Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:50

kiwiwitje schreef:
Ohh op die fiets. logisch! :)


Ja het is gewoon afwachten maar wel met de nodige maatregelen om puppies te voorkomen :)


Haha, blafrassen? Je had Border Collies toch? :') Is dat een blafras?

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:00

Blij dat ik niet de enige ben die met het 'blaffen' kampt haha.

Hier wordt wel eens geblaft als de bel gaat, maar dat vind ik an zich nog geen ramp - mensen mogen best weten dat er een hond zit die waaks is - want ze stopt er ook mee als ik zeg 'het is klaar'.

En Arya blaft soms wel eens als ze overprikkeld is/veel moet verwerken ineens en ze dan andere honden ziet aan de lijn - deed ze gister bv. toen er opeens heel veel honden achter elkaar binnen kwamen bij de manege waar we voor de eerste keer op les gingen. Toen heeft ze 4/5 honden uitgeblaft, maar na een paar minuten druk maken was het eigenlijk wel weer oké - ondanks dat er nog veel meer honden binnen kwamen. Ze past zich redelijk snel aan tot nu toe. Kon het haar ook niet kwalijk nemen want het was een nieuwe plek, en er waren opeens echt veel honden op een vrij kleine plek aan't wachten tot de les zou beginnen. Maar na die eerste paar stressvolle minuten, had ze zich al goed aangepast en reageerde ze ook niet echt terug meer op andere honden die gingen blaffen, dus dat vind ik dan al mooi; dat ze er weer 'uit' komt en het positief 'afsluit'.

Tijdens het spelen met andere honden los doet ze het ook wel, om uit te dagen, maar ze heeft ook wel snel door dat uit blaffen meestal niet helpt om aandacht te krijgen haha. Maar met spelen vind ik het an zich geen heel groot probleem, want honden die er niet van gediend zijn zetten haar ook weer op d'r plaatst en dan komt de boodschap meestal wel aan. En dan merk je soms toch ook wel dat ze een herder is hoor, want die zijn an zich kijkend naar karakter trekken toch wel erg vocaal ook - ook met spelen thuis of als ze iets niet mag en we zeggen dat, gaat ze echt commentaar leveren :') :') Deed onze Rex ook graag haha. Maar ik wil ook niet dat het blaffen overmatig blaffen wordt, dus ik probeer er wel ook echt aandacht aan te besteden. Met spelen buiten zit ik er wat minder hard op, maar voor de rest en zeker aan de lijn probeer ik er wel echt aan te werken.

Soms met bezoek - echt met specifieke personen, want het gros van de mensen reageert ze best rustig op. Wel enthousiast maar rustig - kan ze ook echt idioot doen en als ik weet dat die personen langskomen, dan gaat ze ook preventief in de bench en negeren we haar tot ze weer rustig is en dan mag ze eruit, want dan wil ze ook wel eens even blaffen. Maar goed, ze moet ook nog steeds veel leren natuurlijk. Nu bijna 3 maanden hier, en er is al veel geleerd maar nog lang niet alles hihi.

@kiwiwitje
Het pakket komt net binnen! Bedankt voor de extraatjes, super leuk! Het ziet er super uit allemaal. Benieuwd hoe Arya straks reageert op die filetjes, om mee te trainen. Gister met de les was het zo spannend voor d'r allemaal (een nieuwe manege bak waar ze paarden poep stukjes kon uitvissen: FEEEEEEST!) dat ze lastig de aandacht bij mij hield soms met alleen de 'gewone' beloning snoepjes die ik normaal gebruik. Die waren niet interessant genoeg - met de worst van de instructrice gedroeg ze zich voorbeeldig en was ze extreem gefocust _O- _O-. Ik hoop dus dat ze dat met die nieuwe trainings filets van jullie net zo goed gaat reageren hihi. Vooral de eenden stukjes zien er heel fijn uit, lekker zacht en makkelijk weg te werken zo te zien. De kip is wat harder, dus ik denk dat ik die ga gebruiken voor tijdens de wandelingen hier thuis. En zo leuk dat kerst pakket. Benieuwd wat erin zit, maar we moeten nog even wachten hihi!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:16

Hier blaf Senna ook. En zeker als mijn man van huis is, dan denk ze dat ze extra moet waken. :+ Maar stop gelukkig als ik roep klaar. Alleen buiten niet en zeker als er vreemde katten lopen.

Oh leuk kerstpakketje moet denk ik weer gaan bestellen bij Kiwitje.

Kiwitje hoe krijg je die veendrek eigenlijk in je kat? Hier haal ze echt der neus op en loop weg. Senna eet het met lange tanden door der brokken.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:22

Ylvi stond de laatste tijd ook opeens weer zo richting de tuin te blaffen en piepen maar na het zien wegrennen van meerdere muisjes snap ik waarom :+

Vanochtend had defensie schietoefeningen in het bos toen we er wandelden. Goede oefening. Heb ze wel even vast aan de lijn gehouden vd zekerheid maar na aantal minuten kwam al de ontspanning en trok ze zich er weinig meer van aan <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:27

Kijk deze actie foto dan :')

Afbeelding

Snow springt echt bovenop haar _O-

Het begint zo.

Afbeelding
En dan... kaboem haha


Awww. En ze keek nog zo schattig <3

Afbeelding

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:31

Ik zit net even opgezadeld met Brit terug te kijken. Heeft ze les van Tineke bartels en liggen er gewoon drie koningspoedels in de rijbaan <3

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:33

Wij kwamen er vorige week 1 tegen Anna. Wat een showerdje was me dat zeg. Die hele houding. Zo koninklijk!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:36

suze_ schreef:
Wij kwamen er vorige week 1 tegen Anna. Wat een showerdje was me dat zeg. Die hele houding. Zo koninklijk!


Ja dat doet Mila ook, dat is net een Fries paard als ze ergens opgewonden over is en dan in hoog verheven draf gaat :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:00

Ja met vreemde of gerommel aan de deur etc slaan ze hier ook aan. Maar dat is klaar wanneer we dit vragen. Gisteravond op straat vond Mera ook iets dood eng want die sloeg ook aan maar er was echt niets … :P Verder blaft hier eigenlijk nooit iemand. Gelukkig :o

Ik heb net Lady and the Tramp gekeken. Nou dat was ook maar heeeul raar voor de monsters hier.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:03

Hier werd gister wel geblaft naar de föhn. Dat was natuurlijk niet oké, dat vrouwtje met dat enge ding aan kwam zetten wat warme lucht blaast :') Was nogal een dingetje. Moet ik goed gaan oefenen met d'r, wil ik een waterblazer kunnen gaan gebruiken in de toekomst, buwhaha.

En heel af en toe blaft ze nog opeens naar de stofzuiger 8)7
Dat is gelukkig wel al ver eruit haha. Met elke dag stofzuigen zou je verwachten dat ze er ondertussen wel aan gewend zou zijn :')

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:06

Haha, heerlijk heh al die eigen karaktertjes. Ik lees iig dat je cursus oké ging ;) Ze zal ook vast jouw spanning wel een beetje gevoeld hebben.

Ik probeer hier toch zelf wel een beetje bij de basics te blijven met beloningen. Op de cursus was er iemand die frikandel had en deze week ook iets gemengd met eierkoek .. nou serieus - dat gaat me echt veel te ver hoor. Ik beloon gewoon met de E&C brokken (puppy en zalm nu gehad).

Ik hoop ooit nog dat Bodhi het afleert om naar paarden te blaffen. Hij vind ze echt gewoon eng en ik moet er meer mee trainen maarja. Op vakantie negeert ie ze (wandelpad is langs de wei). En met Mera gaan we het wel zien haha.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:13

Ik heb nu elke keer van die kleine trainer snoepjes in 3 smaakjes en dat gaat er normaal goed in, maar op de cursus, de eerste keer weer sinds een lange tijd dat we naar zo'n plek gaan waar veel honden enz zijn op nieuwe locatie) kan ik me wel voorstellen dat het gewoon heel veel is allemaal voor d'r. En als ze dan op iets reageert wat iets minder gezond is vind ik dat voor 1x per week niet zo'n ramp. Ze vind paardenpoep namelijk erg lekker en ze zoekt echt de stukjes tussen het zand uit (echt: snuffelen kan ze zo onwijs goed. In de stromende regen gisteren had ze geen problemen met het volgen van sporen en het vinden van konijnen keutels op de heide), dus ik moet echt iets hebben waar ze dus echt bijna d'r nek voor breekt want anders was het best een opgave om d'r af te leiden (maar het zal denk ik ook elke week wel beter gaan met aandacht erbij) Overall, mogen we terugkijken op een leuke les waarin we echt al goede momenten hadden en ik ook met een prettig gevoel bezig was dus dat was fijn.

