NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:32

Jaaaa weer leuke kleintjes <3
Ben benieuwd hoe ze uitgroeien

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:52

Wat zijn ze leuk! Ongelooflijk hoe snel zo’n ukkie uitgroeit tot een grotere pluizebol.
Gisteren ons konijntje mogen ophalen bij TS. Wat een schatje, liep na paar minuten in haar hok alsof ze niet anders gewend was. <3 Totaal niet onder de indruk van alles wat er om haar heen gebeurd qua geluiden. Ook is ze erg lief met onze dochter (welke altijd onder toezicht bij haar bezig is)
Vandaag lekker in de tuin rond gescharreld. Wij zijn erg blij met haar, zodra ze geholpen is komt er een vriendje bij welke we ook bij TS zullen ophalen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 21:00

Super leuk!!! *\o/* <3 En die oortjes ook zo lekker nieuwsgierig naar voren haha! Lekker veel ruimte, ze krijgt een luizenleventje! +:)+

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 20:07

Ik had me een beetje verteld, het nieuwe nestje heeft 9 (!!!!!!!!!!!!!!) babies!! :wow:

Jeetje mineetje, zoveel heb ik nog nooit in één nest gehad!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 20:32

Knappe otter-bruintjes, 5,5 week oud :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 14:52

Ennnn nog meer babies <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:08

Ik blijf ze allemaal zooo lief en schattig vinden.

Froukje_J

Berichten: 2191
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:24

Oooo die lichtbruine <3 <3

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 15:08

De 9-ling groeit goed! Op de foto tel je er acht, ééntje zit namelijk omgedraaid :P Lekker eigenwijs!
Het valt ook niet mee om ze met hun hoofdje één richting op de krijgen. Ze zijn nu namelijk twee weken oud en dat is een lekkere springleeftijd :P

Vandaar dat chuck ook zo obsessief zit te staren erachter, die zit te wachten tot er eentje van het tafeltje afspringt die natuurlijk uitgebreid besnuffeld moet worden haha!

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:22

Geweldige foto weer ! <3
De hond is ook echt 1 uit de duizend lijkt me :P

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 23:39

Pandora2 schreef:
Geweldige foto weer ! <3
De hond is ook echt 1 uit de duizend lijkt me :P


Hahaha ja hij staat er graag met zn snuffelneus voorop bij :+

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 21:14

Wooow! Vanavond weer 9 kleintjes geboren! Ik heb echt super mama's hier zeg!

Afbeelding

Mama otter-blauw <3
Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 16:42

Reservering voor deze knapperd is afgezegd helaas, dus mocht een iemand interesse hebben :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:59

Ohhh echt, als ik op mezelf woonde <3
Wát een dotje!

Edit; sterker nog, als ik ooit weer konijntjes wil, dan weet ik waar ik ze moet zoeken :))

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 17:01

Fireheart schreef:
Ohhh echt, als ik op mezelf woonde <3
Wát een dotje!


Leuk is hij he! Hij heeft ook echt een heel leuk karakter, zo nieuwsgierig, ontdekkend ondeugend hahaha :p

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:08

Jammer dat het een mannetje is anders had ik hem zeer zeker gewild

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:27

Ik vind NDH’tjes super leuk maar die koppies alsmaar ronder toch wel jammer... Let jij daar op? Zijn die ronde koppies een fok ideaal of ‘toeval’, of probeer je ze juist wat ‘natuurlijker’ te krijgen?
Zelf ook een lief NHD voedstertje (beetje uit de kluiten gewassen dat wel), maar als ik haar vergelijk met mijn andere rasloze voedstertje heb ik soms toch wel het idee dat ze wel hoofdpijn moet hebben af en toe...

Die bruine otter kleurtjes zijn echt heeeeel leuk <3
Die zou er wel bij mogen, heb toch twee voedsters dus een gecasteerde ram past er heussss wel bij... :9

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:41

Jammer genoeg is ons meisje nog niet oud genoeg om geholpen te worden. Anders was hij van harte welkom, wat een schatje!!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 18:08

noox schreef:
Ik vind NDH’tjes super leuk maar die koppies alsmaar ronder toch wel jammer... Let jij daar op? Zijn die ronde koppies een fok ideaal of ‘toeval’, of probeer je ze juist wat ‘natuurlijker’ te krijgen?
Zelf ook een lief NHD voedstertje (beetje uit de kluiten gewassen dat wel), maar als ik haar vergelijk met mijn andere rasloze voedstertje heb ik soms toch wel het idee dat ze wel hoofdpijn moet hebben af en toe...

