KNPV speurhonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:37

Levita30 schreef:
Bij ons moet hij bij het slachtoffer blijven en blaffen. Het slachtoffer zoeken is voor Hummer niet zo'n groot probleem maar het blaffen.....


Kan hij wel het commando "luid" want dan zou het slachtoffer je kunnen helpen met trainen. Bij elke handluid belonen en steeds verder uitbouwen.

@Misty12
Elke hond kan speuren :D

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 09:42

Nee, commando "luid" kent hij niet... ik ga het blaffen nu proberen uit te lokken met spelen en dan belonen als hij blaft. Maar dat is echt heel moeilijk.... Hij blaft alleen wanneer er iemand aan de deur is of als er een hond langs het hek loopt.



@Misty12 Wat een knappe hond heb je!!

Anoniem

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:52

Mijn mechel had ook enorm veel moeite met blaffen. Pas na een jaar blafte hij goed op de club.

Ik heb hem commando blaffen aangeleerd door wat voer in een bakje met deksel te doen. En dan net zo lang rammelen, terwijl hij vast zat aan een riem( riem zat vast aan zijn tuig) en door frustratie ging hij dan blaffen. En dan ging meteen bakje open en kreeg hij voer.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 10:28

Oh he dat is een goed idee!! Ga ik zeker proberen! Als hij dat snapt kan het slachtoffer ook het bakje gebruiken om hem aan het blaffen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:50

Levita30 schreef:
Oh he dat is een goed idee!! Ga ik zeker proberen! Als hij dat snapt kan het slachtoffer ook het bakje gebruiken om hem aan het blaffen te krijgen.

Ik persoonlijk zou je hond daarna eerst commando luid aanleren. Zodat slachtoffer dat kan zeggen. En zodra ie dan blaft dan slachtoffer hem beloning geeft.

Krijg je iig niet die frustratie op het bakje bij de slachtoffer.

Ik beloonde hem toen al als er überhaupt geluid uit kwam. Klonk in begin nergens naar.

Inmiddels blaft ie echt super. Pakwerkers hebben zowat oordoppen nodig in het verstek :')

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 11:12

Haha!! Grappig!

Dat is in der daad een goede tip. Dus hond vast aan het tuig, rammelen met het bakje en dan als je verwacht dat hij gaat blaffen luid zeggen en belonen met het bakje als hij blaft?

Tinkermuts

Berichten: 9387
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:22

Bij die van mij was luid ook een dingetje, hij heeft heel lang alleen pfffftttt gedan ipv woef haha maar inmiddels een hele mooie luid op commando en nog steeds soms een pffftttt

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 11:23

Hoe heb jij dat aangeleerd Tinkermuts?

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:33

Afbeelding

Hier ook aan het proberen om hem Luid te leren. Is een hele opdracht. Hij heeft zijn stem pas sinds een halfjaar ofzo gevonden en dan enkel in situaties dat ik het top vindt dat die blaft. Maar dat zijn dan ook situaties dat ik het niet kan aanleren. Ook is hij heel gericht op mij dus als hij blaft op een raar persoon achter het hek en begin met Luid, Luid, Luid, is hij al compleet uit de focus en staart die me zwijgend aan. Super natuurlijk dat ik hem zo snel bereik maar niet handig.

Uitlokken met speeltjes lukt ook niet. Meneer heeft zichzelf aangeleerd dat als hij het niet krijgt met zeuren, hij maar stil gaat zitten staren :´) Ook handig maar een doordouwer is het zeker niet, eerder enorm beheerst.

Misschien dat met een stukje brood ik hem wel ver genoeg krijg dat er geluid uit komt.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 12:13

Wat een leuke hond ook! Een Vizsla?

Misschien krijg je het voor elkaar met een bakje voer zoals hier boven genoemd wordt!

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:58

Jips, een vieze Vizsla :D

Ja ga het eens proberen met droog brood. Das zowat het enige waar die niet van zegt ‘meh, ik krijg het later toch dus boeien’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:53

Levita30 schreef:
Haha!! Grappig!

Dat is in der daad een goede tip. Dus hond vast aan het tuig, rammelen met het bakje en dan als je verwacht dat hij gaat blaffen luid zeggen en belonen met het bakje als hij blaft?

