Berner sennen pups verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:40

Oh Berners!
De mooiste honden die er zijn!!! Tot voor enkele jaren altijd zelf eentje gehad, nu een Mastin Espagnol, ook een GVR maar ooit.... :D

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:44

Birdie60 schreef:
Gefeliciteerd!!
Wat een leuk stel.
Mijn nicht heeft vorig jaar een berner senner gekocht, maar dan de grote maat.


Er is maar 1 maat Berner Sennen. :')

Gefeliciteerd TS! Dat worden pittige weken,:D geniet ervan!

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:51

Gefeliciteerd! <3

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:14

Gefeliciteerd! Wat zijn ze schattig <3

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:19

Zooooo leuk! <3
Gefeliciteeerd

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 16:26

Het is ook echt genieten!!! Ze doen het super. <3

Afbeelding

Heb gisteren 4 puppy's extra melk gegeven omdat die wat afgevallen waren. En vandaag waren het er maar 2.

Ze wisselen ook goed af. De ene helft slaapt onder de warmte lamp en de andere helft ligt bij moeders te drinken. En dat steeds om en om.

Ik heb stiekem al een favoriet :oo
Ze zijn natuurlijk allemaal leuk en knap. Maar deze heeft mijn hart al gestolen.
Dat wordt lastig om straks afscheid van te nemen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:42

Een vriendin van mij heeft af en toe een nestje cocker spaniëls en is na acht weken eigenlijk wel blij dat ze weggaan. Misschien valt het mee

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:45

Van harte gefeliciteerd. 11 sruks maar liefst. Heb eigenlijk stiekem wel een beetje medelijden met mama, maar gelukkig kan zij niet tellen, haha.
Heb mij jaren geleden weleens laten vertelen dat bij de grote rassen met enorme nesten een aantal pups werd ingeslapen omdat het voor moeder niet te doen was. Weet niet of deze verhalen op waarheid berustten. Praat wel over 40 jaar geleden hoor.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:56

Ceetje_bokt schreef:
Een vriendin van mij heeft af en toe een nestje cocker spaniëls en is na acht weken eigenlijk wel blij dat ze weggaan. Misschien valt het mee


Hahaha hier ook, na 8 weken waren wij ze in ieder geval zat, maar je kan ze dan ook bijna niet meer entertainen en uitdagen, ze hebben bijna alles al gezien.

Succes TS, slaap je er 's nachts ook bij om te helpen met aanleggen?

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 17:59

Grote rassen krijgen idd grotere nesten. Als ze het niet aan zouden kunnen, zouden ze ook niet dit aantal produceren.

Ik denk dat het dus zeker een onzin verhaal is. Ik denk ook niet dat je een dierenarts kan vinden die puppy's dood maakt vanwege het te grote aantal.

En Nova bewijst nu erg goed hoe zoiets geregeld wordt. De helft ligt te drinken en de andere helft slaapt.

Toevallig gisteren gehoord dat er 5 weken geleden, ook een nestje van 11 geboren is. Van dezelfde dekreu.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 18:04

Amandavd schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Een vriendin van mij heeft af en toe een nestje cocker spaniëls en is na acht weken eigenlijk wel blij dat ze weggaan. Misschien valt het mee


Hahaha hier ook, na 8 weken waren wij ze in ieder geval zat, maar je kan ze dan ook bijna niet meer entertainen en uitdagen, ze hebben bijna alles al gezien.

Succes TS, slaap je er 's nachts ook bij om te helpen met aanleggen?


Ik heb de eerste 2 nachten erbij geslapen. Maar meer omdat ik bang was dat er 1 in de verdrukking zou komen.

Ik heb doodlig stangen erin, dus het zou in feite niet kunnen. Maar je weet nooit. Meer voor mijn eigen gemoedsrust.


Ik heb niks hoeven doen met aanleggen. Dit deed ze soms zelf. Als er 1 te ver weg ging werd die opgepakt en bij haar gelegd. Zo schattig om te zien.

Vannacht ga ik eindelijk na een week weer in mijn eigen bed slapen. Wel met de camera met geluid erbij.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:07

knappe puppers zeg <3 Mijn nest is nu 3 weken oud en ik had ook al een favoriete vanaf het begin :o

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:45

maratjesammy schreef:
Grote rassen krijgen idd grotere nesten. Als ze het niet aan zouden kunnen, zouden ze ook niet dit aantal produceren.

Ik denk dat het dus zeker een onzin verhaal is. Ik denk ook niet dat je een dierenarts kan vinden die puppy's dood maakt vanwege het te grote aantal.

En Nova bewijst nu erg goed hoe zoiets geregeld wordt. De helft ligt te drinken en de andere helft slaapt.

