar doet zij normaal niet aan mee.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:01

Herkenbaar, Mila blaft ook heel erg tegen andere honden als die niet mee willen doen met spelen. Gewoon niet leuk meer soms, dan denk ik wat ben je een irritante doordrammer. Volgens mij is het iets puberaals. Mila blaft verder weinig, op de cursus nooit. Alleen als ze haar zin niet krijgt omdat een andere hond niet wil spelen dus. Op zulke momenten li j n ik haar aan. Maar ik begrijp dat het bij jou in je eigen roedel is...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:06

Ja ze blaft buiten niet naar andere honden. Het is hier gewoon thuis. Ik moet zeggen dat het ook wel een lastig verhaal is met mijn oudste. Voor mijn gevoel geeft die ook steeds vreemdere signalen af. Ze ruikt ook anders als ik de andere mag geloven. Maar ze is bij Mera ook wel een beetje het pispaaltje … Bij Bodhi doet ze het niet en als ze wel een keer miept/blaft dan wordt het vlot beantwoord.

Het is ook voornamelijk als ze haar rust niet gevonden krijgt (denk ik). Zoals als we 's ochtends wakker worden dan gaat ze natuurlijk uit de bench en dan is de wereld zo fantastisch mooi :') Inclusief het blaffen er bij. Ja heel leuk maar straks hebben we een wijkagent op ons dak. (heb een verhaal van een klant in de winkel gehoord van een wijk hier verder, dus ben er een beetje bang voor)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 10:15

Hier ook zo eentje. Maar Blaft vooral om aandacht te krijgen. Zo ook met piepen en murmelen. En als ze ''overprikkeld'' is maar ik haar alleen laat.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:21

Maar is er iets dat je dan doet of laat je haar gaan? Het laten gaan is in mijn ogen hier geen optie omdat we geen gezeik met de buurt willen.

Ze heeft net haar dolle vijf minuten gehad en ligt nu ook te slapen. Maar daarvoor is ze dus al wel flink aan het blaffen geweest. Het is echt een heerlijk hondje ook, maar ook soms wel wat fratsen :P

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 10:32

wisselend van de situatie. Als ze echt overprikkeld is dan ga ik wel naar haar toe en dan wacht ik even en dan valt ze zo in slaap of geef ik haar iets te kauwen.
Verder negeer ik het zoveel mogelijk omdat ze t eigenlijk alleen in de bench doet. Lang niet altijd. Maar bijv bij bezoek of als we in dezelfde ruimte zijn als zij terwijl ze in de bench zit.
Voor de andere honden geld, bench in als je blaft (tenzij ze bijv blaffen omdat ze iets horen en t niet vertrouwen oid. )
En dat werkt hier heel goed. Nu blaft Chick nooit. :') Ik schrok van de week zelfs toen ze blafte omdat ineens besloten had dat de ventilator die boven voor het raam stond gevaarlijk was... (we stonden buiten..)

Boellie blaft als ie zn zin niet krijgt. Dus als ie wil spelen en je speelt niet met hem bijv. Dan stuur ik hem naar zn bench. En als ie rustig gaat liggen mag ie eruit. En als t kan spelen we dan ook gerust even.

Maar moet toegeven, ik heb nog nooit eerder zo'n vocale hond gehad.. En dat is best wel eens lastig :o Gelukkig zitten we veel op een industrie terrein dus daar kan ik t allemaal wel wat langer laten gaan voordat ik ingrijp. Maar thuis grijp ik eerder in. Al doet ze t daar alleen in de bench. Maar thuis hebben we wat andere problemen waardoor ze zo tekeer gaat :o

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:39

Ohja inderdaad. Het is soms heel lastig! In de bench is ze vrij rustig en blaft ze niet. Al gaat ze er overdag liever niet in en 's avonds geen probleem. Ik hoef dan in principe via de webcam maar max 2 keer te zeggen dat ze moet gaan liggen en dan slaapt ze ook uren. Dus dat is heel fijn als ik niet thuis ben.

Maar inderdaad als ze maar meent dat ze haar zin niet krijgt of ze vind dat we maar met haar mee moeten spelen (vooral Lupa dan) en als jet het corrigeert met een 'Nee' dan krijg je nog een hoop gemopper na. Ik ben bang als ik hier de bench voor gebruik ze dat als negatieve plek gaat zien. Hier roepen werkt soms, maar voornamelijk erg kort. Kluif aanbieden etc zelfde verhaal.

Misschien een andere 'time-out' plek zoeken? Vind het zo sneu klinken maar als ik er goed aan terug denk is het vaak wel in d'r '' overprikkelheid ''.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 10:54

Haha Djessey precies zo. Bij een stemcorrectie komt er nog een hoop gemurmel achteraan. Daarom negeer ik veel.
Maar als voorbeeld; als wij gaan eten dan gaan ze allemaal de bench in. Frummel ligt of tijdens t koken bij mij in de keuken, of als ik even haast heb leg ik haar in de bench. Dan eten en als mn eten een beetje gezakt is na 15 min ofzo dan laat ik ze uit. Soms zit daar ook rustig een half uur /3 kwartier tussen als we druk zijn.
Maar gisteren kwam de jumbo boodschappen bezorgen. Dus boodschappen opgeruimd en toen kwam bleek dat er iets mis gegaan was met het bestand van de bestelling naar de leverancier doorsturen. Dus dan wil je dat snel even uitzoeken en dat ''snel'' lukt natuurlijk niet. En dan begint ze te miepen.
Pak ik haar , als ze even stil is, uit de bench en leg ik haar naast mij in de mand is t goed. Maar ze is het er dan niet mee eens dat ze daar in de bench ligt terwijl ze ons gewoon hoort en ziet..

Als ik bijv met haar op de bank lig en ik stop met kriebelen dan wil ze ook wel eens miepen :') Dan zeg ik duidelijk ''nee'' en als ze dan doormiept leg ik haar buiten handbereik op de bank. Dan gaat ze eigenlijk altijd rustig liggen en na wat draaien en met ik die ga verzitten/liggen dan liggen we uiteindelijk weer bij elkaar en dan is er ook geen gemiep meer.

Zo gaat hier alles in de bench als er bezoek is. Want anders is het soms bijna onmogelijk om binnen te komen met die stuiterkonijnen :+ Zodra t bezoek zit en wat te drinken gekregen hebben zijn Boellie en Chick altijd al lang rustig, als ze niet al gewoon liggen te slapen, en dan mogen ze de bench uit. Maar wel alleen als ze rustig en stil zijn.
Dat krijg ik die kleine nog niet echt aan der verstand :(:) Dus die krijgt tegenwoordig voordat t bezoek binnen is iets te kluiven waar ze even mee bezig is en dan is ze rustig als t op is of als iedereen zit en dan mag ze ook uit de bench. Maar ook dit werkt niet altijd met echte bekenden.
Maar dat vocale vind ik ook wel lastig af en toe.

De bench is bijv savonds en snachts of als we weg gaan ook geen probleem. Alleen wel als we er te lang bij blijven dus bijv koken, eten en dan iets wat we tussendoor even snel af willen maken.
Ga ik beneden de levering/bestellingen doen is er niks aan de hand. Ook als ze ons volop hoort.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:21

Ja heel herkenbaar allemaal.
Ylvi ook zo vocaal en gaat idd met je in discussie. Ze kan ook gezellig kletsen en dat is wel weer heel leuk.

Het blaffen is hier inmiddels wel aardig verminderd. Ik heb toch wel gecorrigeerd met stem Ylvi nee! En dan alternatief geboden.. bij me roepen. Afleiden met iets anders en als ze echt doorging en Nysse last had idd in de mand achter de hekjes tot er rust was. Nu vooral veel gepiep om van alles en ik probeer het vooral te negeren. Maar valt me soms zwaar heel eerlijk. Het kan zo irritant zijn :D

Het zit bij haar toch wel echt in snel overprikkeld zijn. Dus let nog meer op duidelijkheid structuur en 'gedwongen rust'. Ze kan ook vocaal worden van moeheid. Echt een kleuter die ADHD wordt dan. Het blijft telkens weer aankijken of ze juist rust nodig heeft of wat werk.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 11:38

Heel herkenbaar hoor.

