Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:10

Valt dit soort preventief onderzoek uberhaupt onder de verzekering?

Maar het houtincident kan al voldoende zijn om uitgesloten te worden, helaas. Sommige verzekeraars zijn uitermate kieskeurig.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:02

Veel verzekeringen zijn er alleen voor zichzelf, dus als er een realistische kans is dat je ze geld kost i.p.v. oplevert dan zullen ze je weigeren. Hoe eenmalig incidenten uit het verleden ook zijn overigens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 13:33

Maar van het houtincident heeft hij helemaal geen last meer. Hij is gewoon 100% gezond en dat staat ook in zijn dossier en hoe dat is gebeurd is ook heel simpel te verklaren :?
Ik denk idd dat het preventieve onderzoek ook mee telt. Maar dat deden we juist om hem gezond te houden. Dus als we dat niet ieder half jaar zouden doen zouden ze hem misschien wel opnemen? Maar dan hadden we juist niet geweten of hij 100% gezond is.
Dat is toch de omgekeerde wereld? _O-
Desnoods willen we de halfjaarlijkse onderzoeken best laten uitsluiten van de polis als zij dat niet willen betalen? Maar voor ons is het gewoon heel belangrijk dat hij ieder half jaar even wordt nagekeken en de vogelarts even ziet zonder dat er stress bij komt kijken.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:37

Ja als ze ook maar even denken dat het ze geld gaat kosten dan wijzen ze het af. Zo werken verzekeringen nou eenmaal.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:10

Misschien vinden ze edels wel nog te onbekend om te verzekeren? Ik heb een Perzische langhaar kat en als ik die zou willen verzekeren sluiten ze gebit, luchtwegen en nieren vaak al uit. Vorige pers had nooit iets met die 3 zaken, huidige voldoet blijkbaar meer aan z'n rasstandaard (gebit altijd al slecht, z'n luchtwegen sinds hij senior is..). Maar heb hem dus niet verzekerd, omdat er zoveel mitsen en maren bij kwamen kijken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26307
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:10

Jeetje gedoe met de aanvraag voor verzekering dus... Mocht hij hier afgewezen worden, zijn er dan ook nog alternatieven/ andere verzekeringen waar je kunt kijken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 16:41

Ja, ergens snap ik het ook wel, maar als ze dan ook gewoon eerlijk zijn :')
En desnoods betalen we die halfjaarlijkse controles dan desnoods zelf wel.

Dreamybol: Dat zou ook nog kunnen, maar hij stond wel als aangegeven ras tussen hun opties?

JPitty: PetPlan is blijkbaar de enige met een papegaaienverzekering :\

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26307
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:50

Hm ja, dan houd het verder wel een beetje op als zij niet willen meewerken.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:22

Cayenne schreef:
Ja, ergens snap ik het ook wel, maar als ze dan ook gewoon eerlijk zijn :')
En desnoods betalen we die halfjaarlijkse controles dan desnoods zelf wel.

Dreamybol: Dat zou ook nog kunnen, maar hij stond wel als aangegeven ras tussen hun opties?

JPitty: PetPlan is blijkbaar de enige met een papegaaienverzekering :

Ehm, verzekeraars zijn een verdienmodel, geen verkapte spaarpot voor potentiële kostenposten.

Dat klinkt cru en dat is het ook, maar dat is wel waar het bij verzekeraars over gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 17:34

Dat snap ik, maar hij is gewoon kerngezond en mankeert niets. Dat is ook in zijn dossier te lezen.
Het is niet alsof hij een enorm risico vormt :=
Het enige wat we doen is ieder half jaar een controle doen. Als we die zelf betalen is er toch niets aan de hand? Sowieso vallen consulten altijd onder eigen risico.
En we hadden dan ook het duurste pakket aangevinkt + crematieverzekering, dus daar hadden we ook niet op bespaard.

Marcella

Berichten: 36719
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:36

En anders gewoon wel kijken wat het bedrag per maand zou zijn om te betalen en zelf een aparte spaarrekening voor hem open.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:42

Marcella schreef:
En anders gewoon wel kijken wat het bedrag per maand zou zijn om te betalen en zelf een aparte spaarrekening voor hem open.

Nou dat dus.

Een verzekering maakt een risico-inschatting, of dat nou terecht is of niet. Ze zijn er voor zichzelf, en dus niet voor jou. Ook al doen ze het anders voorkomen, ze verkopen angst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 18:10

Ze verkopen angst? :=

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:36

Ja, stel dat er iets met je dier gebeurt. Geef ons X euro per maand en je hoeft je over de rekening geen zorgen te maken! Lees vooral de kleine lettertjes met uitzonderingen niet en let niet op je eigen risico. Ze vergroten dus jouw angst dat je onvoldoende middelen hebt om je dier de juiste zorg te bieden.

En in sommige gevallen kan dat ook echt wel zo zijn (dierenartskosten tikken gewoon flink aan), maar dan moet je daar ook direct mee beginnen. Of inderdaad zoals gesuggereerd de premie in een eigen potje doen als buffertje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 18:44

Die eigen buffer hebben we gelukkig ook wel, maar het leek me sowieso wel een fijn gevoel geven om hem toch te laten verzekeren.
Idd zijn ze er vooral voor hun eigen portemonnee! Maar de meeste kostbare behandelingen zouden dan voor 80% worden vergoed en dat zou wel fijn zijn.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:49

Ja, dat is het ook hoor. Maar het is altijd slim om te bedenken wat je waarom verzekerd en wat het je kost.

