Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 17 [ 422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

 
Profiel   

En toen deed upload t eindelijk weer..
Het reutje wat we aangehouden hebben:

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 16:56 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
We hebben een facebookgroep en daar zien we nog wel wat voorbij komen en anders op hun persoonlijke FB. En ik krijg zo nu en dan nog een appje van degene die FB amper gebruiken.

Maar geen intensief contact. En dat vind ik ook prima. Ik had het ook niet gewaardeerd als de fokkers van Boellie en Chick wekelijks aan het zeuren waren :P Dus dat doe ik ook niet. Vraag wel zo af en toe eens hoe het gaat als ik niks hoor.



Leuk! Je hoeft er idd niet té kort op te zitten :D maar wel leuk dat je van ze allemaal nog wat hoort <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 17:05 



 
Profiel   

En je leert er weer van voor de volgende keer. Wat je bij een volgend nest anders zou doen mbt pupkopers.

Wij titeren bijvoorbeeld de pups, maar vanuit veel dierenartsen is daar nogal wat discussie over. En zo zijn helaas een aantal pups wel gewoon geeent omdat de DA een l*l verhaal opgehangen heeft en mensen heilig geloven in de DA. Dus de volgende keer overweeg ik dat anders aan te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 17:21 



 
Profiel   

Ze zijn allebei super knap! <3

Wil je het dan echt gaan verplichten of mensen beter inlichten? Lijkt me zo lastig aangezien mensen inderdaad snel een dierenarts geloven of dat dierenartsen het zelfs niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 17:30 



 
Profiel   

Beau_Myrthe schreef
Ze zijn allebei super knap! <3

Wil je het dan echt gaan verplichten of mensen beter inlichten? Lijkt me zo lastig aangezien mensen inderdaad snel een dierenarts geloven of dat dierenartsen het zelfs niet doen.

Meer inlichten kan ik eigenlijk niet doen. Ik bespreek t ieder bezoek, in de info map en bij ophalen nog door t paspoortje te bespreken. Daarna bij t bezoek voor de stambomen nog eens als t “nodig” is.
Verplichten kun je niet echt vind ik. Ofja vind niet dat je dat kan doen. Die mensen kopen een hond en doen toch wat ze zelf willen.
Maar wil eventueel afhankelijk van de waardes het titeren voor ze betalen. Als ze terug komen oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 17:39 



 
Profiel   

Daarom leek het mij ook lastig. Maar het eventuele betalen zou veel mensen denk ik wel een duwtje de goede richting in helpen.

Heb je al weer een show gepland met de kleine meid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 21:11 



 
Profiel   

Beau_Myrthe schreef
Daarom leek het mij ook lastig. Maar het eventuele betalen zou veel mensen denk ik wel een duwtje de goede richting in helpen.

Heb je al weer een show gepland met de kleine meid?

Ja dat hoop ik! Gelukkig nog tijd zat om daar overna te denken!

Als ze goed wisselt dan is oktober de KCM van de rasvereniging waar ze dan in de puppyklasse mee mag doen en overweeg haar broertje ook in te schrijven. Maar dat is nog ver weg.
En ik ben nog een beetje aan t denken om tussendoor nog ergens in te schrijven. Gewoon om steeds meer te zien en te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 21:44 



 
Profiel   

Inmiddels is Djessey alweer 20 weken!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 11:05 



 
Profiel   

Geweldig, vooralde 2e foto. <3

Het broertje komt toch ook logeren een deze dagen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 11:31 



 
Profiel   

Grappig hoe ze in 3 foto's strak achter elkaar zulke verschillende blikken heeft he? :P
De laatste is waar ik als pup echt verliefd op werd! <3 maar ik kan die arrogantie in de andere wel waarderen.

Vanaf maandag middag is haar broertje hier *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 11:41 



 
Profiel   

Heel mooi Kim! Misschien stiekem wel mooier als chick :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 14:11 



 
Profiel   

Veel mooier :D
Chick's type is al niet mijn type en haar oorstand is gewoon niet goed en er bewust ingefokt door de fokker van haar moeder helaas :(
Daarnaast als ik met Chick fok heb ik heel snel een ''outcross'' door haar eigen bloedlijnen. Uiteraard is outcross heel goed voor het ras, maar zeker in dit geval met haar moederlijn en haar type is het wel een groter risico om buiten de standaard te vallen. Tenzij ik richting de sporthondjes/terrierlijn ga fokken maar daar wil ik absoluut niet heen (smaak)

Maar omdat Chick's vaderlijn wel goed is en haar karakter gewoon super is en heel belangrijk; ze is gezond, heb ik de stap wel durven wagen. Zo zijn er ook al ''voorzichtige'' plannen om haar nog eens te dekken met een ietsje minder outcross reu. Nog steeds heel laag, maar toch meer raakvlakken in de stamboom.
Maar ook daarvoor is het van belang voor mij dat die gezond is, en die moet nog getest worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 14:24 



 
Profiel   

Kleine puppies worden groot!

Djessey en Chill op 5 maanden (bijna dan.. 21 juli)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 11:37 



 
Profiel   

Knapperds <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:03 



 
Profiel   

Dankjewel <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 17:29 



 
Profiel   

Inmiddels 8 maanden oud: <3
Spoiler:
(vooruit, morgen)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En Chill (Mister Balthazar):

[ img ]



En heeft Boellie zijn eerste teef gedekt en ze moet nog ongeveer 2,5 week!!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 16:08 



 
Profiel   

Zo leuk!! Ben heel benieuwd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:54 



 
Profiel   

Wij zijn ook zo benieuwd! Over een week rontgen om te kijken hoeveel. Want ze hadden nogal een bijzondere DA bij de echo die dus maar 1 kant gescand heeft....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:58 



 
Profiel   

Mijn dierenarts telt ook nooit met een echo hoor. En zo zijn er nog veel dierenartsen. Het is toch nooit echt correct te tellen.
Van rontgen ben ik ook geen fan. Wij moeten altijd allerlei pakjes aan omdat straling gevaarlijk si en zwangere vrouwen mogen zelfs niet in dezelfde ruimte. Ik zou dan ook nooit een rontgen laten maken omdat het me niet gezond lijkt voor de pups en ook geen meerwaarde. Een dag of 5 extra geduld en je weet ook hoeveel het er zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 22:33 



 
Profiel   

Daar verschillen de meningen over. De meeste dierenartsen hier tellen juist wel met echo en correct tellen is gelukkig echt wel mogelijk door goede dierenartsen. En rontgen word in veel gevallen ook door dierenartsen aangeraden. Het gaat er niet om dat je al “blij” kan zijn met het aantal pups, maar wel wat je kan verwachten. Ook met evt inplannen van een keizersnede.

Wel grappig dat juist jij bij beide teven vroeg hoeveel er op de echo geteld waren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 02:59 



 
Profiel   

Mij lijkt het vooral praktisch idd om te weten hoeveel er ongeveer in zitten. Mocht er iets zijn tijdens de bevalling dat je weet dat er bijv nog minstens 2 inzitten of net wat.

Spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:54 



 
Profiel   

loez schreef
Mij lijkt het vooral praktisch idd om te weten hoeveel er ongeveer in zitten. Mocht er iets zijn tijdens de bevalling dat je weet dat er bijv nog minstens 2 inzitten of net wat.

Spannend!!

precies! :)

Maar iedere fokker doet het anders. Dat hou je toch. Dit is onze manier en die raad ik ook iedereen aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 17 [ 422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen