De fosters van Bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:38

Nachtlampje schreef:
Wat een werk lijkt me dat, twee pups met de hand grootbrengen!
Het is wel echt een dotje op de foto. Wat fijn dat het reutje al een plaatsje heeft.

Het was heel veel werk, maar ik zou het zo weer doen. Als je ze nu door de kamer ziet huppelen/schuifelen was het elke minuut waard.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:22

Inney schreef:
Wat leuk! Vertel eens meer? Hoe oud, wat voor soort hondje? Waar vandaan? :D

Ik kan mijn 'foster' kat wel achter het behang plakken soms. Energie voor 10. Gaat ze mijn andere katten lopen uitdagen. Eigenlijk bied mijn huisje dan te weinig uitdaging voor haar..



Taco is 4,5 maand en hij is super klein. Langs de weg gevonden in Roemenië, heeft nog 4 broertjes en 1 zusje. Zijn mama is niet gevonden helaas. Wij hebben al 2 honden die hem goed accepteren. Grappige is dat je nu al merkt dat ie zijn broers nadoet.

Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:49

wat leuk om dit topic te vinden!
hier nu in afwachting van onze 2e foster die morgenavond komt.

ik heb zelf een super lieve, stabiele en vrolijke Bodeguero×podenco×waterhond teef van bijna 3, Dora
Afbeelding

vorig jaar werd er met spoed opvang gezocht voor een galgo reu van toen bijna 1, vanuit een dodingsstation in spanje. nummer 1132 was zijn naam. hij was al geadopteerd via stichting Hobodogs maar de adoptanten hun hond werd plots heel ziek dus moest Cody zoals hij gelukkig hernoemd is, in opvang. toen hij bij ons kwam woog hij een schrikbarende 11kg en toen hij weg ging 18kg. nu is hij al weer 2 maanden weg en het gaat super met hem! was een hele ervaring en echt flink mee afgezien (omdat hij zó mager was kreeg hij om het uur eten maar alsnog probeerde hij alles op te eten waardoor er flink wat diarree geruimd moest worden)
maar wat een lieve, dankbare en vrolijke hond ondanks alles dat hij had meegemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

en nu komt morgenavond Molly aan, een Grieks meisje van nu 4.5 maand die in Griekenland als mini puppy een school binnenwandelde en zo mensen naar haar zusjes leidde. nu dus al in Nederland via Pandora stichting, maar adoptant ziet er om persoonlijke redenen toch vanaf. fosters zitten overvol dus komt ze als noodoplossing naar ons toe.
ik weet dus ook nog niet veel over haar, enorm benieuwd!

Afbeelding


vroeg me meteen af, heeft iemand hier al eens zo'n hondenhalsdoek / bandana gehad met bijv. adopt me erop? en zoja waar vandaan? leek mij een mooie manier om tijdens uitlaten aandacht te vestigen op de hondjes, zeker omdat wij in een drukke toeristen plek wonen valt daar best winst mee te halen denk ik, maar kan ze nergens via een betrouwbare shop vinden..

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:49

Misschien iemand vinden die hem wilt bedrukken? zon hondenhalsdoek

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:37

Die halsdoek...ben je niet bang dat mensen dan in een opwelling een hond nemen?
Ik zou ze allemaal wel willen, maar te weinig thuis voor een hond helaas.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:02

kking schreef:
Die halsdoek...ben je niet bang dat mensen dan in een opwelling een hond nemen?
Ik zou ze allemaal wel willen, maar te weinig thuis voor een hond helaas.

ze zullen uiteraard eerst via de stichting aanvraag moeten doen en goedgekeurd worden.
of ze nou een hond in het echt zien langskomen met een halsdoek, mij aanspreken en zo in contact komen met de stichting of via een site of Facebook foto en verhaaltje.. ik zie niet veel verschil ;)

heb er inmiddels één besteld. eerst maar eens zien hoe het meisje het hier doet.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:33

Nou Taco is geadopteerd! Dinsdag word ie opgehaald. Hij krijgt echt een paleisje. Ik weet niet of ik nu meteen een nieuwe foster neem maar vond het zeker een ervaring op zich.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:16

Al een poosje stil hier... vandaag nieuwe foster opgehaald


Afbeelding

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:34

Ik heb mijn fosterpuppy geadopteerd en de andere gaat naar een vriendin.
Ze zijn nu ruim 9 weken en zo ontzettend schattig. We vliegen met ze naar Nederland als ze net 15 weken zijn dus ze blijven nog even gezellig bij elkaar!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De fosters van Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:59

Aah leuk!

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 23:03

Wij hebben inmiddels foster nummer 4 in huis! Lena van 3 jaar oud. Zat al bij mensen in Nederland maar hebben na een aantal dagen toch besloten dat dit niet het hondje was wat bij hen past. Nu zit ze bij ons :D


Afbeelding