[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:55

Gisteren is de linker (blauw) op de foto net over de 400 gram gegaan. De rechter (rood) en de etende (zwart) zaten er net onder. 399 zoiets. De middelste (oranje) is de lichtste. Die is 2 dagen terug eindelijk over de 300 gram gegaan en zit nu op 330. Die kampt nu ook al enkele dagen wat met diarree. Oogjes blijven ook af en toe wat ontstoken. Een zorgenkindje.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:04

Dank je, dan zijn ze nu ongeveer 1/3 van mijn konijnen. Sterkte met het zorgenkindje.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:15

Ze zouden uiteindelijk een 5 kilo moeten wegen! De moeder met de zwarte baby’s, die gisteren hier op de foto stond, is hetzelfde ras :j

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:31

Ze lijken net als fatty uit model, te bolle buik vergeleken met de rest van hun lichaam. Weet je zeker dat het goed met ze gaat? Ze zien er ongezond uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:37

Nee, daar ben ik inderdaad niet zeker van. Ik ben zelfs vrij zeker dat zij niet zijn wat zij horen te zijn. Dit zie je inderdaad aan het model, de vacht die niet glad ligt en niet blinkt. Wij staan in nauw contact met de dierenarts en helaas kunnen wij momenteel niet meer doen dan dit.

Verder zijn ze wel levendig en gedragen zij zich als mijn andere konijnentjes van dezelfde leeftijd. Dus het blijft afwachten en hopen dat het uiteindelijk bijtrekt.

We zijn zelfs moeten minderen met melk want ze begonnen meer dan 10% lichaamsgewicht bij te komen per dag en dat was volgens de dierenarts toch te veel/te snel.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:49

Erg sneu. Hebben ze dan geen wormen of andere darm-parasieten/problemen? Misschien de ontlasting laten testen bij je dierenarts?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:54

Nee, dit hebben ze niet. Het probleem is een slechte darmontwikkeling. De eerste melk van de moeder reinigt de darmen en geeft deze een boost in de ontwikkeling. Dit is niet gebeurt waardoor ze een achterstand hebben. Daarom ook dat dit eenmalig is. Als er ooit nog eens een nest wordt verstoren laten wij deze direct inslapen. Wij zijn er ondertussen achter (door ervaringen van anderen) dat handopfok goed lukt, als ze toch al enkele dagen bij de moeder hebben kunnen drinken. Wij zelf hebben ook enkele keren flink getwijfeld of wij hiermee verder moesten gaan maar net dan knapten ze telkens terug op. Momenteel zijn wij zo ver en zijn ze relatief gezond en voelen zij zich goed dus wij gaan nu ook gewoon door. Zij krijgen belachelijk dure brokjes die speciaal ontwikkeld zijn door dierenartsen voor dergelijke konijnen en nu is het afwachten tot het bijtrekt (wat het volgens de dierenarts wel gaat doen, maar het is een kwestie van tijd.)

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:08

Toch worden er wel vaker konijntjes opgegroeid met konijnenpoedermelk toch? Ja, 19’april zag je al afwijkende lijfjes. Ik heb vaak gehoord dat geitenbiest een goede vervanger is voor de konijnenbiest. En zou probiotica nog wat doen? Ik hoop dat ze het redden, nog even en ze zijn alweer een maandje oud.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:24

Ja klopt, het gebeurt wel vaker. En soms hebben ze succes. Maar ondertussen is er al heel veel extra informatie opgezocht door ons en de meesten zijn geen succesverhalen helaas. Wij doen wat wij kunnen en zij krijgen de beste zorg in overleg met de dierenarts. Momenteel zijn wij al bijna €200 verder dus kosten nog moeite wordt gespaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:50

Ik ben echt altijd zo verliefd. <3


Afbeelding

Uitzicht uit de keuken


Afbeelding


Ik had onlangs een hele pittige discussie met enkele kwekers over de conditie van de voedster. Hun stelling was/is dat eenmaal er minstens 8 jongen in het nest zijn de voedster graatmager wordt en de jongen op 6 weken al moeten gespeend worden. Dit om te voorkomen dat de voedster er letterlijk bij neer valt. Ongeacht wat je voert, het is onmogelijk om een voedster op conditie te houden.

Geen idee wat ik doe maar hier heb ik dat probleem niet. Integendeel _O-


Afbeelding


Oh en ik heb geprobeerd wat buikfoto’s te maken om te tonen waar nu precies de wol wordt getrokken maar alleen lukt dat niet echt :') Anyway, hier kun je toch al zien dat er ruim voldoende vacht over blijft.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:01

Rollen omgedraaid. Zwarte moeder naar buiten met witte jongen.


Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:51

Huh hoe kan dat nu? Zeker dat je niet de mama's hebt omgewisseld? :D

Ziet er heel fijn uit zo! Lekker buiten en grasjes!

