[VOLG] Somaby cattery Imani

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:37

xoranlover schreef:
Dank julie wel. Zouden jullue het leuk vinden als ik foto’s blijf plaatsen?

:j wat een poppie!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:51

Wat leuk om de ontwikkeling zo te volgen! Wij hebben ook 2 Abessijnen mannen.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13136
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:58

Wat een schatje <3 Leuk ook om zo te volgen :j .

Hier ook een abessijn. Die van ons is wel eenkennig, als er visite is is ze meestal weg. Ze is wel een schootkat en ligt altijd graag in je nek. Ze is ook erg slim en volgt je ook overal.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:31

Wat een mooi kitten zeg! Sorrel? Is moeder een abessijn? Ik heb vroeger somalis en varianten gefokt, heb nu twee genetisch rode exkaters rondlopen (som en som var).

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 23:45

Sorrel ja en moeder is Somali. Zij is dus ook een variant.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:33

Ohhh wat gaaf! Ik wilde vroeger altijd zo'n wildkleur Somali <3 <3 <3

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 19:16

Limoen schreef:
Ohhh wat gaaf! Ik wilde vroeger altijd zo'n wildkleur Somali <3 <3 <3



Nu niet meer?

Het is me wel een dametje :')
Ze was het ergens niet mee eens en beet een andere kitten die een aantal weken ouder is zo kei hard in het oor. :')

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:18

xoranlover schreef:
Limoen schreef:
Ohhh wat gaaf! Ik wilde vroeger altijd zo'n wildkleur Somali <3 <3 <3



Nu niet meer?

Het is me wel een dametje :')
Ze was het ergens niet mee eens en beet een andere kitten die een aantal weken ouder is zo kei hard in het oor. :')

Nee ik heb uiteindelijk Heilige Birmanen gehad. Nu geen katten meer.. Het Oosterse (drukke?) van een Somali deed me twijfelen.
Maar ik vind ze zoooooo mooi <3

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:22

Mijn somali en variant kunnen zeker druk zijn, maar ik vind het heerlijk! Super mensgericht ras en heerlijk speels. De variant apporteert beessies (van de appie) en de somali sperciebonen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 19:23

Nou ja ik persoonlijk vind en abessijn veel drukken dan een somali. Ja ze willen er graag bij zijn en ze verzinnen stunts maar zo heel druk vind ik ze niet. Ze zijn ook heel mooi. Opa van Nishi is ook zo mooi. En echt een fantastische kater wat een karakter en dat geeft hij door aan zijn kinderen en kleinkinderen.

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:10

Ik heb 4 somali's en ben hopeloos verliefd op het ras! Schijnbaar zijn abessijnen inderdaad ietsjes drukker, maar die 4 zetten hier ook regelmatig het huis op stelten en steken allerlei kattenkwaad uit. Alles is interessant en ze moeten dan ook bij alles komen "helpen" (beddengoed veranderen, vuilnisbak leegmaken, ...) en helemaal onderzoeken. Ook hier zijn er twee die apporteren en in knuffelen zijn ze allemaal goed! Zulke mensgerichte kattenboefjes zijn het <3 . Zalig toch!

Maar wat een mooi sorrel snoesje heb jij daar! Heel veel plezier ermee. Het is een ras waar je - eens je ervoor valt - nooit meer zonder kan.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:26

Ik heb nieuwe foto's. Ze is nu 6 weken oud. Begint steeds meer te spelen en het interesseert haar vrij weinig of ze met haar broertje speelt of met oudere katten. Ze bijt (letterlijk) wel van zich af als het haar niet zint. Afgelopen week hebben we voor het eerst nageltjes geknipt. Dat vond ze minder grappig. Maar daarna viel ze lekker bij me in slaap.
Ik wil even nog 2 foto's van vorige week laten zien van Nishi samen met haar broertje Yuki.
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu foto's van Nishi 6 weken oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En broer Yuki ook nog even.
Afbeelding
Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:39

Ahhwww <3 wat een scheetje <3

Hier ook een Aby fan; helaas leeft de onze al een poosje niet meer
Afbeelding

Hij heette Koshka en was echt de allergrootste vrijdoos <3

Nu hebben we 3 Bengalen. Ook helemaal geweldig :D maar ik mis m'n wildkleurige vriendje nog steeds <3

