Puppy erbij 2019

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:06

Welkom finnens! Wat een plaatje! <3
Hier gaat het prima met puppenmans. Merk wel dat de angstfase een beetje aanbreekt. Schimmen in het donker zijn nu eng en er moet naar geblaft worden. :+
Het opstaan wanneer hij piept heeft nog wat haken en ogen. Zijn volgorde: eerst pissen op de plasmat, dan hem door de hele bench gooien, dan pas gaan piepen. Dus we hebben nu wel elke nacht een ongelukje. :=
Het alternatief is weer steeds wekkers zetten maar we trekken die gebroken nachten erg slecht. Dus ik hoop maar dat het binnenkort wat beter gaat. Morgen hebben we intro van de puppycursus, dan kunnen we misschien een strategie verzinnen. :D

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:31

Mijn geduld wordt inmiddels op de proef gesteld. Aelynn is inmiddels 8 weken. Zusjes zijn gisteren en eergisteren naar hun nieuwe baasjes vertrokken. En ik moet nog weken wachten -O-
Gelukkig heel leuk vlot contact met de fokker.

kiwiwitje

Berichten: 20137
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 10:48

Tuurlijk! Welkom finnens!

Wat balen Simone. Hopelijk gaat het snel beter.

Ahh arme jij Zoe! Ik snap je wel :(:)

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:00

Welkom finnens, leuk hondje!

Zhena vanmorgen in winter wonderland <3 <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sastaic op 20-01-19 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:01

Wat een leuk pupje, kruising of niet :D En ach … een labradoodle is ook een mixje maar dat zegt ook niemand toch? :P Lekker genieten dan die kleine schat!

Gebroken nachten niet doortrekken, kan ik mij iets bij voorstellen. Ben ook heel benieuwd. Kan je het deuntje van je wekker niet iets vriendelijker zetten wellicht? Scheelt met gelijk dat standaard geluid dat je kaarsrecht in bed zit. Hoe oud is tie nu? Bo heeft er ook erg lang over gedaan maar dan werd er geen gebruik gemaakt van een bench.


Oh Zoe, nog even wachten. Vanwege dat ze uit Belgie komt toch? Of haal ik iets door de war?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:05

xDenies schreef:
Wat een leuk pupje, kruising of niet :D En ach … een labradoodle is ook een mixje maar dat zegt ook niemand toch? :P Lekker genieten dan die kleine schat!

Gebroken nachten niet doortrekken, kan ik mij iets bij voorstellen. Ben ook heel benieuwd. Kan je het deuntje van je wekker niet iets vriendelijker zetten wellicht? Scheelt met gelijk dat standaard geluid dat je kaarsrecht in bed zit. Hoe oud is tie nu? Bo heeft er ook erg lang over gedaan maar dan werd er geen gebruik gemaakt van een bench.


Oh Zoe, nog even wachten. Vanwege dat ze uit Belgie komt toch? Of haal ik iets door de war?


Ik ben zelf Belg. Aelynn komt uit Hongarije :D

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:12

Zoe ik weet hoe je je voelt maar de tijd vliegt.. volgens mij moest de pup wel van wat verder komen dan belgie denies.

Mijn "puppie 2018 deel 1" word deze maand alweer 1.. zie in het 2018 topic allemaal al loopse teefjes voorbij komen maar bij elin laat het nog even op zich wachten, mijn kleine meisje..

Afbeelding

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:16

xDenies schreef:
Gebroken nachten niet doortrekken, kan ik mij iets bij voorstellen. Ben ook heel benieuwd. Kan je het deuntje van je wekker niet iets vriendelijker zetten wellicht? Scheelt met gelijk dat standaard geluid dat je kaarsrecht in bed zit. Hoe oud is tie nu? Bo heeft er ook erg lang over gedaan maar dan werd er geen gebruik gemaakt van een bench.


Hij is nu 9,5 wk. Probleem is dat we allebei wakker worden van elkaars wekker/opstaan en dan erg moeilijk weer in slaap komen. Dan ben je zo 3 uur slaap kwijt aan wakker liggen. :=

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:18

Oh sorry! Ik doe echt mijn best om alles te onthouden! Wel tof Hongarije, daar komt de vader van mijn hond ook vandaan :D Ik moet zeggen dat ik de tijd echt vind vliegen, dus ik hoop dat het voor jou ook zo aanvoelt!

Dat kan ik mij voorstellen, lastig. Nog even doorbijten en ik hoop dat ie sneller zindelijk is dan Bo! :P Maarja toen die eindelijk zindelijk was begon het spugen :')

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:31

Wanneer was Bo zindelijk?
Ik liet meneer net zijn kussen zien om op te liggen. Hij klom er meteen op! .. en pieste er overheen. Die zit dus weer in de was :')

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:33

Volledig pas ergens in september ofzo. En hij was bij ons sinds eind januari als ik dat goed zeg. Toen waren er geen ongelukjes meer. Grotendeels was hij prima zindelijk maar gewoon van die kleine stomme ongelukjes.

kiwiwitje

Berichten: 20137
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 11:43

Sastaic, mooie foto's! Ik vind dat altijd wel iets moois hebben al dat bevroren gras.


Is dat ''normaal'' voor het ras dat ze wat later zijn? Of pas na 1 jaar voor het eerst loops worden Diandra?

He wat lastig Simone, heb je wel echt een ritme om hem zindelijk te maken?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:43

Haha ja ik begrijp wat je bedoelt. Hij was net ook niet lang geleden uit geweest maar had wel veel gedronken. Hij dacht denk ik gewoon dat ik commando plasje doen gaf :')

Gisteren wat fotootjes genomen. Deed hij super knap <3
Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:01

kiwiwitje schreef:
Is dat ''normaal'' voor het ras dat ze wat later zijn? Of pas na 1 jaar voor het eerst loops worden Diandra?


Tja wat is normaal.. gemiddeld is het bij honden 9 maanden maarja net als bij ons verschilt dat per individu. In mijn ervaring zijn kleinere rassen vaak ook eerder dan grotere rassen maarja je weet het toch nooit.

Ik weet wel dat haar moeder ook ruim het jaar voorbij was voor ze de eerste keer loops werd.

De hond van mijn zus was zelfs bijna 2,5jaar (maar dat is wel uitzonderlijk laat).

kiwiwitje

Berichten: 20137
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 12:27

Ja uiteraard is het per hond verschillend. Ik zie bij ons ras vaak dat ze tussen de 6 en 8 maanden loops worden vandaar :P Al heb ik er ook eentje voorbij zien komen die 1x per jaar loops word.

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:09

kiwiwitje schreef:
Ja uiteraard is het per hond verschillend. Ik zie bij ons ras vaak dat ze tussen de 6 en 8 maanden loops worden vandaar :P Al heb ik er ook eentje voorbij zien komen die 1x per jaar loops word.



Tja en dan is de hond van mijn zus ook een engelse stafford.. :P

kiwiwitje

Berichten: 20137
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 13:19

hahah dat is toevallig! :P

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:36

Afbeelding
Ik heb zo gauw geen andere foto van haar. Teefje van inmiddels 7jaar.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:36

Maar is het 'erg' als ze zo laat loops worden?

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:41

Nee hoor, komt vanzelf.. bij meisjes zijn er ook die 8 zijn of die 16 zijn.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:45

Ja daarom :) In ieder geval de moeder van Bo (en dus de toekomstige moeder van zusje) is ook laat en haar dochters ook. Dus ben heel benieuwd eigenlijk.

Sinds Bodhi vorige week is aangevallen op straat is hij ontzettend angstig geworden. Ik ga nu wat dingen uitproberen om te kijken of dat iets voor hem mag betekenen want dit is echt zielig. Wellicht dat chemische castratie ook wel iets voor hem kan doen, maar dat wil ik eerst heel goed met de DA overleggen. (niet dat ik net zoiets krijg als wat hier een topic over was). En omkopen met snoepjes werkt niet, als hij de rust op straat niet vind pakt hij niets aan.

Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met de perfecte naam vinden? Ik heb er nu wel een aantal maar twijfel er wel over. En wil het wel een beetje bij Bodhi laten passen, haha. Of juist weer helemaal niet. Maar wel met een betekenis :') Handig ….

kiwiwitje

Berichten: 20137
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 13:48

Mooi teefje hoor Diandra!

Denies, hoe angstig? Chick is na aanvallen ook heel angstig geworden, maar dit was goed te trainen. Misschien kun je voordat hij bang word al trainen? Dus hem aan het werk zetten?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:34

Ja .. hoe angstig .. hoe moet je dat uitleggen. Het is gewoon wat ik terug zie in mijn hond. Nerveus, ieder geluidje triggert hem, hoe drukker op straat hoe meer hij op slot slaat. Staart steeds verder tussen z'n poten en echt weg willen lopen en dan naar mij kijken als het niet lukt. Dat hij wel eens trekt aan de riem is anders dan dit.

Of het aan het werk zetten een oplossing zal zijn betwijfel ik. Wat zie jij onder 'aan het werk zetten'?

kiwiwitje

Berichten: 20137
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 14:51

Chick deed het alleen op het moment dat ze honden zag.
Wat mij opvalt is dat de meeste honden die angst laten zien, geen normaal hondengedrag laten zien. Dan beginnen ze met kijken ipv het gebruiken van de neus. Dus ga je meer trainen op het gebruiken van de neus. Bij Chick kon dat alleen op het moment dat ze angst liet zien. Maar haar voordeel was wel dat ze na een beetje moeilijk doen te overtuigen is voor voer op zo'n moment.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:31

Wat sneu voor Bohdi :(:) In onze vorige woonplaats woonden enorm veel bully mixjes die eigenlijk allemaal niet lief waren (met ook geen lieve baasjes wat ervoor zorgde dat ook ik bang werd. Dat slaat natuurlijk over) en toevallig waren de honden bijna allemaal zwart. Een paar daarvan zijn eens flink tekeer gegaan op Dundy en die is daar ook erg schichtig en op een gegeven moment zelfs agressief geworden naar zwarte honden met brede kop.

Wij hebben hem toen inderdaad tijdens de wandelingen veel aan het werk gezet. Balletjes mee en op moment dat er een zwarte hond aan kwam flink aan het werk zetten met dingen vragen. In het begin was dat erg lastig maar dan corrigeerde ik ook wanneer hij uitviel. Is denk ik afhankelijk van de hond of dat gepast is. Op een gegeven moment is hij er wel iets overheen gekomen maar die honden bleven ons lastig vallen (liepen ook overal in en om de flat los) dus echt helemaal er overheen gekomen is hij pas toen we verhuisd zijn. Maar nog steeds is hij enorm op zijn hoede bij kortharige zwarte honden... -O-