[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:22

Schimmelen kunnen ze niet , maar heb vaker zwartjes gezien die witte haren kregen . Mijn zwart witte heeft het ook

Lammetjes <3

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:30

Ik ga uiteindelijk nooit weten welk kleur hij heeft gekregen want hij is verkocht naar iemand die er mee wou kweken :)

Ik kan er uren naar kijken :D

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:32

Gewoon zwart met witte haren :D

Lammetjes zeker ,zo leuk <3

Emj_23
Berichten: 1195
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:39

Wat leuk dat je lammetjes hebt. Zijn de schapen uiteindelijk bedoeld voor de wol of het vlees (of allebei natuurlijk) of als huisdier? Mijn ervaring is dat schapen best makkelijk te houden zijn, maar niet iedereen eet lams/schapenvlees. Ben benieuwd wat jullie plannen met ze zijn.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:44

Voor het vlees :) Wij scheren ze zelf en helaas zijn we daar nog niet goed genoeg in dat mensen de wol willen of de wol kan gebruikt worden :') Grootste deel gaat de verkoop in en 1/2 ramlammeren laten wij slachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:49

Moeder en lam staan sinds enkele dagen terug bij de kudde :) Dat gaat helemaal prima! Behalve bij het krachtvoeder ga ik even lam knuffelen. Dat gaat nogal met het nodige geweld hier :+ Moeder vergeet dan ook dat ze een lam heeft en lam loopt dan helemaal verloren. Dus terwijl moeder korrels eet doe ik aan knuffelen :D


Afbeelding


Oh enne, er is een konijn begonnen met wol plukken dus binnenkort nog meer baby’s!

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:34

Wat een straf, babysitten tijdens het avondeten <3

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:56

Heerlijk al dat kleine grut weer! laat het voorjaar maar beginnen! *\o/*

Diane_

Berichten: 1985
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:13

Lief lammetje! :-)

Emj_23
Berichten: 1195
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:12

Zo leuk jullie beestenboel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:16

Bij de 22.00 check had 1 van de ooien slijm op haar vulva. Normaal een teken dat de bevalling is gestart. Schapentv staat klaar. :)
Foto is onduidelijk. In het echt zien wij veel meer details.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:25

Dolores is zonet bevallen van een tweeling. Een ram en een ooi.


Afbeelding

Diane_

Berichten: 1985
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:59

Nog gefeliciteerd met de lammetjes! Hoe gaat het nu met ze?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:43

Goed! Ondertussen staat de teller op 5 :D Binnen anderhalve week mogen ze weer buiten. Dan ligt de vetkorrel 3 weken en mogen de weides weer open. Tot dan zonnen ze heerlijk in de stal.

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:03

Aaah, ze blijven elk jaar zo leuk om te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:21

Voor de volgers van in het begin. Zoals jullie weten ben ik vorig jaar alles verloren qua konijnen. Dit heb ik het voorbije jaar langzaam terug opgebouwd. En met succes. Deze week zijn er 3 voedsters voor de eerste keer bevallen en ik verwacht nog 2 nestjes. Een voedster die voor de eerste keer bevalt is altijd wat riskant. Helaas is 1 van de 3 in paniek geraakt. Zij heeft geen nest gebouwd en de jongen lagen door het hele hok. Zij had er 13. Hiervan waren er nog 7 in leven.


Afbeelding

Ik heb flink getwijfeld om dit te delen, want natuurlijk deel ik hier liever de oh en ah en wat schattig momenten. Ondertussen zijn wij 2 dagen verder dus ik durf de ‘gok’ nu wel te nemen. Het ras is Wit van Dendermonde. Sommigen hebben nog wat problemen met een correcte zuigtechniek maar de meeste zijn er aardig mee weg. Dit zijn ze, foto is een kwartiertje oud, net na een voedermoment. De vachtjes beginnen te komen <3


Afbeelding

Hun tijdelijk onderkomen (foto van gisteren)


Afbeelding

Oh en wie nieuwsgierig is naar de andere 2 nesten: Sorry, ik kan momenteel nog niet meer tonen dan dit :D


Afbeelding

Uiteraard, eenmaal de nesten 4 weken oud zijn verhuizen zij met hun moeder naar een buitenhok met een ruime ren :j

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:36

Schattig!
Voed je de konijntjes van dat ene nest nu met de hand op? De moeder zorgt helemaal niet voor ze? Wat lastig! Betekent dat dan ook dat die mama nooit meer geschikt is voor de fok of zegt dat helemaal niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:49

Ja ik voed ze met de hand op :j De andere voedster heeft 12 jongen en de 2de heeft er ook al meer dan 8. Onder de 8 probeer ik ze er bij te leggen. Maar eenmaal de voedster er 8 of meer heeft zit ze zelf al aan een redelijke limiet.

Het zegt niet veel over de moeder. Het gebeurt niet vaak, maar af en toe schiet een moeder die voor de eerste keer bevalt in paniek door de pijn. Zij linkt de pijn dan aan haar jongen en verzorgd deze dus niet. Deze voedster in kwestie had ook geen nest gemaakt en was vorige week door de dierenarts bestempeld als leeg :+ Zowel voor haar als voor mij was het dus flink verschieten. In 90% van de gevallen gaat wel alles goed als zij een 2de keer bevallen. De overige 10% waarbij het een 2de keer gebeurt zijn dan niet geschikt om te fokken.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:30

Wat balen -O- eens een konijn vanaf 2 weken met de fles groot gekregen maar zwaar werk ansich. Knap dat je het doet !

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:19

Dat zijn ook wel heel veel kindertjes
Hoe veel krijgen ze gemiddeld per nest?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:20

Tussen de 6 a 10. Gemiddeld zitten wij op 8. Dus het zijn toevallig allemaal grote nesten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:15

2 dagen verder en alles was zonet tijdens het weegmoment bijgekomen *\o/*
Ze zijn gemarkeerd met veestiften. Dit is zeker niet schadelijk :)

Eerst even stoefen met Fatty, de zwaarste van de groep *\o/*


Afbeelding

En de rest


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:43

Gisteren helaas toch een konijntje verloren. Was de zwakste dus het zat er wel aan te komen... De rest doet het wel goed!

Fatty nog eens


Afbeelding

Moeder heeft het maar zwaar met haar tweeling:


Afbeelding

Afbeelding

En dan nog 2 andere lammetjes.Het witte lam noemt BB (BodyBuilder) en wordt aangehouden om te kweken :j


Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:02

wat jammer van het konijntje!
Dat is er nog één van de paniekerende voedster?

Die Fatty heeft zijn naam wel verdiend :')

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:42

Ja klopt :) Was al vanaf dag 1 de lichtste en wou ook niet echt drinken. Wat wij ook deden, hij begon niet met drinken. Dus ja, als ze niet willen kun je zelf ook niet veel.

Moeder heeft nog tot gisteren nesten zitten bouwen in haar hok. Dus die was/is echt volledig de weg kwijt :(:) Vandaag lijkt ze gelukkig wat te zijn gekalmeerd. Het komt niet veel voor gelukkig.

De andere 2 nestjes doen het super! Hele goede moeders :j

Fatty woog gisteren 104 gram en vandaag 127. Dus die gaat er inderdaad voor _O-