[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:37

Vandaag heb ik kuikentjes onder onze broedse kop gestoken. Ik had al enkele keren de eieren geschouwd en wat ik zag stond mij niet aan. Ze heeft de kuikentjes direct aanvaard :(:)

De eitjes zijn kapot geklopt en inderdaad, het was niet goed. Ergens in de eerste week moet er te veel met de eieren zijn geschud/gerold (misschien een discussie met een andere kip bv) waardoor de dooier was kapot gesprongen.

Maar goed, kan gebeuren, natuurbroed is altijd een risico. Moeder is nu tevreden met haar kuikentjes.

Ik heb even de papa van de pasfleskonijntjes en het nest met de zwarte moeder op de foto gezet. Hij is een Wit van Dendermonde.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:27

Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 01:04

Die konijntjes hebben duidelijk een luxeleven! Wel gek al die witte haartjes bij de grote zwarte!

Kunnen ze niet onder de ren door graven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:51

Deze kunnen dat inderdaad maar doen het niet. Maar, voor de zekerheid gaan ze enkel naar buiten als wij er zijn. Wij hebben op 3 mei gaas besteld om daar onder te doen maar helaas nog niets gezien. Hebben het dringend nodig want er moet nog een nest naar buiten + nog 1 voor de 5 vethaantjes. We zien wel wanneer het komt :)

Ik heb een genderreveal :D Witte voetjes #1 is een
Spoiler:
meisje!!!!



Afbeelding

Afbeelding

Zij mag blijven want ben helemaal verliefd <3

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:02

Oh die witte voetjes <3

Wat is die zwarte voedster voor ras?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:03

Een kruising tussen californier en belgisch zilver :)

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:04

Zij lijkt op de moeder van de kleintjes die wij binnenkort ophalen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:20

Even iets anders als konijnen:

*\%/* Nou dat komt nog deze nacht volgens mij!


Afbeelding

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:29

En baby al afgeleverd? :D

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:35

Yes *\o/* Deze nacht om 23.13. Zwart sabino merrie

Afbeelding

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:01

Wat goed! gefeliciteerd! doe maar een foto spammetje hoor *\o/*

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:45

Raven (Engels gesproken) van de Molenhoek

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:54

Hij is knap.

Die ui? op de 1e foto lag wel erg ongunstig, dacht even wat is er met die achtervoet mis.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:05

Haha, dat is een pistolet. Paarden krijgen dat uitzonderlijk. Nu was het wel handig om haar even uit stal te lokken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:24

De papflesbaby’s zijn verhuisd naar de stallen *\o/*


Afbeelding

Het andere nestje. 10 stuks en ze groeien goed :D


Afbeelding


En slaaptijd


Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:37

Haha die hebben het duidelijk goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:02

2 weken oud nu


Afbeelding


Iemand vroeg onlangs of een moeder niet kaal werd na het nest plukken. Normaal niet maar nu zitten wij wel met een extreme :') Haar nest is nu 2 weken en dat is maar liefst 90 op 40 centimeter groot gemaakt _O-


Afbeelding

Mama in spe. Gisteren gedekt


Afbeelding

1 van de nesten van 6 weken. Wat worden ze groot!


Afbeelding

En de papflesbaby’s, nu ook 6 weken :)


Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:20

Wow wat zien je er allemaal goed uit! Mooi verzorgd zeg!

90 op 40?? Wow!! Is dat normaal? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet!

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:27

Even een onduidelijke foto. Het nest loopt van vooraan tot achteraan en dat is dus 90 centimeter. Je ziet ook dat ze meer als ruimte genoeg hebben en ze zijn al met 10 _O- Ik heb al veel nesten gezien maar zo groot, dat nog nooit.Afbeelding

Binnen een weekje mogen ze hopelijk naar buiten. Na overleg met de winkel waar ik het gaas voor de tractors kocht is besloten de order te annuleren aangezien er momenteel problemen zijn bij de leverancier. Gisteren dus snel ergens anders draad besteld. Nu maar hopen dat zij wel leveren _O-

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:20

Mooi veulen, vind moeders ook erg knap!

Zo lief al die baby konijntjes <3

Hoop dat de vacht van de pap kinders snel bijtrekt.

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:31

Normaal wel maar het gaat tijd nodig hebben. Dierenarts was hier vorige week voor het veulen en heeft er toen ook nog even naar gekeken. 2 zijn effectief blind. Dus wij gaan nu even puzzelen hoe wij dat gaan doen in de toekomst. Momenteel merk je niet dat ze blind zijn, ze gedragen zich er totaal niet naar. Dus zolang alles goed gaat, want 4 voedsters samen is namelijk nogal tricky, blijven ze samen en komt er maar een reuzehok met genoeg plaats voor allemaal om zich te kunnen afzonderen.

Ze zijn overigens gespeend! Vorige week woensdag zijn ze beginnen eten als bootwerkers en was er geen melk meer in te krijgen. Na enkele dagen een half gevecht te hebben geleverd voor enkele druppels melk had ik er ook genoeg van _O- Als de andere 2 nesten worden gespeend mogen zij aanschuiven bij de voedstergroep ivm konijnentaal leren.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:45

Dat scheelt in ieder geval weer een hoop werk!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:19

DeMolenhoek schreef:
Even een onduidelijke foto. Het nest loopt van vooraan tot achteraan en dat is dus 90 centimeter. Je ziet ook dat ze meer als ruimte genoeg hebben en ze zijn al met 10 _O- Ik heb al veel nesten gezien maar zo groot, dat nog nooit.[ [url=m/wjRJgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Binnen een weekje mogen ze hopelijk naar buiten. Na overleg met de winkel waar ik het gaas voor de tractors kocht is besloten de order te annuleren aangezien er momenteel problemen zijn bij de leverancier. Gisteren dus snel ergens anders draad besteld. Nu maar hopen dat zij wel leveren _O-


Die mama heeft idd haar wel wel gehad :wow: :wow: Verwachtte zeker dat er wel 30 uit zouden komen haha!

Oei blinde konijntjes is niet fijn! Hoop dat het lukt om ze happy en gezond te houden, want het klinken echt wel zorgenkindjes.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:49

DeMolenhoek schreef:
Normaal wel maar het gaat tijd nodig hebben. Dierenarts was hier vorige week voor het veulen en heeft er toen ook nog even naar gekeken. 2 zijn effectief blind. Dus wij gaan nu even puzzelen hoe wij dat gaan doen in de toekomst. Momenteel merk je niet dat ze blind zijn, ze gedragen zich er totaal niet naar. Dus zolang alles goed gaat, want 4 voedsters samen is namelijk nogal tricky, blijven ze samen en komt er maar een reuzehok met genoeg plaats voor allemaal om zich te kunnen afzonderen.

Ze zijn overigens gespeend! Vorige week woensdag zijn ze beginnen eten als bootwerkers en was er geen melk meer in te krijgen. Na enkele dagen een half gevecht te hebben geleverd voor enkele druppels melk had ik er ook genoeg van _O- Als de andere 2 nesten worden gespeend mogen zij aanschuiven bij de voedstergroep ivm konijnentaal leren.


Ze gaan bij jou niet de pan in?

Anoniem

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:13

De papflesbaby’s niet. Die hebben een speciaal plekje veroverd :)