Ik heb trouwens gister Djessey maar eens t commando ''lig/liggen'' geleerd :') Dat kende ze nog niet. En iedereen geeft haar dat commando en ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen dus dat doet ze dan ook niet natuurlijk.
Maar binnen 3 minuten zat ie erin. Vleesstripjes doen wonderen :D

En net stond er ineens een leverancier voor de deur.. gisteravond nog besteld.. rond 19.00 en nu al geleverd.. :wow:
Dus ik ga zo de hondjes weer proefkonijn laten spelen en uitpakken/foto's maken _O-

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:27

Was al bang dat wij weer iets geks hadden haha. Ik ga er eens mee aan de slag en wat langer negeren en een ander commando naar plaats voor geven. Ondertussen is op de bench plaats en in de bench voor als we weggaan. Prima. Een eigen mand heeft ze namelijk nog niet.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:27

Skip is gelukkig aardig stil in huis. Hij blaft eigenlijk alleen als hij het huis aan het beschermen is tegen ongenode langslopers :+ En dat zijn er wel een aantal per dag want we wonen direct aan een stoep. Vooral als mensen stil gaan staan voor ons raam dan slaat hij aan. Gelukkig heeft niemand er last van als hij een keer blaft.

Vannacht heeft hij beneden in de bench geslapen bij pap, totdat pap om 04:45 naar zn werk ging. Om 05:05 ging het "luchtalarm" af. Toen mn kussen en dekbed maar gepakt en beneden bij hem gaan proberen te slapen.

Helaas had Skip geen zin meer in slapen. Binnen een uurtje moest hij plassen en vertikte dit weer met zn kraag om, dus in het park zn kraag maar weer af en hij rent gelijk naar de eerste boom. Kraag gelijk weer om en poging 3 tot slapen. Uiteindelijk is hij ook maar gaan slapen en werden we net om 11 uur wakker.

Skip is gisteren gecastreerd dus daarom heeft hij een kraag om en mag hij de komende dagen even geen traplopen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:28

Als mijn broertje 's nachts weg gaat dan doet hij Mera even de tuin in. Daarna terug de bench met een kong gevuld met pasta. Ideaal want zij gaat daarna weer verder slapen tot wij beneden komen :)

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:40

xDenies schreef:
Als mijn broertje 's nachts weg gaat dan doet hij Mera even de tuin in. Daarna terug de bench met een kong gevuld met pasta. Ideaal want zij gaat daarna weer verder slapen tot wij beneden komen :)



Daar heeft pap echt geen zin in! Die doet echt alleen wassen, aankleden, tandenpoetsen, brood uit de koelkast pakken en weg.

Het is ook nooit nodig omdat Skip altijd boven bij mij slaapt. Ik had de wekker al om 05:15 gezet om hem uit de bench te halen. Dat werd dus even 10 minuten eerder. In deze situatie geeft het niets. Ben al blij dat hij uiteindelijk gewoon lekker heeft liggen slapen want gisteren bleef hij gewoon als een zombie op de bank staan, de kraag heel hard hatend! Stond hij daar zomaar een kwartier met zn kop laag, als versteend op de bank. Gelukkig lijkt hij de kraag nu steeds meer te accepteren.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:43

Ooh haha, hier was het geen kwestie van zin hebben :') Pup moest bench leren dus hij werkte daar maar aan mee haha. Straks als ze geholpen is slaapt ze ook gewoon boven en dan is het hele gedoe ook wel over gok ik.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 13:21

Blonde vraag misschien, maar wat is de reden dat ze naar boven mag als ze geholpen is? :o

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:34

kiwiwitje schreef:
Blonde vraag misschien, maar wat is de reden dat ze naar boven mag als ze geholpen is? :o


Omdat ik het sneu vind haar nu te laten wennen aan boven en wanneer ze loops is kan ze niet zonder toezicht met Bo. Dus dan moet ze weer apart. Dan liever nu apart en wachten tot het achter de rug is en dan verder kijken :) Dan zou het plan dus zijn dat ze net als de rest bij mij slaapt.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 13:48

Ohh op die fiets. logisch! :)

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:48

AJ en Zig zijn verschrikkelijke blaffers die direct een time-out krijgen bij onnodig geblaf. Doe ik dat niet, dan zit ik de hele dag in die herrie :+. Dat heb je met die blafrassen :'). Hier blaffen ze dus weinig mits waakblaf of als we buiten zijn. Ik vind wel dat ze mogen blaffen, omdat honden nu ook zichzelf mogen zijn, maar dus alleen buiten.