Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:43

Ja nee die mini botjes pak ik sowieso niet. Dat is één bom aan graan. Die andere is wel op 70% vleesbasis maar gewoon erg duur. Ik heb zelf een beetje een fobie voor frinkandel dus dat zal ook wel mee spelen. Ik denk dat iedereen die wel krijgt als je veren in je frinkandel vind :')

Ja photoshop zou dan de enige oplossing zijn. Maar ooit … ooit .. oooooooit gaat het vast lukken. Gewoon een heel team optrommelen haha :P Jij m'n paard, jij die hond, jij die hond en ik ook nog ergens.

Ik hoop het zeker! :(

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:53

Heel veel sterkte Denies, hopelijk komt er nu iets naar voren!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 20:55

xDenies schreef:
Ja nee die mini botjes pak ik sowieso niet. Dat is één bom aan graan. Die andere is wel op 70% vleesbasis maar gewoon erg duur. Ik heb zelf een beetje een fobie voor frinkandel dus dat zal ook wel mee spelen. Ik denk dat iedereen die wel krijgt als je veren in je frinkandel vind :')

Ja photoshop zou dan de enige oplossing zijn. Maar ooit … ooit .. oooooooit gaat het vast lukken. Gewoon een heel team optrommelen haha :P Jij m'n paard, jij die hond, jij die hond en ik ook nog ergens.

Ik hoop het zeker! :(

Ohw gatver. Ik heb dat met van die vieze taaie dingen in verse worst of gehaktstaaf -O- Frikandel is wel veel vlees **\O/** :')
Niet dat t daar beter van word maar ach :')

De {:) doos is trouwens indd te bestellen net als eentje voor sint [&]

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:58

Ik knip die runderspaghettisliertjes in kleine stukjes en mix die met Edward en cooper brokjes en gedroogde hartstukjes. Daar doen ze het allebei wel voor. Als ze willen :+

Als ik op de FB pagina van het ras meelees ben ik toch vaak blij te lezen dat het hele ras soms zo rete eigenwijs kan zijn en het zijne denkt over hoe snel te reageren op commandos :+

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:00

Ik ga ook 2 doosjes bij je bestellen vd kerst kiwi begin december! Heb je ook vd poes? Alhoewel die maak ik blijer met 50 minimuisjes denk ik welke hij dan binnen 1 dag allemaal onder de boekenkast kan meppen. :=

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:01

Denies nog een :(:) voor jou. Het is niet niks. Zorg goed voor jezelf :*

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:55

Denise gelukkig was de spek over van het eten haha. En dat beelddenken van je is niet altijd goed. _O-

Hopelijk vinden ze wat. Heb je ook al eens aan acapunctuur gedacht ? :o

Kiwitje zorg maar dat je genoeg kerstdozen heb gok ik zo maar.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:01

Zo heb weer 5 pagina’s gemist.

Zoe gefeliciteerd!!

Denies hier negeerde ik blaffen tot het echt ver ging dan was het “nee”. Hopelijk komt er nu vooruitgang!

Kiwi leuk foto’s! Wel foto’s maken als ze er zijn!

Ik zag nog een zieke voorbij komen, beterschap!

Suze mooie foto’s, altijd gek met die katten hè, op die ene kijkt ze super lief! <3

Zozenn : wat een rare situatie! Ik zou er zelf ook niet happy mee zijn...

Sorry als ik
Iemand vergeten ben, het is niet expres! Bijlezen op telefoon is waardeloos :=

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:13

Ik dacht net .. ik doe de pootjes even in een bakje water voor tegen het zout. De keuken is nu natter dan de pootjes **\O/**
Ze zijn hier dus al flink aan het strooien.

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden!

Leuk Kiwiwitje! Het is dat ik momenteel helemaal blut ben anders zijn dat echt van die hebbedingetjes <3
En frikandel veel vlees … jaa .. :')

Nee dat beelddenken is inderdaad niet heel handig Punjab :P Maar aan de andere kant heb ik soms wel de grootste lol daar door haha. Ik heb nog niet aan acapunctuur gedacht maar mede ook omdat ik 7kleurenschijt van naalden :P Probleem is ook gewoon dat we niet weten waar je moet beginnen. Pijn zit namelijk overal en afhankelijk van de bewegingen wordt het op een plek erger.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 22:40

In principe heb ik niet speciaal voor katten. Maar als je dat aangeeft bij de bestelling dan kan ik er wel dingetjes in doen die ook voor katten geschikt zijn. :)


Haha ja ik denk dat ik nog wel dozen bij kan gaan bestellen _O-

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:33

Gaat goed met de shop kiwi!! Erg leuk initiatief
Ook van die dozen!
Hoe gaat het met de pupsels?