Die bruine otter kleurtjes zijn echt heeeeel leuk <3
Die zou er wel bij mogen, heb toch twee voedsters dus een gecasteerde ram past er heussss wel bij... :9


Ik vind karakter belangrijker ;) en mijn NHDtjes zijn over het algemeen ook wat forser omdat je bij die echte minis veel dwerggroei en sterfte hebt in de nestjes. Dat wil ik niet. Dus nee, ze voldoen misschien niet helemaal aan de standaard maar zijn lief, tam en hebben een super karakter :)

Bij de zwarte zie je ook dat hij een wat smaller koppie heeft als wat hoort, en indd niet zo bol als bij de tentoonstellingen. Ik vind het ook niet mooi als de kop te rond is, dan lijkt het met of de neus eruit steekt als een snavel :p

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 18:10

Arethe schreef:
Jammer genoeg is ons meisje nog niet oud genoeg om geholpen te worden. Anders was hij van harte welkom, wat een schatje!!


Alles op z’n tijd :)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 18:11

miicchhellee schreef:
Jammer dat het een mannetje is anders had ik hem zeer zeker gewild


Ja, voedstertjes zijn ook altijd makkelijker te plaatsen maar voor deze knappe meneer vinden we ook wel iets :) En anders als koppeltje met een voedstertje uit een van de ander nestje :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:14

SparkYY_8 schreef:
noox schreef:
Ik vind NDH’tjes super leuk maar die koppies alsmaar ronder toch wel jammer... Let jij daar op? Zijn die ronde koppies een fok ideaal of ‘toeval’, of probeer je ze juist wat ‘natuurlijker’ te krijgen?
Zelf ook een lief NHD voedstertje (beetje uit de kluiten gewassen dat wel), maar als ik haar vergelijk met mijn andere rasloze voedstertje heb ik soms toch wel het idee dat ze wel hoofdpijn moet hebben af en toe...

Die bruine otter kleurtjes zijn echt heeeeel leuk <3
Die zou er wel bij mogen, heb toch twee voedsters dus een gecasteerde ram past er heussss wel bij... :9


Ik vind karakter belangrijker ;) en mijn NHDtjes zijn over het algemeen ook wat forser omdat je bij die echte minis veel dwerggroei en sterfte hebt in de nestjes. Dat wil ik niet. Dus nee, ze voldoen misschien niet helemaal aan de standaard maar zijn lief, tam en hebben een super karakter :)

Bij de zwarte zie je ook dat hij een wat smaller koppie heeft als wat hoort, en indd niet zo bol als bij de tentoonstellingen. Ik vind het ook niet mooi als de kop te rond is, dan lijkt het met of de neus eruit steekt als een snavel :p


Nee ik ben juist van mening dat ze wel redelijk ronde koppies hebben haha. En dat ik die standaard dus niet mooi/goed vind, vind het hetzelfde als bij die platte neuzen bij mopshondjes enzo. En dat je misschien, in het belang van de konijntjes, daar meer op zou kunnen letten door af en toe rammetjes van anderen te gebruiken die een minder doorgefokt koppie hebben. (Waarmee ik echt niet wil zeggen dat de jouwe per se doorgefokt zijn of dat dat jouw schuld is, maar dat ik persoonlijk denk dat wat langwerperige hoofdjes fokken beter voor ze als individuen zou zijn.)

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 18:24

noox schreef:
Nee ik ben juist van mening dat ze wel redelijk ronde koppies hebben haha. En dat ik die standaard dus niet mooi/goed vind, vind het hetzelfde als bij die platte neuzen bij mopshondjes enzo. En dat je misschien, in het belang van de konijntjes, daar meer op zou kunnen letten door af en toe rammetjes van anderen te gebruiken die een minder doorgefokt koppie hebben. (Waarmee ik echt niet wil zeggen dat de jouwe per se doorgefokt zijn of dat dat jouw schuld is, maar dat ik persoonlijk denk dat wat langwerperige hoofdjes fokken beter voor ze als individuen zou zijn.)


Tja.. elk ras heeft zo z’n charmes, goede punten en verbeteringen. Als je dat teveel gaat veranderen worden het bastaarden, en die zitten er al genoeg in de asiels. Dat wil ik niet.. En dat bolle, stevige hoort er wel een beetje bij, als ik dat niet mooi gevonden had was ik met een ander ras gaan fokken :) Dat is net een beetje als tegen een Friezen fokker zeggen dat de sokken niet mogen/mooi zijn... :')

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: NHD'tjes van Karli: Hangoorkonijntjes om bij weg te smelten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:27

Oh wat een heerlijk topic dit <3. Mag ik vragen hoeveel nestjes je ongeveer per jaar hebt?

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 18:32

Dieuwke_ schreef:
Oh wat een heerlijk topic dit <3. Mag ik vragen hoeveel nestjes je ongeveer per jaar hebt?


Ja natuurlijk!

Ik heb 6 voedsters en gemiddeld hebben ze zo’n 2 á 3 nestjes per jaar. Dit is afhankelijk van verschillende factoren:
- of er voldoende vraag is naar Nederlandse hangoordwergjes.
- of de voedster het mentaal/fysiek aan kan.

Welzijn staat voorop en alle jongen moeten natuurlijk ook een goed huisje krijgen :)