Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cavalier King Charles Spaniel, wie allemaal?

 
Profiel   

Ben sinds een poosje een fervent Bokt lezer en af en toe meeprater. Vind het echt superleuk dat de gekste onderwerpen aan bod komen, van een speciale maat BH tot een recept voor weet ik veel wat. Je steekt er nog eens wat van op zeg maar.

Maar goed, mijn vraag is 'wie heeft er een Cavalier King Charles Spaniel?'
Ik heb er inmiddels 3 gehad,allemaal tricolour teefjes. Mijn laatste twee liefjes zijn 2 jaar geleden ingeslapen. Helaas hadden beide hondjes de nare ziekte Syringomyelia, iets dat veel voorkomt in dit geweldige ras.
Toen ze ingeslapen waren dachten we eerst, voorlopig maar eens geen hond, maar het begint nu toch wel te kriebelen. Omdat de CKCS toch wel veel rasgebonden problemen heeft ben ik aan het kijken geweest voor een ander leuk ras, of een rasloos hondje. Toch kan ik er niet helemaal voor warmlopen. Het Cavje heeft zo ons hart gestolen.
Heb nog even overwogen een dwergpoedeltje te nemen, maar hoe lief ik ze ook vind, mijn hart gaat er nog niet sneller van kloppen. Heb me laten vertellen dat er nu toch echt fokkers zijn van Cavaliers die hun stinkende best doen om een gezond hondje te fokken en al diverse vrije generaties hebben. Vandaar mijn vraag: wie heeft er een CKCS en hoe staat het met zijn/haar gezondheid.
Ik hoop op veel reacties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 17:22 



 
Profiel   

Onze eerste Cavje, een herplaatser, is op 9-jarige leeftijd overleden. Ze had een hartruis, kreeg hier medicatie voor en deze medicatie heeft binnen een bloedprop veroorzaakt waarbij haar achterlijf verlamd raakte. Geen Syringo dus, maar op het einde ging het wel snel.

Een maand later de tweede herplaatser opgehaald, zij is nu ook 9 jaar en nog kerngezond. Geen hartruis, geen syringo. Maar met een slag om de arm, want het kan zo voorbij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 17:37 



 
Profiel   

Hier een cavje. Mijn ouders hebben de moeder nog. Ze zijn 10 en bijna 12.
Beide wel wen hartruisje. Mijne krijgt sinds een half jaar medicatie.
Beide hebben een bar slecht gebit.
Genoeg meegemaakt met die van mij maar wat een geweldig karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 17:40 



 
Profiel   

Hier een cavje. Mijn ouders hebben de moeder nog. Ze zijn 10 en bijna 12.
Beide wel wen hartruisje. Mijne krijgt sinds een half jaar medicatie.
Beide hebben een bar slecht gebit.
Genoeg meegemaakt met die van mij maar wat een geweldig karakter.

Wel neem ik er niet nog een
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen