Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:20

Kaus schreef:
Hmm ik weet niet of ze nou echt suffig waren. Heb ze eruit gekamd dus niet op de vacht zien lopen verder. En daarna knijp ik ze vrij snel dood.

Tabletten nog niet geprobeerd. Zijn drie weken terug ongeveer met halsband begonnen dus dat eerst even proberen. Kan helaas niet tegelijk. Vandaag ook even ontworpen ivm lintworm.


Beaphar Vlo Kill mag dus wel tegelijk gebruikt worden ;) Ik denk dat jij die bravecto tabletten in je hoofd hebt?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:29

Oh dat wist ik niet! Ik zie gewoon combi tablet en halsband en bedenk automatisch dat het niet mag :Y) Maar dan ga ik daar even over informeren bij de DA.

Ben over het algemeen niet zo'n fan van tabletten want wat erin gaat komt er niet meer uit. Mochten ze er verkeerd op reageer... Iets dat in de vacht zit kan er nog wel af gewassen worden.

Ik had op internet nog van die rookbommen gevonden maar goed voor het hele huis zijn we dan ook weer zo'n 90€ kwijt. Dus eerst even dit keihard doorzetten en hopen dat het daarmee klaar is.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:32

Dat was ook mijn twijfel voor ik het ging gebruiken, zeker omdat Bo al zo gevoelig is. Ik heb daarom ook met de vertegenwoordiger van Beaphar hier over gesproken. De tablet dien je maar één keer toe en werkt maximaal 24 uur. De tablet begint te werken vanaf 15 tot 30minuten en is na zes uur op zijn max van werking en neemt dan af. En inderdaad .. ik heb niets aan die van mij gemerkt :) Nu was de vlooienplaag hier niet groot en je kan wel merken dat ze gebeten worden, maar geen diarree of dergelijke.

De meeste mensen zijn na een combinatie van pipet + tablet + spuiten omgeving er wel vanaf.
Of tablet icm band dan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:38

Klinkt goed! Is dus ook veilig voor honden die eventueel MDR1 gendefect hebben? (Gezien je een BC hebt, de onze zijn nog niet getest). Dan ga ik dat volgende week even geven zodat ik zeker weet dat het huidvet weer goed terug is. En dan nogmaals sprayen met een andere spray.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:00

Bo is 'bewezen' vrij en Lupa niet bewezen. Maar hier krijgen ze ook gewoon Advantix en Milbemax :) Maar in principe (en daar zijn wij in de winkel vrij streng op) zou dat met de vlo kill tablet niet uit hoeven maken.

Ik zeg altijd, doe twee dagen die vlo kill tablet toedienen en dan een dag niet om te kijken hoe en wat.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:06

Nou de ellende gaat lekker door. Vriend vertelde vandaag al aan de telefoon dat Dundy niet kwispelen en zijn staart heel laag hing. Nu komt ie thuis en zn hele staart is slaap. De eerste twee tot drie kootjes doen het prima maar daarna is het slap. Net zo'n neppe vossenstaart.

Hij heeft niet gezwommen en is niet onderuit gegaan dus waar het vandaan komt... Maar op naar de dierenarts dus -O-

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:25

Kaus schreef:
Nou de ellende gaat lekker door. Vriend vertelde vandaag al aan de telefoon dat Dundy niet kwispelen en zijn staart heel laag hing. Nu komt ie thuis en zn hele staart is slaap. De eerste twee tot drie kootjes doen het prima maar daarna is het slap. Net zo'n neppe vossenstaart.

Hij heeft niet gezwommen en is niet onderuit gegaan dus waar het vandaan komt... Maar op naar de dierenarts dus -O-


Klinkt als cold water tail. Heeft mijn vorige hond gehad, die bang was voor water. Maar hij kreeg het waarschijnlijk door te lomp gekwispeld te hebben. Paar dagen pijnstillers gehad en daarna was het weer goed. Maar kunnen ze ontzettend veel last van hebben...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 18:28

Jep ik denk ook cold water tail. Chick heeft zich gestoten en had het toen ook. Na een paar dagen was het weer over. Ik heb een paar dagen duivelsklauw gegeven toen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:35

Ik dacht inderdaad zelf ook aan een zwemmersstaart :j Assistente dacht hetzelfde. Dus hopen dat we dan alleen voor wat pijnstilling hoeven en dat dat het ook daadwerkelijk is.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:48

Arme Dundy toch. Mijn reu ging meteen all out mannengriep en was zeker een week mega zielig. Veel piepen en weinig liggen behalve als meneer onder een dekentje op de bank lag haha. Het is echt pijnlijk voor ze maar dit was ook een deel aanstelleritis haha.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:59

Dundy is helaas totaal geen aansteller. Heb al wat lopen wiebelen aan zn staart maar hij kijkt niet op of om. Geeft geen kik. Zitten nu in de wachtkamer. Was gelukkig meteen al een plekje.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 19:02

Kaus schreef:
Dundy is helaas totaal geen aansteller. Heb al wat lopen wiebelen aan zn staart maar hij kijkt niet op of om. Geeft geen kik. Zitten nu in de wachtkamer. Was gelukkig meteen al een plekje.