Denies vinden ze het paard eng? Of zo leuk dat ze in de staart hangen :+

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:44

xDenies schreef:
Ja nee die mini botjes pak ik sowieso niet. Dat is één bom aan graan. Die andere is wel op 70% vleesbasis maar gewoon erg duur. Ik heb zelf een beetje een fobie voor frinkandel dus dat zal ook wel mee spelen. Ik denk dat iedereen die wel krijgt als je veren in je frinkandel vind :')

Ja photoshop zou dan de enige oplossing zijn. Maar ooit … ooit .. oooooooit gaat het vast lukken. Gewoon een heel team optrommelen haha :P Jij m'n paard, jij die hond, jij die hond en ik ook nog ergens.

Ik hoop het zeker! :(


Ik wissel af, de éne keer heb ik een 1,5kg emmer gekleurde granen botjes, de andere keer droog ik zelf snoepjes van 100% vlees. Er gaan hier nogal wat snoepjes doorheen in een week, als ik uitsluitend duur spul zou geven, dan ben ik de 15e van de maand al blut -O-

Hier krijgt Skip dus echt alles wat ik tegen kom en handig vind om als snoepje te geven, van Action snoep tot Hornbach en dierenwinkel, katten snoepjes en soms een zakje brokken.

Maar dan heb ik ook het geluk dat Skip nergens allergisch voor is en ook geen problemen ondervindt van snoepjes met bijna alleen granen erin.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 09:50

Nynkster schreef:
Gaat goed met de shop kiwi!! Erg leuk initiatief
Ook van die dozen!
Hoe gaat het met de pupsels?

Denies vinden ze het paard eng? Of zo leuk dat ze in de staart hangen :+

Thanks! :D Ben er blij mee. En we blijven zoeken naar dingen die we toe kunnen voegen *\o/*

Puppies doen t goed! Groeien mega! Ik hoop dit weekend of begin volgende week langs te gaan. Ik wil eigenlijk wachten tot de oogjes open zijn. Niet l*ullig bedoeld, maar nu zijn t nog cavia's ipv hondjes :P En t is voor ons een flinke rit om te doen. En ik wil er sowieso naar toe als ze een week of 6/7/8 zijn voordat ze gaan verhuizen. Omdat je dan wel redelijk kan zien hoe ze worden :o





Hier ook geen allergieen oid. Maar ik wil wel dat wat ik ze geef niet al te vol rommel zit.. + in veel van die dingetjes zit ook iets van vis. En daar kan ik zelf niet tegen.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 20-11-19 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:51

Hier ook gewoon gekleurde mini botjes in 3 smaken die ik doordeweeks gebruik omdat ze die normaal gewoon lekker vind - maar doordeweeks gaat er toch ook wel minder in op een dag, in verhouding, als wat ik op een uur tijd op de les doe zoals ik afgelopen maandag had. Maar goed; ze is er tijdens de les dus gewoon niet genoeg op gefocust, ze zijn niet interessant genoeg om haar aandacht weg te halen op bepaalde momenten, dus dan kan ik wel willen dat ik geen worst of iets anders 'slechts' moet gebruiken, maar als dat Wel werkt dan ga ik dat dus wel gewoon doen. Ik duw er liever even iets in van frikandel of worst en dat ik lekker kan trainen 1x per week, als dat ik de helft van de les bezig ben met de aandacht erbij te krijgen.

Nu eerst die eend filet gebruiken wat ik van kiwiwitje heb. Daar gaat nu wel echt m'n voorkeur naar uit omdat het ook gewoon goed gedroogd vlees is zonder rotzooi erin - hier ook geen allergieën ontdekt tot nu toe, maar het liefst geef ik ook zo min mogelijk kleur en smaak stoffen en andere toevoegingen. Gister werd ze er wild van toen ik het gaf, dus benieuwd hoe ze er maandag op reageert als ze heel veel prikkels en afleiding heeft. En ik ga binnenkort ook die mini trainer blokjes proberen van jou kiwi. Ben ik ook erg benieuwd naar!