Ik heb nu van kiwiwitje die eenden en kipfilet stukjes gekregen en ga eens kijken hoe ze daarop reageert, anders ga ik die geven tijdens de les. Brokjes is ze wat langer mee bezig dus werkt hierdoor niet heel goed bij haar.

Ze zal ook idd wel spanning van mij gevoeld hebben, maar ik ben soms ook gewoon erg lomp hoor (de spanning viel me uiteindelijk best mee. Voor de aanvang van de les was ik dus wel behoorlijk gespannen ja, maar tijdens de les waren we zo druk bezig dat de les al voorbij was voor ik het doorhad). Dan zit ik weer met die riem te klooien of krijg ik d'r net niet mooi naast me zoals ik wil, zit ik te klooien met beloningen pakken uit het zakje, en van die kleine dingen haha. Ik moet echt gewoon wat handigheid erin krijgen. Ik loop hier thuis natuurlijk veel in het losloop gebied en ben ik ook geen uur lang bezig, dus dit was ik niet meer echt gewend natuurlijk hihi. Ik oefenen wel aan de riem lopen tijdens de kortere rondjes over straat, maar is toch anders als dat je in zo'n bak bezig bent met nog 8 andere honden kort in de buurt (de bak was in 3 stukken verdeeld, dus super veel ruimte was er niet perse, maar hierdoor wel goede oefening voor Arya ook met de honden om d'r heen allemaal) De instructrice heeft er gewoon echt 'feeling' voor en meer ervaring dus bij haar deed Arya echt alles super netjes als ze haar gebruikte met voordoen en oefenen tussendoor als ik even vastliep.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-11-19 15:20, in het totaal 6 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 15:13

Ach Denies, als je goed oplet komt t wel goed. Djessey en Boellie lagen ook gewoon in dezelfde mand toen Djes loops was. Maar indd niet zonder toezicht in dezelfde ruimte.Komt goed! :)



Cursebreaker; graag gedaan! :D Ben heel benieuwd wat ze er allemaal van vind!
Die kip is indd vrij grof. Krijg daar als t goed is wel andere van binnen binnenkort! :D We blijven natuurlijk neuzen naar nieuwe dingen.
Haha ga je hem echt bewaren tot kerst? :P Dan had ik hem stiekem in een sintdoos moeten stoppen :') :')

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:22

Je moet ook zeker doen wat voor jullie goed werkt! Maar ik ga hier echt niet beginnen aan dingen als frikandel etc. Ik wissel af met de smaak brokjes (dit zijn kleine brokjes dus die zijn echt zo weg) en daar moet ze het maar gewoon mee doen. Gelukkig maakt het voor Mera niet uit wat ze krijgt maar dat ze iets krijgt. Bodhi reageert bijvoorbeeld alleen op de Henart snackjes. Als ik daar een uur mee zou moeten trainen kan ik nog wel een extra baantje aannemen want die dingen zijn kneiter duur :')

Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden voor zaterdag. Bang dat ik teveel van ons wil laten zien om die truus een poepje te laten ruiken. Maar heb deze week ook genoeg aan mezelf met ziekenhuis etc dus een beetje een valkuil.

Ja wie weet valt het wel mee Kiwiwitje! Dat hoop ik eerlijk gezegd haha. Maar we gaan het wel gewoon aankijken. Ze is nu een half jaar geweest dus ben benieuwd wanneer het gebeurd. Als het maar niet volgende week is en ook niet de 3e week van maart :')

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 15:26

Ik drukte op verzenden toen de bezorger hier net aan kwam :') ipv dat ik even wachtte..

Punjab; hier eten zowel de honden als katten het heel gemakkelijk door hun voer. Zelfs de 2 kieskeurige katten eten t zo op.

Fijne oefening Suze en wat een heerlijke foto's! Zulke gave hondjes!

Haha Anna, ze hebben indd meerdere koningspoedels. Ook ''bonte'' geloof ik.

