Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:43

Super leuk Urona :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:03

Leuk hoor!
Wel fijn de keus tussen 5 pups!
Ben juist bang voor het tegen overgestelde.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:22

Ja ik meld mij ook! Afgelopen weekend een pup besteld, teef wordt deze week gedekt en dan hopelijk 1e week januari de pup halen.
Betreft een zwarte mechelaar uit sportlijnen, heb 2e keus van de reuen. Hopelijk zit er iets bij voor mij :o

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 10:27

Ik duim voor je Amies! Leuk!

Cinniz, bang voor te weinig keus?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:57

kiwiwitje schreef:
Ik duim voor je Amies! Leuk!

Cinniz, bang voor te weinig keus?


Ja dat er maar 1 of zelfs geen bij zit en dat degene die erbij zit nou net niet is wat je wil.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 10:59

Oh die ''angst'' herken ik wel. Ik hoop dat mijn teefje de komende loopsheid drachtig word van mijn reu. Anders willen we volgende ronde een andere reu proberen. Maar ik hoop echt een ''kopie'' van mijn reu in een teefje te vinden. Voornamelijk het karakter. Ik ben stiekem heel bang dat er geen teefje tussen zit, of dat ik zou vallen voor een reu.. :')
En ik wil juist een teefje aanhouden.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:07

Haha ja dat dus.
Ik wilde vrroeger ook graag een pup uit mijn teef(gzd niet gedaan) maar toen was ik ook bang dat er niet tussen zou zitten wat ik wilde.
Dus besloten zelf geen pups te nemen en een teef te reserveren maar het liep toen allemaal heel raar en anders en wat kwam ik uit eindelijk tegen op mp wat ik afgezworen had.....precies wat ik wilde maar dan met een piemeltje :')

Nu MOET het echt een teef zijn en vind degene met spotty’s zo leuk en dan een leuk karakter dus het lijstje is miss een beetje te lastig geworden zeg maar.

Ga natuurlijk eerst nog bij beide fokkers langs maar 1 fokt maar 1x per 2 jaar en ander heeft wat meer teven.
En 2 fokkers warm houden is natuurlijk niet de bedoeling.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:18

Ik loop vooral tegen het probleem aan dat gezondheid in dit ras een dingetje is. Vanuit de rasvereniging worden er maar 2 testen verplicht ;L2-HGA (neurologisch) en HC ( vorm van staar). Terwijl er al meer dan genoeg problemen rondom PL, HD en ED bekend zijn.
Dan zijn er wel enkele fokkers(show fokkers) die wel PL, HD en ED mee testen maar niet officieel (via RvB) en bij de meeste fokkers wil ik absoluut geen pup halen. En dan heb je fokkers hier tussen die gerust met HD-B of HD-C fokken.

Dan heb je nog de sportfokkers. Die testen bijna allemaal zo uitgebreid, de meeste ook rug en enkele ook schouders. Maar ook niet officieel. Nu vind ik dat bij echte sportfok al minder belangrijk dat het niet officieel gedaan word, aangezien ze dus fanatiek sporten en gezondheid dus ook heel belangrijk vinden.
Alleen, ik wil dus geen sportlijn.. :Y)

Nu is mijn teefje behoorlijk sportief gebouwd, staat alleen niet zo gespierd als de meeste sporters. Mijn reu is een kleintje van showtype/bullytype en ik hoop dat dat en zijn karakter terug te zien is in de pups. Aangezien hij echt een ideaal makkelijk karakter heeft.
anders heb ik wel 2 sporttype reutjes op het oog. Maar die zijn niet zo fijn gebouwd als de meeste sporttypes dus daarom durf ik die wel aan. Helaas ga ik geen showtype vinden, voor nu, die voldoet aan mijn eisenlijstje..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:30

amies100 schreef:
Ja ik meld mij ook! Afgelopen weekend een pup besteld, teef wordt deze week gedekt en dan hopelijk 1e week januari de pup halen.
Betreft een zwarte mechelaar uit sportlijnen, heb 2e keus van de reuen. Hopelijk zit er iets bij voor mij :o


wat leuk! Hopelijk zit er een mooie voor je tussen :D

Ik hoop ook dat er een mooi teefje bij zit van karma haar nest, echter zul je net zien allemaal reutjes of zo :')

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:35

Dat vond ik ook zo spannend.. Mijn meisje is nu bijna 8maanden en komt uit een nest van twee (was tijdens de echo al gezien) en ik wou perse een teef, heel spannend wat er dan uit komt..

Mijn nieuwste pup heb ik uitgekozen tken ze 8weken was dus dat was mibder spannend. Al moet ik wachten tot ze 15 weken is wat ze komt uit frankrijk.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:42

We hebben wel veel teefjes in gedachten he? :P

Oh Diandra, dat wist ik helemaal niet, uit een nest van 2 (vast niet onthouden) dan is het alleen maar spannender.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:42

KarmaChansy schreef:
amies100 schreef:
Ja ik meld mij ook! Afgelopen weekend een pup besteld, teef wordt deze week gedekt en dan hopelijk 1e week januari de pup halen.
Betreft een zwarte mechelaar uit sportlijnen, heb 2e keus van de reuen. Hopelijk zit er iets bij voor mij :o


wat leuk! Hopelijk zit er een mooie voor je tussen :D

Ik hoop ook dat er een mooi teefje bij zit van karma haar nest, echter zul je net zien allemaal reutjes of zo :')


Dat zul je inderdaad net zien :+
Hopelijk voor jou een mooi teefje en voor mij een mooie zwarte reu die geschikt is :)
Enkel de teef is zwart dus ik heb ook nog de kans dat er enkel mechelkleur reuen zijn }:0

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:44

Zou je ook voor een ''blonde'' gaan Amies?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:44

kiwiwitje schreef:
We hebben wel veel teefjes in gedachten he? :P

Oh Diandra, dat wist ik helemaal niet, uit een nest van 2 (vast niet onthouden) dan is het alleen maar spannender.



Klopt, een rode reu en een redmerle teefje. Helaas heeft de reu het niet gered en is Elin alleen opgegroeid. Lang leve de grote roedel van de fokker waar ze vanaf ze kon lopen direct in meegegaan is.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:46

Oh dat kan ik me nu wel herinneren inderdaad!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:50

haha ja ik wil echt alleen een teefje :)) dus mogen geen reutjes zijn :')

ik vind malinois echt geweldige honden <3 dus ben heel benieuwd naar je pup :D

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 11:51

Haha hier ook Karma. In het ''ergste'' geval dan maar eentje van een andere reu :j

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:03

kiwiwitje schreef:
Zou je ook voor een ''blonde'' gaan Amies?


Daar kan ik heel kort in zijn... Nee :D
Uiteraard is er niets mis met een "gewone" mechelkleur maar wij hebben enkel zwarte en 1 blauwe mechelaars, laatst ook al vreemgegaan en een mechelpup met hollanderkleur gekocht :Y)

Deze gekocht voor de bloedlijn, komt overeen met die van ons. Maar onze passie blijft zwart *D

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:11

Haha ja kleur kan toch ook gewoon een “eis” zijn? Niks mis mee!
Hier hebben we 2 zwarte, maar in mijn/ons geval maakt de kleur eigenlijk niet uit

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:15

Hier ook hoor. Ik hoop een teefje te houden maar alleen als er echt eentje tussen zit die me zint
Kleur maakt me niet uit. Ik hoop op en kopietje van mams qua karakter maar dan iets meer wolvenlook.

Urona447
Berichten: 2802
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:17

Ik had hiervoor een optie op ook een mooie combinatie maar dié is helaas leeg gebleven, toevallig liep ik tegen deze combinatie aan maar hierbij bepaald de fokker of de pup die jij wilt ook bij je past. Vind ik op zich wel goed maar vind dat wel heel spannend.

Oehh mechelaars zijn ook erg leuk, heb hier een hollandse herder rond lopen en heb een mechelaar voor de africhting gehad maar stiekem blijft de duitse herder werklijn mij toch het meeste trekken.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:24

Dat doe ik ook. Ik bepaal waar de pups heen gaan(krijgen wel een gedragstest met 7 weken) :j
Al heb ik zelf natuurlijk alle keus gezien het mijn pups zijn :P

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:29

Zeker een ervaren fokker of eentje die gedragstesten doet kan vanuit daar met de info van de kopers wel beslissen welke pup waar het beste zal passen.

Maar snap van de andere kant ook goed dat het wel spannend is dat je niet zelf kan kiezen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:52

Ik vind het goed hoor dat er fokkers zijn die kijken of een pup daadwerkelijk past bij de mensen. Echter wil ik mijn werkhonden zelf kunnen uitzoeken :-). Dit komt eigenlijk ook niet voor bij de werkhonden dan een pup door de fokker uitgezocht wordt.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:05

Bij werkhonden heb je ook met heel ander type mensen te maken. Die weten over het algemeen precies wat ze zoeken dus dan kan ik het zelf kiezen heel goed begrijpen.

Ik krijg vooral mensen die een gezelschapshond zoeken. Ik wil voorkomen dat mensen kiezen op kleur of omdat die pup toevallig het eerste naar ze toe kwam.
Mijn ras is een ras in opbouw wat betekend dat de karakters zelfs in een nest nogal van elkaar kunnen verschillen.
Daarnaast gaan er ook pups naar het buitenland. De nieuwe eigenaars zullen niet van te voren komen kijken en kiezen vanaf foto's doe ik al helemaal niet aan