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:43

Oh mooie wildkleur. Waar komt hij vandaan? Welke cattery?
Bengalen zijn ook heel mooi. Maar ik ben echt helemaal gevallen voor de abessijn en somali. Al moet ik zeggen dat ik de Nebelung ook helemaal fantastisch vind.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:46

Hij kwam van een, achteraf - maar ja...hij was onze 1e raskat en we waren onwetend, rete-slechte fokker uit Alkmaar. Hij is in 2012 overleden, en is geboren in 2000.
Dus in die tijd was er nog niks noemenswaardig digitaal en dus ook nu niet meer te traceren.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:50

Wat jammer. Ja het blijft lastig. Ik ben ook wel heel blij dat ik dit via vrienden kan doen en dat zij mij helpen. Het is ook mijn eerste raskat.

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:51

Ik had al een vermoeden dat dit topic van jou zou zijn. Ik wil zo graag ook eentje er bij, maar pff.. het past allemaal net niet helemaal. Ben ook bang als ik op bezoek ga dat ik er dan weer 1, of meer, in mijn tas wil verstoppen en mee wil nemen (voor zo lang ze blijven zitten _O- ). Als ik toch op bezoek ga voor o.a. nieuw voer voor mijn huidige kat, dan zal ik de sorrel poesjes met rust laten :))
Ben wel blij voor je na al die jaren eindelijk een abbesijn poesje is geboren en als extra eentje die jou ook zo geclaimd heeft!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:53

Dat is zeker fijn :j
Sowieso super om onder de vleugels van een ervaren fokker, zelf je 1e nestje te 'doen' :)

Onze meneer is overleden aan de gevolgen van hartfalen: de wanden van de hartkamers waren dun en slap geworden, konden dus niet voldoende goed meer het bloed rondpompen en zo ontstonden er vocht- en ademhalingsproblemen en uiteindelijk teveel lijden.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 22:59

Dank je loveskiara. Het scheelt alles is al verkocht momenteel :P
En inderdaad van de mijne afblijven. Haha super bedankt!

@mamamiesje dat is zeker wel heel fijn. Och arme kat. Dat blijft rottig zo'n besluit.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:11

Wat een leukerds! Wij hadden een hele mooie blauwe abbesijn, helaas aangereden door een auto toen ze 1 jaar was. Nu hebben we een "mislukte" 50% huiskat 50% abessijn :') Maar toch herken je t karakter en ook een beetje de looks wel terug. Het blijft een mooi ras die toch nog niet erg bekend is naar mijn idee.
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 23:14

Oh wat leuk je ziet inderdaad wel heel veel aby erin terug maar ook veel huiskat.
Merk je nu dan ook dat deze meer aby trekjes heeft? Of zwakt de huiskat erin het wel af.

Wat zonde van je blauwe abessijn. Ik vind blauw nog wel mooi maar andere verdunningen ben ik niet zo van. Ik vind sorrel en wildkleur toch wel echt het mooiste.

We zijn al bezig met voorbereidingen voor shows die we willen gaan doen. :D

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:24

Karakter van de abessijn herken je er heel erg in terug :j We hebben ook nog een huis-tuin-keuken kat en die 2 zijn echt niet te vergelijken ook, heel grappig.

Gaaf hoor! Shows ben ik zelf niet zo'n fan van, maar kan mij voorstellen dat mensen het leuk vinden.
Ik zou niet kunnen kiezen tussen blauw of wildkleur denk ik.. Vind zo veel mooi :')

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn Abessijnen meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 23:31

Ik was ook niet zo'n fan van show maar als Nishi het echt niet leuk vind dan doen we het gewoon niet meer. Maar aangezien mevrouw gek is op aandacht... :P

Ik vind het gewoon leuk om eens te kijken wat andere van haar vinden.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:35

Ach kijk nou toch! Hoe lief is dit?

Onze Brits korthaar verwacht begin september haar eerste nestje. Onze verhalen lijken wel op elkaar.

Succes met het najagen van jouw droom, ik kan het alleen maar toejuichen!!

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 23:38

SolarHertog schreef:
Ach kijk nou toch! Hoe lief is dit?

Onze Brits korthaar verwacht begin september haar eerste nestje. Onze verhalen lijken wel op elkaar.

Succes met het najagen van jouw droom, ik kan het alleen maar toejuichen!!


Wat gaaf. Begin september of december? Spannend! Geniet ervan. En dank je wel voor je lief berichtje.