Puppy erbij 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:02

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! *\o/*

Een bevriende kennel zit in Bulgarije met hun honden, die hebben ook de nodige prijzen binnen gesleept. :=

Zij werken veel met gastgezinnen, en nemen die honden dan geregeld mee op show.

Zo is de hond van een vriendin ook mee, en die heeft ook een hele rij prijzen op zijn naam gezet. Altijd verbluffend!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:02

Gefeliciteerd allemaal! Leuke resultaten hoor.

Die foto van Elin hahahaha. Fantastisch, lekker hond kunnen zijn!

Afbeelding
Hier met de lovebirds gezwommen haha. Nouja hun spelen en ik op een bankje zitten, dikke prima ;)
Morgen nog een rust dagje maar dinsdag even langs stal omdat er clinic is, dus dan kan Skye na anderhalve week haar hart ophalen :D

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:15

Wat een leuk artikel Diandra! En ik zie weer leuke puppyfoto's voorbij komen!
Wij hebben vandaag een date gehad met 2 broertjes van Marley, in een losloop gebied bij De Lek in Culemborg. Daar hebben ze lekker kunnen zwemmen, nou ja poedelen, want geen van 3 zwemmen ze echt :D Erg leuk hoor, om weer eens een deel van het nest samen te hebben! Wel is nu Ted, het broertje met het panter tuigje, wat dominant aan het doen, begon ook te grommen eerst tegen Marley en tot mijn grote verbazing gromde Marley dus terug, waarna Ted dacht, o okee nou dan niet en vervolgens heeft ie wel een aantal keren op het andere broertje lopen rijden. Maar verder geen agressie of zo dus geen angst dat het vechten zou worden. En op het terras lief bij elkaar gelegen onder het tafeltje hoewel dat een paar keer wel bijna om ging omdat ze weer wilden gaan stoeien :D
Afbeelding
Vooraan broertje Faylo, daarachter Marley en Rechts Ted
Afbeelding
Marley (links voor de kijker) en Faylo
Afbeelding
Faylo, Ted, Marley
Afbeelding
hier iets dichterbij :)
Afbeelding
Marley, Faylo Ted

Die laatste foto heeft wel wat moeite gekost :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:11

Nynkster schreef:
Ik ben afgelopen week wel 10 winkels bij langs geweest voor hurtta tuig maar niks te vinden.. Of niet in de goede maat. Dus nu via internet bestellen maar toch weer in twijfel of ik DC, Hurtta of Ruffwear moet kopen.. Keuzes keuzes keuzes :')


Ik heb voor die van mij uiteindelijk online tuigje van Frenkiez besteld. Om nog wat meer verwarring te zaaien misschien, maar qua prijs wel aantrekkelijk (rechtstreeks bij Cees & Coos shop, bij Bol.com was ie een tientje duurder). Vooralsnog happy mee, degelijk tuigje.
Toby is een podengo/terrier mix, 42cm, 9.5kg, halsomtrek bij halsaanzet 37 cm en borstomvang 57 cm en die heeft maat M (wel bijna op het kleinst afgesteld), omdat de maat S te dicht bij zijn oksels kwam. Dus als je hond niet héél kort gebouwd is, bij twijfel de grotere maat kiezen :) (zal voor de andere door jou genoemde merken ook gelden vermoed ik)

Afbeelding
(De voorste hond uiteraard ;) )

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 08:22

Ze hebben van Julius k9 inmiddels ook Ytuigen!
Met delen die elastisch zijn om klappen op t lichaam af te laten vloeien/minder hard te laten zijn.
Heb er naar gekeken maar er zit neopreen in en daar ben ik allergisch voor helaas.

https://www.k9shop.nl/tuigen-voor-de-ho ... -longwalk/

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:25

Gefeliciteerd met alle mooie resultaten in Rotterdam!
Wij moeten nog even wachten voordat onze pup de showring in mag. Eerst maar eens vier maanden worden. Wel gaan we volgende week voor het eerst naar de ringtraining. Niet om al de hele les mee te doen, maar wel even kijken, veel andere honden, aangeraakt worden door veel vreemde mensen en dat soort dingen.

Afgelopen weekend was er een dorpsfeest in ons dorp. De pup hebben we twee dagen even meegenomen. Ze heeft daar kennisgemaakt met veel (verklede en geschminkte) mensen van allerlei leeftijden, paarden, pony’s, draaimolen, springkussens, (live) muziek, grote vlaggen en nog veel meer. Ze deed dat echt allemaal super. Ze vond het allemaal interessant maar niks was echt spannend. Na zo’n bezoek aan het dorpsfeest moest ze wel echt een paar uur slapen om bij te komen van alle indrukken. Vandaag maar even een dag rustig thuis, anders wordt het veel te veel voor haar.

