De fosters van Bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:58

Haha nachtlampje, moet na gaan dat mijn eigen hond er bijna dagelijks zo uit ziet :') maar he een vieze hond is een blije hond!

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 02:40

Ik volg hier zeker mee! Ik ben zelf (nog) geen foster maar help regelmatig mee bij een stichting met sturen en verzamelen van donaties en inzamelingsacties voor de roemeense honden. Vanuit deze stichting worden ook honden opgevangen en geplaatst. Mocht er hier iemand interesse hebben in opvangen, wij zijn altijd opzoek! :)

Naast al de vervelende berichten leuk om de positieve kanten te zien dus ik volg mee! Ik zal binnenkort een paar foto's van een opvanger plaatsen!

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:51

Hoi! Ik kom ook graag mee lezen en kletsen.
Ik ben werk sinds 2 jaar vrijwillig in een dierenasiel in mijn huidige woonplaats, daarvoor werkte ik 10 jaar in een ander dierenasiel!
Ik doe sinds 10 jaar flessenkittens en zieke katten/konijnen. Sinds vorig jaar ook noodopvang (buiten sluitingstijd van het asiel worden dieren bij mij gebracht em vanuit daar naar een pleeggezin als ik zelf geen plek heb).
Op dit moment heb ik een chihuahua teefje die mogelijk zwanger is. Maar het is sowieso al zeker dat zij bij mij blijft wonen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:32

Ik vang zo nu en dan wat Grieken op. Meer noodopvang tegenwoordig.

De eerste Griek is gebleven. Dier was erg bang en had me helemaal voorbereid op een vreselijk traject waarbij het weken zou duren voor hij ons een beetje vertrouwde... meneer komt binnen. Ik klik de lijn los en hij gaat op mijn vaders voeten liggen. Ook de shiba was meteen dol op hem.

Gek genoeg is die hond dus mogen blijven. Niemand wilde hem en hij paste zo goed in het roedel. Mijn pa is nog steeds dol gelukkig met hem.

Daarna nog een paar honden gehad en nu dus echt noodopvang. Na een heftig gevecht in roedels komen ze naar mij totdat er een plan van aanpak is.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:19

Hoe gaat het met alle pleeghonden?

Hier gaat het goed, haar naam in veranderd naar Nikki ( was Amanda) ze is vorige week mee geweest met de auto, maakte ze geen enkel probleem van. En mee geweest naar de intratuin, waar de automatische deuren erg spannend waren, ook dat heeft ze echt super gedaan!
Vandaag is ze gesteriliseerd, nu even aankijken hoe ze hersteld en dan mag ze verhuizen naar haar adoptie gezin!

Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw heeft ook een jasje gekregen, ze vertikte het om naar buiten te gaan met die regen en wind, dus bij de intratuin deze voor 5 euro op de kop kunnen tikken!

Afbeelding

Zou is ze even zielig, zus is nog nooit zo rustig geweest haha

Afbeelding
Afbeelding

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:56

Wat een figuur dat ze het vertikt om in de regen naar buiten te gaan zonder jas.

Chico heeft gisteren kennisgemaakt met zijn nieuwe baasjes! Zaterdag ga ik hem brengen en doe ik gelijk het huisbezoek in 1.

Hij krijgt een super nieuw huisje met mensen die bijna altijd thuis zijn. Hun woning grenst aan het bos, daar zal hij vast ook niets tegen hebben. :D

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:41

Ooh wat fijn! Klinkt als een ideaal plekje

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:23

Rocky is afgelopen zaterdag opgehaald door zijn nieuwe baasjes.. zaterdag halen wij puk op van Schiphol. Teefje van 2.


Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:23

Nachtlampje schreef:
Wat een figuur dat ze het vertikt om in de regen naar buiten te gaan zonder jas.

Chico heeft gisteren kennisgemaakt met zijn nieuwe baasjes! Zaterdag ga ik hem brengen en doe ik gelijk het huisbezoek in 1.

Hij krijgt een super nieuw huisje met mensen die bijna altijd thuis zijn. Hun woning grenst aan het bos, daar zal hij vast ook niets tegen hebben. :D


Oh dat klinkt super fijn!!

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:35

Mag ik ook meedoen met een kat? :+
Een foster failure, zoals hier zo mooi werd genoemd. Per toeval kwam ik Loza tegen op facebook. Ze komt uit Egypte en is naar Nederland gekomen omdat ze geadopteerd was. Echter ging dit totaal niet en zochten ze een pleeggezin voor Loza. Ik had net mijn relatie uit en dacht, dit ga ik wel doen. Heb wel ervaring met bange katten dus het leek me wel een uitdaging.
Het duurde een halfjaar voor ze anderen dan mij ging vertrouwen. 1 keer geplaatst, binnen 3 dagen was ze terug. Helemaal over de zeik. Toen besloten dat ze genoeg mee gemaakt had en ze mag lekker blijven. Tenzij ik een perfect huisje tegen kom. Ze is enorm gehecht aan mij en tegenwoordig gek op aandacht <3

Ik heb nu wel drie katten, dat is wel een dingetje. Maar het is het wel waard.


Afbeelding

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:51

Super leuk om alle updates te lezen.

Wat een schatje die Nikki, met haar jasje :P

Puk ziet er super leuk uit, benieuwd hoe zij het gaat doen bij jullie!

Loza, wat een mooie kat <3 super lief dat ze gewoon lekker bij jou mag blijven. Kat met een gebruiksaanwijzing dus, die dacht gewoon als ik helemaal gek ga doen kom ik weer bij haar(jou) terecht. Fijn dat ze echt lekker kat kan zijn bij jou!

Dit is Ushi, nu een weekje in Nederland en daarvoor in tijdelijke opvang in Roemenië. Kijk het verschil eens, de foto's links zijn nog in het public shelter in Arad. wij zijn verliefd op haar. Afbeelding

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:47

Ach wat een arm gezichtje in Roemenië nog..
Is het een Foster of ben jij het eindpunt?


Chico is vanochtend geadopteerd! En heeft echt een gruwelijk fijn nieuw huis.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:49

Wat een mooi verschil!!

Fijn voor Chico! Ik zag het al voorbij komen.
Amanda/Nikki wordt over ong een uurtje opgehaald.

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:51

Nachtlampje schreef:
Ach wat een arm gezichtje in Roemenië nog..
Is het een Foster of ben jij het eindpunt?


Chico is vanochtend geadopteerd! En heeft echt een gruwelijk fijn nieuw huis.


Een vriendin van mij, heeft een stichting waar ik aan mee help. Zij is de foster, we wandelen regelmatig samen. Ik help haar met donaties, inzamelacties, en help met reclame social media als ontwerper :) in de toekomst word ik zeker weten foster! (ik woon nog thuis)

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:49

:wave:
Hoe gaat het hier?!
Ik haal morgen weer een nieuwe pleegpup op

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 23:43

Ons tweede pleeghondje is alweer weg.. wel zeker 6 dagen bij ons geweest haha.

We weten voor nu nog niet wanneer er een volgende komt. :)

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:36

Vanmiddag opgehaald, is al geadopteerd alen zal waarschijnlijk rond de 11de weer vertrekken. Ze heet Elma maar noem haar om verwarring te voorkomen puppy aangezien mijn eigen hond Elmo heet :')
Afbeelding

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:49

Als ze al geadopteerd is waarom moet ze dan nog ruim 2 weken bij jou verblijven?

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 21:20

paddington schreef:
Als ze al geadopteerd is waarom moet ze dan nog ruim 2 weken bij jou verblijven?


Waarschijnlijk ivm vakantie? :)

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:49

De mensen zitten voor zover ik begreep in een verhuizing

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:03

Ik ben nu ook zelf gaan fosteren! Eigenlijk was het een nee omdat mijn huisgenoot en ik bang dat onze eigen honden erop achteruit zouden gaan. Maar ik kwam daar Nouja 3 uur later ging ik naar huis met een foster. We hebben hem Taco genoemd. Zal morgen even foto meesturen. Hij is echt super leuk.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:21

Wat leuk! Vertel eens meer? Hoe oud, wat voor soort hondje? Waar vandaan? :D

Ik kan mijn 'foster' kat wel achter het behang plakken soms. Energie voor 10. Gaat ze mijn andere katten lopen uitdagen. Eigenlijk bied mijn huisje dan te weinig uitdaging voor haar..

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 04:57

Ik foster momenteel 2 puppy's van ruim 4 weken. Ik heb ze gekregen toen ze een paar uur oud waren. Ze zijn in de vuilcontainer gegooid, in totaal 8. Helaas geen moedermelk gekregen dus compleet met flesvoeding groot gebracht.
Mijn vriendin heeft er 2 in huis genomen en ik ook 2. Helaas zijn de andere 4 hondjes in de foster gezinnen overleden.
In juni vliegen we definitief terug naar Nederland met onze eigen 2 honden en katten en de puppy's gaan ook mee. Voor het reutje heb ik in Nederland een fijn huisje gevonden en het teefje hou ik zeer waarschijnlijk zelf.
De foto is van het teefje en ze is hier ongeveer 3 weken.
Afbeelding

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:55

Wat een werk lijkt me dat, twee pups met de hand grootbrengen!
Het is wel echt een dotje op de foto. Wat fijn dat het reutje al een plaatsje heeft.

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:05

Inmiddels is onze Misha geplaatst en hebben wij momenteel een herplaatser van de stichting in huis. Ik moet toegeven, een herplaatser vind ik wel een stuk moeilijker als een foster direct uit Roemenië.