@kiwiwitje
Wat zou je voor katten (kitten) aanraden? Sansa had gister een stuk eend filet te pakken gekregen toen het doosje nog openstond, maar dat kreeg ze echt niet goed gebeten en verwerkt terwijl die toch al redelijk zacht was bv. Dus die heb ik weer afgepakt haha.

En snap ik dat je ze nu nog niet heel interessant vind. Het zijn idd net cavia's op dit punt in hun leven :') Ze zijn rond 5/6/7 weken wel echt altijd op hun meest cute vind ik hihi <3

@suze
Ik denk dat het ras en de bijbehorende karakter trekken ook zeker wel een grote rol heeft in de manier van trainen. Sommige rassen zijn gewoon veel sneller gefocust en houden de aandacht beter vast of vinden trainen gewoon veel leuker als andere honden. Sommigen doen gewoon echt veel liever hun eigen ding tussendoor en vinden dat trainen niet zo belangrijk :')

---

Arya zit nu weer even in een periode dat echt niks in verhouding groeit hihi.
Ik vind d'r achterhand zo gigantisch uitzien tov de voorhand. En haar oren zijn echt net antennes :')
Ik vind d'r opeens zo groot ogen al. Waar is m'n fluffball puppy naartoe?!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-11-19 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 09:52

Ik stuur je even een PB. Want anders ''vervuil'' ik t topic wel veel met de webshop denk ik :o

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:28

Nynkster schreef:
Denies vinden ze het paard eng? Of zo leuk dat ze in de staart hangen :+


Nee ze vinden het echt eng. Bodhi gaat luid blaffend staan. Jaren terug had ik mijn vakantie zo gepland dat ik een week bij mijn paard in de buurt zat. Maar toen kregen we een hittegolf en wilde je echt niet het vakantiehuis uit :(

Afbeelding

Dit is toen de enige foto geworden haha.

Helemaal met je eens hoor mvdende, daarom pak ik gewoon voerbrokjes. Mera heeft ook nog geen gevoeligheid dus in principe kan daar alles in .. maar ik houd wel rekening met wat de andere honden binnen kunnen krijgen. De E&C brokjes kan ik zo af en toe ook wel eens aan Bo geven ter beloning :)

Cavia's ipv hondjes :') Leuke benaming! Ga jij er ook één uit dit nest aanhouden of niet, Kiwiwitje?

Het was van mij ook totaal niet bedoeld dat je het niet mag gebruiken hoor, cursebreaker. Maar dat wilt niet zeggen dat ik frikandel ga gebruiken. Er zijn nog zoveel meer opties voordat ik aan een frikandel ga beginnen. Vind het gewoon heel gek. Was het eerste bij de cursus dat geadviseerd werd, niet eens in eerste instantie beloningsbrokjes nee gelijk die frikandel.
Maar het voelt dat je het heftiger oppakt dan ik bedoel haha. Of je typt het zo haha. Maar je moet lekker doen wat voor jou werkt hoor ;)
Prachtige foto's weer!


Hier heeft het gigantisch gevroren dus de wereld was wit :) Mera liet ons wat langer uitslapen dus dat was fijn! Hoeven we niet in de spits te wandelen.


Afbeelding
Zie hier mijn krullenbol aan de andere kant.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:33

Hier is de wereld ook wit *\o/*
Dexter had de dauw op zn oortjes, wimpers en snorharen staan (en de oortjes naar achteren omdat ie leuke mensen zag :') ). Hij is vandaag voor het eerst een paar uurtjes naar de opvang. Haal m om 12 uur weer op.

Afbeelding

Ik geef nu voornamelijk de Alpha Spirit snoepjes. Vinden ze allebei erg lekker en als je ze in grote hoeveelheid koopt niet duur. Heb die botjes altijd maar troep gevonden. Dan liever gewone brokjes van een ander merk voor de afwisseling.

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:34

@xDenies
Sorry als het heftiger overkomt als dat ik het weer bedoel. Dat was niet de bedoeling hihi. Was gewoon een reactie ook op de algemene discussie rondom beloningen die ondertussen rond ging en dus ook niet persoonlijk naar jou bedoeld. En eerlijk: mijn voorkeur heeft het ook niet om meteen frikandel erin te rammen. Ik ga nu eerst kijken hoe ze maandag reageert op die eend filets, omdat ze daar gister wild van werd hier, en dan kan ik alsnog kijken wat ik erna doe. De instructrice had iets van SMAC (zo’n soort ham worst) mee en ik weet nu lig dat ze daar wel als een malle op reageert, lol. Maar voor ik daarop over ga, probeer ik ook eerst wat gezondere alternatieven :) Wil ook nog wat van die mini trainer blokjes bestellen bij kiwi - zijn ook veel verschillende smaken in - en kijken of ik dat dan nog kan afwisselen met die eend bv.

En toch hele leuke foto’s hoor wat je plaatst met het paard erbij! Ik hoop dat het je ooit toch nog gaat lukken en anders misschien toch photoshop hihi? Prachtige foto ook van vanmorgen! Hier mis ik die mooie zonsopgang en de witte wereld omdat manlief met Arya gaat ’s morgens vroeg. Ik ga dadelijk rond 12 weer en hoop dat het zonnetje dan nog net zo lekker schijnt als het momenteel nog doet.

@Kaus
Ahh kijk idd die dauw op Dexter z'n oortjes haha. Dexter lijkt er ook ergggg blij mee te zijn :')

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:41

Oh man SMAC heb ik vroeger als kleine meisje veel gegeten :') Je had zo'n leuke verpakking met een soort sleuteltje om het open te draaien haha. Maar ik vind het wel bijzonder van hondencursussen dat ze niet gewoon eerst op hondengebied beloningen zoeken maar gelijk naar mensenproducten uitwijken :P
Maar we snappen elkaar!

Jaa maar het was toen erg warm en hij had er al een stukje naast gelopen. Op vakantie reageert die l*llo niet meer op de paarden dus dat scheelt. Wie weet … het wordt vast ooit nog wel wat. Maar omdat ie zo blaft voel ik me tot last naar andere mensen en stel ik het uit :')

Aaahw die oortjes van Dexter! Haha!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:43

Denies dat is wel lastig!! Als ze het heel leuk vinden is het makkelijker te controleren dan angst..

Cursebreaker weg is je beertje! Maar nu wordt ze ook mooi <3

Kaus hier ook!! En koud dat het is!! M’n haar is bevroren

Kiwi : super leuk!! Ben benieuwd naar foto’s.

Wat een weertje! M’n haar is bevroren maar we hebben lekker gewandeld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 10:47

Ja zodra de oogjes en oortjes open gaan worden ze gelijk zo anders.

Afbeelding

hier was ze 6 dagen
Afbeelding
En hier was ze 3,5 week geloof ik

Van cavia naar hondje :')


Hier had t ook gevroren, maar we komen eigenlijk alleen hier op t stuk waar de zon opkomt. Dus echt veel heb ik niet gezien van het witte :P
Agos Dexter met de witte oortjes en haartjes
Ben benieuwd hoe hij het op de opvang doet!


Ik ga zeker foto's maken nynkster! :D
Hij is zo lekker fluffy <3
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 20-11-19 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:48

Anna79 schreef:
suze_ schreef:
Wij kwamen er vorige week 1 tegen Anna. Wat een showerdje was me dat zeg. Die hele houding. Zo koninklijk!


Ja dat doet Mila ook, dat is net een Fries paard als ze ergens opgewonden over is en dan in hoog verheven draf gaat :D


Zo herkenbaar dit _O-

Ik heb trouwens helemaal geen blaffer. Is ook nooit zo geweest, het zal er wel niet in zitten. Waaksheid kent hij ook niet en bezoek wordt heel mild begroet. Moet wel zeggen dat bezoek vanaf dag 1 is geïnstrueerd hem geen aandacht te geven maar gewoon eerst rustig binnen te komen dus misschien dat hij ook niet die associatie heeft met dat er dan iets leuks komt en daarom niet druk doet. Want als iemand op straat hem met een hoog stemmetje aanspreekt of aanhaalt dan is hij wel dol enthousiast.

Ik train trouwens ook met cheap ass snoepjes :+ Maar dat is ook omdat die hele kleine cheapo hartjes heel zacht zijn dus dan kan ik ze nog kleiner maken. Want Popo moet je echt met kruimels belonen anders staat hij 5 minuten te kauwen per beloning. Beetje lastig met volgen en zo haha.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:54

Afbeelding
Geef dr een sok en iedereen is blij :')

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 11:08

die sok! Geweldig!

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:17

Hahaha Mera apetrots met haar sok