Toevallig gisteren gehoord dat er 5 weken geleden, ook een nestje van 11 geboren is. Van dezelfde dekreu.


Heel banketstaaf om te zeggen maar je hebt echt geen DA nodig om een pup dood te maken. Het zou mij niks verbazen als het vroeger op boerderijen wel gebeurde.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:38

Ooh wauw 11 hummeltjes om van te genieten, gefeliciteerd!!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:31

Wat een leuke stapel puppy’s zeg!

Heb je ook nog een puppy er tussen die misschien kwa aftekening niet helemaal is zo als het hoort? Of krijgen ze altijd het juiste blesje?

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 17:40

Luf_Midnight schreef:
Wat een leuke stapel puppy’s zeg!

Heb je ook nog een puppy er tussen die misschien kwa aftekening niet helemaal is zo als het hoort? Of krijgen ze altijd het juiste blesje?



De bles is bij dit ras altijd aanwezig. De een wat smaller dan de ander.

Wit kruis op de borst, wit staart puntje en witte voetjes/teentjes zijn ook standaard kwa aftekening.

Waar voornamelijk naar gekeken wordt of het wit niet voorbij de mondhoeken komt. Dit is vanuit de ras standaard minder gewenst, om mee te fokken.

Het hondje wordt er niet minder om natuurlijk. En iemand die een leuke huishond zoekt, kijkt daar natuurlijk helemaal niet naar.

Vooralsnog lijken ze kwa aftekening perfect.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:10

Ik heb alleszins geleerd (door ondervinding) dat je bij de pup eentje met veel wit moet kiezen als je graag een brede bles ziet. Mijn eerste Berner was perfect getekend, vier witte voetjes, mooi wit puntje en een blesje maar bij het opgroeien wordt dat smaller en kleiner en hij had uiteindelijk witte teentjes bij wijze van spreken en een smalle bles.
Het jaar daarna heb ik een volle zus gekocht (uit een volgend nest) en die had wel een brede bles. Maar, uiteindelijk is het karakter het allerbelangrijkste natuurlijk.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 23:09

Balte schreef:
Ik heb alleszins geleerd (door ondervinding) dat je bij de pup eentje met veel wit moet kiezen als je graag een brede bles ziet. Mijn eerste Berner was perfect getekend, vier witte voetjes, mooi wit puntje en een blesje maar bij het opgroeien wordt dat smaller en kleiner en hij had uiteindelijk witte teentjes bij wijze van spreken en een smalle bles.
Het jaar daarna heb ik een volle zus gekocht (uit een volgend nest) en die had wel een brede bles. Maar, uiteindelijk is het karakter het allerbelangrijkste natuurlijk.


Zeker waar.
Ik zie ook liever een bredere bles dan een dun streepje.

Nova hebben wij onverwachts van de foto af gekocht. Die was geannuleerd op het laatste moment. Waardoor wij de kans kregen haar te kopen.
Absoluut niet het type bles waar ik op val. Want meestal krijgen die een bozere uitstraling omdat het geheel zo donker is.

Maar.... Ik was verkocht. Ze heeft sproetjes op haar neus waardoor ze een hele lieve uitstraling heeft.
En nog steeds vind ik haar prachtig!


Zo zie je maar dat persoonlijke smaak ook kan veranderen. :D

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:23

Zijn er nog nieuwe foto's?

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 09:53

Afbeelding

We hebben gisteren nieuwe vloer bedekking er in gelegd en een lekker vetbed.
Daar maken ze dankbaar gebruik van!!

Vanmiddag een poging doen om ze alle 11 apart op de foto te krijgen.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:01

Smeeeeeeeeeelt

Ja, de Berner van mijn ouders (die ook op brede blessen vallen) heeft een smalle bles maar zo'n mooie en lieve kop <3

Mijn laatste Berner (herplaatser) had ook niet echt een brede bles, geweldige hond was dat! Je hoort het al, als mijn Mastin er ooit (hopelijk nog lang want ze moet nog drie worden) is er terug plaats op de bank en komt er weer een Berner, vermoedelijk terug een herplaatser.

Anoniem

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:08

Och wat liggen ze er heerlijk bij <3

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 09:14

Het is eindelijk gelukt om ze apart op de foto te krijgen!!


-Roze

Afbeelding


-Paars

Afbeelding

-Oranje


Afbeelding

-Rood


Afbeelding


-Lichtblauw

Afbeelding


-Bruin

Afbeelding


-Donkerblauw

Afbeelding


-Wit

Afbeelding


-Zwart

Afbeelding


-Geel

Afbeelding


-Groen

Afbeelding

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:37

Ze zien er goed uit, wat een schatjes!

Anoniem

Re: Berner sennen pups verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:15

Rood. <3 Dat neusje!