Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Garnalen liefhebbers

 
Profiel   

Jaja, het is tijd voor een huiskamer topic *\o/*
Zoveel mensen die garnalen houden of willen gaan houden!

Hierbij alvast wat foto's van mijn Blue Dreams <3

[ img ]

En wij hebben nog 1 waaierhand garnaal over.

[ img ]

Stel jezelf gerust voor en deel vooral foto's en ervaringen!

Uitgebreidere voorstelpost van mij komt nog.
Moet ik eerst de bakken even opknappen voor foto's :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:40 



 
Profiel   

Ik lees mee :). Vroegah altijd aquariums gehad, en natuurlijk ook garnalen :D.

Nu geen ruimte voor, maar straks in ons nieuwe huis zou ik wel weer een garnalenbak willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:07 



 
Profiel   

Garnalen hebben we hier alleen in de keuken, maar ik kijk graag mee naar de niet voor consumptie geschikte prachtexemplaren uit jullie bakken *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:21 



 
Profiel   

Ja even een stipje zetten, zal me straks voorstellen. Nu ff huishouden doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:36 



 
Profiel   

Jaaa ik ben er ook.
Ik heb een groot aquarium 260liter waar ik gezelschapsvissen in heb en ook een club diverse gekleurde garnalen en hier doe ik ook mijn uitgeselecteerde chrystal reds in.

Verder heb ik een 30liter aquarium voor mijn chrystal reds. Ik heb high grade garnalen met veel wit.
Op kraanwater met ph verlagende bodem.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:43 



 
Profiel   

Jaaa ik ben er ook.
Ik heb een groot aquarium 260liter waar ik gezelschapsvissen in heb en ook een club diverse gekleurde garnalen en hier doe ik ook mijn uitgeselecteerde chrystal reds in.

Verder heb ik een 30liter aquarium voor mijn chrystal reds. Ik heb high grade garnalen met veel wit.
Op kraanwater met ph verlagende bodem.
[ img ]

Op het moment zijn het er nog maar een stuk of 10, heb er veel verkocht na uitsortering, kweek ligt even stil nu hoop dat ze straks weer eitjes gaan dragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:44 



 
Profiel   

Jammer genoeg heb ik niet van alle soorten meer foto's.
Maar hier wat foto's uit de oude doos en binnenkort hopelijk nieuwe :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:04 



 
Profiel   

Oh die kardinaaltjes vind ik zo mooi <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:21 



 
Profiel   

Zo even pauze tussen het bed verschonen en woonkamer opruimen door.

Ik ben Marissa, 33 jr, getrouwd, woon in het zuiden van NL, heb een hond en een paard, werk in de huishoudelijke zorg, heb geen kinderen.
En natuurlijk momenteel 2 aquariums met de bedoeling om te gaan uitbreiden.

Ooit begonnen met het 25 liter aquarium met wat visjes maar die gingen dood, hele poos geen interesse meer gehad, toen weer vissen genomen en daar waren er nog maar 2 van over, een neontetra en een kegelvlekbarbeeltje. Deed er vrij weinig mee. Er kwam een nieuwe buurvrouw wonen naast ons met een aquarium en zo raakte we aan de praat. Ze vroeg of ik wat garnalen wilde hebben want ze hadden er zoveel. Ja leuk, weer eens wat anders! Dus aquarium weer netjes op orde gemaakt, kreeg iets van 6 garnaaltjes. Natuurlijk ga je er info over opzoeken en toen kwam ik erachter dat er nog veel meer kleurtjes bestonden! Ik op marktplaats gekeken of ze die ergens verkochten en ja een winkel in de buurt had die. Daar garnalen gehaald en zo is alles begonnen. Later ook vissen erbij gekocht maar ik kreeg in de gaten dat het aquarium te klein was voor deze vissen en ik wilde heel graag uitbreiden naar een groter aquarium. Dus op marktplaats weer gezocht en in de buurt een juwel rio vision 180 liter voor een mooi bedrag op de kop getikt. Toen alles daarin overgezet, allerlei garnalen kleuren door elkaar gekocht. Jaartje zo gehad en toen wilde ik toch graag gaan kweken, ik heb zelf vroegah muizen gefokt voor de hobby maar mijn man is bang van muizen dus dat ging helaas niet meer toen we gingen samenwonen.
Dus het bakje van 25 liter beneden gezet en zo ben ik begonnen en dat loopt nu goed dat ik nog meer kleuren wil gaan kweken :D

Zo heel levensverhaal met het ontstaan over m'n garnalen hobby :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:28 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Oh die kardinaaltjes vind ik zo mooi <3.


Ja ze zijn echt super mooi. Maar toch heb ik niet heel veel plezier aan ze beleefd. Ik koos voor nakweek maar ze waren en bleven ontzettend schuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:39 



 
Profiel   

Leuk verhaal Fjordjes!
Je bent er echt leuk mee bezig :D

Zal mezelf binnenkort ook even voorstellen en iets over mijn garnalenliefde vertellen. Best lachwekkend denk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:42 



 
Profiel   

Lieszje schreef
_San87_ schreef
Oh die kardinaaltjes vind ik zo mooi <3.


Ja ze zijn echt super mooi. Maar toch heb ik niet heel veel plezier aan ze beleefd. Ik koos voor nakweek maar ze waren en bleven ontzettend schuw.

Hmmm, jammer. Ze zijn zo mooi om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:44 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Zo even pauze tussen het bed verschonen en woonkamer opruimen door.