Qua tuigje hebben wij een tuigje van Coralpina. Heel fijn zacht en het zit bij onze pup heel mooi. Het houdt haar ellebogen heel mooi vrij.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 13:12

Klein verslagje... :P

Uiteraaaard was ik vrijdag avond stik nerveus. Mijn eerste show.. zo'n grote hal etc, hoe komen we de rij door. zijn we wel optijd nou spanning genoeg _O-

Zondag ochtend, kwart over 6 de wekker om de hondjes uit te laten, te voeren en de laatste dingen in te laden en aan te rijden. Helaas spuugde Djessey haar ontbijt onderweg uit en ik had al weinig gegeven. Waarschijnlijk omdat ze toch onrustig was in de auto. We hadden een andere auto en dus een losse bench bij en ze was niet helemaal op haar gemak.
Uiteindelijk kwamen we daar om iets over half 9 aan. Hondje de auto uit. Karretje vullen en hup naar binnen. Gelukkig had ik van een hele lieve vriendin al gehoord dat we bij de ingang gelijk naar links moesten en dat daar onze ring was en hadden ze een plekje voor onze bench en stoelen en rommel :P
Dus Djessey gesetteld en spulletjes klaargezet.. was er nog niemand bij de ring voor ons ringnummer.
Helaas vond Djessey het te spannend/interessant en heeft ze heel de ochtend niet geplast daar. En had ze geen rust in de bench dus heeft ze heel de ochtend op schoot en op de grond doorgebracht..

Uiteindelijk kreeg ik ook nog te horen dat het teefje waar ze mee stond afgemeld was dus was ze de enige puppy in het ras.
Het liep een klein beetje uit maar Djessey deed het super in de ring. Keurmeester was erg aardig en toen ik vertelde dat t voor mij de eerste keer was, heeft ie bij alles netjes uitleg gegeven dus dat was fijn.
Toen ik de ring uitliep omdat de volgende zich er al ingewurmd had werd ik terug geroepen dat Djessey een Veel Belovend kreeg en ik dus terug moest komen voor de Ere ring.
Eigenlijk hadden we bedacht dat we dat niet wilden doen omdat het voor haar wat veel kon zijn zo'n hele dag. Maar na haar ronde in de ring heeft ze buiten geplast en kroop ze haar bench in om even te slapen...

Dus braaf gebleven. En daar ben ik blij mee. Want we stonden in een overvolle ''wachtring'' en ze kon haar kont nog niet keren zonder op 2 andere kleine hondjes te gaan staan.. Maar ze was zo lief. Netjes wachten en niet klieren ondanks de drukke dag. Daarna onder muziek en veel herrie mochten we de ring in en moesten we heeeeeel die ring rond. En ja dat vond ze toch wel even spannend. Maar ze was goed te corrigeren en ze was zo lief! Netjes stil blijven staan toen ik haar neerzette. En toen nog een heel rondje door de ring om er weer uit te gaan. Ze was niet geplaatst bij de laatste 5. Maar ik ben zo ontzettend trots op haar! <3 <3 <3

Misschien dat we om te oefenen nog naar Stafford Times gaan. Maar verder is ze tot het staffordweekend in oktober klaar. Daarna overweeg ik de kerstshow nog puur om ''kilometers te maken''. Gaat dat allemaal prima gaan we misschien eens kijken hoe ze het in het nieuwe jaar in de jeugdklasse doet.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:21

Leuk verslagje. Je heb het toch maar mooi gedaan samen in de ring.

Billy leuke foto's vande 3 fluffies.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 13:57

Ja precies! Super trots! :D We stonden er toch maar mooi!


Billy wat gaaf zo die sammies samen!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:00

Wat leuk die levensgrote sneeuwballen :D

Geen idee Lieveloes hierbij kan ik je niet helpen maar jij moet echt meer foto's posten in dit topic <3

Proficiat kim! Is natuurlijk wel heel spannend zo een show voor een kleine pup. Weet nog bij mijn eerste show was ik denk ik rond 15u/16u thuis en heb haar voor de rest van de dag niet meer gehoord.
Wel leuk om jou en diandra eens in het echt te ontmoeten en de hondjes natuurlijk. Dan plak je eens een gezicht achter de bokt-namen :D

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:28

Kiwiwitje, super dag gehad dus, heel fijn en vast volgende keer wat minder zenuwen dan ook!

Qua y tuig is Hurtta fijn hoor maar ook DOG Copenhagen is goed en die hebben dan weer als voordeel dat ze ook als anti trek tuig te gebruiken zijn door het extra oog op het borst stuk. Verder kan je via Ali express nog de true love bestellen die is echt goedkoop en ook heel degelijk kan ik aanraden! Ik heb alle 3 thuis :+

Voor die laatste iets van 23 euro betaald inclusief de lijn van 2 meter....
Maat klopte ook qua borstomvang en hals dus dat was geen miskoop.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 17:33

Was trouwens ook leuk om zowel jou als Zoe te zien Lara! Djessey was bloed chagarijnig toen we ''thuis'' kwamen. Ze wilde gewoon haar bench in en slapen. Maar de bench in de tuin bij het bbqen was niet goed genoeg :P Maar vandaag is het gewoon weer een stuiterbal.. as usual..
Volgende keer ben ik vast weer nerveus. Dat is een show vanuit de rasvereniging en dan staan we met meer hondjes als t goed is.

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:35

Wat een mooie foto's allemaal!

Ik vind het knap hoor al die shows. Zou niks voor mij zijn haha.

Het is hier even druk enzo met Snowy erbij :+



Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:48

Die van k9 lijken ook mooi! Wel vreselijk prijzig zeg!

Frenkiez ken ik niet, wel even naar kijken!

Van Truelove heb ik ook gehad, was prima hoor maar ik denk dat hij straks wel redelijk uitgroeit en dan mag die wel een duurdere.

Heb eerst de hurtta active besteld. Komt morgen binnen dus dan zal ik het even passen :D

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:55

cursebreaker schreef:
@Billy
Ja, zeker leuk om positieve dingen te lezen over de fokker.
Die verhalen van Marley zijn echt geweldig!!! Volgens mij lach je je toch helemaal rot. Ik zit in ieder geval met een smile alles te lezen hihi.

Wat is Aelynn toch een mooie dame en gefeliciteerd! @Zoe

@kiwiwitje
Jij ook gefeliciteerd met de pupperds. Tijd vliegt voorbij he. Leuk om die pup foto’s te zien!

@Esplendido
Wat een topper idd dat ze al zo goed als zindelijk is. 
Ben erg benieuwd hoelang het bij ons gaat duren met het zindelijk krijgen hihi.

@Nana
Wat een leuke foto’s allemaal en al veel leuke nieuwe indrukken opgedaan. Een knappe pup hebben jullie. Zo’n ego post is toch niks mis mee. Ik zou zo’n knapperd ook showen hihi

Over showen gesproken.
Deze zette de fokster vandaag nog online, dus natuurlijk moet ik die even delen ;)
Zo anders ziet ze er al uit tov toen wij 2 weken terug daar waren. De oortjes staan nu beide al redelijk rechtop en hingen toen nog helemaal slap en het lijkt wel alsof ze constant Pokon gevoerd krijgt want ze lijkt echt een reus nu tov 2 weken terug haha. Nog 1 nachtje slapen!!!

[ [url=m/u2S7Ko.jpg]Afbeelding[/url] ]


zalig die oortjes! spannend!

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:59

KimD schreef:
Simoonzel schreef:
Gefeliciteerd alle hondjes! Popo is alweer 9 maanden en 10 dagen haha. De tijd vliegt maar wat is het heerlijk. Zeker op zo'n zaterdagochtend eerst anderhalf uur met je spruit gaan wandelen geeft zo veel ontspanning. <3

@ Nana volgens mij willen ze bij ons ook dat je eerst alle gehoorzaamheid doorloopt voordat je aan agility begint. Ik denk dat dat komt doordat de agility lessen voor het grootste deel los van de lijn zijn en je dan geen honden moet hebben die elke 2 minuten het hele veld over sprinten om met iedereen te spelen.

Oftewel over een jaar of 5 kan ik dat met Popo proberen... :')
Ik blijf oefenen met hem maar oh oh oh wat zijn andere honden toch machtig interessant en leuk. Inmiddels ligt de grens waarop hij naar me luistert op ongeveer 10 meter van een andere hond maar dan nog krijg ik geen oogcontact. :=


Gewoon gaan doen, ze krijgen toch meer lol in het spelletje dan in het sjezen!

Wij gaan vanmiddag gezellig hooperen! Qua temperatuur is het nu nog goed te doen, volgende week heb ik me al afgemeld. {:}

[ [url=m/xmRF0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat is hooperen? -O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:04


Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:05

XxDiandraxX schreef:
[ [url=m/znye9y.png]Afbeelding[/url] ]
Dankzij een hele lieve bokker die me dit artikel doorstuurde heb ik haar gevonden. Misschien van de week ook nog in de krant?


wauw zo tof! en leuke foto <3 leuk dat ze zo'n fijn artikel maakte!

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:06


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:08


Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:20

Tuig is ook binnen gekomen, vind het opzich niet raar zitten. Moet nog even flink kijken naar hoe die t beste zit, dat ie niet in de keel trekt. Hij zit wel mooi achter de voorpoten, niet in zn oksel te trekken zeg maar.
Moet m dus nog afstellen maar wil hem daar met deze hitte niet teveel mee lastigvallen :+ Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:44

Lastig te zien met zoveel haar _O- Ik denk dat ie wel goed zit maar vind het rugstuk wel wat kort. Denk niet dat je hond veel groter moet worden...

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 16:45

Haha ja heel lastig voor mij met zoveel haar :+

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:30

Vreselijk he dat haar :+
Ik houd m gewoon, hij loopt er goed mee en toen ik een tuig had wat m niet lekker zat was hij alleen maar bezig om erin te bijten en eruit te komen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 08:58

Waterrat! Ik ben al dat haar ook niet gewend dus dan is het gelijk heel lastig! :+ Maar het tuig lijkt goed te zitten en als hij zo makkelijk aangeeft als het niks is dan zal dit wel goed zitten!

Hier eigenlijk weinig te melden. Doen lekker rustig aan ivm de warmte weer.