Denies; je moet de tv voor Djessey eens aanzetten met echte hondjes of paarden..... :+
Frikandel word echt heel veel gebruikt als beloning. Vooral bij honden die hun aandacht makkelijk verliezen. Heb bij Boellie een tijd gewerkt met Kaas als pup omdat ie niks anders at dan zn KVV (en dat word wel een kliederboel qua belonen.. :P
Maar ook bij angstdingen helpen ''speciale'' beloningen goed zeker als ze als mega lekker gezien worden of heel sterk ruiken. En je moet eens kijken hoeveel er in de showring staan met frikandel :')

Boellie vind paarden niet boeiend. Maar Chick gaat altijd helemaal los(als in word knettergek) als ze paarden ziet. En zij is er mee opgegroeid..


Hopelijk plant ze de loopsheid een beetje handig :P En lekker die muts laten, je hoeft je toch voor niemand te bewijzen. Hou het leuk voor jou en je hondje en negeer dat soort mensen! Dan heb je er zelf veel meer plezier in. En al gaat t niet zoals gehoopt. Alles is weer een leermoment. Voor jou en voor Mera. :)
Hoe meer zenuwen en hoe meer druk, hoe groter de kans dat t niet lukt.


Cursebreaker ; ik stuur je zo nog even een pb over de beloningsdingetjes.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:54

Nou kiwitje heb ik denk ik weer verwende speciale katten. :+

Haha Suze die actiefoto. Word altijd zo knuffelig van jou foto's. Zo lekker fluffy.

Denise gewoon gaan en je niet te zenuwachtig maken. Want dan merk Mera het ook endan groote kans op misschien teleurstelling. :o

Nou ik heb zo een hond hoor. Buiten huis bijna niet om te kopen met lekkers. Heb echt van alles geprobeerd. Zelf een keer spek gebakken. :+ Maar zal weer eens proberen misschien dat ze het nu wel interessant vind.

Oh Anna heb die herhaling gemist. Wou vandaag kijken vanwege visite gisteren.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 16:09

Spek gebakken _O- Werkte zeker ook niet? :P

Ik was hier juist positief verrast met die veendrenkstof. Want ik heb 2 katten die zwaaar kieskeurig zijn. En dan hebben we t over Boellie nog niet gehad :+ En zelfs boellie likt t van de lepel _O-

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:53

Hier beiden geen blaffers maar Dexter heeft wel de vreselijke gewoonte om te piepen/kreunen/grommen naar balletjes die nét buiten zijn bereik liggen >;) :roll: Rete irritant. Met commando 'vast ' pakt ie ze dan wel en als ie dat niet doet gaat het balletje naar een andere plek waar Dexter niet is :Y)

Suze, jouw hondjes zijn echt knap <3 En nu ook nog een knappe kat op de foto :))

CupCakes_

Berichten: 3321
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:00

Kiwiwitje zijn die trainers ook geschikt voor pups? Ik ben namelijk op zoek naar iets anders dan brokjes, want we mogen deze week ook beginnen aan de basiscursus *\o/*

Ik dacht dat ik een van de weinige was met een pup die het blaffen ontdekt had, hij blaf vaak voor niets. :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 17:03

CupCakes_ schreef:
Kiwiwitje zijn die trainers ook geschikt voor pups? Ik ben namelijk op zoek naar iets anders dan brokjes, want we mogen deze week ook beginnen aan de basiscursus *\o/*

Ik dacht dat ik een van de weinige was met een pup die het blaffen ontdekt had, hij blaf vaak voor niets. :Y)

yes! :) je hebt de filet trainers (die krijg ik denk ik komende week weer binnen. ) Maar de blokjes, en dan zeker de mini, of de hapjes zijn zeker heel geschikt!

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:05

Mijn huidig 2tal blaft amper. De hele roedel samen blaft amper. Mijn overleden labrador x rottweiler blafte erg graag en nooit eruit gekregen.

Overigens met Kenzo halen wel de oudjes keer mee genomen om kennis te maken. Met Kymo geen honden mee genomen bij ophalen en enkel afgesproken als Kenzo erg de neiging zou hebben Kymo opbte willen eten dat ik Kymo binnen 1 week terug mocht brengen.
Binnen 24 uur gebeld dat hij Kymo nooit meer terug kreeg haha

Kenzo agressief naar honden door angst. Dus expres in huis laten kennismaken met gelijk de volledige roedel zodat Kenzo steun had. Ging fantastisch

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:13

@kiwiwitje
Het was idd de bedoeling om de doos tot kerst te bewaren. We wilden naast wat speeltjes ook wat lekkers onder de boom leggen dus die kerst doos is perfect hihi. Kijk eens hoe blij ze is met alles (heb alles in curver boxen gedaan zodat het niet geurt en vers blijft)

Afbeelding

@xDenies
Kan me voorstellen dat je het spannend vind van a.s. zaterdag en balen dat je ook nog met het ziekenhuis zit enz.

@punjab
Ook al iets van SMAC ofzo geprobeerd? Dat had die instructrice gister bij zich en arya was er zo gek op dat ik nu nog afdrukken in m’n vingers heb staan - heb zo vaak Rustig moeten zeggen als ze beloond werd en alsnog voel ik me een gatenkaas :')

@suze
Wat een leukerds heb je toch <3
Echt genieten die foto’s!

En die poedels in de bak terwijl britt met George aant rijden was, zag er geweldig uit. Prachtige honden <3

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 20:28

Fijn dat ze er zo blij mee is! :D En veel plezier met kerst met de doos! :P

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:30

Kiwiwitje, ooh ik geloof zeker dat er gigantisch veel mogelijk is om te voeren :P Maar ik vind die snoepjes in een winkel (zoals Amiguitos en Henart) gewoon gigantisch duur om een cursus mee te lopen. Ik vond brokjes (gewoon als voer) eigenlijk wel een mooie oplossing. Had het liefst de Henne gegeven maar die is er alleen in 5kg haha. De WOW vind ze niet lekker genoeg dus zo kwam ik bij Edgard & Cooper uit.

Vonden ze hier paarden maar niet boeien. Wil heel graag een foto met Beeb, Bodhi & Mera en mij erbij natuurlijk maar zie het nog niet gebeuren -O-

Ja moet het maar even van me af schudden. Ik weet dat ze het wel kan en als het helemaal mis gaat gooi ik het wel op haar pubertijd, dat vond de juf een goede reden **\O/**

Ik zie jou al helemaal staan punjab, lekker kokkerellen voordat je met de hond weg gaat :') Ik denk in plaatjes haha.

Haha Kaus, arme Dexter :P Ik had hier een keer toen ik wegging een konijnenoor gegeven en toen op de webcam zag ik dat ze die in haar 'ik-ben-nu-even-boos' moment uit de bench had gedouwd. Lag ze er heel sneu naar te kijken. Gelukkig was m'n broertje thuis maar Mera had het opgegeven en ging slapen. :P

Netjes zo in die bakjes cursebreaker! En die kerst doos is vanuit de webshop van kiwiwitje? Echt ik blijf happy van jouw boeken! <3
Aan de ene kant wel blij met het ziekenhuis. Vraag al 9maanden om een echo van mijn schouder en kreeg van alles (MRI-botscan) en nu eindelijk een echo, kon binnen 3 dagen terecht. Maar moet ook de TENS gaan inleveren en naar het zogenaamde beweegplein dus ben benieuwd … Gister bij de fysio met gewichten moeten oefenen én twee uur moeten werken dus heb weer lekker pijn sinds gister middag.

En we zullen dooooorgaaan … :wave:

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 20:39

Ja t moet wel een beeeeeetje betaalbaar blijven natuurlijk en lekker gevonden worden.

Frikandel is goedkoop en lekker voor de meeste honden en je kan heeeeeeel veeeeeel blokjes snijden uit 1 frikandel. En dan best lang mee doen.. :P En zeker als t maar 1x in de week is valt t wel mee. Ik denk dat je ook van de meeste trainingssnoepjes a la dierenwinkel kwaliteit (dus die zachte mini botjes in alle kleuren van de regenboog bijvoorbeeld) je af moet vragen of je dat moet willen geven als je t vergelijkt met kwaliteit. :o


Maar ach, doen wat werkt voor jou en je hond is t belangrijkste!
Misschien photoshoppen? :P


Hopelijk krijg je snel een keer duidelijkheid over waar je pijn vandaan komt. Dit is echt niet tof zo :(