Ik had bijv. een aanvullende ziektekostenverzekering omdat ik dan mijn contactlenzen vergoed zou krijgen. Dat klopte ook, maar met een max. van €150 per 2 jaar terwijl ik in die periode €1200 extra premie moest betalen. Dan kun je het geld beter zelf opzij zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 19:01

Krom is dat eigenlijk he?

Vandaag PetPlan nog een keer gesproken omdat ik het er echt niet mee eens was en het komt er op neer dat Mango -mits hij zich de aankomende 4 maanden gedraagd en dus gezond blijft :+ - over die tijd dan alsnog de verzekering in mag.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:24

Nou dan gaan we daar met zijn allen voor duimen!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 14:58

Ja idd!
Het liep dus blijkbaar stuk op het feit dat hij zich 4 of 5 maanden geleden een keer flink verslikt heeft in zijn water.
Op dat moment wisten we niet wat de oorzaak van zijn benauwdheid was en heb ik voor de zekerheid een CT scan laten maken zodat we wisten of er iets van een longontsteking of een massa oid in zijn longen zat.
En omdat nog niet alles van de anatomy en de weke delen van edelpapegaaien bekend is, wilde de arts nog een extra mening van een radioloog.
Uiteindelijk bleek er niets aan de hand en had hij na een halve dag nergens last meer van. Meneer had gewoon te enthousiast gebadderd en daarbij water in zijn neus gekregen en zich daardoor verslikt :+
Maar ja, dat staat wel op zijn patiëntenkaart en aangezien vogels snel ademhalingsproblemen kunnen krijgen, is hij daardoor dus voorlopig uitgesloten van de verzekering.

Aan de ene kant zuur, want er was natuurlijk verder niets aan de hand met hem. De gevraagde extra mening van de radioloog rekent de verzekering dus vrij zwaar aan omdat het al een risicogebied bij vogels is.

Maar als hij over 4 a 6 maanden nog steeds niets mankeert en gewoon gezond is gebleven, dan mag hij dus gewoon volledig verzekerd worden.
Op dit moment zouden ze anders zowel zijn luchtwegen als darmstelsel (ivm het incident met het houtje) allebei uitsluiten en dan blijft er bij vogels weinig over :=
Dus ik denk dat we het over 6 maanden gewoon nog een keer indienen.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:14

Wel vreemd eigenlijk. Waarom een verklaring dan nu niet voldoende zou zijn, zeker met de rest van zijn geschiedenis. Dat zal dan wel echt zijn omdat vogels gewoon echt wel anders zijn dan hond/kat en konijn..

Maar hopelijk kan je m dan alsnog gewoon verzekeren als meneer de stuiterbal geen gekke dingen uithaalt :Y) :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 16:49

Nee, dat snapte ik ook niet. Ze mogen ook gewoon mijn vogelarts bellen, maar dat was niet genoeg omdat het zo niet in de polis staat.
Maar ach, de aankomende 4 a 6 maanden krijgt Mango gewoon geen houten speelgoed of water en dan moet het goed komen }> ~~}>

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:28

Cayenne schreef:
Nee, dat snapte ik ook niet. Ze mogen ook gewoon mijn vogelarts bellen, maar dat was niet genoeg omdat het zo niet in de polis staat.
Maar ach, de aankomende 4 a 6 maanden krijgt Mango gewoon geen houten speelgoed of water en dan moet het goed komen }> ~~}>

Als je hem 4 maanden geen water geeft, hoef je hem daarna niet meer te verzekeren, daar ben ik gerust op }:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 17:43

ikke schreef:
Cayenne schreef:
Nee, dat snapte ik ook niet. Ze mogen ook gewoon mijn vogelarts bellen, maar dat was niet genoeg omdat het zo niet in de polis staat.
Maar ach, de aankomende 4 a 6 maanden krijgt Mango gewoon geen houten speelgoed of water en dan moet het goed komen }> ~~}>

Als je hem 4 maanden geen water geeft, hoef je hem daarna niet meer te verzekeren, daar ben ik gerust op }:)


Zeg dat niet te snel! Hij drinkt ook graag vers geperste sinaasappelsap :')

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:02

Cayenne schreef:
ikke schreef:
Als je hem 4 maanden geen water geeft, hoef je hem daarna niet meer te verzekeren, daar ben ik gerust op }:)


Zeg dat niet te snel! Hij drinkt ook graag vers geperste sinaasappelsap :')

Oh, dat pareer ik :j waaruit bestaat sinaasappelsap voor een heel groot deel?

Juist, water :j :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 23:23

_O- Daar heb je gelijk in!

Vanochtend ging ik in alle vroegte thee zetten en hoorde ik opeens "Gaat het goed?" uit de slaapkooi komen :')
Dat heeft hij nog nooit eerder gezegd, maar nu zei hij het plotseling met een hele heldere stem.
Ik schrok me echt te pletter _O-