Chick reageerde ook totaal niet. Komt vast goed!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:35

Het is inderdaad een koud water staartje. Pijnstilling mee en rust houden. Arm mannetje :(:)

Ik denk dat hij het gekregen heeft door teveel kwispelen := Hij was hele weekend bij mn schoonouders en dat zijn zijn favoriete mensen. Gewoon te blij geweest dus.

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:55

Gisteren Bo zijn eerste dag/nacht hier geweest, veel geslapen natuurlijk door alle indrukken. En vannacht in de bench gedaan, na ongeveer 20 minuten piepen is die lekker gaan slapen.
En vanochtend een wonder, niks gedaan in de bench! *\o/*

Thuis een paar ongelukjes gehad en iedere keer buiten zetten als die zijn behoefte ging doen en sowieso iedere keer gelijk naar buiten als die geslapen had. Vanmiddag en vanavond al heel knap zijn behoeftes buiten gedaan! :)

Binnenkort ga ik een paar mooie foto's maken met de camera.

En dit is Bo zijn favoriete slaapplekje voor zijn dutjes. Lekker warm tegen je nek aan liggen :+
Afbeelding

Afbeelding

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:08

Wij hebben vandaag bericht gekregen dat wij onze Ivy 27 januari aan komt op Schiphol.
Zo spannend!
Afbeelding

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:15

Wat heerlijk dat Bo heeft doorgeslapen! Onze pup toevallig ook vannacht. Is meer de uitzondering dan de regel :+

Ik ben benieuwd hoe Ivy is!

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:16

Misschien heeft die wolfmaan daar wel voor gezorgd!

Spannend!!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 20:23

Denisejazz schreef:
Gisteren Bo zijn eerste dag/nacht hier geweest, veel geslapen natuurlijk door alle indrukken. En vannacht in de bench gedaan, na ongeveer 20 minuten piepen is die lekker gaan slapen.
En vanochtend een wonder, niks gedaan in de bench! *\o/*

Thuis een paar ongelukjes gehad en iedere keer buiten zetten als die zijn behoefte ging doen en sowieso iedere keer gelijk naar buiten als die geslapen had. Vanmiddag en vanavond al heel knap zijn behoeftes buiten gedaan! :)

Binnenkort ga ik een paar mooie foto's maken met de camera.

En dit is Bo zijn favoriete slaapplekje voor zijn dutjes. Lekker warm tegen je nek aan liggen :+
[ [url=m/nDSkql.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8F8sX6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Hou vol Bo! :D

Spannend Myca!


Ik heb juist vreselijk geslapen. Of bijna niet haha

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:27

Wow dit topic gaat hard!

Wat een schatje is Bo.
En Ivy ook trouwens. Heb je haar in het echt gezien al? Of geadopteert o.i.d. en alleen van foto's?

Hier slaapt de pup heel soms snachts door. Meestal rond 5u nog een plasje. Ben al blij dat ze niet meer jankt de hele nacht.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:23

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb zojuist een beetje meegeholpen met het verzinnen van de toekomstige stamboomnamen!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:13

Dat kale buikje van Bo <3

Spannend Myca! Wij hebben Dexter ook op 27 december opgehaald :D Hoe oud is Ivy dan?

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:37

Ivy is 22 september geboren, 4 maanden oud als ze bij ons komt.
We hebben haar nog niet eerder gezien, alleen van foto’s en filmpjes waar ze met haar moeder en broertjes en zusje op stond. Ze was de kleinste van allemaal en op de video’s zie je dat ze de anderen liever voor laat gaan dan dat ze zich op de voorgrond plaatst.
We hadden haar eigenlijk pas in februari verwacht, maar dit is natuurlijk een leuke verassing.

Bo ziet er ook zo schattig uit. Hoe oud is hij nu?

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:40

Wij komen net terug van de puppycursus intro en het was heel leuk! Divers groepje, aardige en fijne instructie. Ben benieuwd naar ons groepje (we worden opgesplitst geloof ik). Voor deze week kunnen we alvast zit, af en oogcontact oefenen :D

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:43

Sneeuwwwwwww hopelijk valt er een flinke laag. De hele roedel is namelijk lekker mee met mij naar mijn werk sus hopelijk kunnen ze dadelijk lekker op de weide genieten van de sneeuw. Voor de husky's zoveel leuker los op weide ipv aangelijnd uitlaten

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 10:47

ik wacht oooook op SNEEEEEEEUW :D :P

Fijn dat de cursus goed ging Simone,