Ik heb zelf eerst alleen het blaffen beloond. Toen hij goed door had dat bakje rammelen blaffen was, toen commando luid aan toegevoegd.

Met mijn teefje ging het veel makkelijker met luid aanleren. Met labrador niet eens zelf geoefend, maar die blaft nu ook op commando :')

Tinkermuts

Berichten: 9387
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:17

Heb hem voor me gezet en iets heel lekkers in mn handen en heel veel geduld om het blaffen uit te lokken. Na de eerste blaf en de super beloning viel het kwartje heel snel

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:47

Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik lees al even mee, maar omdat ik het IPO programma volg met mijn hond nog niet gemeld. Maar volgens mij wordt het KNPV speuren al best breed genomen ondertussen :+

Ik ben nog bezig voor de VZH, dat moet ik eerst behalen voor ik verder op examen mag. We zijn eigenlijk al best ver, maar ik heb een klein probleempje met spanning beheersen waardoor het tijdens een examen best lastig is te presteren.
Ondertussen zijn we ook druk met speuren (spoorvolgen en onderweg voorwerpen verwijzen) en zijn we ook aan het oefenen met manwerk.
Dat luid is voor ons ook nog een dingetje. Ik heb nog geen trigger gevonden waar ze op blaft. Behalve de deurbel en stofzuiger waar ze het al teveel op doet naar m’n zin :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:01

Dorus schreef:
Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik lees al even mee, maar omdat ik het IPO programma volg met mijn hond nog niet gemeld. Maar volgens mij wordt het KNPV speuren al best breed genomen ondertussen :+

Ik ben nog bezig voor de VZH, dat moet ik eerst behalen voor ik verder op examen mag. We zijn eigenlijk al best ver, maar ik heb een klein probleempje met spanning beheersen waardoor het tijdens een examen best lastig is te presteren.
Ondertussen zijn we ook druk met speuren (spoorvolgen en onderweg voorwerpen verwijzen) en zijn we ook aan het oefenen met manwerk.
Dat luid is voor ons ook nog een dingetje. Ik heb nog geen trigger gevonden waar ze op blaft. Behalve de deurbel en stofzuiger waar ze het al teveel op doet naar m’n zin :+

Misschien idee dat we topic openen over ipo zelf.

Geen idee om eens gewoon oefenexamen te volgen in afdeling b?

Ik heb volgende zaterdag ipo1 examen. Hond beheerst alles netjes, maar begin spontaan aan allerlei dingen te twijfelen :')

Volgend jaar meteen ipo 2 en 3 en dan de wedstrijden in. Of misschien certificaat behalen op een wedstrijd.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:33

Ik zou dan inderdaad eerst gaan leren wat handluid is, als ze het eenmaal door hebben dan is het bij het slachtoffer zo geleerd.
Wij beginnen hier altijd direct mee als ze pup zijn, dan is het iets makkelijker leren dan wanneer ze volwassen zijn. Hebben ze dat op de club niet aangeraden toen je daar begon?

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:09

Ik wil graag mee lezen! Ik wil met mijn hond gaan speuren, en ben nog op zoek naar waar we dit kunnen gaan volgen. Waar hebben jullie les?

Tinkermuts

Berichten: 9387
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: KNPV speurhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:51

Wij trainden bij de Rottweiler Kringgroep en een plaatselijke IPO vereniging

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 13:13

Nou, Hummer blaft hoor!! Haha, grappig ze hoeven het ook maar even door te hebben en het zit er in!

Zelfs afgelopen zondag met slachtoffer zoeken begon hij te blaffen toen het doosje met voertjes dicht bleef. Volgende stap is dat hij blijft blaffen tot ik er ben!

Leuk hoor hij leert zo snel!!

Verder een spoortje geoefend en dat ging ook perfect. Denk dat ik er de volgende keer een klein voorwerp op leg, kijken wat hij er mee doet. Kleine voorwerpen gaat op zich ook heel goed dus....

Ik zit trouwens bij De Speurneus in Apeldoorn. We trainen niet door te straffen maar juist het positieve te belonen!

@love_western succes met jouw ipo examen!