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:10

Haha :D De witte moeder was gedekt door mijn lotharinger ram die madagascar gekleurd is. Ik had gehoopt op wat madagascars maar ondertussen weet ik nu dat albino + madagascar 100% zwart geeft _O- Waren heel verbaasd over de witte voetjes die enkele hebben. Dat moet dan van de moeder komen maar dat zie je dus niet door haar witte vacht.

De zwarte moeder komt uit een zilverkonijn (als je dichtbij staat zitten er allemaal witte haren door haar vacht) en haar moeder was een californier. Dus een wit lijf met bruine poten, oren en neus. Zij is gedekt geweest door een albino ram en heeft 5 albino jongen en 3 zwarte. Maar die waren wat verlegen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:34

Nieuw hok is af *\o/*
Afbeelding

En wij zijn vandaag een jaarling ooi en een ooilam gaan halen *\o/*
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:26

Wow leuk!! Wat knap gemaakt!
Hahaha die schapen zijn grappig met hun zwarte hoofd <3 blijven ze zo?

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:11

Heerlijk dat het kleine grut naar buiten kan! <3

Hoop dat de flessen nijntjes het redden

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:23

Ze zijn er nog altijd! Ze komen momenteel wat minder bij in gewicht, maar dat komt ook omdat ze nu 4 weken zijn en langzaam omschakelen op vaste voeding. Binnen een week geven ze warmer weer. Ook ‘s nachts. Dan gaan wij kijken om ze te verhuizen naar een (veel) groter hok in de stallen :)

Even 2 van de lammetjes


Afbeelding

Lotharinger madagascar jong. 2,5 week.

Afbeelding

En natuurlijk maken wij altijd wat mee _O- Al sinds wij deze kip hebben vliegt zij ‘s nachts over de draad om bij de buren te slapen. ‘S ochtends komt zij dan terug om te eten en haar ei te leggen. Nu, sinds enkele weken kwam ze nog enkel terug over de draad (1,80 trouwens, sterke actie voor een kip) om te eten. Maar goed, ik gun de buren wel een dagelijks eitje, ze mag er ten slotte in hun stro overnachten. Een ei meer of minder maakt hier niet veel uit.

Ik was dus ongelofelijk fout. Mevrouw ging geen eieren leggen bij de buren. Neehee. Mevrouw Kip is er gaan broeden


Afbeelding

Zij heeft 3 kuikens, wat niet veel is. Maar ik vermoed dat mijn haan niet goed bevrucht aangezien de witte kip ook maar enkele bevruchte eitjes heeft van de 12 die er lagen. Wij laten haar momenteel lopen want ze is als de giga weg als wij haar willen nemen. We proberen het nog eens als de kuikens groter zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:46

Oeeee stoute kipmevrouw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:13

Er is zonet een konijn bevallen :) Super gezellig, weer hele kleine baby’s! Moeder is kruising lotharinger met blauwe van ham. Vader is mijn lotharinger ram :) Nog geen foto’s uiteraard voor de rust van moeder en kind.

Maar, wel foto’s van het oudste nest, nu 4 weken. Je ziet ze gewoon groeien.


Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:56

Dat die allemaal uit 1 konijn komen :wow: wat groeien ze goed!

Is het laatste nest ook zo groot?
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 13-05-20 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:58

DeMolenhoek schreef:
Er is zonet een konijn bevallen :) Super gezellig, weer hele kleine baby’s! Moeder is kruising lotharinger met blauwe van ham. Vader is mijn lotharinger ram :) Nog geen foto’s uiteraard voor de rust van moeder en kind.

Maar, wel foto’s van het oudste nest, nu 4 weken. Je ziet ze gewoon groeien.


[ [url=m/wN3sy2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd met de geboorte van de konijntjes! Hoeveel babies heb je nu totaal? Ik hoop ook echt voor je dat alle pech nu over is en je je lekker kan richten op wat echt leuk is! Babydiertjes *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:18

Poekkie schreef:
Dat die allemaal uit 1 konijn komen :wow: wat groeien ze goed!

Is het laatste nest ook zo groot?


Die heeft er 8 :) Dat is wel normaal voor een konijn.

Hmd: 1 met 11, 1 met 8, 1 met 5, de 4 papflesbaby’s en dan nu deze met ook 8 :) Dus 36 in totaal nu. Daarvan is het nest van 5 een raszuiver nest van Lotharinger, die worden verkocht (zijn zelfs al gereserveerd) De 4 papflesbaby’s blijven. Lijken voorlopig allemaal voedsters te zijn dus die krijgen een hele grote ren buiten.

Van de 2 oudste nesten van 11 en 8 zijn er ook al een hele hoop gereserveerd. Al dan niet om zelf verder op te kweken of als ze op wintersport zijn. Het klinkt dus heel veel maar wij zijn altijd blij als er voor ons zelf wat overblijft :')

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:34

wat een hoop babies <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:04

Ik heb eventjes foto’s genomen van het nest dat gisteren is geboren. Ik heb alweer een favorietje hoor :') Moest ik alles houden wat ik mooi vind heb ik er volgend jaar 100 denk ik _O-


Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:55

Die ene met de glans op het hoofdje is het favorietje *\o/* <3