Savannah kat, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 01:12

Hallo,

ik had de zoekfunctie al gebruikt maar kwam zo niks tegen dus ik dacht ik maak zelf een topic aan.

Sinds vorige week hebben wij een 12 weken oude snow savannah F6 kitten.
Wij hebben bewust voor dit ras gekozen en hebben nog een jonge speelse kat. Sinds de 1e seconden zijn zij beste vrienden en slapen ook echt bijna altijd samen. Ik mis mijn oude kat nog dagelijks maar mijn nieuwe duo maakt mij dagelijks weer meerdere keren goed aan het lachen met hun fratsen.

Het leek mij leuk om als savannah eigenaren hier in het topic te verzamelen en vertellen over onze bijzondere katten.

ik trap af met een paspoortje.

Naam: Shiro
Geslacht: Kater
Leeftijd: 12 weken
Stamboom: Nee
Kleur: Snow spotted

Hier wat foto's van de kleine leeuw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klimmen, 1 van zijn grootste hobby's
Afbeelding

Afbeelding

Samen slapen met zijn nieuwe grote broer <3
Afbeelding

Afbeelding

hoe kan je nu niet smelten met zo'n hoopje kitten op schoot <3 <3
Afbeelding

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 01:51

Wat een mooi beestje! Ik wist niet dat het toegestaan was om een hybride kat in huis te hebben. (Ik dacht dat ze te wild waren/in een kooi gehouden moesten worden)

Maar ik heb er ook totaal geen verstand van hoor :D ik ben wel nieuwsgierig. Zijn ze qua gedrag minder dan tam een normale huiskat? En kun je ze "gewoon" bij een fokker krijgen?

Gewoon uit interesse :)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:00

Omdat dit topic op de beestenboel huiskamer hoort verplaatst ik hem daar naar toe.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:19

IsaCalixa schreef:
Wat een mooi beestje! Ik wist niet dat het toegestaan was om een hybride kat in huis te hebben. (Ik dacht dat ze te wild waren/in een kooi gehouden moesten worden)

Maar ik heb er ook totaal geen verstand van hoor :D ik ben wel nieuwsgierig. Zijn ze qua gedrag minder dan tam een normale huiskat? En kun je ze "gewoon" bij een fokker krijgen?

Gewoon uit interesse :)


Dit is een zesde generatie savannah. Als we het nu over een F1 of F2 zouden hebben was het een heel ander verhaal. Die zijn nog bijna wild te noemen.
Verder ga ik niet TS haar topic kapen haha.

Super mooi dier TS!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:20

In de zesde generatie zit idd niet zoveel percentage Savannah meer.

Leuk dier TS!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:59

Mooi katje, jammer dat er geen stamboom bij zit.

Anoniem

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:16

Hoe weet je of het een F6 (of sowieso SV kat) is als er geen stamboom bij zit? :)
Wel een knapperd.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:47


ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:55

Ah een Savannah <3
Ik vind ze echt prachtig.

Zelf heb ik voor een Ocicat gekozen uiteindelijk. Over een jaartje komt er een Silver spotted bij, dat is ongeveer dezelfde kleur als jouw kitten.

Meulicats Uzzia Donna
Afbeelding

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:14

Savannahs zijn zo knap <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:17

Hihi sanso je bent welkom om mijn topic te kapen! :P

Jande: Inderdaad jammer, maar wij zijn niet van plan als fok leek om met hem te fokken dus maakt het voor ons niet zoveel uit.

Zoey: Wauw hij is ook wel heel mooi!!

IsaCalixa: Ze zijn inderdaad gewoon huiskatten al zijn de F1 en F2 generaties wel een beetje anders in huis en vooral groter dan normale huis-tuin-en-keuken katten. Maar ook bij onze shiro merk ik dat hij geen gewone HTK kitten is.
Hij is een beetje kat uit de boom kijkend maar ook al stiekem een hele kleine knuffel beer. 's nachts ligt hij nu het liefst onder de dekens tegen mij aan gekropen, of ergens samen met onze andere kitten

Morganlefay: wat is jouw constatering daarbij als ik vragen mag? :D

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:37

Deze katten zijn designer producten en daar is wel het een en ander over te doen.
Zie oa de naaktkatten, korte pootjes, gefrummelde oren, ed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:39

Morganlefay schreef:
Deze katten zijn designer producten en daar is wel het een en ander over te doen.
Zie oa de naaktkatten, korte pootjes, gefrummelde oren, ed.


Ik heb de link niet gelezen, maar de dingen die je noemt zijn eigenlijk defecten of vervormingen.
Dat is een Savannah toch niet?

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:05

Het is wel een hele mooie hoor. Ik wens je er heel veel plezier mee!

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:19

Wat een prachtige kat, smelt. En wat leuk dat het al zo goed samen gaat met je andere kat. Veel geluk en plezier met hem.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:21

Wauw, knap ding hoor!
Wij hebben er ook naar gekeken voor wanneer er bij ons 1 wegvalt. Al delen ze die plek met de Egyptische mau.
Nu hoop ik dat dat nog heeeeeel lang op zich laat wachten natuurlijk :D
Maar erg knappe dieren!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:30

Erg mooi! Een F6 telt al niet eens meer als wildkruising (dat is tot F5) en dus heb je hier niet eens papieren voor nodig.

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:02

Wat een prachtig dier! Ik denk niet dat er erg veel Savannah eigenaren op bokt zitten, het is nog best een klein ras in Nederland. Wij zijn zelf voor een bengaal gegaan, en we hebben ook nog een F1 Chausie (die hebben we pas gekregen toen hij ruim een half jaar was en niet echt aan mensen gewend, niet direct een aanrader).

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:17


Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:19

Zelf vind ik de savannah ook geweldig! Ik heb al veel info ingewonnen en ben dan ook al ruim een jaar lekker aan het sparen. Maar wil toch meer richting de F3. Grote katten vind ik ontzettend mooi. Maar je moet er zeer zeker de ruimte en de kennis voor hebben voor deze generatie.Dus zal voor mij nog een droom zijn de komende jaren ;) Maar uitkomen gaat die zeker.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:39

In Belgie mag je ze niet hebben.Er is er laatst 1 gevonden die was ontsnapt.Die is in beslag genomen en in nederland geplaatst ,gelukkig,want er was eerst spraken van dat ze naar een dierentuin zou gaan.Dat had ik sneu gevonden voor een dier wat waarschijnlijk toch binnen gewoond heeft.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:18

shiroihebi schreef:
Erg mooi! Een F6 telt al niet eens meer als wildkruising (dat is tot F5) en dus heb je hier niet eens papieren voor nodig.

In Nederland heb je voor F1 en zelfs voor een volle Serval geen paperen nodig.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 13:37

Morganlefay: met jouw constatering ben ik het toch niet eens om eerlijk te zijn. Het ras heeft nergens defecten of vervormingen.

Amanda: dat is ook wel een heel mooi ras! <3

Toffeltje: Ik denk het zelf ook niet echt, Dacht de eigenaren ervan via dit topic misschien te vinden. So far nog geen maar maakt niet uit. Wij hebben heel erg zitten twijfelen tussen een bengaal en savannah. Een bengaal hadden we ook 100% een kater gewild met de savannah maakte ons niet uit welk geslacht. Echter hadden we ook een Bengaal poes gevonden waar ik helemaal weg van was, helaas bleken de fokkers net verhuisd te zijn en woonde ze nu een 800km weg van ons in montpellier. de verkeerde kant op helaas daar ik wel al een trip naar nederland gepland had staan. Shiro heb ik op de terugweg op kunnen pikken, ook alsnog een 600 km weg van waar ik woon maar dat was wel op de weg. Als bij de fokker van shiro ik geen leuke kitten gevonden had die mij echt aan sprak en een goede keuze voor ons zou lijken hadden wij dat poesje waarschijnlijk op transportr naar ons toe laten komen. Echter toen ik Shiro zag en zijn karakter zag was ik helemaal verkocht. Waar ik ook nog steeds helemaal achter sta <3 :D
De chaussie ken ik niet. Had ik nog niet eerder van gehoord.

Witchkraft: Helemaal mee eens grote katten zijn echt geweldig! maar daar wij shiro als 2e kat hebben en onze 8 maanden jonge ander kat niet de grootste is, wel een echte speelkat maar niet groot, was ik bang dat een F3 te groot voor hem zou worden en dan met spelen de balans niet eerlijk zou zijn als de savannah echt dubbel zo groot zou worden. Maar ooit, na deze 2 prachtige katten zou ik misschien tpch ook nog graag een F3 ofzo willen.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:46

GreaseMonkey schreef:
shiroihebi schreef:
Erg mooi! Een F6 telt al niet eens meer als wildkruising (dat is tot F5) en dus heb je hier niet eens papieren voor nodig.

In Nederland heb je voor F1 en zelfs voor een volle Serval geen paperen nodig.


Mij is verteld dat je zeker een "paper trail" bij moet houden voor CITES soorten in de vorm van een EU certificaat/overdrachtsverklaring/CITES papier zodat je legale herkomst kan aantonen. Ik vraag zelf altijd wel een certificaat aan voor mijn beschermde soorten, ik heb al iets te vaak gehoord dat ik "dat beter had kunnen aanvragen toen ik het object in bezit kreeg en niet nu pas". Ik twijfel er niet aan dat jij veel over het onderwerp weet, maar helaas krijg ik nogal wat tegenstrijdigheden te horen van het RVO en laat dat nu net de instantie zijn die over beschermde diersoorten gaat :')

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Savannah kat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:11

Merk je verschil in gedrag in vergelijk met raskatten of 'gewone' huiskatten?