Ik ben Marissa, 33 jr, getrouwd, woon in het zuiden van NL, heb een hond en een paard, werk in de huishoudelijke zorg, heb geen kinderen.
En natuurlijk momenteel 2 aquariums met de bedoeling om te gaan uitbreiden.

Ooit begonnen met het 25 liter aquarium met wat visjes maar die gingen dood, hele poos geen interesse meer gehad, toen weer vissen genomen en daar waren er nog maar 2 van over, een neontetra en een kegelvlekbarbeeltje. Deed er vrij weinig mee. Er kwam een nieuwe buurvrouw wonen naast ons met een aquarium en zo raakte we aan de praat. Ze vroeg of ik wat garnalen wilde hebben want ze hadden er zoveel. Ja leuk, weer eens wat anders! Dus aquarium weer netjes op orde gemaakt, kreeg iets van 6 garnaaltjes. Natuurlijk ga je er info over opzoeken en toen kwam ik erachter dat er nog veel meer kleurtjes bestonden! Ik op marktplaats gekeken of ze die ergens verkochten en ja een winkel in de buurt had die. Daar garnalen gehaald en zo is alles begonnen. Later ook vissen erbij gekocht maar ik kreeg in de gaten dat het aquarium te klein was voor deze vissen en ik wilde heel graag uitbreiden naar een groter aquarium. Dus op marktplaats weer gezocht en in de buurt een juwel rio vision 180 liter voor een mooi bedrag op de kop getikt. Toen alles daarin overgezet, allerlei garnalen kleuren door elkaar gekocht. Jaartje zo gehad en toen wilde ik toch graag gaan kweken, ik heb zelf vroegah muizen gefokt voor de hobby maar mijn man is bang van muizen dus dat ging helaas niet meer toen we gingen samenwonen.
Dus het bakje van 25 liter beneden gezet en zo ben ik begonnen en dat loopt nu goed dat ik nog meer kleuren wil gaan kweken :D

Zo heel levensverhaal met het ontstaan over m'n garnalen hobby :')


Leuk om te lezen hoe je bent begonnen met garnalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:59 



 
Profiel   

Ik ga het proberen kort te houden :+

Ik ben Lisette en ook 33 :')
Ongeveer 10 jaar geleden woonde ik nog samen met mijn ex en gingen we van 30 liter naar 80 cm. We hadden een paar guppy's en we wilde er graag wat vissen bij. Via marktplaats kwamen we uit bij iemand die wat platy's wilde verkopen dus wij gingen daarheen. De verkoper vroeg van willen jullie er misschien ook wat garnalen bij? En ik dacht garnalen :? Dus hij liet ze zien en ik had echt zoiets van gadverdamme :r

Maar mijn ex gelijk: Ja leuk! Dus er gingen garnalen mee en ik vond het helemaal niet leuk :+
Nadat de garnalen dus gewend waren moest ik ze uiteraard overzetten. Ze bleven hangen in het netje of probeerde eruit te springen. Nou ik kon wel janken, ik vond ze echt vies :o

Een paar dagen nadat ze in het aquarium zitten ging ik rustig voor het aquarium zitten. En toen zag ik eigenlijk pas in dat garnalen leuker zijn om naar te kijken dan vissen :')

En om een te lang verhaal even een samenvatting te geven.

Garnalen zijn cool, ingelezen over soorten en waterwaardes. Inmiddels meerdere soorten gehad. Succes verhalen en jank verhalen. De laatste groep (de sulawesi) heb ik zo'n 2,5 jaar geleden verkocht omdat we in korte tijd twee keer gingen verhuizen. Iets hiervoor ook twee nano cubes verkocht met hoge gradatie red sakura en blue fairy vanwege dezelfde reden.

En nu dankzij Marissa (fjordjes) wil ik weer een groep garnalen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:27 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik iedereen in het topic aangestoken om (weer) garnalen te nemen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:44 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Volgens mij heb ik iedereen in het topic aangestoken om (weer) garnalen te nemen :')


Wij hebben nog een 'reserve' aquarium staan...
Maar daar kunnen ook best garnalen in O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:18 



 
Profiel   

Doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:26 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Volgens mij heb ik iedereen in het topic aangestoken om (weer) garnalen te nemen :')


Dat weet ik wel zeker :')
Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om er niet meer aan te beginnen.
Kon het altijd moeilijk bij 1 groep garnalen houden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:05 



 
Profiel   

Haha ja ik dus ook, ze zijn allemaal zo leuk! Toevallig net bezig op m'n hobbykamer (is tevens ook de waskamer haha maar dat is géén hobby van me) en zie het al helemaal voor mij als alle bakjes in de kast staan... Nog even denken welke kleuren ik allemaal wil, moeilijk kiezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:25 



 
Profiel   

Gewoon allemaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:28 



 
Profiel   

Hahahaha ja ik kan maximaal 10 bakjes kwijt anders gaat het echt niet passen :D

Ik wil sowieso
- red sakura of bloody Mary, ben er nog niet uit
- green jade
- blue dream
- yellow backline
- red rili
- Orange rili
- green rili
Kan dus nog 3 kleurtjes kiezen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:38 



 
Profiel   

Dat klinkt al heel goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:51 



 
Profiel   

Ik zou hier niet weten waar ik ze kan kopen. Ik neig zelf naar blauwe. Aquarium is nu aan het opstarten dus heb nog even

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 14:55 



 
Profiel   

Ik kocht eigenlijk altijd garnalen bij hobbykwekers. In winkels betaal je vaak de hoofdprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:03 



 
Profiel   

Ik haal ze ook nooit in de winkel zelf, veel te duur idd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 15:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 34 [ 841 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen