Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:16

Dat is een goede tip dierenfan, ze gooit het apport namelijk wel voor me neer, maar laat eigenlijk te vroeg los, of pakt weer opnieuw en begint te spelen. Ik zal eerst eens terug naar alleen aangeven en kijken of ik er wat meer rust in krijg. Bedankt!

Instructeur zegt met riem binnenhengelen, maar dan is ze nog steeds zo hyper. Met iets lekkers ruilen doe ik inderdaad, ze wil het wel afgeven.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:40

Popo vindt het veel leuker om met ons te spelen dan alleen dus die heeft het zichzelf geleerd :=
Misschien idd helemaal vanaf 0 aanleren zoals dierenfan zegt.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:36

Simoonzel schreef:
Popo vindt het veel leuker om met ons te spelen dan alleen dus die heeft het zichzelf geleerd :=
Misschien idd helemaal vanaf 0 aanleren zoals dierenfan zegt.


Ja op zich doet ze het ook uit zichzelf, zoals met balletje gooien, dan brengt ze de bal terug en gooit voor ons neer. Maar dit moet allemaal wat beheerster zeg maar :o

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:02

dierenfan schreef:
Dat is probleem vaak met voor de betreffende hond verkeerd apporteren aanleren. Hoe zijn jullie begonnen? Wij begonnen met voor ons zitten, vast pakken op commando en los laten. Pfff is al heel lang geleden... Volgens mij was de volgende stap hond het laten pakken van tussen je handen en hond laten zitten en gelijk aanpakken. Dit langzaam wat langer laten vasthouden.
Dan hond laten zitten, apport naast hem leggen en op commando laten pakken en voor je zitten en aanpakken. Dan hond verder van je af zetten, apport voor je voeten en commando apport geven. Hond komt recht op je af, pakt apport en zitten en geven. Gaat dit goed dan leg je apport verder weg of wissel je wat af. Echter nog puur houden bij op terugweg pas apport pakken. Geeft al andere energie. Deed ook wel eens apport net achter mij leggen dat de hond dus enkel rondje om mij moet lopen.
Pas als het er helemaal goed in zat deden wij af en toe volledig apport zoals de meesten kennen.


Dit heet 'fetch back-chaining' en er zijn wel voorbeeldfilmpjes van te vinden op het internet. Dit kan een effectieve manier zijn om het aan te leren, maar moet wel bij je hond passen, bij jou passen en je hond moet gewend zijn te leren.

AJ z'n apport is niet super betrouwbaar, soms raakt hij afgeleid of doet hij een rondje :'). Maar hij doet het ook niet voor de sport en dat mag van mij.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:00

ZoZenn schreef:
dierenfan schreef:
Dat is probleem vaak met voor de betreffende hond verkeerd apporteren aanleren. Hoe zijn jullie begonnen? Wij begonnen met voor ons zitten, vast pakken op commando en los laten. Pfff is al heel lang geleden... Volgens mij was de volgende stap hond het laten pakken van tussen je handen en hond laten zitten en gelijk aanpakken. Dit langzaam wat langer laten vasthouden.
Dan hond laten zitten, apport naast hem leggen en op commando laten pakken en voor je zitten en aanpakken. Dan hond verder van je af zetten, apport voor je voeten en commando apport geven. Hond komt recht op je af, pakt apport en zitten en geven. Gaat dit goed dan leg je apport verder weg of wissel je wat af. Echter nog puur houden bij op terugweg pas apport pakken. Geeft al andere energie. Deed ook wel eens apport net achter mij leggen dat de hond dus enkel rondje om mij moet lopen.
Pas als het er helemaal goed in zat deden wij af en toe volledig apport zoals de meesten kennen.


Dit heet 'fetch back-chaining' en er zijn wel voorbeeldfilmpjes van te vinden op het internet. Dit kan een effectieve manier zijn om het aan te leren, maar moet wel bij je hond passen, bij jou passen en je hond moet gewend zijn te leren.

AJ z'n apport is niet super betrouwbaar, soms raakt hij afgeleid of doet hij een rondje :'). Maar hij doet het ook niet voor de sport en dat mag van mij.


Vandaar mijn eerste zin ;) iedereen en iedere hond leert op eigen manier vandaar zoveel verschillende leer manieren

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:16

Vanmorgen even bezig geweest met vast-los. Ze snapt er geen hout van,wil het niet vastpakken als ik het voor haar houd. Ik oefen met zo'n soort dummy. Uiteindelijk haar bal gepakt, die wou ze wel vastpakken, maar omdat ze daar nog drukker van wordt wil ik die eigenlijk niet gebruiken, maar voor nu even tot dat ze begrijpt wat vast is

Dankjewel Zo zenn ik ga even kijken

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:34

Dat ze dat niet begrijpen snap ik. Houd je de bal alleen voor haar? Ik zou juist een flos touw oid pakken en daarmee over de grond spelen. Als ze hem pakt dan vast zeggen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:46

Mera begreep er eerst ook geen f*ck van en dat begint nu langzaam aan te komen. Al vind ze het veel leuker om gewoon alleen naar mij toe te rennen ipv met speeltje. Dat word nu ook steeds beter. En die is ondertussen een half jaar :')

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:47

Ik heb vandaag op school een practicum gehad met schapenharten. Omdat er nog veel harten over waren zeiden ze dat als er mensen waren die een hart mee naar huis wouden voor de hond dat dat dan kon. Maar zou ik Bodie zomaar stukjes rauw hart kunnen geven? Of zou dat helemaal niet goed voor hem zijn?

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:29

noakim0203 schreef:
Ik heb vandaag op school een practicum gehad met schapenharten. Omdat er nog veel harten over waren zeiden ze dat als er mensen waren die een hart mee naar huis wouden voor de hond dat dat dan kon. Maar zou ik Bodie zomaar stukjes rauw hart kunnen geven? Of zou dat helemaal niet goed voor hem zijn?


Volgens mij kan het absoluut geen kwaad!

Met BARF geef je ook hele organen.

Ik heb Skip in het verleden wel vaker rauw runderhart gegeven

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 15:35

Hier krijgen ze ook wel hart of lever (kip bijv). T enige waar je rekening mee ''moet'' houden is hoe school t bewaard heeft en aangeleverd kreeg :) ivm houdbaarheid.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:34

Het pad waar mijn hengstjes staan werd afgelopen week zo ontzettend mooi. Vanmiddag maar camera mee en lekker wat foto’s gemaakt. Heerlijk dier <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:54

Wauw! Wanneer kom jij hier fotograferen? <3

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 17:16

Die laatste foto _O-

Maar heel mooi! Helaas hier geen echt mooie plek voor herfst foto’s :(

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:34

Nynkster wat een mooie foto's. <3

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:12

@nynkster wat een mooie foto's! Die met die bal, geweldig!

Bedankt voor de reacties! Bodie vond het eerste stukje heel gek, nam hem even mee naar de mand om te onderzoeken. Maar daarna helemaal enthousiast. Heb eerst maar een paar blokjes gegeven zodat zijn maag en darmen niet helemaal overstuur raken

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:16

Hele gave foto's!

Hier is Jip ziek, heeft waarschijnlijk iets verkeerds gegeten waardoor hij ziek is geworden. :(:)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:57

Wat maak jij toch super toffe foto's Nynkster <3

Wat naar CupCakes, sterkte :(:)

Romy en ik zijn vandaag wezen wandelen op de Utrechtse Heuvelrug met Dexter en Olivia. Omdat het beide niet de makkelijkste honden zijn was het even spannend hoe ze op elkaar zouden reageren. Maar ging super! Dexter is verliefd <3 Iets te verliefd :=

Afbeelding

Hier een leuke poging om de honden samen op de foto te zetten. Zoals je aan Dexters schuimbek kan zien genoot ie lekker van Olivias tevenplasjes := := Hij durfde alleen niet zo goed naast Olivia op de boomstam te staan. Hij aanbidt haar liever van een afstandje _O-

Afbeelding

Edit: er staat daar een verboden voor honden bordje maar daar zijn we dus ook niet in geweest. Alleen op het trappetje om de foto te maken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 18:59

Beterschap cupcakes!

Leuke foto's kaus!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:19

Bedankt allen! Een goed model is 3kwart van de ingredienten voor een goede foto :P

Geen plek in huis of geen bos kiwi :P

Cupcakes hopelijk is het snel over!

Kaus altijd fijn he als het dan goedgaat! Wat eeen prachtige hond is olivia ook! Dexter lijkt op een jongen die niet verwacht had dat hij zon knappe vriendin ging krijgen :P Heel blij ermee maar toch voorzichtig :+

Denies je woont helaas een beetje uit de richting :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 19:23

Geen bos wat echt geschikt is. Vooral ivm loslopers en ik vind een lijntje wegwerken of zien niet erg. Maar een tuig wel. En ivm loslopers ga ik er geen dun lijntje aanhangen helaas.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:26

Veel te lang niet meer meegepraat in dit topic. Was een hele leuke ( lange ) wandeling vandaag. Dexter kwam piepend aanlopen en Olivia had meteen het moeder syndroom.

Hopelijk komt dit voorjaar onze nieuwe Akita. Die zou dan voor de fok gebruikt gaan worden. Olivia is definitief teruggetrokken. Ze heeft helaas SA ( chronische talgklier ontsteking ). Paar maanden terug was ze helemaal kaal, inclusief rattenstaart. Tegenwoordig heeft ze alleen nog bij de broek een enorm slechte knip beurt uiterlijk.

@nynkster, prachtige foto’s!

@cupcakes beterschap met Jip. Altijd naar als ze zich niet lekker voelen.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:58

Hallo allemaal, ik kom ook even spieken in dit topic. Wij krijgen 7 december onze pup. Dan is hij 8 weken oud. Een Beauceronreu. We hebben al een teef van 14-2-2016.
Ik kijk er enorm naar uit, te schattige filmpjes en fotos van de fokker komen er voorbij. Volgende week gaan we voor de tweede keer kijken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 20:00

Welkom! Nog even aftellen dus!

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:19

Dank! Inderdaad aan het aftellen. En dan meteen lekker een paar weken vakantie dus dubbel plezier haha.
Hebben jullie een goede tip voor een puppytuig wat goed verstelbaar is (en dus langer meegaat dan 2 weken)?